Aan de borst maar geen borstvoeding?
+5
Teddyaapje
Linda
Lejow
Liadan
Tania
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aan de borst maar geen borstvoeding?
Ik heb een beetje vreemde vraag.
M. is sinds een paar dagen af en toe ontroostbaar. Ik heb een heel sterk vermoeden dat ze verborgen reflux heeft. Vandaag zijn we begonnen met het indikken van de voeding. Maar als ze er last van heeft is ze echt helemaal overstuur en bijna niet te troosten. Nou stond ik net met haar onder de douche en was ze ook een beetje onrustig totdat ze mijn borst gevonden had. Ze was een beetje aan het zoeken en sabbelen en ze werd helemaal rustig.
Nou zat ik dus te bedenken om als ze zo ontroostbaar is te proberen of het helpt als ik haar "aanleg". Ze krijgt dan wel niks binnen maar het zou heel fijn zijn als ik haar rustig zou kunnen krijgen. Aan de andere kant vind ik het wel een raar idee. Zouden jullie dat doen?
M. is sinds een paar dagen af en toe ontroostbaar. Ik heb een heel sterk vermoeden dat ze verborgen reflux heeft. Vandaag zijn we begonnen met het indikken van de voeding. Maar als ze er last van heeft is ze echt helemaal overstuur en bijna niet te troosten. Nou stond ik net met haar onder de douche en was ze ook een beetje onrustig totdat ze mijn borst gevonden had. Ze was een beetje aan het zoeken en sabbelen en ze werd helemaal rustig.
Nou zat ik dus te bedenken om als ze zo ontroostbaar is te proberen of het helpt als ik haar "aanleg". Ze krijgt dan wel niks binnen maar het zou heel fijn zijn als ik haar rustig zou kunnen krijgen. Aan de andere kant vind ik het wel een raar idee. Zouden jullie dat doen?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Aan de borst maar geen borstvoeding?
Ja, dat zou ik wel doen.
Je hebt wel kans zo dat je de borstvoeding weer een beetje op gang brengt denk ik.
Je hebt wel kans zo dat je de borstvoeding weer een beetje op gang brengt denk ik.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Borstvoeding is meer dan alleen voeding geven, het zorgt ook voor lichaamscontact en dat maakt het knuffelhormoon aan, waar zowel jij als je kindje rustig van worden.
Daarnaast hebben kinderen een zuigbehoefte en zodra dit bevredigd wordt, worden veel kinderen rustig.
Ik zou dus zeker aanleggen als ze onrustig is!
Daarnaast hebben kinderen een zuigbehoefte en zodra dit bevredigd wordt, worden veel kinderen rustig.
Ik zou dus zeker aanleggen als ze onrustig is!
Gast- Gast
Als het om het zuigreflex gaat, kun je dan niet gewoon een speentje proberen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Liadan schreef:Ja, dat zou ik wel doen.
Daar ben ik niet zo bang voor want ik kreeg de borstvoeding niet op gang. Maar als het wel zo is vind ik dat verder geen probleem. Ik krijg toch geen last van stuwing ofzo.
Ze ligt nu heel lief te slapen bovenop me maar als ze weer zo ontroostbaar is ga ik het maar gewoon proberen denk ik. Misschien werkt het wel helemaal niet maar als ze er wel rustig van wordt zou het heel fijn zijn voor ons allebei.
Tania- Ratel
Lejow schreef:Als het om het zuigreflex gaat, kun je dan niet gewoon een speentje proberen?
Ze wordt boos als ik haar speentje geef als ze zo aan het huilen is
Tania- Ratel
Oh whaha, geen succes dus.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
En je pink?
Dat is misschien meer met een tepel te vergelijken dan een speentje?
Hoef je niet steeds je shirt omhoog te trekken
Gast- Gast
Parel schreef:En je pink?
Ja dat heb ik gisteravond geprobeerd inderdaad. Dat vond ze een minuut leuk en toen begon ze weer te gillen en wilde ze niet meer.
Ik ben ook niet van plan overal m'n shirt omhoog te trekken hoor In de kinderwagen slaapt ze bijna meteen dus als we weg gaan heeft ze er niet zoveel last van. Maar ja om nou de hele dag buiten te gaan wandelen is ook weer zo wat he
Tania- Ratel
Als het werkt en jij voelt je er ook prettig bij, dan is het toch alleen maar fijn, gewoon lekker doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik zou het gewoon doen. Als t voor beide prettig voelt, waarom niet? Het kan trouwens wel dat je nog productie krijgt, hangt natuurlijk af van de frequentie waarmee je de kleine aanlegt. Google maar eens op relacteren.
Het is ook zo dat mama's een speciale geur aanmaken ter hoogte van de borsten/ decolleté. Ik weet niet hoelang dat aanhoudt (bij mij is het zo (goed als?) weg) maar omdat je kindje pas een paar weken oud is zou het ook dát, icm zuigen aan de borst kunnen zijn.
Het is ook zo dat mama's een speciale geur aanmaken ter hoogte van de borsten/ decolleté. Ik weet niet hoelang dat aanhoudt (bij mij is het zo (goed als?) weg) maar omdat je kindje pas een paar weken oud is zou het ook dát, icm zuigen aan de borst kunnen zijn.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Als je haar inderdaad vaak zal aanleggen zou je wel kunnen gaan relacteren. Ik weet niet of je alsnog wil proberen om borstvoeding te geven maar dit zou een manier kunnen zijn. Toen M.ara ongeveer 8 maanden was ben ik ook geen relacteren nadat mijn productie bijna 4 weken gestopt was, met nu nog resultaat.
Gast- Gast
Ze heeft net bij me gelegen, niet echt aangelegd maar ze lag een beetje te happen enz. Ze viel in slaap en ligt nu weer op me te slapen
Tania- Ratel
ik heb er geen ervaring mee maar ik vind het echt een mooi idee!
hopelijk wordt ze er wat rustiger van.
hopelijk wordt ze er wat rustiger van.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Het is dat ze boos wordt van een speentje, maar hier hielp (en helpt) het ook heel goed om haar met speentje in de borstvoedingshouding te houden, werd ze ook rustig van.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Mama_van2 schreef:Als je haar inderdaad vaak zal aanleggen zou je wel kunnen gaan relacteren. Ik weet niet of je alsnog wil proberen om borstvoeding te geven maar dit zou een manier kunnen zijn. Toen M.ara ongeveer 8 maanden was ben ik ook geen relacteren nadat mijn productie bijna 4 weken gestopt was, met nu nog resultaat.
Goh, waarom? (Ben echt benieuwd naar het verhaal daar achter, is niet kritisch bedoeld).
On topic: ik zou ook gewoon aanleggen. En als je denkt dat ze reflux heeft, zo snel mogelijk naar een dokter gaan en / of haar zoveel mogelijk rechtop gaan houden (draagdoek, bedje schuin zetten, gewoon vast houden).
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Mama_van2 schreef:Als je haar inderdaad vaak zal aanleggen zou je wel kunnen gaan relacteren. Ik weet niet of je alsnog wil proberen om borstvoeding te geven maar dit zou een manier kunnen zijn. Toen M.ara ongeveer 8 maanden was ben ik ook geen relacteren nadat mijn productie bijna 4 weken gestopt was, met nu nog resultaat.
Goh, waarom? (Ben echt benieuwd naar het verhaal daar achter, is niet kritisch bedoeld).
On topic: ik zou ook gewoon aanleggen. En als je denkt dat ze reflux heeft, zo snel mogelijk naar een dokter gaan en / of haar zoveel mogelijk rechtop gaan houden (draagdoek, bedje schuin zetten, gewoon vast houden).
Omdat je lichaam door het zuigen denkt dat er melk aangemaakt moet worden. Is gewoon een natuurlijke reactie van het lichaam. Bij de een gebeurt/ lukt dit wel, bij de ander niet.
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Tuinstoel schreef:Mama_van2 schreef:Als je haar inderdaad vaak zal aanleggen zou je wel kunnen gaan relacteren. Ik weet niet of je alsnog wil proberen om borstvoeding te geven maar dit zou een manier kunnen zijn. Toen M.ara ongeveer 8 maanden was ben ik ook geen relacteren nadat mijn productie bijna 4 weken gestopt was, met nu nog resultaat.
Omdat je lichaam door het zuigen denkt dat er melk aangemaakt moet worden. Is gewoon een natuurlijke reactie van het lichaam. Bij de een gebeurt/ lukt dit wel, bij de ander niet.
Haha, dat weet ik wel . Ik bedoelde wat er de reden van was dat ze is gaan relacteren, omdat dat dat vaak zoveel tijd en energie kost.
Twellie- Ratel
Tuinstoel schreef:Teddyaapje schreef:Tuinstoel schreef:Mama_van2 schreef:Als je haar inderdaad vaak zal aanleggen zou je wel kunnen gaan relacteren. Ik weet niet of je alsnog wil proberen om borstvoeding te geven maar dit zou een manier kunnen zijn. Toen M.ara ongeveer 8 maanden was ben ik ook geen relacteren nadat mijn productie bijna 4 weken gestopt was, met nu nog resultaat.
Haha, dat weet ik wel . Ik bedoelde wat er de reden van was dat ze is gaan relacteren, omdat dat dat vaak zoveel tijd en energie kost.
Haha, foutje!
Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar! En ook hoevaak je bent gaan kolven om het weer opgang te krijgen! En wat was de reden dat je eerst gestopt was? Ook puur nieuwsgierigheid!
Teddyaapje- Ratel
Omdat het ontzettend veel moeite heeft gekost om de bv eerst op gang te krijgen. Kolven moest ik sowieso om de 2 tot 3 uur, aan de borst drinken heeft ze nooit gedaan. Ze heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen, met een status op de IC. Door de stress (waarschijnlijk) liep mijn bv terug waardoor ik wilde stoppen. Na 4 weken zat dit me toch niet lekker en ben ik opnieuw gaan kolven en aanleggen omdat ik zo graag toch door wilde zetten, en dat is dus gelukt, na heel wat moeite maar dat was het waard.
Gast- Gast
Wat goed zeg, Mama van 2!
Twellie- Ratel
Gewoon doen, het gaat ook om de aanraking en jouw geur die dan geruststelt.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Hier werkt de borst ook troostend, als ze krampjes heeft wil ze ook de borst maar dan zonder melk, gaat wat lastig maar ik geef haar dan de "lege" borst en dan is t goed.
Ik zou haar dus gewoon lekker aanleggen.
Ik zou haar dus gewoon lekker aanleggen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer
» Van borst en kunstvoeding combi naar helemaal borstvoeding?
» Waarom wel of geen borst voeding geven?
» Geen borstvoeding geven.
» Geen borstvoeding, wel stuwing?
» Van borst en kunstvoeding combi naar helemaal borstvoeding?
» Waarom wel of geen borst voeding geven?
» Geen borstvoeding geven.
» Geen borstvoeding, wel stuwing?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: