Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met roken

+33
Thunder
Urban Naked
Parel
Jeanette
TukTuk
Caro
Sayuri
ekiaam87
Luce
Feline
ellibre
Pompoen
Marin
Fortissimo
Mint
Sam
Gympie
Antibes
Cow
Pineco
Coco
Lady4
Lady Starstruck
Reva
Rush
Caramba
Taeda
Manderijn
Japie
Theeleut
Parisienne
xxjojootjexx
Nyx
37 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Pompoen di 23 apr 2013 - 23:03

Lady4 schreef:Het erge en onbegrijpelijke is trouwens dat de helft van die patiënten weigert te stoppen met roken. Ook al kost ze dat hun ledematen en uiteindelijk hun leven. Ik ken wel mensen die naast hun benen ook hun handen kwijt waren.

En om nog maar te zwijgen over wat dit de maatschappij kost.. Al die bypasses terwijl je weet dat het uiteindelijk toch amputeren wordt omdat patiënt weigert te stoppen met roken.

Dat is wel een erg rigoreuze manier om patiënten van het roken af te krijgen laughcry.

Mijn man is nu zelf vaatpatiënt en die snapt na alles wat hij heeft meegemaakt écht niet dat er medepatiënten zijn die nog rustig een sigaretje op steken, hij kan er ook enorm kwaad om worden, wat ik dan wel weer grappig vind want voorheen werd hij echt poepshagerijnig van mensen die hem aanspraken op het roken en wat je er door kon krijgen. Nu doet hij het zelf en is hij totaal anti-roken, hij wil ook niet meer dat er in huis gerookt word, iedereen die een sigaret wil roken word verbannen naar de tuin. nerd
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 23:04

Pfff jeetje wat heftig toch ook Pompoen, dat het ook allemaal zo samenvalt. Het roken heeft dan misschien geen directe relatie met de afwijking die hij misschien heeft, maar het zal het allemaal misschien niet hebben verbeterd. In elk geval HEEL erg fijn dat hij er nu echt vanaf is. Het heeft dan wat voeten in aarde gehad, maar hij is gestopt! Super goed hoor. Voor iedereen beter.
Ik vind het inderdaad heel goed dat m'n vriend wil stoppen zodra ik zwanger ben, maar misschien is voor die tijd ook al beter. Het tast de kwaliteit van z'n zaad ook aan, en eerlijk is eerlijk: Hoe eerder hij stopt, hoe beter. Ik ben best bang voor de periode dat hij stopt, hoe zal dat z'n humeur aantasten (ik herinner me de gezelligheid van jouw man uit jouw verhalen), hoe gaat dat samen met z'n gewichtsverlies (want afvallen en stoppen met roken schijnt nogal slecht samen te gaan), wat is dan verstandig om eerst te doen? Man, ik maak me daar best zorgen om. Ik hou zo van die kerel, maar hij's nou niet de meest gezonde keuze als partner en dat vind ik eerlijk gezegd echt best eng en rot af en toe.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Nyx di 23 apr 2013 - 23:07

Ik had expres de verhalen van Antibes overgeslagen, omdat ik het niet wilde lezen. En verdorie, glipt het verhaal van Lady4 er tussendoor. pale
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Pompoen di 23 apr 2013 - 23:13

Marin schreef:Pfff jeetje wat heftig toch ook Pompoen, dat het ook allemaal zo samenvalt. Het roken heeft dan misschien geen directe relatie met de afwijking die hij misschien heeft, maar het zal het allemaal misschien niet hebben verbeterd. In elk geval HEEL erg fijn dat hij er nu echt vanaf is. Het heeft dan wat voeten in aarde gehad, maar hij is gestopt! Super goed hoor. Voor iedereen beter.
Ik vind het inderdaad heel goed dat m'n vriend wil stoppen zodra ik zwanger ben, maar misschien is voor die tijd ook al beter. Het tast de kwaliteit van z'n zaad ook aan, en eerlijk is eerlijk: Hoe eerder hij stopt, hoe beter. Ik ben best bang voor de periode dat hij stopt, hoe zal dat z'n humeur aantasten (ik herinner me de gezelligheid van jouw man uit jouw verhalen), hoe gaat dat samen met z'n gewichtsverlies (want afvallen en stoppen met roken schijnt nogal slecht samen te gaan), wat is dan verstandig om eerst te doen? Man, ik maak me daar best zorgen om. Ik hou zo van die kerel, maar hij's nou niet de meest gezonde keuze als partner en dat vind ik eerlijk gezegd echt best eng en rot af en toe.

Nou, kijk, hij heeft waarschijnlijk een afwijking waardoor hij zo veel problemen op deze leeftijd al (ja ze vinden hem jong laughcry) heeft. Maar hij had er echt wel een stuk beter aan toe kunnen zijn als hij niet gerookt had en gezond had geleefd. Je hart en je vaten zijn nou eenmaal erg gevoelig wat roken betreft, zelfs als je geen afwijkingen hebt! Hoe hij er aan toe was geweest als hij veel eerder was gestopt of niet had gerookt dat weten we gewoon niet, best kans dat hij dan pas veel later last had gekregen, maar ook best kans dat hij dan geen hartinfarctje had gehad waardoor het aneurysma dat op knappen stond was ontdekt en als dat knapt zijn je overlevingskansen niet zo heel hoog.

Weet je wat het is, je kunt je vent niet dwingen te stoppen, hij zal daar écht zelf aan toe moeten zijn, hoe ongezond hij ook is. Je angst uitspreken kun je doen, maar mijn ervaring is ook dat als je er steeds maar weer over 'zeurt' het alleen maar lastiger word en uiteindelijk stopt hij echt niet omdat jij het wil, dat gaat hij gewoon niet voor elkaar krijgen, daarvoor is de verslaving te groot!
En wat je zegt over het gewicht, misschien moet je accepteren dat je niet alles tegelijk aan kunt pakken en moet vooral jij daar niet te moeilijk over doen (want dat legt alleen maar meer druk en stress op). One step at the time! Mij lijkt de volgorde stoppen met roken, het gewicht even laten voor wat het is en dán een keer gaan afvallen de meest logische. Maar ik kan me ook voorstellen dat hij tegen dat stoppen met roken op ziet als een berg en dat het afvallen een veel minder grote hobbel is om te nemen. Het verschil is ook dat je met afvallen niet hoeft te stoppen met eten, het is ook een combinatie van gezonder gaan eten en bewegen. Stoppen met roken is veel rigoureuzer!

A. is trouwens alleen maar afgevallen na het stoppen met roken, maar ik zou jullie deze methode (een flinke operatie) toch niet aanbevelen laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 23:19

Ja uiteindelijk is het natuurlijk niet gezond geweest voor je man, al die jaren roken. Maar je kan inderdaad wel blijven denken, wat als hij eerder gestopt was, maar dat heeft ook weinig nut. Ik denk dat je heel blij mag zijn dat hij nu echt gestopt is. Het was wat rigoreus, en je hebt een verschrikkelijke tijd doorstaan (en nog steeds, las ik Sad ) maar je mag echt trots op 'm zijn dat hij in elk geval gestopt is nu.

Ja, dat ik hem niet kan dwingen realiseer ik me ook. Dat is zo kut er aan. Hij zal het echt zelf moeten willen. Ik zeur er nooit om, hij weet dat ik het vervelend vind, maar ik ga niet elke keer een strijd aan. Hij denkt er zelf ook over na om te stoppen, dus ik denk dat het een proces is wat langzaam op gang komt. En gezien we nu eerst met afvallen bezig zijn, denk ik dat dat eerst gaat gebeuren, hoewel dat op zich niet de meest logische volgorde is inderdaad.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lady Starstruck di 23 apr 2013 - 23:24

Hart en vaatziekten zitten aan beide kanten in mijn familie bij mijn vader en moeder. Dus nog een reden om het vol te gaan houden. Ik heb geen zin in vernauwde vaten op mijn 50ste ofzo. Mijn vader is ook op zijn 52ste overleden en rookte ook. Het is nu dag 2 en ik had het vanmorgen echt moeilijk. Als die schreeuwende behoefte naar een sigaret of nicotine nou eens een keer stopt zou ik blij zijn. Nu gaat het wel weer. Ik hoest me alleen kapot pfff.


Laatst aangepast door Lady Starstruck op di 23 apr 2013 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lady4 di 23 apr 2013 - 23:24

Nyx schreef:Ik had expres de verhalen van Antibes overgeslagen, omdat ik het niet wilde lezen. En verdorie, glipt het verhaal van Lady4 er tussendoor. pale

laughcry Laughing
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 23:25

Lady S: Een vriendin van mij is ook gestopt (nu zo'n 1,5 jaar) en bij haar hielpen lollies heel erg. Ze heeft zich echt suf gezogen aan die dingen. Dan heb je toch een stokje in je mond en hou je je mond bezig. Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lady Starstruck di 23 apr 2013 - 23:29

Marin schreef:Lady S: Een vriendin van mij is ook gestopt (nu zo'n 1,5 jaar) en bij haar hielpen lollies heel erg. Ze heeft zich echt suf gezogen aan die dingen. Dan heb je toch een stokje in je mond en hou je je mond bezig. Laughing
Jaa die raad iedereen mij dus aan. Alleen ik ben bang dat ik dan een vervangende snoepverslaving ga krijgen. Dat moeten we ook niet hebben :O
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 23:31

Dat lijkt me tijdelijk op zich niet zo heel erg. Ik zou het jezelf ook niet al te moeilijk maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lady Starstruck di 23 apr 2013 - 23:33

Marin schreef:Dat lijkt me tijdelijk op zich niet zo heel erg. Ik zou het jezelf ook niet al te moeilijk maken.

Daar heb je wel weer een punt. Ik zal mijn vriend even naar de supermarkt sturen voor lollies straks haha.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Sam di 23 apr 2013 - 23:45

Ik zou ook weer niet teveel lolly's gaan eten. Aanslag op je tanden.
(en je lijn Wink )
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lady Starstruck di 23 apr 2013 - 23:47

Sam schreef:Ik zou ook weer niet teveel lolly's gaan eten. Aanslag op je tanden.
(en je lijn Wink )
Ja precies Sam. Daar zit ik dus ook mee haha Laughing
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  ellibre di 23 apr 2013 - 23:49

Ik had een heel verhaal getypt en toen per ongeluk m'n browser afgesloten en moet nu weer aan het werk, dus ik hou het kort. Ik wil drie dingen zeggen:

1. De beelden die Lady4 en Antibes schetsen herken ik ook uit mijn werk. Een onevenredig groot deel van mijn patienten is zware roker en blijft zelfs na meerdere infarcten of bij hartfalen nog doorroken. De kwaliteit van leven van mensen die aan hart- en vaatziekten lijden als gevolg van roken is enorm laag, en de wachtkamers zitten er elke dag vol mee.

2. Mensen die hun hele leven gerookt hebben sterven gemiddeld 13!!! jaar eerder dan mensen die nooit gerookt hebben.

3. Door tijdig te stoppen kan punt 2 beperkt worden: mensen die op hun 30ste stoppen overlijden gemiddeld "slechts" 1 maand eerder, mensen die op hun 40ste stoppen 1 jaar eerder, daarna neemt de sterfte snel toe. Dit komt omdat de latentietijd van kanker ten gevolge van roken ongeveer 20 tot 30 jaar is.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Antibes wo 24 apr 2013 - 23:12

Marin schreef:
Antibes schreef:
Marin schreef:Ik wil dit allemaal niet lezen Sad

(die enge dingen, wel de goede dingen over stoppen met roken natuurlijk)

Huh, jij rookt toch niet?

Nee (tenminste, wel eens sporadisch gedaan), maar m'n vriend rookt wel (veel). En dat begint me steeds meer tegen te staan. In principe hebben we de afspraak dat hij gaat stoppen zodra we een kindje gaan krijgen, maar de laatste tijd heb ik wel aangegeven dat ik 't toch wel heel erg vervelend vind, steeds meer eigenlijk. Ik vind het totaal niet vies (stom genoeg), maar ik ben gewoon zo bang dat hij 'straks op z'n 45e dood gaat en ik dan met twee kleine kinderen achterblijf'. Die quote heb ik ook letterlijk tegen 'm gezegd.
Eerst vond ik het niet zo erg dat ie rookte, maar nu ik echt van 'm hou, vind ik het zo'n klote verslaving. Zeker in combi met z'n overgewicht, is dat gewoon ongezond. Ik baal er van, ben bang voor z'n gezondheid. Gelukkig begrijpt ie die angst van mij wel, maar toch nog niet diep genoeg om te stoppen op korte termijn, hij overweegt het nog. Ik zou zo graag willen dat die (toch niet geheel onrealistische) angst van mij voldoende is om te stoppen, maar vrees dat hij toch nog net wat meer persoonlijke motivatie vanuit zichzelf nodig heeft.


Ah jah, dan kan ik me voorstellen dat je het niet wilt lezen inderdaad. En ook stom, want jij HOEFT het niet te lezen, want jij maakt je al zorgen om zijn gezondheid, hij zou het eigenlijk moeten lezen.. :nopompom: Zeker in combinatie met zijn overgewicht is het inderdaad heel slecht. Wat Ellibre hierboven overigens zegt (over stoppen op je 30e, 40e en 50e), hoe eerder hij stopt hoe beter. Ik weet niet hoe oud hij nu is, maar hoe éérder je stopt des te lager is de kans dat je al irreversibele schade hebt opgelopen. Je lichaam kan op zich best veel herstellen, maar moet daar wel de kans voor krijgen. Als je blijft roken krijgt je lichaam daar de kans niet voor natuurlijk en als je pas in een laat stadium stopt is de boel vaak al onherstelbaar beschadigd. Begrijp dat jullie ook met afvallen/sporten bezig zijn en ik kan me voorstellen dat voor hem én stoppen met roken én gezonder eten én sporten wellicht wat veel is. Maar ik zou wel echt in je achterhoofd houden dat de risico's van roken wel een stuk serieuzer zijn dan van overgewicht (let op: ik zeg niet obesitas). Maar voor al die dingen geldt inderdaad dat het vanuit persoonlijke motivatie moet komen.. En helaas maken we ons vaak meer zorgen om een ander dan om onze eigen gezondheid.. Sad
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:16

Hij wordt bijna 31. Dus die grens van 30 al over. Ik weet niet of dat echt letterlijk 30 is voor die grens, maar hoe eerder je stopt hoe beter natuurlijk.

Ik vind het heel moeilijk inderdaad, want ik wil hem niet dwingen te stoppen, ik wil dat hij het wilt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Rush wo 24 apr 2013 - 23:18

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met m`n longen is nu ik al 1,5 jaar niet meer rook. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Antibes wo 24 apr 2013 - 23:20

Marin schreef:Hij wordt bijna 31. Dus die grens van 30 al over. Ik weet niet of dat echt letterlijk 30 is voor die grens, maar hoe eerder je stopt hoe beter natuurlijk.

Ik vind het heel moeilijk inderdaad, want ik wil hem niet dwingen te stoppen, ik wil dat hij het wilt.

Nee, zo'n grens is nooit letterlijk natuurlijk, daar zal sowieso al een betrouwbaarheidsinterval van een paar jaar omheen zitten en het verschilt natuurlijk per persoon. Maar ik denk dat het tussen de 30 en de 40 inderdaad WEL zo'n ontzettend belangrijke periode is om ongezonde levensstijlen nog op te lossen. Enerzijds omdat je dán nog kans hebt dat de boel zichzelf kan herstellen, maar anderzijds ook omdat het steeds moeilijker wordt en hoe ouder je bent hoe minder (en minder zwaarwegend lijkt het) de rookvrije jaren gaan worden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:24

Ja inderdaad, ben blij dat je antwoord geeft hier, dat doet me goed ondanks dat het me ook extra zorgen baart.

Ik denk dat hij zo'n 34 is als we aan kinderen gaan beginnen, dus eigenlijk zou ik het liever zien dat ie voor die tijd al stopt. Voor z'n eigen gezondheid en ivm miskramen enzo.

Ik ga het er binnenkort wel weer eens over hebben, zonder te pushen (hoop ik). Hij weet het wel, maar nu nog doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Feline wo 24 apr 2013 - 23:27

Marin, kun je niet eens zo'n elektrische sigaret voor hem kopen? Een vriend van me rookte echt bizar veel en rookt nu bijna alleen nog maar elektrisch.. Misschien helpt dat hem om uiteindelijk helemaal te stoppen?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:30

Hebben we 't wel eens over gehad. Geloof niet dat hij dat iets vindt, maar valt misschien eens te proberen. Ik ga 't iig niet suggestief geven ofzo, maar misschien in overleg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Antibes wo 24 apr 2013 - 23:32

Marin schreef:Ja inderdaad, ben blij dat je antwoord geeft hier, dat doet me goed ondanks dat het me ook extra zorgen baart.

Ik denk dat hij zo'n 34 is als we aan kinderen gaan beginnen, dus eigenlijk zou ik het liever zien dat ie voor die tijd al stopt. Voor z'n eigen gezondheid en ivm miskramen enzo.

Ik ga het er binnenkort wel weer eens over hebben, zonder te pushen (hoop ik). Hij weet het wel, maar nu nog doen.

Zit me nu te bedenken, dat waarschijnlijk die grens van 30/40/50 etc. wel gebaseerd is op alleen roken en dat je wel goed kans hebt dat dat een beetje terug omlaag verschuift als je ook overgewicht hebt. Is zijn bloeddruk wel goed? Op zich helpt gezond eten (wat jullie nu al doen) wel vrij snel voor je lipidenhuishouding, dus dat is sowieso heel goed, op je vetten letten dus.

En ik zou denk ik niet al te streng vasthouden aan het idee dat hij zal stoppen met roken als jullie aan kindjes beginnen. Wat je zelf ook al zei, het heeft ook effect op zijn vruchtbaarheid (net als overgewicht) en dat kan ook nog wel even om herstel vragen. En, niet om je te willen ontmoedigen, maar het schijnt voor vrouwen al niet makkelijk te zijn om te stoppen met roken voor/tijdens zwangerschap en het schijnt dat mannen ook niet zo heel makkelijk stoppen in die tijd, omdat het toch best emotioneel en stressvol kan zijn én voor hen het belang van stoppen op dát moment nog minder is dan voor vrouwen ook..

Lijkt me heel lastig, enerzijds wil je hem natuurlijk helpen en heb je het beste met hem voor. Anderzijds wil je hem inderdaad ook niet pushen of bemoederen. Sad
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:39

Geen idee of z'n bloeddruk goed is. We proberen idd allebei zo gezond mogelijk te leven, d.w.z. sporten en gezond eten, en dat gaat best goed. Met vlagen niet (het zal altijd een valkuil blijven), maar de intentie is goed en we zijn allebei natuurlijk gewoon bewust van de gevaren. Maar het voelt ook een beetje stom als je zo goed je best doet met al die dingen, en dan rook je ook nog. Wat jij zegt over dat die herstelperiode best lang kan duren, had ik me niet eens zo gerealiseerd. Eigenlijk is vandaag beter dan morgen gewoon, komt het op neer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Antibes wo 24 apr 2013 - 23:41

Marin schreef:Geen idee of z'n bloeddruk goed is. We proberen idd allebei zo gezond mogelijk te leven, d.w.z. sporten en gezond eten, en dat gaat best goed. Met vlagen niet (het zal altijd een valkuil blijven), maar de intentie is goed en we zijn allebei natuurlijk gewoon bewust van de gevaren. Maar het voelt ook een beetje stom als je zo goed je best doet met al die dingen, en dan rook je ook nog. Wat jij zegt over dat die herstelperiode best lang kan duren, had ik me niet eens zo gerealiseerd. Eigenlijk is vandaag beter dan morgen gewoon, komt het op neer.

Ja, dat sowieso natuurlijk.. :P En om hem nog iets sterker te maken: ik denk dat hij al aardig onderweg naar morgen is qua totaalplaatje.. :nopompom:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Luce wo 24 apr 2013 - 23:48

Antibes schreef:
Lady4 schreef:Hoofd/halstumoren zijn inderdaad verschrikkelijk. Zo verminkend. Dat wil je niet door je eigen rookgedrag gaan meemaken, geloof me. Ik heb daarnaast een aantal jaren op Vaatchirurgie gewerkt en daar zoveel amputaties voorbij zien komen. Jet salamiprotocol noemen ze dat: doordat je vaten zo slecht zijn geworden door het roken, sterven je tenen af. Dus die worden geamputeerd. Maar door het roken is de wondgenezing zo slecht dat het vaak het begin is van een hele rij operaties: elke keer wordt er een beetje meer geamputeerd, tot je uiteindelijk geen benen meer over hebt en je daarna zult overlijden.

Geen sprookje om je voor de gek te houden, maar dagelijkse kost op die afdeling.

Zullen we met zijn tweetjes in 2013 het aantal rokers in Nederland eens even halveren? Yes Cool

Very Happy

Ik vraag me dan af: wat zeg je dan op zo'n moment tegen een patient? Ik bedoel, je moet het maar aanzien ergens. Maar trekt een dokter bijvoorbeeld wel eens zijn mond open op zulke momenten?

Lady S, wat leuk dat jullie voor een kindje willen gaan! Veel sterkte met het stopproces!

Mijn man zegt ook altijd dat het gewoon een kwestie van doen is. Geen sigaret meer aanraken, afbouwen heeft weinig zin zegt hij. Gewoon cold turkey. De zin verdwijnt vanzelf wel een keer. Ik heb zelf nooit gerookt, dus weet niet hoe het is, maar als ik de verhalen zo lees...sterkte Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 3 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum