waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
+8
Bolleke
Floor
Mamsie
Filoria
Liadan
nisavi
PiP
Annemie
12 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
Ik ben absoluut niet geverig wanneer het om lekkere zoete verwennerij gaat.
X. smult van een bruine boterham met boter....en keer op keer krijg ik van jan en alleman te horen "ach arm kind, doe er toch iets lekkers op". Waarom? Hij smult er lekker van.
Ook al die danoontjes, smaakpapjes.....
Mij valt op dat veel mama's ipv yoghurt, direct yoghurt met diksap geven...of een lekker smaakvol toetje. Waarom niet eerst puur?
Omdat je het zelf niet lekker vindt? Of omdat je de kleine graag verwend? Of....?
Ik wil geen discussie veroorzaken, waarbij we 'goede' en 'slechte' mama's hebben. Ieder doet het op zn eigen manier, en dat hebben we te respecteren. Ben enkel benieuwd naar de beweegredenen!
X. smult van een bruine boterham met boter....en keer op keer krijg ik van jan en alleman te horen "ach arm kind, doe er toch iets lekkers op". Waarom? Hij smult er lekker van.
Ook al die danoontjes, smaakpapjes.....
Mij valt op dat veel mama's ipv yoghurt, direct yoghurt met diksap geven...of een lekker smaakvol toetje. Waarom niet eerst puur?
Omdat je het zelf niet lekker vindt? Of omdat je de kleine graag verwend? Of....?
Ik wil geen discussie veroorzaken, waarbij we 'goede' en 'slechte' mama's hebben. Ieder doet het op zn eigen manier, en dat hebben we te respecteren. Ben enkel benieuwd naar de beweegredenen!
Gast- Gast
Re: waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
Ik geef ook geen zoete dingen en dingen als pyamapapje, waarom zou je dat doen,als je kindje ook gewone pap eet en waarom danoontje als ze ook gewone yoghurt lusten. Maar idd dat moet iedereen zelf weten,je bent niet slecht als je het wel geeft.
Onze zoon krijgt trouwens alleen maar potjes voeding, dus die krijgt daar al meer dan genoeg suiker van binnen....
Onze zoon krijgt trouwens alleen maar potjes voeding, dus die krijgt daar al meer dan genoeg suiker van binnen....
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat van dat brood en yoghurt had ik zo kunnen schrijven!
F kreeg hier eerst ook alleen maar boter op brood, inmiddels krijgt ze er wel wat op want alleen boter werd ze zat na een tijd.
Ze krijgt nu ook wel af en toe een danoontje, maar meer omdat dat dan makkelijk is.
Moet wel zeggen dat ik er iets makkelijk in geworden ben, ze krijgt zo nu en dan wel wat zoets.
Waarom?? tja waarom, ik weet het niet.... Stom he? Denk omdat ik haar dan ook eens wat anders/lekkers wil geven.
Nodig is het dus niet.
Ik zat me pas trouwens af te vragen, zijn pannenkoeken eigenlijk slecht?
Je moet ze natuurlijk wel bakken, maar je doet ook boter op brood en beleg.
Op de pannenkoek voor haar doe ik niks. En ze vindt ze heeeerlijk!!
F kreeg hier eerst ook alleen maar boter op brood, inmiddels krijgt ze er wel wat op want alleen boter werd ze zat na een tijd.
Ze krijgt nu ook wel af en toe een danoontje, maar meer omdat dat dan makkelijk is.
Moet wel zeggen dat ik er iets makkelijk in geworden ben, ze krijgt zo nu en dan wel wat zoets.
Waarom?? tja waarom, ik weet het niet.... Stom he? Denk omdat ik haar dan ook eens wat anders/lekkers wil geven.
Nodig is het dus niet.
Ik zat me pas trouwens af te vragen, zijn pannenkoeken eigenlijk slecht?
Je moet ze natuurlijk wel bakken, maar je doet ook boter op brood en beleg.
Op de pannenkoek voor haar doe ik niks. En ze vindt ze heeeerlijk!!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
S. krijg nu ook gewoon pure yoghurt maar hij krijgt wel weer een beetje smeerkaas op z'n boterham en elke dag een beetje diksap. Op z'n tijd mag hij best een keer iets zoets. Hij gaat bijv. 1 keer in de week naar mijn ouders als ik moet werken en dan krijg hij zo'n zoet baby toetje van Friso. Gewoon omdat die kuipjes handig zijn om mee te nemen maar ook dat hij een keer een andere smaak proeft ipv zure yoghurt.
Ik vind dat sommige moeders wel overdrijven soms. Als je kind 1 a 2 keer in de week iets zoets/zouts krijgt kan dat echt geen kwaad hoor en zo went hij ook aan die smaken. Suiker en zout moet je nu eenmaal ook binnen krijgen in je lichaam.
Ik vind dat sommige moeders wel overdrijven soms. Als je kind 1 a 2 keer in de week iets zoets/zouts krijgt kan dat echt geen kwaad hoor en zo went hij ook aan die smaken. Suiker en zout moet je nu eenmaal ook binnen krijgen in je lichaam.
Gast- Gast
Razz_ schreef:
Ben het hiermee volledig eens!
Persoonlijk vind ik dat redelijk wat moeders wel erg ver gaan tegenwoordig. Nergens mag suiker of iets in zitten. Maar goed zoals je al zegt ieder z'n ding.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben Yara het eerste jaar ongeveer alleen boter op haar brood gegeven. Na het jaar kreeg ze wel eens volle yoghurt als toetje, daar deed ik niks doorheen. Ik zie daar ook het nut niet van in, ze vond het zo ook erg lekker.
Ik ben altijd trouwens strenger geweest als het om zout gaat dan als het om suiker gaat. Zout kreeg ze het eerste jaar zo min mogelijk (al zit het natuurlijk automatisch in brood, maar ik kocht brood met minder zout erin). Nu let ik nog steeds op zout, ik wil dat ze daar niet teveel van binnen krijgt.
Nu ze 2 is zijn we wel wat losser geworden als het om zoet gaat, ze krijgt wel eens een dorakoekje en op verjaardagen eet ze ook een stukje taart mee. Ze krijgt max. 2 keer op een dag diksap, verder drinkt ze water. Chips, snoepjes en chocola krijgt ze nog niet (en vraagt ze ook niet om).
Ze eet nog steeds heel graag fruit en bijv. stukjes tomaat of komkommer tussendoor.
Op het kdv eet ze nu alles hetzelfde als de andere kinderen, alleen smeerworst mag ze van ons niet op haar brood. Tot een jaar wilden we ook niet dat ze smeerkaas op haar brood deden, maar dat mag ze nu wel als ze dat wil.
Ik ben altijd trouwens strenger geweest als het om zout gaat dan als het om suiker gaat. Zout kreeg ze het eerste jaar zo min mogelijk (al zit het natuurlijk automatisch in brood, maar ik kocht brood met minder zout erin). Nu let ik nog steeds op zout, ik wil dat ze daar niet teveel van binnen krijgt.
Nu ze 2 is zijn we wel wat losser geworden als het om zoet gaat, ze krijgt wel eens een dorakoekje en op verjaardagen eet ze ook een stukje taart mee. Ze krijgt max. 2 keer op een dag diksap, verder drinkt ze water. Chips, snoepjes en chocola krijgt ze nog niet (en vraagt ze ook niet om).
Ze eet nog steeds heel graag fruit en bijv. stukjes tomaat of komkommer tussendoor.
Op het kdv eet ze nu alles hetzelfde als de andere kinderen, alleen smeerworst mag ze van ons niet op haar brood. Tot een jaar wilden we ook niet dat ze smeerkaas op haar brood deden, maar dat mag ze nu wel als ze dat wil.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Waarom niet?
Ik vind het niet zo erg als ze af en toe wat lekkers krijgen. Krijgen ze niks van en ze gaan ook heus niet ineens de groenten enzo weigeren. Bij een maaltijd vind ik het niet nodig, dat moeten ze gewoon puur blijven waarderen. Maar tussendoor mogen ze best een koekje o.i.d.
Zolang het met mate is zie ik er echt geen erg in.
Het heeft misschien geen nut, maar dat hebben chocola, chips, koek, snoep, frituur etc. etc. etc. ook niet voor ons. Dus waarom je kind alles ontzeggen?
Ik vind het niet zo erg als ze af en toe wat lekkers krijgen. Krijgen ze niks van en ze gaan ook heus niet ineens de groenten enzo weigeren. Bij een maaltijd vind ik het niet nodig, dat moeten ze gewoon puur blijven waarderen. Maar tussendoor mogen ze best een koekje o.i.d.
Zolang het met mate is zie ik er echt geen erg in.
Het heeft misschien geen nut, maar dat hebben chocola, chips, koek, snoep, frituur etc. etc. etc. ook niet voor ons. Dus waarom je kind alles ontzeggen?
Gast- Gast
'Ontzeggen' klinkt meteen alsof het zielig is om je kind geen koekjes etc. te geven. In sommige gevallen is dat ook zo, bijvoorbeeld als je peuter op een verjaardag is en iedereen mag taart behalve hij, dat zou ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Maar in een thuissituatie eten kinderen gewoon 'wat de pot schaft' toch?
Heb je een kind van 2 ooit horen zeggen: 'mama waarom moet ik altijd soepstengels eten, ik zou zo graag een zakje chips lusten'? Als je kind toch niet weet wat hij mist, kun je hem net zo goed gezond eten geven. Dat is mijn reden om zo min mogelijk zoete/vette/zoute dingen te geven.
Maar het lijkt me alweer lastiger als je kind ouder is, of als je kind grote broers/zussen boven zich heeft die wel eens chips mogen eten. Dan zou ik ook makkelijker worden denk ik.
Heb je een kind van 2 ooit horen zeggen: 'mama waarom moet ik altijd soepstengels eten, ik zou zo graag een zakje chips lusten'? Als je kind toch niet weet wat hij mist, kun je hem net zo goed gezond eten geven. Dat is mijn reden om zo min mogelijk zoete/vette/zoute dingen te geven.
Maar het lijkt me alweer lastiger als je kind ouder is, of als je kind grote broers/zussen boven zich heeft die wel eens chips mogen eten. Dan zou ik ook makkelijker worden denk ik.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mee eens, maar bijv in het geval van de kwark, hier lusten ze het niet zonder een scheutje diksap. Nou geen probleem want ze kregen het pas vanaf 9 maanden ofzo een keer.
Ik ben altijd erg streng met voeding geweest, zeker tot een jaar. Daarna moet je langzaam losser worden. Zeker als je kinderen op de basisschool zitten.
Mijn mening is nu alles met mate. Ik heb bijvoorbeeld "gezond" snoep en ook ander snoep. Zo wisselen we dat af.
Ik ben altijd erg streng met voeding geweest, zeker tot een jaar. Daarna moet je langzaam losser worden. Zeker als je kinderen op de basisschool zitten.
Mijn mening is nu alles met mate. Ik heb bijvoorbeeld "gezond" snoep en ook ander snoep. Zo wisselen we dat af.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
De smaken van 'lekkers' zoals chips en koekjes zitten ook in gezonder eten, zoals fruit of vis, maar dan wat minder sterk. Ik denk niet dat je kind iets mist als je hem alleen de gezondere variant geeft. Waarom zou je hem willen laten wennen aan de smaak van ongezond eten?Razz_ schreef: en zo went hij ook aan die smaken.
Dat is waar, maar dat zit al voldoende in de gezonde dingen die je normaal op een dag eet. Je hoeft echt geen chips of koekjes te eten, of veel diksap te drinken om aan voldoende suiker en zout te komen.Razz_ schreef: Suiker en zout moet je nu eenmaal ook binnen krijgen in je lichaam.
Mamsie: dat klinkt wel als een goed idee, om gezond en snoep met elkaar af te wisselen.
Laatst aangepast door Filoria op za 26 maa 2011 - 0:12; in totaal 1 keer bewerkt
Filoria- Ratel
Wisten jullie dat diksap ook heel slecht schijnt te zijn? Daar zitten enorm veel fruitsuikers in en daardoor denken ouders dat het wel goed is, maar fruitsuikers zijn even schadelijk als gewone suiker. Van teveel fruit kun je bijvoorbeeld ook diabetes krijgen. Mijn collega's hadden het erover, schijnt op tv geweest te zijn, maar ze wisten allebei niet waar en welk programma.
Je kunt zo ondertussen niets meer geven... Smeerworst mag niet teveel vanwege de vitamine A, smeerkaas is niet goed vanwege de smeltzouten, gewone worst zal vast ook niet goed zijn, dus dan blijft er weinig over.
Je kunt zo ondertussen niets meer geven... Smeerworst mag niet teveel vanwege de vitamine A, smeerkaas is niet goed vanwege de smeltzouten, gewone worst zal vast ook niet goed zijn, dus dan blijft er weinig over.
Gast- Gast
Idd maple er blijft weinig over. Maar goed liever een slappe diksap dan een glas dubbelfris haha.
Hier drinken de jongens gelukkig veel water en mee naar school een pakje taksi. Je moet wat, daarbij vind ik het ook wel fijn dat ze op school wat suikers binnen krijgen. Ze zijn zo intensief bezig. Fruitsuikers duurt langer voordat dat word opgenomen in je lijf.
@filoria, ja je kunt gewoon niet altijd aan komen zetten met iets gezonds. Wat ik vaak doe is bijv 2 van die yoghurtgums en dan daarna nog wat reepjes paprika ofzo.
Hier drinken de jongens gelukkig veel water en mee naar school een pakje taksi. Je moet wat, daarbij vind ik het ook wel fijn dat ze op school wat suikers binnen krijgen. Ze zijn zo intensief bezig. Fruitsuikers duurt langer voordat dat word opgenomen in je lijf.
@filoria, ja je kunt gewoon niet altijd aan komen zetten met iets gezonds. Wat ik vaak doe is bijv 2 van die yoghurtgums en dan daarna nog wat reepjes paprika ofzo.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Zout is voor kinderen onder het jaar helemaal niet goed omdat de nieren van kleine kinderen nog niet veel aan kunnen. En aangezien zout in veel producten zit zoals brood en soepstengels, krijgen ze daar zo al meer dan genoeg van binnen. Ik ben daarom altijd wel heel streng geweest als het om zout ging. Na het jaar ook nog trouwens.
En sommige producten zoals smeerworst en smeerkaas worden afgeraden, maar er blijft echt nog meer dan genoeg over voor kinderen om op hun brood te doen hoor. Ik vind het altijd zo'n onzin als er dan gezegd wordt 'je kan tegenwoordig niks meer geven want het zal allemaal wel slecht zijn'.
En sommige producten zoals smeerworst en smeerkaas worden afgeraden, maar er blijft echt nog meer dan genoeg over voor kinderen om op hun brood te doen hoor. Ik vind het altijd zo'n onzin als er dan gezegd wordt 'je kan tegenwoordig niks meer geven want het zal allemaal wel slecht zijn'.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ben ik het allebei mee eens jaMamsie schreef:liever een slappe diksap dan een glas dubbelfris haha.
je kunt gewoon niet altijd aan komen zetten met iets gezonds.
Filoria- Ratel
Maple schreef:Wisten jullie dat diksap ook heel slecht schijnt te zijn? Daar zitten enorm veel fruitsuikers in en daardoor denken ouders dat het wel goed is, maar fruitsuikers zijn even schadelijk als gewone suiker. Van teveel fruit kun je bijvoorbeeld ook diabetes krijgen. Mijn collega's hadden het erover, schijnt op tv geweest te zijn, maar ze wisten allebei niet waar en welk programma.
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1704/babyvoeding/?tx_brmenu2010[year]=2011
is dat niet bij tros radar geweest?
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Filoria schreef:De smaken van 'lekkers' zoals chips en koekjes zitten ook in gezonder eten, zoals fruit of vis, maar dan wat minder sterk. Ik denk niet dat je kind iets mist als je hem alleen de gezondere variant geeft. Waarom zou je hem willen laten wennen aan de smaak van ongezond eten?Razz_ schreef: en zo went hij ook aan die smaken.Dat is waar, maar dat zit al voldoende in de gezonde dingen die je normaal op een dag eet. Je hoeft echt geen chips of koekjes te eten, of veel diksap te drinken om aan voldoende suiker en zout te komen.Razz_ schreef: Suiker en zout moet je nu eenmaal ook binnen krijgen in je lichaam.
Nou lijkt het net of ik mijn baby af en toe chips, koek en cola geef
Ik wilde alleen aangeven dat een kleintje best een keer diksap, een soepstengel, een danoontje mag geven en niet daarover panisch moet gaan doen dat er in een soepstengel zout zit en in een danoontje teveel suiker. Af en toe kan dan best vind ik.
Gast- Gast
Razz: haha ok, dan begreep ik je verkeerd, sorry! Een soepstengel zie ik juist als een gezond tussendoortje, dus daar hoor je mij helemaal niet over zeuren hoor
Ik selecteer Tomas' eten puur op gezond verstand eigenlijk. Ja, in soepstengels zitten vast dingen die slecht zijn, en diksap is vast ook veel te zoet, maar het is altijd beter dan chips en sinas toch? (wat Mamsie ook zegt)
Aan de ene kant kan ik me wel druk maken om ouders die hun peuter dagelijks chocola en frisdrank geven, maar aan de andere kant ga ik echt niet het ingrediëntenlijstje lezen van elk product dat ik koop. Daar ben ik dan weer iets te lui voor.
Ik selecteer Tomas' eten puur op gezond verstand eigenlijk. Ja, in soepstengels zitten vast dingen die slecht zijn, en diksap is vast ook veel te zoet, maar het is altijd beter dan chips en sinas toch? (wat Mamsie ook zegt)
Aan de ene kant kan ik me wel druk maken om ouders die hun peuter dagelijks chocola en frisdrank geven, maar aan de andere kant ga ik echt niet het ingrediëntenlijstje lezen van elk product dat ik koop. Daar ben ik dan weer iets te lui voor.
Filoria- Ratel
H eet over het algemeen altijd gezond.
Maar op haar eerste verjaardag heeft ze taart gegeten en ze krijgt nu ook weleens dubbelvla of vanille vla als toetje.
Daar gaat ze echt niet aan dood. Het is helemaal geen drama als ze af en toe zoiets krijgen. Als je dat maar niet de hele dag door doet.
Maar op haar eerste verjaardag heeft ze taart gegeten en ze krijgt nu ook weleens dubbelvla of vanille vla als toetje.
Daar gaat ze echt niet aan dood. Het is helemaal geen drama als ze af en toe zoiets krijgen. Als je dat maar niet de hele dag door doet.
Gast- Gast
Hier gewoon smeerkaas, liga's, lange vingers en danoontjes hoor ik geef geen diksap, maar fruitsap van friso, zitten veel minder suikers in en hij vind diksap niet zo heel lekker. Ik maak me er niet zo druk om, tis niet dat ie het de hele dag door krijgt ofzo.
Gast- Gast
Waarom geef je je kind alleen boter op brood, zelf eet je toch ook niet alleen boter. Dat vind ik dan weer het andere uiterste. Je hoeft er geen cocoposta op te doen maar een beetje leverworst of smeerkaas. Christ.ian krijgt te eten wat ik zelf ook eet, vanaf hij een half jaar is. Af en toe wat chips, soms een soepje, en nu hijk ouder is iedere dag wel een snoepje, of iets anders lekkers. Waarom zou je het je kind ontzeggen als het verder wel allemaal gezonde dingen eet.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Alsof diksap zo gezond is
Wisten jullie dat er zelfs suiker in brood zit? Nooit geweten tot vandaag.
Wisten jullie dat er zelfs suiker in brood zit? Nooit geweten tot vandaag.
Gast- Gast
kruimelje schreef:Waarom geef je je kind alleen boter op brood, zelf eet je toch ook niet alleen boter. Dat vind ik dan weer het andere uiterste. Je hoeft er geen cocoposta op te doen maar een beetje leverworst of smeerkaas. Christ.ian krijgt te eten wat ik zelf ook eet, vanaf hij een half jaar is. Af en toe wat chips, soms een soepje, en nu hijk ouder is iedere dag wel een snoepje, of iets anders lekkers. Waarom zou je het je kind ontzeggen als het verder wel allemaal gezonde dingen eet.
Ik mag hopen dat je 'm niet vanaf een halfjaar chips en snoep gaf
Maar opzich is er voor alleen boter wel wat te zeggen. Bij elk nieuw voedingsmiddel wat je aan baby's introduceert, zul je eerst moeten kijken of zijn of haar lichaampje niet op reageert. Geef je meteen brood met boter en smeerkaas dan heeft een baby drie verschillende nieuwe dingen. Daarom wordt er doorgaans begonnen met een broodkorst, daarna ergens eens brood met boter en even later wordt het beleg stapsgewijs geïntroduceert. En als een kindje nou genoegen neemt met brood met boter, waarom zou je dan meer geven? Alleen omdat jij het zielig vindt, terwijl het kindje er gewoon blij mee is? 't Is niet dat er in al die belegseltjes nou noodzakelijke voedingsstoffen zitten die ze onder het jaar echt missen ofzo.
Overigens... over het 'je eet dat zelf toch ook niet': Ik eet vers brood het liefst droog, niets er op. Geen boter, geen beleg, niets. En toast eet ik het liefst met roomboter. Heerlijk.
Gast- Gast
Het gaat erom dat je alles met mate geeft. Ik wil N. zo af en toe iets 'echt lekkers' geven (niet dat gezondere dingen niet lekker zijn hoor), maar dit is puur gevoelsmatig. Voor mezelf koop ik toch ook (ongezonde) lekkere dingen? Terwijl ik ook gezonde dingen kan kopen die lekker zijn, maar niet zo lekker als de ongezonde dingen. Ik geef N. af en toe een Liga, een lange vinger, diksap, een Danoontje, etc. Ik zal heus wel goed opletten dat N. gezond eet, in de zin van genoeg groente en fruit. Tussendoor mag ze van mij af en toe echt wel iets lekkers, maar met mate. Ik ga haar niet dagelijks chips, chocolade en cola geven. Maar zo af en toe iets met suiker erin vind ik geen probleem.
Voor sommigen kan het best een obsessie worden, dat hun kindje echt totaal niks 'ongezonds' mag. Dit vind ik dan weer niet nodig.
Voor sommigen kan het best een obsessie worden, dat hun kindje echt totaal niks 'ongezonds' mag. Dit vind ik dan weer niet nodig.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Het mooie vind ik altijd dat de kinderen na een jaar ineens wél die dingen af en toe mogen hebben die eerst angstvallig geweerd werden. Het blijft natuurlijk slecht, ook nog als ze 5, 15, 35 jaar zijn. Waarom geven sommige ouders het na het jaar ineens wel? Ik snap dat de niertjes enz het eerste jaar nog flink moeten ontwikkelen natuurlijk en dat je het daarom doet. Maar zelfs voor een niertje die nooit iets van zout heeft gehad is het ook erg slecht om het na een jaar ineens wél te geven. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het dan maar gewoon moet geven. Iedereen moet het zelf weten hoe ze het doen.
Ik ben er zelf nooit zo intensief mee bezig geweest. Want als je alles nauwkeurig gaat bekijken dan is echt zowat alles slecht voor je kind.
Ik ben er zelf nooit zo intensief mee bezig geweest. Want als je alles nauwkeurig gaat bekijken dan is echt zowat alles slecht voor je kind.
Gast- Gast
Daarnaast gaat het voor moeders die heel strak zijn met geen snoep geven en dergelijke nog heel moeilijk worden als de kinderen ouder zijn. Kinderen zijn niet gek natuurlijk en gaan echt heel snel doorhebben dan snoepjes lekker zijn. Hoe ga je dat dan oplossen vraag ik me wel eens af.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Lekkere zoete dingen topic
» Waarom alles koken voor kleine kinderen?
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?
» Waarom wel of geen borst voeding geven?
» Waarom alles koken voor kleine kinderen?
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?
» Waarom wel of geen borst voeding geven?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: