Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen met roken

+17
BJA
Linda
Arwyn
loura
sanne-84
mo
Niekske
luenca
Gympie
Lousanne
Jeanette
mo-lola
Lady4
Rush
Shisha
Le Chat Noir
Tinus
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:25

Vandaag bedacht ik me opeens:"Ik wil definitief stoppen met roken". Dus na jaren twijfelen besloot ik vandaag de huisarts te bellen om te vragen of er nog coaches waren voor het stoppen met roken. Maar helaas.

Ik moet het dan op eigen kracht doen. Er zijn meer nadelen aan roken, dan voordelen. Maar toch is het de gewoonte die mij nekt. Mijn vader zei me bij elke gedachte aan roken, iets te gaan doen. Zo is hij ruim 20 jaar geleden gestopt met roken.

Maar zijn er nog meer tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Tinus di 24 jul 2012 - 8:30

Als je trek krijgt, een kauwgompje nemen? Mijn ouders zijn van de ene op de andere dag gestopt. Ik weet dat mijn moeder dropjes ging eten. Maar dit is niet helemaal gezond, lijkt me. Maar inderdaad, de behoefte vervangen door iets anders, al is dat een gezond iets eten of bijvoorbeeld een rondje gaan lopen..
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:31

Nicotinepleisters, van die kauwgom, ik heb geen idee wat er tegenwoordig allemaal in de markt is. En oh, en de supersmoker natuurlijk :cheering: Bestaat dat ding trouwens nog?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Le Chat Noir di 24 jul 2012 - 8:32

www.ikstop.nl--> forum voor mensen die stoppen met roken, met allemaal tips en ervaringen. Ik heb er jaren geleden wel baat bij gehad!
Goed dat je gaat stoppen! Is even door de zure appel heen bijten, maar probeer je zelf voor te houden dat je niks verliest maar juist wint aan gezondheid. De trek in een sigaret moet je zien als een golf, het is even heel heftig, maar dan ebt het ook weer weg. Dan even iets gaan doen, een glas water drinken of een pepermuntje nemen helpt wel goed.
Ik zou de eerste weken ook een omgeving waar gerookt wordt vermijden.

Oja..en kijk niet te ver vooruit, maar wees trots op het feit dat je eerst een ochtend, dan een dag, dan 2 dagen niet gerookt hebt. Een roker wordt vaak erg paniekerig bij het idee dat je dan nooit meer een sigaret mag opsteken. Denk daar niet aan, maar gewoon op de korte termijn. Of nog beter..er niet teveel over nadenken, maar gewoon niet meer 1 opsteken!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:34

Bij mij hielp het om een kort doel te stellen. Eerst een week stoppen en ik haar met mezelf afgesproken dat als ik het dan niet meer zou trekken, ik weet mocht roken. Zo heb ik er steeds weet een week aan vast geplakt. De gedachte dat ik nooit meer zou mogen roken veroorzaakt bij mij paniek.
Helaas ben ik niet definitief gestopt. Ik wil wel binnenkort weer een poging wagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:37

Oh en ik accepteerde de trek. Ik verzette me er niet tegen. Trek hoort erbij en mag er zijn. Verzetten levert vaak alleen maar frustratie op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:39

Dat zijn goede tips. Het gezonde eten ook. Want mijn laatste serieuse poging, van een paar jaar geleden, resulteerde in een lege snoeppot, iets waar ik normaal gesproken nooit aankwam. Stoppen met roken 394967

Ik zal eens kijken op het forum, Le Chat Noir. Thanks! Het is inderdaad even een kwestie van door de zure appel heenbijten. De zenuwen zullen wel komen, maar ik ga er vanuit dat dit slechts een week of wat(??) duurt?

Ik ben er ook gewoon klaar mee. Het stinkt. Alles gaat ervan stinken. Ik krijg steeds vaker keelpijn. En ben heel kortademig. Dat is niet goed. En ik had vanmiddag zoiets van:"Gewoon DOEN".

Kauwgom en komkommer ga ik morgen inslaan. En zo'n supersmoker? Dat vind ik wel zo'n kolder. Slecht product. Maar als het mensen helpt.... Ik wil er echt niet aan hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 8:41

En dat vind ik dus ook een zeer eng idee, voorgoed stoppen. Nooit meer een sigaret.

Daarom stel ik me inderdaad het doel om het eerst een week te proberen. Kijken hoe het gaat. En ik hoop gewoon dat ik na een week geen trek meer heb in een sigaret. Zo wel, dan merk ik dat vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 10:56

Voor morgen heb ik geregeld dat ik met een vriend ga wandelen in het bos. Ik ben benieuwd! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Shisha di 24 jul 2012 - 11:43

Ik ben iets meer dan een maand geleden gestopt met roken. Op zich heb ik er vrij weinig moeite mee gelukkig.
Maar inderdaad de gedachte 'nooit meer' maakt het wel moeilijk. Dus van mijzelf mag het wel af en toe. Tot nu toe heb ik 1x een hijsje genomen van een vriendin toen we op een terrasje met een wijntje zaten en 1x een sigaret toen ik uit eten was. Daarna kan ik zo ook weer de knop omzetten en heb ik er weer weinig moeite mee.
Wat verder af en toe ook nog wel irritant is dat het lang duurt voordat de gewoonte weg is. Ik heb nu nog steeds af en toe dat ik automatisch een sigaretje wil pakken, mijn pakje niet zie liggen en dan pas weer besef dat ik gestopt ben.

Maar heel veel succes dus! Ik vind het vooralsnog erg meevallen!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Rush di 24 jul 2012 - 19:38

Ik ben bijna al een jaar gestopt met roken en met zulk weer mis ik het alleen heel erg, terrasje, drankje, sigaretje.

Maargoed, ik heb er nog niet weer 1 aangeraakt en verder mis ik het ook echt niet.

Ben gewoon cold turkey gestopt, geen coach, pleisters, kauwgom of andere dingen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lady4 di 24 jul 2012 - 20:15

Rush schreef:Ik ben bijna al een jaar gestopt met roken en met zulk weer mis ik het alleen heel erg, terrasje, drankje, sigaretje.

Maargoed, ik heb er nog niet weer 1 aangeraakt en verder mis ik het ook echt niet.

Ben gewoon cold turkey gestopt, geen coach, pleisters, kauwgom of andere dingen.

+1, alleen ben ik al ruim twee jaar gestopt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  mo-lola di 24 jul 2012 - 20:49

Ben ook gewoon cold turkey gestopt, geen coach, pleisters, kauwgom of andere dingen.

Heb ook niet eerst het pakje opgerookt op de 1 op andere dag ben ik gestopt en dat is nu bijna 3 jaar geleden.
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Jeanette di 24 jul 2012 - 20:53

Ik lees mee!! Very Happy

Ik wil ook een keer echt stoppen na een triljoenste poging, maar het zijn dan de heerlijkste momenten waarbij het mis gaat (net na het eten, heerlijk!!)
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Lousanne di 24 jul 2012 - 21:10

Goed dat je gaat stoppen!!

Vaak is het inderdaad de gewoonte die je mist, dus op een moment dat je normaal een sigaretje zou pakken (bijv. na het eten, 's ochtends bij het opstaan, ik noem maar wat) valt opeens een 'gat'. Ik denk dat het dan goed is om afleiding te hebben. Ik heb ook weleens gehoord dat iemand die wilde stoppen met roken elke keer als ze normaal gesproken een sigaret zou roken een stukje ging haken, en na een aantal weken/maken een hele grote gehaakte sprei had die haar herinnerde aan het moeilijke stoppen met roken en dat ze als ze naar die sprei keek weer extra wist waarom ze nooit meer wilde roken.. Nu snap ik dat niet iedereen zin heeft in haken;) maar ik denk dat het goed is om op zo'n moment afleiding te hebben!

Heel erg veel succes!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gympie di 24 jul 2012 - 21:36

Afleiding is denk ik wel het kernwoord. Maar het is echt een kwestie van doorzetten en streng voor jezelf zijn. Niet toegeven. En stel dat je toch toegeeft, 1 sigaretje na een dag stoppen...dan is het niet gelijk helemaal afgelopen. Dan is het jezelf bij elkaar rapen, je schuldig voelen over die ene sigaret en weer doorgaan waar je gebleven was.

Ik maakte trouwens elke dag als ik die dag niet had gerookt (of de volgende dag voor de vorige dag) €3 over naar mijn spaarrekening. Ik rookte voor ongeveer €3 per dag, dus ik zag de rekening groeien, haha.

Maar goed, ik heb het niet volgehouden. Na ongeveer 2 maanden rookte ik weer dagelijks en nu zit ik op een half pakje per dag. Het is niet meer een heel pakje zoals ik deed, maar wel zonde.

Succes!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  luenca wo 25 jul 2012 - 0:31

afleiding is echt de beste oplossing, vooral iets wat je heel leuk vind om te doen! bij mij is dat nu voornamelijk met kleding en stof werken, en zo komt het voor dat ik soms maar 1 of 2 sigaretjes rook op een dag ipv 10. ik kan ook gerust een paar dagen overslaan als ik genoeg te doen heb. maar de wil om helemaal te stoppen heb ik eigenlijk(nog) niet , maar word wel langzaamaan minder en zal zeker dit jaar nog stoppen. succes schatje I love you
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Rush wo 25 jul 2012 - 1:17

Ik heb inmiddels sinds dat ik gestopt ben bijna €1000 bespaard. Stoppen met roken 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:23

Je kunt het, Maura! Stoppen met roken 281626781 Kappen met die bende! Stoppen met roken 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:26

Ik was ruim 3 weken gestopt, van de 1 op andere dag was ik er zo klaar mee! Heb er in het begin ook eigenlijk geen moeite mee gehad, maar uiteindelijk een hoop stress en gezeur gehad oa door die vriendin, dat mijn vriend en ik knallende ruzie kregen en ik maar weer ben begonnen en hij overigens ook.
Ik wil straks in het najaar weer gaan stoppen in de zomer is het echt killing met al die feestjes enzo. Dus besloten om het najaar weer te stoppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Rush wo 25 jul 2012 - 1:27

Wauw Doedel, wat zonde dat het zo gelopen is, maar ik denk dat je als ex-roker er NOOIT vanaf komt dat je soms echt de neiging hebt om weer te beginnen, of in ieder geval er 1 te roken. Echt slecht wat zoiets al niet met je kan doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:29

Rush schreef:Wauw Doedel, wat zonde dat het zo gelopen is, maar ik denk dat je als ex-roker er NOOIT vanaf komt dat je soms echt de neiging hebt om weer te beginnen, of in ieder geval er 1 te roken. Echt slecht wat zoiets al niet met je kan doen.

Ik weet het niet, mijn moeder is ondertussen al bijna 9 jaar gestopt nu en die heeft daarvoor ook zoveel pogingen gedaan om te stoppen, maar nu boeit het haar ook echt niet meer en ze vindt het ook echt vies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:33

CHAMPIX was de oplossing bij mijn man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:52

Je kunt ook zwanger worden, helpt vaak het beste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Niekske wo 25 jul 2012 - 1:56

Rood schreef:Je kunt ook zwanger worden, helpt vaak het beste.

lol!

Maar niet altijd, de zus van een vriendin van me rookt zelfs nu tijdens haar zwangerschap. Van de stress zegt ze...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen met roken Empty Re: Stoppen met roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum