Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met roken

+10
Laquisia
_DoI
Moezie
Jeanette
Sunny87
Toet
Ugly Betty
sanne-84
Mari
Shisha
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Stoppen met roken

Bericht  Shisha wo 5 jan 2011 - 0:27

Wie doet er mee?

Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om te stoppen want eigenlijk is het maar belachelijk om aan zo'n duur ding te lurken... Ik heb nog 1 sigaret in mijn pakje en dan stop ik!
Hopelijk hou ik het vol. angel

Ik rook (of rookte) ongeveer 5 pakjes per week. Het geld wat ik bespaar stort ik dan wekelijks op mijn spaarrekening. Kan ik mooi andere dingen van doen! Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 0:45

Ik ben nu 8 weken gestopt. Heb perongeluk 2 weken terug wel even gerookt, maar dat had een oorzaak. Ik blijf gewoon stoppen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 0:46

Ik heb 14 jaar gerookt, waarvan ik nu 3 dagen gestopt ben. Ik rookte zowat 28 sigaretten per dag!
Tot nu toe heb ik nog steeds niet naar een sigaret verlangd! Maar het moeilijkste zal nog wel komen ben ik bang, maar ik blijf doorzetten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Shisha wo 5 jan 2011 - 1:26

Ik ben nu mijn laatste sigaret aan het roken!

28 sigaretten is wel veel Plumke! Wel goed dat je er nog geen verlangen naar hebt. Mij lijken de eerste paar dagen juist moeilijk. Het is voor mij vaak even een relax momentje.
En ik rookte altijd veel als ik mij verveel dus ik moet maar flink bezig blijven. Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:02

Ik rookte veel als ik niets in huis hoefde te doen. Nu is alles ook aan kant, maar ik heb geen behoefte aan die sigaret.
Mijn vriend is ook gestopt, nou ja gestopt, die rookt nog wel zo nu en dan op het werk, maar wat was ik daar gister teleurgesteld in!
Denk je samen gestopt te zijn, laat de een de ander toch een beetje in de steek..

Idd 28 is veel, daarom doe ik nu ook weer een poging om te stoppen.

Heb wel vaker geprobeerd. Hield het 7 dagen vol, daarna begon ik weer.
Gister zei mijn zwager: G. wat denk je er van, zullen we er 1 roken??
Ik heb met veel trots kunnen zeggen ik ben gestopt. Hij keek me wel vreemd aan..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:28

Ik doe niet mee, maar wens je wel veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:30

plumke schreef:\
Mijn vriend is ook gestopt, nou ja gestopt, die rookt nog wel zo nu en dan op het werk, maar wat was ik daar gister teleurgesteld in!
Denk je samen gestopt te zijn, laat de een de ander toch een beetje in de steek..

Wij zijn ook samen gestopt en ik heb dus ook gerookt.. Ik hou het maar voor me, want anders ben ik echt zwaar de l.ul, haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Mari wo 5 jan 2011 - 3:04

Hey wat goed dat jullie willen stoppen.

Afgelopen jaar ben ik gestopt na 7 jaar roken, in 1 keer hup weg ermee. Vandaag ben ik 1 jaar en 5 maanden gestopt.

Het is inderdaad niet makkelijk, en het lukt alleen als je het voor jezelf doet en er echt in gelooft.

Ik heb toen een tijdje op een stoppenmetroken forum rondgehangen, je kon daar ook elke dag zien hoeveel sigaretten je niet had gerookt, hoeveel geld je bespaart had en hoe gezond je wordt.
Tevens kon je je motivatie kwijt, ook handig om te lezen op een moeilijk moment.

Na 3 maanden vond ik het pas lastig, en na 6 maanden was het wel uit mijn systeem. Dat was het ook meer, het zit in je systeem, de gewoonte, en opeens moet je iets anders verzinnen en kan je niet meer zuigen aan zo'n nicotinemonster.

Naja meiden, go for it, want geloof me het leven is zoveel makkelijker en relaxter zonder die huidverouderende, tandgeelmakende verslavingsmonsters.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 3:08

P. kwam gister thuis ik zei wat ruik jij naar rook!! P. zei ik heb 2 gerookt op mijn werk, vond het zo niet leuk!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Shisha wo 5 jan 2011 - 3:16

Ik heb het nu al moeilijk... Neutral Ik had voor vandaag een aardige planning voor in huis maar tot nu toe komt er niks van. Ik wou vandaag verder met de slaapkamer maar de accuschroever is leeg dus ik zit nu te bedenken wat ik dan moet gaan doen...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 3:29

Weet je ik kan moeilijk 1 opsteken, want de asbakken zijn schoon, de aanstekers hebben we weggedaan. En het is zonde. Ruikt nu lekker fris in huis! Geen muffe rook lucht meer.
Naar de winkel gaan doe ik echt niet! Ow heb zo straks de kerstboom aan kant gezet smile zal zo de stofzuiger door de keet halen en de vaatwasser aan zetten en straks met eten bezig..
Vanavond werken. In de auto mag ik niet roken en ik kom bij mensen die niet roken, nou ja op 1 na dan. Maar tijdens mijn werk rook ik sowieso al niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Shisha wo 5 jan 2011 - 3:39

Je bent lekker druk bezig Plumke! Very Happy

Ik zit nog steeds te bedenken wat ik moet gaan doen. Ik wou net met de plinten beginnen maar de verstekbak is te klein dus dat wordt hem ook al niet. Evil or Very Mad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 3:47

Zo druk ben ik nu ook weer niet.. Maar om nu te zeggen dat mijn afleiding zo groot is. Nee dat is niet zo. Het is nog steeds van: de behoefte heb ik er niet naar.
En het is nu 3 dagen, er zijn wel een aantal die zeggen dat de 3de dag best zwaar moet zijn, nou zo ervaar ik het juist helemaal niet. Voel me ook niet anders dan anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  sanne-84 wo 5 jan 2011 - 5:46

succes allemaal!
ikzelf ben nu alweer bijna 2 jaar gestopt:D na 8 jaar te hebben gerookt, gemiddeld een pakje per dag.
heb hierbij geen hulp gehad, geen pleisters of praatgroepjes oid. en weet je, mij is het eigenlijk hartstikke meegevallen!! tuurlijk was het moeilijk, maar het was meer wennen als iets anders. heel veel wat ik rookte was gewoonte, en gewoontes zijn moeilijk te doorbreken. zodra ik wakker werd stak ik er 1 op, na het poetsen, in de auto,na het trainen; ook al betekende dit dat het er 2 in een half uur waren. maar heb hierdoor nu veel tijd over;) het poetsen kan in 1 moeite doorgaan, en 'sochtends is het wassen/aankleden/eten en weg!

natuurlijk heb ik die 2 jaar wel eens gedacht hoe het zou zijn, doe ik nu nog wel eens, maar ik kan dan ook meteen denken; waarom zou ik het willen weten? juist dán ga ik het moeilijk maken. en dan is het ook weer goed. of als je na een jaar op vakantie gaat en bij het vliegtuig denkt; vorig jaar dacht ik het moeilijk te hebben in het vliegtuig zonder te roken.

in het begin vond ik het nog best lekker ruiken. ik vond het dan ook niet echt erg als er in de buurt werd gerookt en ging op het werk ook wel eens mee naar buiten (hebben geen pauze, eten met de clienten mee, maar mogen wel af en toe roken). nu begin ik het wel steeds meer te vinden stinken.
moeilijk om bij anderen te zijn vond ik niet erg, voelde me eigenlijk best sterk; ik was mansgenoeg om het te laten staan!

dus succes, en denk eraan dat als je het moeilijk hebt je al zover bent gekomen, dat het zonde is als je het toch weer zou gaan proberen.
en ik leg het geld ook nog wekelijks opzij, en dat is inmiddels al een aardig bedrag;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 5:49

plumke schreef:P. kwam gister thuis ik zei wat ruik jij naar rook!! P. zei ik heb 2 gerookt op mijn werk, vond het zo niet leuk!

Ik voel me ook heel schuldig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:21

sanne-84 schreef:succes allemaal!
ikzelf ben nu alweer bijna 2 jaar gestopt:D na 8 jaar te hebben gerookt, gemiddeld een pakje per dag.
heb hierbij geen hulp gehad, geen pleisters of praatgroepjes oid. en weet je, mij is het eigenlijk hartstikke meegevallen!! tuurlijk was het moeilijk, maar het was meer wennen als iets anders. heel veel wat ik rookte was gewoonte, en gewoontes zijn moeilijk te doorbreken. zodra ik wakker werd stak ik er 1 op, na het poetsen, in de auto,na het trainen; ook al betekende dit dat het er 2 in een half uur waren. maar heb hierdoor nu veel tijd over;) het poetsen kan in 1 moeite doorgaan, en 'sochtends is het wassen/aankleden/eten en weg!

natuurlijk heb ik die 2 jaar wel eens gedacht hoe het zou zijn, doe ik nu nog wel eens, maar ik kan dan ook meteen denken; waarom zou ik het willen weten? juist dán ga ik het moeilijk maken. en dan is het ook weer goed. of als je na een jaar op vakantie gaat en bij het vliegtuig denkt; vorig jaar dacht ik het moeilijk te hebben in het vliegtuig zonder te roken.

in het begin vond ik het nog best lekker ruiken. ik vond het dan ook niet echt erg als er in de buurt werd gerookt en ging op het werk ook wel eens mee naar buiten (hebben geen pauze, eten met de clienten mee, maar mogen wel af en toe roken). nu begin ik het wel steeds meer te vinden stinken.
moeilijk om bij anderen te zijn vond ik niet erg, voelde me eigenlijk best sterk; ik was mansgenoeg om het te laten staan!

dus succes, en denk eraan dat als je het moeilijk hebt je al zover bent gekomen, dat het zonde is als je het toch weer zou gaan proberen.
en ik leg het geld ook nog wekelijks opzij, en dat is inmiddels al een aardig bedrag;)

Ik heb zo straks ff uit zitten rekenen hoeveel ik in een week, maand en jaar weg paf, hmmm dat is best schrikbarend.
Ik ben nu van plan om aan het eind van iedere stopweek, die ik heb volgehouden, het geld die ik anders op zou roken, in de spaartpot te doen.
En dat motiveert ook wel om door te zetten :-)
Mijn vriend zal het ook doen, dan word de pot nog groter..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:49

Ik ben nu zo'n 8 maanden gestopt en vind het af en toe nog steeds moeilijk. Ik zit nu weer in een periode dat ik heel graag wil roken maar heb ook veel periodes waarin ik er niet naar taal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Shisha wo 5 jan 2011 - 7:53

Heel erg maar ik heb al weer gerookt... Embarassed

Vandaag liep het echt zo k.ut met klussen. We hebben net de oven vernield en ik was zo aan het balen en gestrest dat ik er toch maar weer 1 heb opgestoken.
Bedacht mij ook dat het misschien niet zo handig is om tijdens een verbouwing te stoppen met roken... Ik wil nu zo lang wel gaan minderen. Ik rook bijv veel wanneer ik voor de pc hang dus daar zit nu een rookverbod op.

Maar ik schaam mij echt kapot dat ik een topic open en het dan zelf nog niet eens 1 dag vol hou. Embarassed

Edit: Plumke ik wou je een pm terug sturen maar hij doet het niet??
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Ugly Betty wo 5 jan 2011 - 10:06

Wat goed meiden dat jullie willen stoppen!
Shisha jammer dat je er 1 gerookt hebt, maar bedenk je ook eens hoeveel je er niet gerookt hebt vandaag, die je anders wel gerookt had.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Toet wo 5 jan 2011 - 10:19

Mari schreef:Hey wat goed dat jullie willen stoppen.

Afgelopen jaar ben ik gestopt na 7 jaar roken, in 1 keer hup weg ermee. Vandaag ben ik 1 jaar en 5 maanden gestopt.

Het is inderdaad niet makkelijk, en het lukt alleen als je het voor jezelf doet en er echt in gelooft.

Ik heb toen een tijdje op een stoppenmetroken forum rondgehangen, je kon daar ook elke dag zien hoeveel sigaretten je niet had gerookt, hoeveel geld je bespaart had en hoe gezond je wordt.
Tevens kon je je motivatie kwijt, ook handig om te lezen op een moeilijk moment.

Na 3 maanden vond ik het pas lastig, en na 6 maanden was het wel uit mijn systeem. Dat was het ook meer, het zit in je systeem, de gewoonte, en opeens moet je iets anders verzinnen en kan je niet meer zuigen aan zo'n nicotinemonster.

Naja meiden, go for it, want geloof me het leven is zoveel makkelijker en relaxter zonder die huidverouderende, tandgeelmakende verslavingsmonsters.

Hihi, dit klinkt echt als een stukje uit een stoppen met roken campagne.

Ik wil ook stoppen, maar nog niet nu. Waarom? omdat ik nog niet genoeg gemotiveerd ben. En ik heb een keer eerder een poging gedaan zonder voldoende motivatie en toen is het dus ook niet gelukt (dat was ook wel een heel ongelukkig moment.)

Een tijdje terug had ik op een zondagavond echt zoiets: ik ben er hélemaal klaar mee. Ik had nog twee sigaretten, die heb ik beide maar voor de helft opgerookt omdat ik ze al vies begon te vinden en later zette ik zelfs de asbak van tafel omdat ik die vond stinken.
De volgende dag tot 5 uur niet gerookt, tot ik kreeg te horen dat er iemand zelfmoord had gepleegt, nou toen had ik even schijt aan alles en sindsdien rook ik weer.

Ik wacht nu weer op dat 'ik ben er helemaal klaar mee' moment en ik denk dat dat niet lang meer gaat duren. Want het spookt de laatste tijd echt heel vaak door m'n hoofd.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Sunny87 wo 5 jan 2011 - 10:30

He meiden,

Wij hadden dit jaar na alle ellende zoiets van per 1 januari stoppen wij!!
Helaas is dat iets mislukt, helemaal stoppen is niet helemaal gelukt maar.
Ik ben van +/- 30 sigaretten per dag naar 1 2 of 3 gegaan.

Maar sisha wij hadden natuurlijk ook onze eerste misstap maar zijn toch een beetje door gegaan met onze stoppoging.
Eigenlijk roken we heel de dag niet en dan om een uur of 11 roken we er 2.
Toch kost het weinig moeite om overdag niet te roken, iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden, want al mijn stoppogingen zijn toendertijd op niks uitgelopen.
Stress, stres en nog s stress.

Wij roken samen tussen de 260 tot 280 euro per maand.
Dus voor ons valt er heel wat te besparen

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  sanne-84 wo 5 jan 2011 - 10:59

[quote="toetje_"][quote="Mari"]

Ik wil ook stoppen, maar nog niet nu. Waarom? omdat ik nog niet genoeg gemotiveerd ben. En ik heb een keer eerder een poging gedaan zonder voldoende motivatie en toen is het dus ook niet gelukt (dat was ook wel een heel ongelukkig moment.)quote]

ik moet er bij zeggen dat ook ik eigenlijk niet gemotiveerd was... had meer zo iets van ach ik zie wel , dan weet ik wat ik tegenkom als ik echt wil stoppen. maar toch gelukt.. achteraf weet ik wel hoe dat kan, ik wil niet falen dus dit moest uiteindelijk onbewust ook lukken;)

tevens heb ik dit jaar best veel klote tijden gehad, momenten waarop ik normaal misschien wel 2 pakjes per dag zou roken. heb er wel eens aan gedacht, zo van normaal zou ik er nu 1 roken, maar dat was het dan ook. (gelukkig maar)

shisha, jammer dat je even de verleiding niet kon weerstaan, maar je moet het gewoon weer proberen! misschien kun je bij de volgende verleiding denken; heeft het roken geholpen met de verbouwingstress? (erg flauw, maar toch)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 11:08

Ik ben ook al een aantal keer gestopt. Het langste was geloof ik 3 dagen. Ik merk gewoon dat ik echt niet gemotiveerd ben om te stoppen. Wij zijn bezig met zwanger proberen te worden. Als ik zwanger wordt dan stop ik meteen. Dat is een goede motivatie voor mij, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 11:16

Over vier weken stop ik.

En dit met behulp van Champix. Het wordt vergoed vanuit het basispakket, al slokt het wel gelijk mijn eigen risico op, niet erg, zijn we daar ook voor de rest van het jaar vanaf. En roken kost me meer in het jaar.

Waarom pas over vier weken? Omdat ik mijn hele levensstandaard moet omgooien. Het zal moeilijk zijn, maar ik heb het idee dat als ik alles in een paar stappen doe, dat het moet lukken. smile

Voor de meiden die zijn gestopt; Veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Shisha wo 5 jan 2011 - 23:27

Achteraf baal ik ook wel dat ik gerookt heb dus dat is ook wel weer een goede les en motivatie.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ik ga de nachtdienst in en het is meestal erg rustig dus dan rook ik vaak ook erg veel. Ik denk dat ik veel ga poetsen vannacht! Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum