Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen

+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 7 Empty Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 21:09

Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Je zegt hiermee dus dat het minder erg was als de auto gejat was, maar in nederland was? Sorry meis, maar ook in Nederland vind je auto's soms niet meer terug.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat er met inbraken gepleefd worden waardoor de kans dus steeds groter wordt dat er bij je ingebroken wordt. En dat het volgens de politie een link heeft met het Oostblok. Dat zeg ik.
Je ziet dit fout. Het feit dat je auto gestolen wordt is kut. Maar ik zou het niet minder kut vinden als het door Klaas gestolen is, of door Mohammed. Ik zou het verrot vinden dat mijn auto gejat is door een mens. Welke naam, afkomst of land daarachter zit zal mij een dikke braadwurst wezen. Het feit dat mijn auto niet meer voor mijn deur staat dát is echt bedakke.

Laat maar, je snapt het niet of je wil het niet snappen
Geef antwoord dan. Of heb ik toch wel een punt?
Zijn de auto's btw teruggevonden, in Polen/Oostblok? Of is het een aanname van de Politie dat het waarschijnlijk naar het Oostblok is gereden? Want ik zou hier dus niets mee kunnen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 7 Empty Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen

Bericht  Bolleke di 2 apr 2013 - 21:13

Als jouw ouders tegen je zeggen dat het niet belangrijk is om Nederlands te leren en verder alleen Arabisch praten vind ik dat niet zo raar. Kinderen leren heel snel, maar ten eerste kwamen ze met 5 jaar pas in aanraking met de Nederlandse taal en ten tweede worden ze niet gestimuleerd. Ik vind dat wel een kwalijke zaak. En zo zijn er meer kinderen op deze school die slecht Nederlands spreken/schrijven, en zo is het waarschijnlijk op meer scholen.
Maar, zo zijn er ook kinderen van Allochtone ouders die het wel goed spreken, de ouders praten Nederlands etc.
En even over je laatste reactie tegen SP. De school waar C. zit wil voor ieder kind goed onderwijs bieden, alle kinderen hebben er recht op, dus ook de kinderen die heel slecht (niet tot nauwelijks) Nederlands spreken. Het onderwijs word er op die manier automatisch op aangepast.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 21:14

Idd PC. Zo raar dat mensen niet lijken te snappen dat een pool, afrikaan, turk of weet ik wat niet dezelfde emoties en gedachtengangen heeft als jijzelf en zelf OOK niet voor z'n lol gaat wonen in een land dat ver afstaat van eigen cultuur, waar mensen op je neerkijken en zelf ook liever ander werk zouden doen dan zwaar lichamelijk werk waar de doorsnee autochtoon zijn neus voor ophaalt.

Een beetje inlevingsvermogen en humaniteit zou mening Nederlander niet schaden.

En natúúrlijk baal ik van anders opgevoede jochies die ik voor me had zitten toen ik les gaf op het vso. Natúúrlijk baal ik van 'kutmarrokaantjes' die Nederlandse jongens in elkaar schoppen en wegrennen en natuurlijk zou ik balen als er een moskee met 5 maal daags een luid gebed naast mijn huis zou staan.

Maar een mens met een beetje gezond verstand snapt toch ook wel dat het net zo goed Nederlanders zijn die asociaal zijn, overlast veroorzaken, crimineel zijn en lui? Dat kun je toch niet de rest van de wereld behalve Nederland kwalijk nemen? Hoe stom kan je zijn.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Jeanette di 2 apr 2013 - 21:15

Ik vind dat ze zich aan moeten passen, maar dat vind ik meer dan normaal. Als ik emigreer, pas ik mezelf ook aan in het betreffende land.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 21:18

Ik kan gewoon heel giftig worden als het om zulke dingen gaat. Maar het doet me zo zeer als mijn moeder iets vraagt aan iemand en diegene zou met een beetje inlevingsvermogen best kunnen voorstellen wat die vrouw vraagt, maar toch mijn moeder vernederd en keihard roept: 'Mevrouw IK SNAP U NIET, U MOET NE-DER-LANDS praten' Je begrijpt dat ik er naast stond en deze jongen voor de rest van de dag een kutdag heeft gehad.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:20

Hoe vervelend ook, ik snap niet dat jullie deze discussie zo persoonlijk en keihard maken. Schiet je echt geen bal mee op. Dat weten we nou toch al een jaar of tien? Hete hoofden, koude harten.

Gast
Gast

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 21:20

Ik ben nog niet eens half allochtoon maar half Duits en herken dit al. Inclusief alle stomme grappen, vooroordelen en opmerkingen. Om doodmoe van te worden. Een groot deel van de Nederlanders vind ik grof, onbeschoft, luidruchting en humorloos. Ik wil me niet eens voorstellen hoe dit moet voelen voor iemand met een andere huidskleur. Ik vind het te genant voor woorden.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:22

En nog een aanbod voor AngelNyn of anderen waarvan de baan wordt ingepikt door buitenlanders; jullie zijn van harte welkom in Noorwegen! Vrijwel geen werkloosheid, beter salaris dan in Nederland en met een beetje geluk verdien je genoeg om een appartementje te huren (en anders een kamer op een camping). Of klinkt het toch niet zo aanlokkelijk om naar een ander land te verhuizen? Om alles en iedereen achter te laten om naar een land te gaan waar je wél werk kunt krijgen? Moeilijke beslissing, maar als je thuis geen werk kunt krijgen zul je bijna wel moeten. Net als de Polen die naar Nederland komen.

Gast
Gast

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 21:27

Rood schreef:Hoe vervelend ook, ik snap niet dat jullie deze discussie zo persoonlijk en keihard maken. Schiet je echt geen bal mee op. Dat weten we nou toch al een jaar of tien? Hete hoofden, koude harten.

Dit zeg ik de volgende keer als je iemand verbetert, mevrouw van de taalpolitie. Twisted Evil
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:32

Charles schreef:Dit zeg ik de volgende keer als je iemand verbetert, mevrouw van de taalpolitie. Twisted Evil
Hè wacht, ik mis even de grap. Da's toch iets heel anders?

Op zich vind ik die persoonlijke betrokkenheid wel mooi, als je tenminste vanuit je eigen ervaring wel redelijk blijft communiceren (zoals jij dus, C.). Maar als er dan gescholden gaat worden en op de man gespeeld, wordt het gewoon gênant. Terwijl jullie gewoon allemaal leuke mensen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 21:34

Rood schreef:
Charles schreef:Dit zeg ik de volgende keer als je iemand verbetert, mevrouw van de taalpolitie. Twisted Evil
Hè wacht, ik mis even de grap. Da's toch iets heel anders?

Op zich vind ik die persoonlijke betrokkenheid wel mooi, als je tenminste vanuit je eigen ervaring wel redelijk blijft communiceren (zoals jij dus, C.). Maar als er dan gescholden gaat worden en op de man gespeeld, wordt het gewoon gênant. Terwijl jullie gewoon allemaal leuke mensen zijn.
Ik zei trol tegen Angelnyn. Niet netjes van mij, je hebt gelijk. Sorry Angelnyn, ik vind je niet echt een trol, maar je maakt me boos. Ik heb ondanks dat ik enorm veel stamppot heb gegeten nog steeds dat opvliegende karakter. Temperament.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:42

Inmiddels zit C.iske op een andere school. Punt is dat in veel stadsdelen geen peuterspeelzalen met mogen zijn. vanwege de taalproblemen mogen er alleen nog maar voorscholen zijn.
Ik heb dus weinig keus dan voor een "zwarte" voorschool te gaan.
Punt is, jij zegt dat niemand er last van heeft als men zich niet aan past. Dat heb ik dus wel.

Daarbij, moet je, je mi altijd aanpassen aan de samenleving waarin je leeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:45

Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
Je zegt hiermee dus dat het minder erg was als de auto gejat was, maar in nederland was? Sorry meis, maar ook in Nederland vind je auto's soms niet meer terug.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat er met inbraken gepleefd worden waardoor de kans dus steeds groter wordt dat er bij je ingebroken wordt. En dat het volgens de politie een link heeft met het Oostblok. Dat zeg ik.
Je ziet dit fout. Het feit dat je auto gestolen wordt is kut. Maar ik zou het niet minder kut vinden als het door Klaas gestolen is, of door Mohammed. Ik zou het verrot vinden dat mijn auto gejat is door een mens. Welke naam, afkomst of land daarachter zit zal mij een dikke braadwurst wezen. Het feit dat mijn auto niet meer voor mijn deur staat dát is echt bedakke.

Zijn de auto's btw teruggevonden, in Polen/Oostblok? Of is het een aanname van de Politie dat het waarschijnlijk naar het Oostblok is gereden? Want ik zou hier dus niets mee kunnen.

Wat geef antwoord dan? Je toon staat me niet aan. Daarbij heen Ik al twee Jerry uitgelegd wat ik bedoel en je blijft jezelf herhalen. Plus dat het geen zin heeft om met iemand te discussiëren wie het alleen maar op zichzelf betrekt. Deze discussie gaat niet over jouw moeder of jouw jeugd.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 21:56

Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Dus ja, dat maakt uit.

Wat geef antwoord dan? Je toon staat me niet aan. Daarbij heen Ik al twee Jerry uitgelegd wat ik bedoel en je blijft jezelf herhalen. Plus dat het geen zin heeft om met iemand te discussiëren wie het alleen maar op zichzelf betrekt. Deze discussie gaat niet over jouw moeder of jouw jeugd.
Ik snap nooit van wat jij tikt. Jerry?
Jawel, het gaat wel om mij. Mij als buitenlander.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pineco di 2 apr 2013 - 21:59

Ik snap de reacties van PC wel, na wat er onder andere door AN is gezegd. Ik zou het me in haar geval ook persoonlijk aantrekken. Maar ik denk wel dat de discussie inmiddels wat uit zijn verband getrokken is. Door het openstellen van de grenzen is het denk ik moeilijker geworden voor de Nederlandse politie om buitenlandse criminelen op te pakken en daardoor is het dus ook gemakkelijk voor buitenlandse criminelen om hier 'hun slag te slaan'. Dat is waarschijnlijk waar Sunprincess op doelt.
Maar dat staat volgens mij volledig los van het feit dat het gros van de Polen en andere allochtonen in Nederland komen werken om in hun levensonderhoud te voorzien. Dan heb je het mijns inziens over twee verschillende groepen. De Polen die ik ken zijn in ieder geval hardwerkende mensen die werk opknappen waar de meeste autochtonen hun neus voor ophalen en die hun gezin soms maandenlang gedwongen achterlaten om hier door iedereen met de nek te worden aangekeken. Die zouden echt wel veel liever 'gewoon' in Polen een baan hebben en lekker iedere avond met hun gezin aan tafel zitten.
En ontopic: ik vind wel dat mensen die naar Nederland komen, zich moeten aanpassen. Net zoals ik vind dat Nederlanders die emigreren zich moeten aanpassen aan de gebruiken van het land waar ze gaan wonen. Dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar ik vind niet dat mensen daarbij hun eigen taal, identiteit en cultuur hoeven te verloochenen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 22:03

Sunprincess schreef:Inmiddels zit C.iske op een andere school. Punt is dat in veel stadsdelen geen peuterspeelzalen met mogen zijn. vanwege de taalproblemen mogen er alleen nog maar voorscholen zijn.
Punt is, jij zegt dat niemand er last van heeft als men zich niet aan past. Dat heb ik dus wel.

Ok. Dan moet je denk ik verhuizen. smile Grapje. Maar, ik snap je heus wel, alleen je kan niet iedereen die bij jullie op school zit/peuterspeelzaal zit etc, verplichten Nederlands te gaan spreken thuis zodat de kindjes dit ook leren. HEt is namelijk niet zo simpel. Ik zou willen dat mensen met 1 druk op de knop de taal leerden. Maar zo is het gewoon niet. Ik ben het met je eens dat je je best moet doen om te intergreren, maar mensen komen niet naar Nederland om volledig hun eigen IK daar in hun thuisland te laten.
Draai het eens om. Stel jij verhuisd met je kinderen naar eh.. laten we Polen zeggen, dan ga jij toch niet thuis met C & J Pools praten thuis? Dat zullen C & J waarschijnlijk wel doen als zij kinderen krijgen in Polen. Net zoals ik met Julian gewoon Nederlands praat. Maar mijn ouders spraken Turks met mij.
Er zijn zat zat zat mensen die het niet willen leren hoor, maar ja je kunt ze gewoon niet dwingen. Wel verplichten het te leren, maar wat ze dan thuis doen als de gordijnen dicht zijn, dat kan je niet beinvloeden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  stella.nova di 2 apr 2013 - 22:12

Sunprincess schreef:Inmiddels zit C.iske op een andere school. Punt is dat in veel stadsdelen geen peuterspeelzalen met mogen zijn. vanwege de taalproblemen mogen er alleen nog maar voorscholen zijn.

Hoe kun je zo praten? Zwarte school? Misschien moet jij in noord friesland gaan wonen dan. Wat een naar persoon ben jij.

En over die 2 kindjes die geen nls praten, hoe weet jij dat die ouders het niet boeid? Heb je ooit gesproken met ze? Ik kan best begrijpen dat het moeilijk is voor die kindjes. En als ouder zal het ook niet makkelijk zijn om nls te leren. Waarom zouden die kindjes dan geen recht hebben op wat extra hulp?
Onee volgens Sunprincess heb je geen rechten als 'zwarte'
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:18

stella.nova schreef:

Hoe kun je zo praten? Zwarte school? Misschien moet jij in noord friesland gaan wonen dan. Wat een naar persoon ben jij.

En over die 2 kindjes die geen nls praten, hoe weet jij dat die ouders het niet boeid? Heb je ooit gesproken met ze? Ik kan best begrijpen dat het moeilijk is voor die kindjes. En als ouder zal het ook niet makkelijk zijn om nls te leren. Waarom zouden die kindjes dan geen recht hebben op wat extra hulp?
Onee volgens Sunprincess heb je geen rechten als 'zwarte'
Wauw. Dat zegt ze helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:20

Eeeh stella.nova, 'zwarte school' is een gangbare, geaccepteerde term in NL (naar mijn weten). Het is geenszins racistisch beladen en het is dus ook niet zo bedoeld - een soort van 'verzamelnaam'.

Laatst aangepast door Guattari op di 2 apr 2013 - 22:21; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Starla di 2 apr 2013 - 22:20

Nou, Stella Nova maakt het helemaal bont. Ik weet niet wat jij gelezen hebt, maar de gedachtengang die jij nu op SP plakt, zie ik echt niet terug in haar reacties.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:21

Guattari schreef:Eeeh stella.nova, 'zwarte school' is een gangbare, geaccepteerde term in NL (naar mijn weten). Het is geenszins racistisch beladen en het is dus ook niet bedoeld - een soort van 'verzamelnaam'.
Dat ook inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  stella.nova di 2 apr 2013 - 22:27

Guattari schreef:Eeeh stella.nova, 'zwarte school' is een gangbare, geaccepteerde term in NL (naar mijn weten). Het is geenszins racistisch beladen en het is dus ook niet zo bedoeld - een soort van 'verzamelnaam'.

Ik vind het wel een racistische term.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Bericht  Fortissimo di 2 apr 2013 - 22:31

stella.nova schreef:
Guattari schreef:Eeeh stella.nova, 'zwarte school' is een gangbare, geaccepteerde term in NL (naar mijn weten). Het is geenszins racistisch beladen en het is dus ook niet zo bedoeld - een soort van 'verzamelnaam'.

Vol overtuigd zijn van je eigen gelijk, als weet ik het hoeveel andere mensen je er al op wijzen dat je fout zit. Dat zouden Nederlanders ook moeten afleren :P

Ik begrijp PC heel goed, al reageert ze natuurlijk vanuit haar emotie. Ik denk dat allochtonen het echt niet gemakkelijk hebben hier in Nederland. Natuurlijk heb je er rotte appels tussen zitten, maar er zijn zoveel allochtonen die wel hun best doen! Het enige wat we meekrijgen in de media, zijn dus de rotte appels, waar vervolgens een vooroordeel uitvloeit over de rest van de gemeenschap. Typisch Nederlands.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 22:36

stella.nova schreef:

Echt lief klinkt het niet, maar het is inderdaad een gangbare naam, een zwarte school.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ragazza di 2 apr 2013 - 22:45

[quote="stella.nova"]
Sunprincess schreef:

In Noord friesland zitten we ook niet op nare personen te wachten hoor Wink
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: