Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met roken, tips?

+4
Sweety
Parisienne
Toet
Caroow
8 plaatsers

Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Stoppen met roken, tips?

Bericht  Caroow di 5 apr 2011 - 6:33

Ik ben gestopt met roken. Ik zit ziek thuis, met wisselende eetlust, vlagen van misselijkheid en duizeligheid dus ik kan nu niet roken, al zou ik het willen. Omdat ik nu dus verplicht moet afkicken heb ik maar besloten gelijk helemaal te stoppen.

Wie is er gestopt en kan mij met wat dingen helpen?

Ik heb ineens zoveel dorst, hoort dit bij het stoppen?
Wat deed jij als je ineens enorm veel zin kreeg in een sigaret?
Ben je aangekomen?
Wat was het moeilijkste aan stoppen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Toet di 5 apr 2011 - 7:36

Echt goede tips kan ik je niet geven, want ik rook zelf inmiddels al weer haha. Maar een reactie vond ik toch wel op z'n plaats. Veel dorst lijkt me alleen maar goed, ik zou lekker vele water drinkena als ik jou was, dat is alleen maar goed voor je.
Als je zin hebt in een sigaret kan ik alleen maar zeggen, zoek afleiding. Ga iets doen wat je leuk vind of wat je nog moet doen, zoals een boek lezen of afwassen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 7:41

Ik zou even in je polis kijken, volgens mij wordt stoppen met roken vanaf dit jaar vergoed? Ik heb er geen ervaring mee, rook zelf niet.. Misschien die pleisters enzo halen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Parisienne di 5 apr 2011 - 7:58

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo heel erg in die pleisters en kauwgom. Ik ben van mening dat als je echt wil stoppen je dit op pure wilskracht moet doen. Zoals ik je nu hoor heb je echt wilskracht om te stoppen.. je bent het nu echt zat begrijp ik?! Wink Als je trek krijgt, probeer dan inderdaad iets anders te gaan zoeken. Eet desnoods een dropje, neem een stuk fruit, ga een stukje wandelen.. verzin iets waardoor je afleiding hebt.

Zelf merk ik dat ik nog geen echte wilskracht heb om te stoppen.. ik weet dat het raar klinkt maar ik heb gemerkt dat het zo ontzettend moeilijk is om te stoppen als je er eigenlijk niet helemaal achter staat. Die wilskracht komt bij mij echt wel.. gelukkig rook ik nu nog maar erg weinig. Ooit komt er een tijd dat ik helemaal stop! Wink

In ieder geval heel veel succes!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Caroow di 5 apr 2011 - 8:02

Op het moment kan ik niet roken, dus is het niet zo lastig om het te laten. Maar hopelijk voel ik me snel weer beter, en ik ben bang dat ik dan wel weer veel zin krijg om te roken. Maar het is zo zonde van het geld en natuurlijk ook gewoon heel ongezond.
Misschien dat ik dan kauwgom of pleisters kan gaan proberen. En inderdaad afleiding. Maar geen afleiding met calorieën, ik hoef er niet veel van aan te komen..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 8:32

Goed dat je deze periode gebruiken wil om meteen maar helemaal te stoppen! Ik rook zelf ook en merk dat ik wel afleiding heb als ik ga sporten. Misschien een stukje wandelen als je zin hebt in een sigaret, of een lolly? Knabbelen op worteltjes? En verder komt het aan op pure wilskracht en doorzettingsvermogen.

Na de zomervakantie ga ik ook stoppen, dus wie weet zie ik de ultime tip nog in dit topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 8:33

Het is idd zonde van het geld.. Misschien een idee om het geld wat je uitspaart in een potje te doen en dat het wilskracht geeft om te stoppen als je dat bedrag ziet groeien en uiteindelijk als beloning een leuke vakantie boeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Caroow di 5 apr 2011 - 8:34

Ik heb nu van die zure snoepjes, die kogels. Als ik echt heel veel trek heb in een sigaret neem ik zo'n ding. Heeft mijn mond toch wat te doen smile

En bij echte trek in zoetigheid neem ik lekkere thee (sterremunt!) of fruit. Worteltjes moet mijn vriend ook maar even halen, dan kan ik lekker knagen.

Edit: het geld dat ik aan het uitsparen ben, gaat naar mijn spaarrekening. Ik ben een enorme vrek en vind het heerlijk om dat bedrag te zien groeien
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Sweety di 5 apr 2011 - 21:14

Ik ben nu alweer bijna 6 jaar gestopt met roken. Ben ook begonnen met pleisters en kauwgom maar werkten allemaal niet bij mij. Uiteindelijk had ik tegen mijn begeleiding van stage gezegd dat ik wilde stoppen ( hij was net gestopt ) en hij drukte mijn laatste sigaret uit. Sindsdien niet meer gerookt, met oud & nieuw nog eens een haaltje maar dat was zo vies! Ik weet wel van mezelf dat als ik weer een sigaret oprook, dat ik dan verslaafd kan raken dus daarom doe ik het niet meer.

Ultieme tip heb ik ook niet maar jezelf bezig houden is belangrijk, probeer niet te snel naar snoep of chips te grijpen maar pak ook fruit of een handje nootjes. En drink veel water, ga niet snel over naar frisdranken. Af en toe tussendoor is niet erg maar je lichaam zal wel vragen om drinken. Leg geen aanstekers, lucifers of asbakken in het zicht maar doe ze in de lade of kast. Hou ook geen doosje sigaretten in een lade 'voor het geval dat'. Maakt het alleen maar verleidelijker als je "zwak" bent. Probeer te wandelen, sporten of fietsen. Zwemmen is ook lekker. Dat zijn de enige tips die ik je nu kan geven.
Succes ermee!!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Mari di 5 apr 2011 - 21:27

Allereerst, SUPER dat je gestopt bent, ook al kunnen we 1000 redenen bedenken om lekker door te roken, het blijft hoe dan ook een ongezonde gewoonte. Ik ben vanaf augustus 2009 na 7 jaar roken gestopt, en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Ik heb ineens zoveel dorst, hoort dit bij het stoppen?
Ik kreeg niet extra dorst, maar dronk bewust in die tijd heel veel groene thee.

Wat deed jij als je ineens enorm veel zin kreeg in een sigaret?
Vanalles, 'k heb zelfs papiertjes opgerold, haha, dat was echt de eerste week. Potje kauwgum stond altijd klaar, en ga maar is lekker boven een asbak snuiven, gadver was is dat dan vies.
Ik hield ook een een stoppen met roken website een blog bij, iedereen stimuleert elkaar daar en je krijg elke dag een overzicht, hoeveel sigaretten niet gerookt, hoeveel gezonder, hoeveel geld uitgespaard.

Ben je aangekomen?

Ja 5 kilo, en die is er nog niet af. Ook al eet je niet meer, je lichaam moet zich weer aanpassen en haast iedereen komt wel een paar kilo aan, dus vooral niet gaan snaaien

Wat was het moeilijkste aan stoppen?
Mijn gewoonte afleren, het gaat niet om de nicotione in mijn lichaam, ik vond het heerlijk om te hijsen, lekker lurken aan zo'n lief wit stokje en het dan heerlijk uitblazen. Het was mijn tik, de een bijt nagels en komt er niet van af, ik wilde lurken. Ik ben een vijl gaan kopen en maar gaan vijlen als ik wilde roken.

Stoppen lukt alleen als je er zelf voor 200% achter staat, omdat je het doet omdat je het jezelf waard vind om te stoppen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Jeanette di 5 apr 2011 - 21:38

Ik hou dit topic ook in de gaten. Al hangt de gehele verslaving in je hoofd en moet daar een knop worden omgedraaid.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Mint di 5 apr 2011 - 22:59

Jen_ schreef:Goed dat je deze periode gebruiken wil om meteen maar helemaal te stoppen! Ik rook zelf ook en merk dat ik wel afleiding heb als ik ga sporten. Misschien een stukje wandelen als je zin hebt in een sigaret, of een lolly? Knabbelen op worteltjes? En verder komt het aan op pure wilskracht en doorzettingsvermogen.

Na de zomervakantie ga ik ook stoppen, dus wie weet zie ik de ultime tip nog in dit topic.

Ik geloof nooit zo in mensen die zeggen dat ze op een later tijdstip gaat stoppen. Dan wil je toch eigenlijk helemaal niet stoppen? Gewoon direct kappen als je echt wilt stoppen. Dat werkte voor mij het beste. Ik geloof ook dat als je echt wilt stoppen, het iedereen kan lukken zonder die pleisters etc.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Rovine wo 6 apr 2011 - 0:16

De behoefte aan een sigaret schijnt maar 8 minuten aan te houden. Dus houd in je achterhoofd, dat wanneer je er weer aan denkt, het ook zo weer voorbij is. Probeer jezelf wel af te leiden.

Het moeilijkste is niet het stoppen zelf, maar pas een tijd later, wanneer je er minder bewust mee bezig bent.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Mari wo 6 apr 2011 - 0:50

Mint schreef:
Jen_ schreef:Goed dat je deze periode gebruiken wil om meteen maar helemaal te stoppen! Ik rook zelf ook en merk dat ik wel afleiding heb als ik ga sporten. Misschien een stukje wandelen als je zin hebt in een sigaret, of een lolly? Knabbelen op worteltjes? En verder komt het aan op pure wilskracht en doorzettingsvermogen.

Na de zomervakantie ga ik ook stoppen, dus wie weet zie ik de ultime tip nog in dit topic.

Ik geloof nooit zo in mensen die zeggen dat ze op een later tijdstip gaat stoppen. Dan wil je toch eigenlijk helemaal niet stoppen? Gewoon direct kappen als je echt wilt stoppen. Dat werkte voor mij het beste. Ik geloof ook dat als je echt wilt stoppen, het iedereen kan lukken zonder die pleisters etc.

Ik heb ook 2 jaar terug gezegd, ik stop na de zomervakantie, en daar heb ik ook naar toe gewerkt, zodat mijn verslaving al uit mijn gedachte was. Maar het allerbelangrijkste is dat je zelf echt wil stoppen, dan heb je geen enkel hulpmiddel nodig.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken, tips? Empty Re: Stoppen met roken, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum