Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met roken

+33
Thunder
Urban Naked
Parel
Jeanette
TukTuk
Caro
Sayuri
ekiaam87
Luce
Feline
ellibre
Pompoen
Marin
Fortissimo
Mint
Sam
Gympie
Antibes
Cow
Pineco
Coco
Lady4
Lady Starstruck
Reva
Rush
Caramba
Taeda
Manderijn
Japie
Theeleut
Parisienne
xxjojootjexx
Nyx
37 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met roken - Pagina 5 Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Caro vr 10 mei 2013 - 23:09

Ik ben ook (weer) gestopt :-). 4 jaar geleden is het me gelukt, en na alle ellende van vorig jaar zat het er weer in maar nu vond ik het weer een goed moment om te stoppen. Er zal áltijd iets zijn waardoor het niet uitkomt maar goed.. ik stop dus Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lady Starstruck za 11 mei 2013 - 0:26

Aah Caro wat fijn een makker in de strijd Laughing
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Nyx zo 14 jul 2013 - 5:25

Sinds een week weet ik dat ik morgen stop met roken. En ik vind het verschrikkelijk. Bij elke sigaret denk ik, nog x aantal en dan is het definitief en hoe ga ik dat doen met dat feestje van volgende week?

Toen ik mijn vader vertelde van mijn plan zei hij: "Je moet niet denken dat het makkelijk is. Na drie jaar had ik nog last van het willen roken. Zelfs nu (en hij is al 30 jaar gestopt) heb ik soms wel eens heel erg veel zin in een sigaret". Lekkere stimulans.

Mijn stiefmoeder zei daarentegen:"Ik stop niet! Want dat ene pakje dat ik per week rook (30 sigaretten in 7 dagen) wil ik niet missen". Nee, als ik zo weinig zou roken ,dan zou ik het misschien ook niet overwegen.

Maar morgen is het dus zover. Heb al veel ervaring inmiddels met stoppen (ook met roken) dus het is gewoon even doorbijten en kennelijk nog heel wat maanden blijven doorbijten. Maar het heeft alleen maar voordelen om te stoppen, daar moet ik aan blijven denken.

Maar dood, dood, doodeng.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Rush zo 14 jul 2013 - 5:27

Wat je vader zegt is helaas waar Nyx. Ik vond het op het laatst zo zo zo ongelooflijk smerig en toch denk ik wel eens 'ik pak een sigaret'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Nyx zo 14 jul 2013 - 5:45

Rush schreef:Wat je vader zegt is helaas waar Nyx. Ik vond het op het laatst zo zo zo ongelooflijk smerig en toch denk ik wel eens 'ik pak een sigaret'.

Dat is dus het lastige van deze verslaving. Ik snap best dat ik een paar weken of maanden moeilijke momenten heb, maar dat het continu onderhuids sluimert? Dat maakt het doodeng om te stoppen.

Maar ik ga er gewoon voor. Ik wil al zoveel jaren stoppen en eens moet ik het 'gewoon doen'. Ik hoop dat het blijft bij 'ik pak een sigaret' en dat ik daar 'zo' overheen kan stappen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady Starstruck zo 14 jul 2013 - 5:56

Nyx je kan het! Ik was ook een behoorlijke pafferd. Maar ik ben nu al bijna 3 maanden gestopt. Ik mis het ook echt op feestjes of in de kroeg. Maar bij mij is het zo als ik ergens mee stop dan stop ik goed zeg maar. Sinds ik gestopt ben heb ik mijn energie weer terug (ik was namelijk altijd moe). Ik sport weer, ik kan de trap weer normaal op en af lopen zonder mijn longen uit mijn lijf te hijgen. Tuurlijk is het moeilijk maar ik ga geloof ik echt geen sigaret meer aanraken. Ik hoop echt dat het je lukt Nyx. Het is een rot verslaving. Je moet je eigen doorzettingsvermogen gebruiken dat is de enige tip die ik heb want als die ontbreekt kan je het wel schudden.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 14 jul 2013 - 5:57

Nyx schreef:
Rush schreef:Wat je vader zegt is helaas waar Nyx. Ik vond het op het laatst zo zo zo ongelooflijk smerig en toch denk ik wel eens 'ik pak een sigaret'.

Dat is dus het lastige van deze verslaving. Ik snap best dat ik een paar weken of maanden moeilijke momenten heb, maar dat het continu onderhuids sluimert? Dat maakt het doodeng om te stoppen.

Maar ik ga er gewoon voor. Ik wil al zoveel jaren stoppen en eens moet ik het 'gewoon doen'. Ik hoop dat het blijft bij 'ik pak een sigaret' en dat ik daar 'zo' overheen kan stappen.

Niet iedereen heeft daar last van hoor, mijn moeder heeft ook jaren gerookt, maar die is nu juist grote tegenstander, en die heeft alleen in het begin er last van gehad. Na een paar weken/ hooguit 3/4 maanden had ze er helemaal geen last meer van.

Maar waarom je stoppen uitstellen en niet op het moment van bedenken, ook gelijk stoppen? Juist het voor uit je schuiven, en een dag afspreken, zorgt er bijna altijd voor dat het toch niet gaat lukken.
Mijn moeder is destijds van de een op andere dag gestopt, zonder eerst een week lang "ja volgende week ga ik stoppen!" en bij haar werkte dat juist enorm goed. Sigaretten nog een week op tafel laten liggen, en daarna weggegooid en nooit meer aangeraakt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nyx zo 14 jul 2013 - 6:01

Dat zijn van die succesverhalen waar ik graag ook iemand van zou willen zijn. Maar dat kan ik niet. Zolang er nog sigaretten liggen dan moeten ze ook op. Net als een reep chocolade. Ik zeg één stukje en vervolgens eet ik de heel reep op. Bij mij moet het dus niet meer in het zicht zijn. Of nee, het moet niet meer in huis zijn. Anders bak ik er sowieso helemaal niets van.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady Starstruck zo 14 jul 2013 - 6:09

Is Champix niks voor je Nyx?
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Nyx zo 14 jul 2013 - 6:18

Lady Starstruck schreef:Is Champix niks voor je Nyx?

Mag ik niet van de huisarts.

Champix is een AD en ik kan niet tegen een bepaalde stof dat in AD zit. Het leek hem in ieder geval niet raadzaam om daar mijn geld aan uit te geven. Omdat ik onlangs nog ongelofelijk ziek ben geweest van een bepaalde AD en dat is de zoveelste in rij waar ik niet goed op ga.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady Starstruck zo 14 jul 2013 - 6:45

Nyx schreef:
Lady Starstruck schreef:Is Champix niks voor je Nyx?

Mag ik niet van de huisarts.

Champix is een AD en ik kan niet tegen een bepaalde stof dat in AD zit. Het leek hem in ieder geval niet raadzaam om daar mijn geld aan uit te geven. Omdat ik onlangs nog ongelofelijk ziek ben geweest van een bepaalde AD en dat is de zoveelste in rij waar ik niet goed op ga.

Dan word het lastig inderdaad. Je kan ook bepaalde laser behandelingen (Prostop doet het o.a.) doen of acupuntuur. Misschien dat zoiets wel voor je werkt.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Nyx zo 14 jul 2013 - 6:53

LS, lees net pas je oppepper! Ik moet inderdaad doorzetten.

Laser en acupunctuur kan ik overwegen, maar ik denk dat ik het van mezelf moet hebben. Na vanavond is het gewoon klaar.
En dan maar hopen dat ik gruwelijk ga genieten van mijn laatste sigaret.

Ik ben trouwens eens gelaserd voor het stoppen met overmatig eten. Dat hielp geen ene hol. laughcry 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady Starstruck zo 14 jul 2013 - 7:06

Haha ik heb verder ook geen ervaring met laseren. Ik ben cold turkey gestopt. Maar je eigen doorzettingsvermogen is inderdaad het belangrijkste. Ik ben benieuwd of het je lukt! En wie weet ben jij over 2 maanden ook een succesverhaal Very Happy
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Jeanette ma 15 jul 2013 - 10:08

Wat een succesverhalen!Very Happy  Ik ga ook (proberen) te stoppen met roken. Laatste tijd kom ik uit op een pakje per dag, echt te gek voor woorden. Daarnaast wordt het me te duur. Nyx, succes!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady Starstruck ma 15 jul 2013 - 10:22

Succes Jeanette. Ik ben benieuwd of het je gaat lukken!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Parel ma 15 jul 2013 - 11:33

Pakje per dag is zo zeker 40 euro per week! Dat is 160 euro per maand en 1960 euro op jaarbasis! Daar kan je leuke setjes kleding van kopen hoor!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Parel ma 15 jul 2013 - 11:34

Overigens heb ik ook heel lang gerookt, maar stoppen is echt de beste bespaartip die er is.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Rush ma 15 jul 2013 - 18:23

Natuurlijk heeft niet iedereen daar last van en ik vind het nu helemaal super smerig. Ben ook wel een soort van anti geworden, maar dat wil niet zeggen dat je het nooit meer denkt.

Maar zo nu en dan denk ik hoeveel slanker ik was tijdens het roken en dan heb ik wel zoiets van 'oh my ik begin gewoon weer'. Uiteraard doe ik dat niet. Maar ik ben bang dat het overgrote deel van de stoppers dat nog wel eens denkt en dan bedoel ik niet wekelijks of maandelijks.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Nyx ma 15 jul 2013 - 18:27

Het schijnt, en dat heb ik me ook alleen maar laten vertellen, dat stoppen met roken om de kosten van het roken de slechtste motivatie is om te stoppen. Je zou het ook niet kunnen volhouden als het enkel om het geld gaat. Al vind ik het wel erg logisch om dat als extra motivatie te gebruiken. Ik heb het weken geleden al eens uitgerekend en het is € 6,20 x 7 x 52 = 2256,80. En toch blijven doorroken. Rolling Eyes 

Maar ik ben gestopt, omdat;

1) Het stinkt. Mijn kleding en mijn huis ruiken altijd raar. Om over mijn auto nog maar te zwijgen.
2) Ik er keelpijn van krijg en heel naar begin te hoesten.
3) Ik niet langer om 20.50u bij de benzinepomp/supermarkt wil staan, omdat ik bang ben geen sigaretten genoeg te hebben.
4) Ik niet langer zin heb om het huis schoon te maken en gele smurrie aan te treffen.
5) Ik een betere en gezonde huid wil. Om nog niet te spreken over wat het van binnen voor me doet.

En van het geld dat ik bespaar en dat gaat hard met deze getallen, wil ik over een half jaar mijn huis weer verven en dan gewoon witte muren die ook wit blijven.

Heb het nu wel even moeilijk. Ging het me gisteren nog makkelijk af, ook omdat ik ziek aan het worden ben, vandaag schreeuwt mijn lijf om mijn longen te asfalteren. Voorheen als ik ziek was en hoestte als een beer, dan was een sigaret genoeg om me te laten stoppen met hoesten. Stom, maar waar. Maar goed, maar gewoon even uitzitten.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 15 jul 2013 - 19:15

Ik vind het goed dat je wilt stoppen met roken, Nyx (m'n iPad maakte 'anus' van je naam :shock: ), maar ergens vraag ik me ook af of je niet teveel van jezelf verlangt in een korte tijd. Je bent al zo hard met jezelf bezig op gebied van jeweelwel, volgens mij gaat dat best goed, maar kan dit zo omslaan als je het stoppen met roken ook erbij gaat doen. Daar maak ik me dan weer een beetje zorgen om.

Gast
Gast

Bericht  Nyx ma 15 jul 2013 - 19:44

Lennox, ik snap je wel. Ik ben alleen al bijna 9 maanden onderweg. Volgens mijn huisarts was ik 5 maanden geleden al klaar om te stoppen met roken evenals beginnen met diëten. Ik heb beiden alleen uitgesteld, omdat het toen nog absoluut niet goed met me ging (schuldgevoel over alle verloren jaren, schuldgevoel over wat ik mezelf had aangedaan, paniekaanvallen etc.). Nu gaat het steeds iets beter en ik heb zoiets van; Nu moet ik de rest aanpakken. Het lijkt allemaal teveel tegelijk, maar eigenlijk ben ik nog redelijk langzaam.

En stoppen met roken heeft een voordeel. Roken en jeweetwel staan verbonden met elkaar. Geen jeweetwel zonder sigaret. Wink

Jeweetwel. Die houden we erin. Very Happy
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady Starstruck ma 15 jul 2013 - 21:25

Rush schreef:Natuurlijk heeft niet iedereen daar last van en ik vind het nu helemaal super smerig. Ben ook wel een soort van anti geworden, maar dat wil niet zeggen dat je het nooit meer denkt.

Maar zo nu en dan denk ik hoeveel slanker ik was tijdens het roken en dan heb ik wel zoiets van 'oh my ik begin gewoon weer'. Uiteraard doe ik dat niet. Maar ik ben bang dat het overgrote deel van de stoppers dat nog wel eens denkt en dan bedoel ik niet wekelijks of maandelijks.

Ik denk 2 wekelijks nog van ik ga weer beginnen. Best wel vervelend. Maar ik probeer mijn zinnen te verzetten. Of afleiding zoeken dat helpt vaak wel.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Urban Naked di 16 jul 2013 - 7:53

En Nyx is het vandaag gelukt?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Nyx di 16 jul 2013 - 8:03

Urban Naked schreef:En Nyx is het vandaag gelukt?

Ja tot nu toe heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Maar ik begin het wel steeds moeilijker te krijgen. Het hoesten helpt ook niet echt mee, want ik ben dan juist gewend om even flink te asfalteren om het hoesten tegen te gaan. laughcry 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Urban Naked di 16 jul 2013 - 8:16

Goed van je. Wat mij wel wat hielp is het accepteren van dat moeilijke gevoel. Dus niet proberen er tegen te vechten, het koste wat kost te verdrijven of er aan toe te geven door te gaan roken, maar het verlangende gevoel gewoon maar te accepteren. Superlastig, lijkt een beetje op het hebben van jeuk en dan niet krabben maar accepteren dat je jeuk hebt. Dat is heel onnatuurlijk. Maar gaf me wel wat rust.

Succes!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud