Waarom wel of geen borst voeding geven?
+17
xMarisax
Petteflet
snoezel
Tania
Printje
missmarm
Flip Fluitketel
meisjesmama
Coccinelle
Liadan
Teddyaapje
Darius
xxjojootjexx
Susan
maiadebij
Mamsie
Koeboe82
21 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?
Ik heb bij de 1ste er bewust voor gekozen om geen borstvoeding te geven.
Bij de 2de heb ik er bewust voor gekozen wel borstvoeding te geven.
Dus ook dat kan nog....
Dus ook dat kan nog....
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Dan heb je alleen altijd zo'n grote prop trui onder je kin, dat vind ik zelf altijd zo irritant._MamaRosa_ schreef:Teddyaapje schreef:Ik voed nu eigenlijk alleen nog thuis maar wil het eigenlijk ook wel in het "openbaar' gaan doen. Hebben jullie misschien tips waar je goedkope, simpele, maar toch leuke voedingstops kunt kopen (die warm genoeg zijn in de winter)?
xx teddy
Heel simpel, gewoon je eigen kleren aandoen, ok, jurkjes zijn minder handig, maar truitjes enz wat je normaal draagt kunnen prima. Zo´n spagetti-hemdje van de hema er onder. Die rekken goed mee
Als je dus wilt voeden, doe je dat hemdje aan 1 kant onder je borst, en je trui aan 1 kant omhoog, zo zit je altijd bedekt, ook je rug. Ik heb het altijd zo gedaan. Scheelt weer in de kosten, vind die voedingstops vaak niet mooi, en een beetje onzin.
Ja, idd, als je dikkere kleding aan hebt, maar dat heb ik toch nooit. Heb meestal gewone truitjes aan die niet zo dik zijn. Ik heb het nooit vervelend gevonden.
Gast- Gast
Ik heb ook niet altijd een dikke trui aan, maar zij had het over warm genoeg in de winter.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
_MamaRosa_ schreef:Coccinelle schreef:Ik geef borstvoeding omdat dit de beste voeding is voor mijn dochter en voor mezelf omdat er aanwijzigingen zijn dat het bv de kans op borstkanker verkleint.
Dat het makkelijk is kan ik niet echt zeggen want ik kolf alles af, dus als ik ergens naartoe ga moet de kolf mee, een koeltasje met flesjes en de flessenwarmer. Ik baal er nog wel eens van dat het aanleggen hier nooit goed gelukt is maar ben blij dat het kolven goed gaat. Ik hoop er mee door te blijven gaan tot ze iig 6 maanden is en wie weet nog wel langer.
Mag ik vragen waarom het aanleggen nooit goed gelukt is? Mijn kinderen konden ook niet goed aanhappen doordat ik vlakke tepels heb, maar ik heb dus 16 maanden met een tepelhoedje gevoed. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt? Scheelde bij mij echt heel veel!
Ze had bij de geboorte een kort tongriempje waardoor ze in het ziekenhuis al zeiden dat het misschien wat moeilijk zou gaan. In het ziekenhuis lukte het inderdaad niet, thuis met de kraamverzorgster ook niet. Toen gaan kolven om de boel op gang te laten komen en haar melk gegeven dmv fingerfeeding. Tussendoor is het te korte tongriempje nog verholpen maar daarna ging het niet beter. Ook is er een lacatiekundige geweest en heb ik een tepelhoedje geprobeerd maar helaas. Iedere keer als ze aan de borst werd gelegd raakte ze ontzettend gefrustreerd.
Als ik erop terug kijk baal ik wel van hoe sommige dingen zijn gegaan. Zo duurde het ontzettend lang voordat ik eindelijk een kolf had geregeld (het was weekend, verloskundige was met een bevalling bezig, uiteindelijk bij lactatiekundige opgehaald) en voordat ze haar eerste voeding binnen had na de bevalling. Ze was ondertussen 10% afgevallen, uitgehongerd en had een aversie van de borst. Maarja, dat is allemaal achteraf en heeft ook weinig zin. Het blijft jammer, maar ze krijgt borstvoeding.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Lise heeft 4 maanden borstvoeding gehad, Mas maar 5 weken, mijn voeding liep helemaal terug op dat moment ben aan het klooien geweest tot jankens aan toe, toen ben ik over gegaan op de fles.
Nu bij Amé combineer ik het, ik moet anders elke voeding gaan kolven en indikken met Nutriton ivm met het spugen. Het voor en na de voeding geven werkt niet, ze spuugt er net zo hard door.
Ze krijgt nog 3 voedingen, en de rest fles. Ik hou overigens niet bij hoeveel ze drinkt voor de rest. Het gaat gewoon allemaal op verzoek.
Ik vind het wel jammer dat borstvoeding niet volledig lukt, maar het is niet haalbaar op deze manier met nog 2 kinderen in huis waarvan je er voor 1 nog alles moet doen.
Nu bij Amé combineer ik het, ik moet anders elke voeding gaan kolven en indikken met Nutriton ivm met het spugen. Het voor en na de voeding geven werkt niet, ze spuugt er net zo hard door.
Ze krijgt nog 3 voedingen, en de rest fles. Ik hou overigens niet bij hoeveel ze drinkt voor de rest. Het gaat gewoon allemaal op verzoek.
Ik vind het wel jammer dat borstvoeding niet volledig lukt, maar het is niet haalbaar op deze manier met nog 2 kinderen in huis waarvan je er voor 1 nog alles moet doen.
Gast- Gast
Doedell, prima toch, het lijkt me een goede oplossing omdat je ook nog mama bent voor je 2 andere kindjes. Hier krijgt de jongste ook vanaf 2 maanden om en om bv en fv omdat ik niet genoeg melk heb, jammer maar goed ze krijgt in ieder geval de helft van alle voedingen bv. binnen.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Coccinelle schreef:Ik geef borstvoeding omdat dit de beste voeding is voor mijn dochter en voor mezelf omdat er aanwijzigingen zijn dat het bv de kans op borstkanker verkleint.
Dat het makkelijk is kan ik niet echt zeggen want ik kolf alles af, dus als ik ergens naartoe ga moet de kolf mee, een koeltasje met flesjes en de flessenwarmer. Ik baal er nog wel eens van dat het aanleggen hier nooit goed gelukt is maar ben blij dat het kolven goed gaat. Ik hoop er mee door te blijven gaan tot ze iig 6 maanden is en wie weet nog wel langer.
Hier precies hetzelfde 9 van de 10 voedingen kolf ik af waardoor ik in het begin eigenlijk gewoon de hele dag aan het kolven was. Ze kon niet goed aanhappen, te onrustig en teveel drukte in haar hoofd vandaar dat ik alles afkolf en dat is inderdaad niet gemakkelijk als in de zin van, even aanleggen o.d. altijd alles moet mee nog meer dan bij flesvoeding. Nu drinkt ze na 8 maanden ong. 1 voeding half zelfstandig aan de borst en daar ben ik heel trots op, de andere helft krijgt ze dan via de fles.
Ook toen ze in het ziekenhuis lag ( in totaal bijna 2 maanden ) was het echt een ramp om te kolven, helemaal toen ze op de ic lag. Makkelijk heb ik het eigenlijk nooit gevonden maar wel het beste.
Daar mag je ook zeker trots op zijn. Vind het erg knap dat je het op kon/kan brengen om te kolven in jouw situatie.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb besloten om borstvoeding te geven omdat dit het beste is voor het kind. Helaas nadat m'n dochter is geboren, is het niet gelukt om haar aan te leggen (ook niet met tepelhoedje). Ik ben hierin wel goed begeleidt en heb het 2weken geprobeerd, maar helaas mocht dit niet baten omdat waarschijnlijk iets met haar onderkaak is. Nu kolf ik elke voeding af en geven we moedermelk via de fles. Als ik op pad ga neem ik kolf en alles mee. Ik wil het zo lang mogelijk vol gaan houden, maar denk dat als ik ga werken het wel ga combineren met kunstvoeding.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Waarom wel, gezien astma en exceem in de familie (ik en zusje en ouders). Daarnaast vind ik na een paar weekjes doorzette gaat het steeds makkelijker en is het zo fijn en gezellig.
Voedingstops ik heb er 2 van mamalicious trui erover en niemand die iets ziet heerlijk. Maar ik was steeds in het voorjaar maar bij koud weer trui of vest erover.
Verheug me er al weer op dat ik over 4/4,5 maand weer mag
Voedingstops ik heb er 2 van mamalicious trui erover en niemand die iets ziet heerlijk. Maar ik was steeds in het voorjaar maar bij koud weer trui of vest erover.
Verheug me er al weer op dat ik over 4/4,5 maand weer mag
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
De voorlichting en begeleiding is in veel ziekenhuizen echt ruk.
Je wilt niet weten hoe vaak wij kraamvrouwen terug krijgen die geen tepels meer over hebben (door het verkeerde aanleggen) of waarbij totaal geen aandacht is besteed aan het begeleiden van borstvoeding (wanneer aanleggen, hoe aanleggen, kolven, hoe afhalen, wanneer genoeg enz).
Ik zei tot een paar jaar geleden ook dat ik nooit bv zou gaan geven.
Weet niet waarom, maar kon niks aan mijn borst hebben en vond het nooit zo 'mijn ding'.
Sinds 2 jaar weet ik wel zeker dat ik het wel ga proberen iig.
Mijn vriend heeft enorm veel last van allergieën en daardoor veel jeuk.
Ook hebben wij vroeger allebei enorm veel last gehad van oorontstekingen.
Als ik ons kindje die jeuk en pijn kan proberen te besparen, dan doe ik het.
Bovendien is borstvoeding het beste en heel makkelijk want je hebt t altijd bij.
Je wilt niet weten hoe vaak wij kraamvrouwen terug krijgen die geen tepels meer over hebben (door het verkeerde aanleggen) of waarbij totaal geen aandacht is besteed aan het begeleiden van borstvoeding (wanneer aanleggen, hoe aanleggen, kolven, hoe afhalen, wanneer genoeg enz).
Ik zei tot een paar jaar geleden ook dat ik nooit bv zou gaan geven.
Weet niet waarom, maar kon niks aan mijn borst hebben en vond het nooit zo 'mijn ding'.
Sinds 2 jaar weet ik wel zeker dat ik het wel ga proberen iig.
Mijn vriend heeft enorm veel last van allergieën en daardoor veel jeuk.
Ook hebben wij vroeger allebei enorm veel last gehad van oorontstekingen.
Als ik ons kindje die jeuk en pijn kan proberen te besparen, dan doe ik het.
Bovendien is borstvoeding het beste en heel makkelijk want je hebt t altijd bij.
Gast- Gast
Oke, thanks voor de tips! Spagettibandjes eronder...had ik nog niet zo aan gedacht! Ik heb nu eigenlijk ook geen echte voedingstops, kon geen leuke vinden. Doe nu idd ook steeds mn trui/shirt omhoog maar dan zit ik half bloot.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
meisjesmama schreef:Ik heb bij de 1ste er bewust voor gekozen om geen borstvoeding te geven.
Dus ook dat kan nog....
Bij de 1e en de 2e bewust bv gegeven en bij de 3e (als die er komt) bewust niet
Gast- Gast
Ik heb flesvoeding juist niet als 'gedoe' ervaren, bv daarentegen heel erg. Ik had van te voren er al geen goed gevoel over, maar probeerde het toch door een pushende omgeving. Dat is een fiasco geworden, ik heb nooit een knus momentje aan bv ervaren. Bij een tweede ga ik er ook niet meer aan beginnen wat mijn omgeving al zegt dus ik kies er idd bewust voor om niet weer bv te geven.
Flesvoeding is trouwens toch helemaal geen gedoe? Iedereen kan het overal geven, het is een minuut werk om het klaar te maken, geen boedelverdelingen en dat soort onzin. Nee prima oplossing!
Flesvoeding is trouwens toch helemaal geen gedoe? Iedereen kan het overal geven, het is een minuut werk om het klaar te maken, geen boedelverdelingen en dat soort onzin. Nee prima oplossing!
Gast- Gast
Boedelverdelingen = borst onstekingen. Telefoon corrigeert
Gast- Gast
Liva schreef:Ik heb flesvoeding juist niet als 'gedoe' ervaren, bv daarentegen heel erg. Ik had van te voren er al geen goed gevoel over, maar probeerde het toch door een pushende omgeving. Dat is een fiasco geworden, ik heb nooit een knus momentje aan bv ervaren. Bij een tweede ga ik er ook niet meer aan beginnen wat mijn omgeving al zegt dus ik kies er idd bewust voor om niet weer bv te geven.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook geprobeerd om bv te geven maar heb mezelf altijd voorgehouden niet ten koste van mezelf of mijn kindje. Bovendien was mijn man ernstig ziek dus de situatie was verre van goed en daardoor kwam het neit goed op gang. Ik heb nooit spijt gehad dat ik het niet langer geprobeerd heb. Fv is ook goede voeding, ze worden er niets slechter door.
Maar goed inderdaad de omgeving pusht maar bij een volgende wordt het hier ook meteen fv. Maar goed dat is hier een eeuwige discussie.
Petje af voor iedereen die het wel wil maar ook voor mensend ie het niet doen en het zeggen (want ze krijgen soms zelfs compleet vreemden over zich heen) Het lijkt soms net of als je fv geeft je meteen een slechte moeder ofzo bent.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Vergeleken met borstvoeding vind ik flesvoeding wel een gedoe.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat een ander doet moet een ander trouwens weten, daar zit ik totaal niet mee. Ik zou niet iemand die flesvoeding wil geven gaan overtuigen om toch borstvoeding te geven, laat staan een slechte moeder noemen. Slechte moeder vind ik sowieso een wel erg sterk uitgedrukt, dan moet je het wel heel erg verpest hebben met je kinderen.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Wat een ander doet moet een ander trouwens weten, daar zit ik totaal niet mee. Ik zou niet iemand die flesvoeding wil geven gaan overtuigen om toch borstvoeding te geven, laat staan een slechte moeder noemen. Slechte moeder vind ik sowieso een wel erg sterk uitgedrukt, dan moet je het wel heel erg verpest hebben met je kinderen.
Ik bedoel meer van dat mensen meteen daarbij hun oordeel klaar hebben. Want je wilt toch het beste voor je kind werd er zelfs een keer gezegd. In mijn ogen is dat niet meteen bv, ik werd er gek van en ik ben dan liever een ontspannen moeder die fv dan een moeder die bv geeft maar zich daar niet fijn bij voelt.
En inderdaad in mijn ogen is een slechte moeder ook echt iets heel anders maar helaas deelt dus niet iedereen in mijn omgeving die mening.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ken dat printje, maar goed dat hoor je vrijwel altijd van mensen die niet verder kunnen denken dan hun eigen kruisje. De meeste mensen hebben er respect voor, net als ik respect heb voor mensen die borstvoeding geven.
Gast- Gast
Liva schreef:Boedelverdelingen = borst onstekingen. Telefoon corrigeert
Ik heb gelukkig nog geen boedelverdelingen gehad haha. Maar als je er zelf niet 100% achter staat om bv te geven en je doet het voor je omgeving dan kan ik me voorstellen dat je het niet prettig hebt gevonden en dan moet je het ook niet doen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Liva schreef:Ik ken dat printje, maar goed dat hoor je vrijwel altijd van mensen die niet verder kunnen denken dan hun eigen kruisje. De meeste mensen hebben er respect voor, net als ik respect heb voor mensen die borstvoeding geven.
Ik ook, ik heb echt wel respect voor mensen die het echt maanden volhouden, ik vind dat heel knap maar ik zou het niet kunnen.
Printje- Lady Post-a-lot
Maar gezien allergiën etc he, ís borstvoeding toch ook "beter"? Of ontketen ik nu een hele discussie? Dat is niet mijn bedoeling, ik vind flesvoeding helemaal niet slecht, dat is gewoon ook goede voeding voor je kindje. Maar als je met borstvoeding allergiën en dergelijke meer kunt tegengaan, is borstvoeding dan niet beter? Feitelijk, zeg maar?
Gast- Gast
Iemand die je een slechte moeder noemt omdat je flesvoeding geeft zou ik helemaal niet serieus nemen, dat is iemand die duidelijk nooit heeft geleerd te nuanceren en te relativeren.
Susan- Lady Post-a-lot
Qua allergieen is het inderdaad beter dat klopt. Als mijn man (of ik) ook enorme allergieen zouden hebben zou ik het misschien ook langer geprobeerd hebben. Ik wil ook echt geen discussie ervan maken maar met sommige dingen die ze zeggen over kidneren met bv kunnen beter rekenen (bijvoorbeeld) denk ik jaja dat zit ook gewoon in het kind zelf en dat ligt niet alleen maar aan bv.
Printje- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Iemand die je een slechte moeder noemt omdat je flesvoeding geeft zou ik helemaal niet serieus nemen, dat is iemand die duidelijk nooit heeft geleerd te nuanceren en te relativeren.
daar heb je helemaal gelijk in. Maar zo voelde en zag ik dat toendertijd niet toen ik net bevallen was;)
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoelang bezig met een voeding (borst)
» Aan de borst maar geen borstvoeding?
» Geen borstvoeding geven.
» waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
» Hoe lang na stoppen met BV geen voeding meer?
» Aan de borst maar geen borstvoeding?
» Geen borstvoeding geven.
» waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
» Hoe lang na stoppen met BV geen voeding meer?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: