Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom wel of geen borst voeding geven?

+17
xMarisax
Petteflet
snoezel
Tania
Printje
missmarm
Flip Fluitketel
meisjesmama
Coccinelle
Liadan
Teddyaapje
Darius
xxjojootjexx
Susan
maiadebij
Mamsie
Koeboe82
21 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Waarom wel of geen borst voeding geven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:25

xxjojootjexx schreef:Ik heb gekozen om bv te geven, omdat het totaal tegen mijn gevoel indruist om het niet te doen.
Waarom zou je een baby voeding geven wat gefabriceerd is terwijl er ook helemaal natuurlijke voeding beschikbaar is.
Kirsten heeft 16 maand bv gehad, en ik hoop Tristan minstens zolang bv te geven.

*moet er ook echt niet aan denken om 's nachts mijn bed uit te moeten om een flesje warm te maken
*zou het ook echt lastig vinden als ik niet overal waar ik maar wil mijn kindje kan voeden

Mee eens. Ik ben ook blij dat ik het 18 maanden lang heb vol gehouden. Toen sloop het er langzaam uit.

Ik vind ook eigenlijk dat moeders het 'moeten' proberen. Je weet immers nooit van te voren hoe het is om borstvoeding te geven. En niet geschoten is altijd mis.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wel of geen borst voeding geven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom wel of geen borst voeding geven?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:27

Mamsie schreef:
Darius schreef:
O, wij plaatsten tegelijk. Borstvoeding is inderdaad handig snachts en het is ook erg handig dat je niets hoeft mee te nemen, maar wat ik al zei, het is wel eens irritant dat je je terug moet trekken op bijvoorbeeld een gezellig feestje om te gaan kolven of om te gaan voeden.

Dat is ook een keuze natuurlijk ( oke of het moet lastig gaan ). Ik trek me nooit terug. Ik voed overal en bij iedereen.

Ik heb het ook gewoon overal gedaan. Wel had ik een extra shirtje onder mijn trui die ik over mijn borst liet. Zodat ik niet met mijn borsten open en bloot in het openbaar zit.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 9:28

Ik voed ook overal en bij iedereen.. Op verjaardagen, in restaurants, in de auto, in het zwembad... kan het zo gek niet bedenken

een leuke one-liner:
If breastfeeding offends you, put a blanket over YOUR head Laughing

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 9:30

@gekje: Weet je nog dat jij er zo tegen op zag om de eerste keer op een 'vreemde' plek bv te geven..
Je ging toen met een vriendin naar de kinderboerderij en zag er tegenop.. ik en wat anderen hebben je toen aangespoord om het gewoon te proberen, omdat jij het vreemd vond, maar anderen er waarschijnlijk niet van op keken.. Uiteindelijk heb je het gewoon geprobeerd en ging het hartstikke goed Wink

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:30

Ik wilde heel graag bv geven maar door de slechte voorlichting in het ZH was het eigenlijk al te laat.
Ook het kolven dachten ze dat ik vooraf wel geoefend zou hebben ofzo...

Thuis heb ik nog wel gekolfd met info en hulp van de kraamverzorgster.
Maar ik moest op een gegeven moment elke 2 uur kolven en ik (en mijn man, want ik kon me amper bewegen) was met niks anders bezig dan voeden en kolven. En als ik 10cc had was het veel dus daar raakte ik een beetje frusty van. Uiteindelijk kreeg ik er ook nog een borstontstkeing overheen en toen was ik er klaar mee.

Overigens vind/vond ik het helemaal niet vervelend om er uit te moeten voor een fles. Ook als we onderweg zijn is er geen probleem. Bij een tankstation hebben ze tegenwoordig een magnetron en als ik echt in de problemen zou zitten dan bel ik wel ergens aan.

Maar goed, bij een eventuele 2e wil ik het wel weer proberen!
Ik weet nu in elk geval dat de baby direct na de bevalling bij mij aangelegd moet worden en niet pas na een paar uur terwijl ze haar al volgepropt hadden met andere voeding.

Gast
Gast

Bericht  Koeboe82 di 30 nov 2010 - 9:33

Hazeltje schreef:Ik wilde heel graag bv geven maar door de slechte voorlichting in het ZH was het eigenlijk al te laat.

Maar ik moest op een gegeven moment elke 2 uur kolven en ik (en mijn man, want ik kon me amper bewegen) was met niks anders bezig dan voeden en kolven. En als ik 10cc had was het veel dus daar raakte ik een beetje frusty van. Uiteindelijk kreeg ik er ook nog een borstontstkeing overheen en toen was ik er klaar mee.

Overigens vind/vond ik het helemaal niet vervelend om er uit te moeten voor een fles. Ook als we onderweg zijn is er geen probleem. Bij een tankstation hebben ze tegenwoordig een magnetron en als ik echt in de problemen zou zitten dan bel ik wel ergens aan.

Ik weet nu in elk geval dat de baby direct na de bevalling bij mij aangelegd moet worden en niet pas na een paar uur terwijl ze haar al volgepropt hadden met andere voeding.

Wat slecht van het zk!!
hebben ze je niet gevraagd of je bv wou geven, voor ze je kindje volpropte met andere voeding?
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:35

xxjojootjexx schreef:@gekje: Weet je nog dat jij er zo tegen op zag om de eerste keer op een 'vreemde' plek bv te geven..
Je ging toen met een vriendin naar de kinderboerderij en zag er tegenop.. ik en wat anderen hebben je toen aangespoord om het gewoon te proberen, omdat jij het vreemd vond, maar anderen er waarschijnlijk niet van op keken.. Uiteindelijk heb je het gewoon geprobeerd en ging het hartstikke goed Wink

Drempel was er eerst wel ja Embarassed :P Maar toen ik het eenmaal gedaan had deed ik het overal. Net als dat ik het idee ook wel eng vond om een baby aan mijn borst te hebben. Alleen vond ik het niet voor discussie vatbaar of ik wel of geen bv zou gaan geven. Aangezien ik het meer dan normaal vind om bv te geven. Het kwam niet eens in mij op om fv te gaan geven.

Die vriendin zat gewoon midden op de kinderboerderij met haar complete borst bloot en hup baby eraan! Dat vond ik persoonlijk niet zo prettig.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:36

Mijn oudste kreeg ook al fv voordat we het door hadden, waarschijnlijk kwam dit ook wel door mijn slechte toestand maar toch werd er ons niets gevraagd. Ook werd er niet over kolven gesproken en al helemaal niet over relacteren (had ik dat toen maar geweten).

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 9:37

Gekje schreef:
xxjojootjexx schreef:@gekje: Weet je nog dat jij er zo tegen op zag om de eerste keer op een 'vreemde' plek bv te geven..

Drempel was er eerst wel ja Embarassed :P Maar toen ik het eenmaal gedaan had deed ik het overal. Net als dat ik het idee ook wel eng vond om een baby aan mijn borst te hebben. Alleen vond ik het niet voor discussie vatbaar of ik wel of geen bv zou gaan geven. Aangezien ik het meer dan normaal vind om bv te geven. Het kwam niet eens in mij op om fv te gaan geven.

Die vriendin zat gewoon midden op de kinderboerderij met haar complete borst bloot en hup baby eraan! Dat vond ik persoonlijk niet zo prettig.
Haha. Dat laatste doe ik ook alleen thuis hoor..
Als ik ergens anders ben dan bedek ik het ook wel enigszins, maar er zal altijd iets te zien zijn.. Maar niet iedereen hoeft tegen mijn volledige G cup aan te kijken.. 👅

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:38

Koeboe82 schreef:
Hazeltje schreef:Ik wilde heel graag bv geven maar door de slechte voorlichting in het ZH was het eigenlijk al te laat.

Wat slecht van het zk!!
hebben ze je niet gevraagd of je bv wou geven, voor ze je kindje volpropte met andere voeding?

Jawel, maar omdat ze vrij groot was, moest haar suiker in de gaten worden gehouden enzo.
Die was wat laag bij de geboorte. Maar ja... Da is het natuurlijk logisch dat ze daarna geen bv hoefde. Ze deden daar ook niet echt moeite om mij en haar te helpen. Doen ze op de afdeling wel... Uhuh... Niet dus. Nou ja, was sowieso een ruk ziekenhuis.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij di 30 nov 2010 - 9:38

N heeft 10 maanden BV gehad, toen wilde ik 1 voeding vervangen door KV (zodat er een papfles van gemaakt kon worden) maar toen liep het zo snel terug dat ik gestopt ben. Nu hoop ik het langer vol te houden. Ook N is nog nooit verkouden/ snotterig/ ziek geweest, ik denk ook dat dat komt door de antistoffen die hij al van mij heeft meegekregen.

Mijn man heeft meer moeite met voeden in het openbaar als ik, ik denk hoe krampachtiger je erover doet hoe meer het mensen opvalt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij di 30 nov 2010 - 9:41

Ik hoor zovaak dat er van het ziekenhuis zo weinig begeleiding gegeven wordt mbt bv... echt jammer want zelf ben je vaak zo van de wereld dat je niet assertief genoeg bent erover te beginnen en achteraf heb je er dan spijt van.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Darius di 30 nov 2010 - 9:42

xxjojootjexx schreef:
Darius schreef:Ik vond het ook gewoon vanzelfsprekend dat ik borstvoeding ging geven. Daarbij was ik zo enorm nieuwsgierig hoe dat nou was, een kind aan je borst, dat ik dat graag geprobeerd wilde hebben.

Ik vind het wel eens jammer dat er bijna alleen voordelen van bv tov fv worden genoemd. Een echt nadeel van borstvoeding geven vind ik dat je wel weer wordt beperkt in je vrijheid. Je hebt of een baby mee, of je moet kolven.

Ik vind juist niet dat het mij beperkt in mijn vrijheid.. Als wij de deur uit willen pakken we tristan op en gaan. Ik hoef niet te bedenken hoeveel poeder ik mee moet nemen. Als we besluiten toch wat langer bij iemand te blijven, dan kan dat gewoon, want voeding genoeg. 2 jaar geleden kon ik niet naar huis dankzij de sneeuw en moest ik onverwacht bij iemand blijven logeren met Kirsten (terwijl zij 4 maand was), dit gaf geen problemen, want ik gaf bv. Maar bij fv was dat dan wel een probleem geworden. Want ik neem aan dat je wel extra voeding mee neemt, maar niet extra voeding voor een hele dag en waar haal je op zondag voeding vandaan?
Voeden kan en doe ik overal en ik hoef niet opzoek naar een magnetron etc.. Dus voor mij alleen maar gemak.

Het enige lastige van bv ondervond ik vorige week.. Ik was ziek en wilde dolgraag alleen maar slapen, maar dit ging niet, want Tristan moest toch gevoed worden.. Toen heb ik uiteindelijk een hele dag met Tristan op bed doorgebracht. Als Tristan fv had gedronken, dan had hij naar mijn moeder gekund, maja dat ging niet.

Ik voedde ook overal live, maar soms trok ik me wel even terug als het erg druk was. Ik heb wel een keer een hele dag een bruiloft gehad, en toen moest ik dus kolven. Ik vond het erg jammer dat ik me een paar keer terug moest trekken op het gezellige feest, want kolven doe ik dus niet openbaar.

Jojootje, dat eerste wat je opnoemt is inderdaad een groot voordeel van borstvoeding. Je hebt aan de ene kant ook meer vrijheid, maar aan de andere kant, het gevoel dat je kind volledig afhankelijk van jou is, vond ik soms ook wel zwaar. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor een kind, de voordelen die genoemd worden zijn in mijn ogen ook echt voordelen, maar er mag ook wel eens gezegd worden dat het voor een moeder ook wel eens zwaar is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:45

Susan schreef:Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, ik zag het voor mezelf als heel vanzelfsprekend dat ik borstvoeding zou gaan geven.

Hier hetzelfde.

Ik ben nu sinds drie maanden gestopt en ik moet zeggen dat ik dat toch wel een opluchting vind. Ik vond het heel fijn, maar bij de tweede wel heel zwaar doordat zij zo'n onrustige drinker was. Maar heb het toch 11 maanden volgehouden bij haar, en bij de oudste 13 maanden. En bij een derde zou ik zeker weer gaan voeden!

Ik heb de rest van het topic niet gelezen, alleen tot de reactie die ik nu quote dus ik weet niet of er inmiddels een hele discussie op gang is Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:46

Ik heb de oudste door omstandigheden maar 3 maanden de borst kunnen geven. De oudste 16 maanden, toen was het voor hem helaas klaar. Vond ik erg jammer, maar goed, daar doe je niks aan.
Het was voor mij ook iets heel vanzelfsprekends, ookal ging het beide keren niet zonder lag of stoot, ik wilde doorzetten.

Nu de tweeling op komst is vragen mensen mij ook of ik nu zeker de fles ga geven. Als ik dan zeg dat ik eerst weer de borst ga proberen, kijken sommigen me aan alsof ik niet goed wijs ben...
Tja, ik probeer het toch echt, als later blijkt dat het niet te doen is, kan ik altijd nog om en om doen bijv. Het lijkt mij drukker om met flessen in de weer te zijn, dan te voeden. (Als dit tenminste ook zulke makkelijke drinkers zijn als broer en zus, die dronken hooguit een kwartier)

Ik heb ook overal gevoed, nooit problemen mee gehad. Of ik dat straks ook ga doen weet ik niet, het moet wel te doen zijn met 2, maar het houd me niet tegen om de deur uit te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle di 30 nov 2010 - 9:50

Ik geef borstvoeding omdat dit de beste voeding is voor mijn dochter en voor mezelf omdat er aanwijzigingen zijn dat het bv de kans op borstkanker verkleint.

Dat het makkelijk is kan ik niet echt zeggen want ik kolf alles af, dus als ik ergens naartoe ga moet de kolf mee, een koeltasje met flesjes en de flessenwarmer. Ik baal er nog wel eens van dat het aanleggen hier nooit goed gelukt is maar ben blij dat het kolven goed gaat. Ik hoop er mee door te blijven gaan tot ze iig 6 maanden is en wie weet nog wel langer.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:53

Coccinelle schreef:Ik geef borstvoeding omdat dit de beste voeding is voor mijn dochter en voor mezelf omdat er aanwijzigingen zijn dat het bv de kans op borstkanker verkleint.

Dat het makkelijk is kan ik niet echt zeggen want ik kolf alles af, dus als ik ergens naartoe ga moet de kolf mee, een koeltasje met flesjes en de flessenwarmer. Ik baal er nog wel eens van dat het aanleggen hier nooit goed gelukt is maar ben blij dat het kolven goed gaat. Ik hoop er mee door te blijven gaan tot ze iig 6 maanden is en wie weet nog wel langer.

Mag ik vragen waarom het aanleggen nooit goed gelukt is? Mijn kinderen konden ook niet goed aanhappen doordat ik vlakke tepels heb, maar ik heb dus 16 maanden met een tepelhoedje gevoed. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt? Scheelde bij mij echt heel veel!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:53

Coccinelle schreef:Ik geef borstvoeding omdat dit de beste voeding is voor mijn dochter en voor mezelf omdat er aanwijzigingen zijn dat het bv de kans op borstkanker verkleint.

Respect!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 30 nov 2010 - 9:55

Ik voed nu eigenlijk alleen nog thuis maar wil het eigenlijk ook wel in het "openbaar' gaan doen. Hebben jullie misschien tips waar je goedkope, simpele, maar toch leuke voedingstops kunt kopen (die warm genoeg zijn in de winter)?
xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:57

Hier precies hetzelfde 9 van de 10 voedingen kolf ik af waardoor ik in het begin eigenlijk gewoon de hele dag aan het kolven was. Ze kon niet goed aanhappen, te onrustig en teveel drukte in haar hoofd vandaar dat ik alles afkolf en dat is inderdaad niet gemakkelijk als in de zin van, even aanleggen o.d. altijd alles moet mee nog meer dan bij flesvoeding. Nu drinkt ze na 8 maanden ong. 1 voeding half zelfstandig aan de borst en daar ben ik heel trots op, de andere helft krijgt ze dan via de fles.

Ook toen ze in het ziekenhuis lag ( in totaal bijna 2 maanden ) was het echt een ramp om te kolven, helemaal toen ze op de ic lag. Makkelijk heb ik het eigenlijk nooit gevonden maar wel het beste.

Laatst aangepast door Mama_van2 op di 30 nov 2010 - 9:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:58

Teddyaapje schreef:Ik voed nu eigenlijk alleen nog thuis maar wil het eigenlijk ook wel in het "openbaar' gaan doen. Hebben jullie misschien tips waar je goedkope, simpele, maar toch leuke voedingstops kunt kopen (die warm genoeg zijn in de winter)?
xx teddy

Heel simpel, gewoon je eigen kleren aandoen, ok, jurkjes zijn minder handig, maar truitjes enz wat je normaal draagt kunnen prima. Zo´n spagetti-hemdje van de hema er onder. Die rekken goed mee

Als je dus wilt voeden, doe je dat hemdje aan 1 kant onder je borst, en je trui aan 1 kant omhoog, zo zit je altijd bedekt, ook je rug. Ik heb het altijd zo gedaan. Scheelt weer in de kosten, vind die voedingstops vaak niet mooi, en een beetje onzin.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 30 nov 2010 - 9:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan di 30 nov 2010 - 9:58

Ik had ze van H&M, maar die waren niet heel warm en eigenlijk vond ik ze ook vrij tuttig. Ik draag meestal gewoon een vest of een blouse of iets met een wijde hals, dat vind ik makkelijker dan zo'n voedingstop.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:58

xxjojootjexx schreef:
Haha. Dat laatste doe ik ook alleen thuis hoor..
Als ik ergens anders ben dan bedek ik het ook wel enigszins, maar er zal altijd iets te zien zijn.. Maar niet iedereen hoeft tegen mijn volledige G cup aan te kijken.. 👅

Dan is er wel aardig wat te bekijken! Er is ook vast wel een beetje te zien. Maar zo van onder tot boven een blote borst :P Midden op de kinderboerderij hahaha.. Voelde me daar wel wat ongemakkelijk bij, en het was niet eens mijn eigen borst.

Toen J ouder werd voedde ik meestal in bed voor of na het slapen.

@ Susan, wel knap dat je het zo lang hebt vol gehouden!

Laatst aangepast door Gekje op di 30 nov 2010 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan di 30 nov 2010 - 9:59

_MamaRosa_ schreef:
Teddyaapje schreef:Ik voed nu eigenlijk alleen nog thuis maar wil het eigenlijk ook wel in het "openbaar' gaan doen. Hebben jullie misschien tips waar je goedkope, simpele, maar toch leuke voedingstops kunt kopen (die warm genoeg zijn in de winter)?
xx teddy

Heel simpel, gewoon je eigen kleren aandoen, ok, jurkjes zijn minder handig, maar truitjes enz wat je normaal draagt kunnen prima. Zo´n spagetti-hemdje van de hema er onder. Die rekken goed mee

Als je dus wilt voeden, doe je dat hemdje aan 1 kant onder je borst, en je trui aan 1 kant omhoog, zo zit je altijd bedekt, ook je rug. Ik heb het altijd zo gedaan. Scheelt weer in de kosten, vind die voedingstops vaak niet mooi, en een beetje onzin.
Dan heb je alleen altijd zo'n grote prop trui onder je kin, dat vind ik zelf altijd zo irritant.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 10:00

als er hier ooit een tweede zou komen wil ik een kraamverzorgster die gespecialiseerd is in bv en ik direct vanaf het begin goed begeleid wordt. Nu ben ik niet goed begeleid, ik kreeg 300 verschillende adviezen van 300 verschillende mensen. De ene keer ging het aanleggen wel goed, de keer erna niet, de volgende keer was Y. te moe om te drinken, de keer erna was er sprake van speen/tepelverwarring, de een dacht dat ik niet genoeg voeding had, de ander dacht dat mijn melkkanaaltjes verstopt zaten, terwijl ik uit beide borsten 100cc haalde in de eerste week etc etc. Dat in combinatie met de pijn die ik eraan had ben ik gestopt. Verstandelijk weet ik dat dit de beste keuze was voor mij, omdat ik er echt aan onderdoor ging, maar emotioneel vind ik het nog steeds moeilijk. Het liefst had ik mijn dochter nu bv gegeven ipv fv.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: