Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers
Pagina 9 van 11
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
Tja, dat heeft een hoop andere oorzaken, heus niet alleen de taal, maar 60% van de gezinnen in mijn buurt heeft een uitkering, waarvan ontzettend veel multiproblemgezinnen, wit en zwart, veel mensen met trauma's omdat ze niet voor hun lol hun eigen land hebben achtergelaten, of mensen die niet voor niets in zo'n buurt wonen ( geldt voor witte mensen net zo goed als voor zwarte mensen), want laag opleidingsniveau, vaak financiële problemen, veel problemen met psychiatrische stoornissen, drugsgebruik of geweld binnen gezinnen.
Dat ligt niet aan de taal, want de witte gezinnen hebben hier net zo goed last van en die kinderen doen het echt echt niet veel beter op die basisscholen.
Natuurlijk moet de taal gestimuleerd worden, maar daarom is een voorschool juist goed. Die ouders kunnen de taal niet in sommige gevallen, en hebben vaak ook wel wat meer aan hun hoofd dan een andere taal leren. Overigens spreekt het overgrote deel van de buitenlandse gezinnen hier gewon Nederlands, al is het niet fantastisch, maar hè, ik vermoed dat dat bij de witte achterstandsgezinnen hier niet veel anders is. De taal spreken ze wel, maar schrijven gaat heus niet foutloos en echt net Nederlands is het ook niet. Laat staan dat ze hun kinderen stimuleren om wat dan ook te leren.
Dat ligt niet aan de taal, want de witte gezinnen hebben hier net zo goed last van en die kinderen doen het echt echt niet veel beter op die basisscholen.
Natuurlijk moet de taal gestimuleerd worden, maar daarom is een voorschool juist goed. Die ouders kunnen de taal niet in sommige gevallen, en hebben vaak ook wel wat meer aan hun hoofd dan een andere taal leren. Overigens spreekt het overgrote deel van de buitenlandse gezinnen hier gewon Nederlands, al is het niet fantastisch, maar hè, ik vermoed dat dat bij de witte achterstandsgezinnen hier niet veel anders is. De taal spreken ze wel, maar schrijven gaat heus niet foutloos en echt net Nederlands is het ook niet. Laat staan dat ze hun kinderen stimuleren om wat dan ook te leren.
Gast- Gast
Tja, ik denk dat je veel van de problemen die jij noemt wel kunt linken aan het gebrek aan aanpassing. Als je in het basisonderwijs al een achterstand oploopt, die niet meer voldoende inhaalt, je dus ook niet hoger opgeleid zult worden.
Als je alleen maar opgroeit binnen je eigen cultuur en dan als volwassene wordt geacht mee te draaien in een multiculturele maatschappij, gaat er iets mis.
Ik kan me niet voorstellen dat als ik zou emigreren om wat voor reden dan ook, dat ik me niet zou aanpassen. Het minste wat je kunt doen is de taal leren en in ieder geval rekening houden met de normen en waarden van een cultuur van het land waarin je komt te wonen. Zeker als je er wilt blijven wonen.
Ik denk dat we soms overtollerant zijn. Als ik hoor dat zelfs huisartsen bij jonge een meisjes een steekje in de vagina zetten zodat ze bloed in de huwelijksnacht, gaan mijn nekharen overeind staan.
Als je alleen maar opgroeit binnen je eigen cultuur en dan als volwassene wordt geacht mee te draaien in een multiculturele maatschappij, gaat er iets mis.
Ik kan me niet voorstellen dat als ik zou emigreren om wat voor reden dan ook, dat ik me niet zou aanpassen. Het minste wat je kunt doen is de taal leren en in ieder geval rekening houden met de normen en waarden van een cultuur van het land waarin je komt te wonen. Zeker als je er wilt blijven wonen.
Ik denk dat we soms overtollerant zijn. Als ik hoor dat zelfs huisartsen bij jonge een meisjes een steekje in de vagina zetten zodat ze bloed in de huwelijksnacht, gaan mijn nekharen overeind staan.
Gast- Gast
Ik kan ook wel heel dapper in Pakistan zonder hoofddoek gaan lopen maar dan heb ik toch echt een serieus probleem.
Gast- Gast
Die achterstand geldt ook voor de witte mensen in mijn wijk, dus wat dat betreft passen de buitenlanders zich prima aan hoor...
Gast- Gast
Waarom? Als die mensen dat nou belangrijk vinden? Jij bent volgepierced en zit vol tattoos, er zijn zat mensen die dat onaangepast en asociaal vinden. Trek jij je toch ook niets van aan?Sunprincess schreef:Tja, ik denk dat je veel van de problemen die jij noemt wel kunt linken aan het gebrek aan aanpassing. Als je in het basisonderwijs al een achterstand oploopt, die niet meer voldoende inhaalt, je dus ook niet hoger opgeleid zult worden.
Gast- Gast
Artemis schreef:Die achterstand geldt ook voor de witte mensen in mijn wijk, dus wat dat betreft passen de buitenlanders zich prima aan hoor...
Ook het gedrag van zogeheten tokkies vind ik onaangepast en vaak ronduit asociaal.
Dat is het in mijn optiek namelijk, asociaal.
Gast- Gast
Tja, het zijn wel Nederlanders, dus dan gaat het er niet om dat ze zich voldoende aanpassen.Sunprincess schreef:Artemis schreef:Die achterstand geldt ook voor de witte mensen in mijn wijk, dus wat dat betreft passen de buitenlanders zich prima aan hoor...
Ook het gedrag van zogeheten tokkies vind ik onaangepast en vaak ronduit asociaal.
Dat is het in mijn optiek namelijk, asociaal.
Gast- Gast
Ik denk van wel. Ze passen zich niet aan, aan het gros van de samenleving. Ze houden de normen waarden aan van hun eigen subcultuur en dat levert vaak asociaal gedrag op.
Gast- Gast
Even geheel offtopic: ik vind dit echt een leuke discussie. Eindelijk weer een discussie, waar forummers andere gedachten hebben en het niet eindigt in een kinderachtige ruzie.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Pas jij je wel aan aan het gros van de samenleving?Sunprincess schreef:Ik denk van wel. Ze passen zich niet aan, aan het gros van de samenleving. Ze houden de normen waarden aan van hun eigen subcultuur en dat levert vaak asociaal gedrag op.
Gast- Gast
Volgens mij is het gros van de samenleving hartstikke tokkie. Ik pas me daar absoluut niet voor aan. Ik kijk geen RTL4. Ik eet nooit om 6 uur en ik eet ook nooit groente/vlees/aardappelen. De HEMA vind ik crap en ik doe al helemaal niet aan uitverkoop/graaien in bakken/in rijen staan voor gratis zooi. Eigenlijk ben ik net een allochtoon (behalve dat ik de taal spreek).Artemis schreef:Pas jij je wel aan aan het gros van de samenleving?Sunprincess schreef:Ik denk van wel. Ze passen zich niet aan, aan het gros van de samenleving. Ze houden de normen waarden aan van hun eigen subcultuur en dat levert vaak asociaal gedrag op.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Binnen de kaders wel. Ik zeg netjes alsjeblieft en dank je wel, ik spuug niet op straat, mijn kinderen zijn s' avonds gewoon binnen, ik geef ze normen en waarden mee, ik schreeuw niet op straat, ik behandel anderen respectvol, ik vecht niet, mijn kinderen mogen ook niet vechten, ik verstoor geen dodenherdenking enz. Wanneer ik in een land kom waar het de norm is dat ik een hoofddoek draag, zal ik dat doen. Op mijn werk doe ik mijn piercings uit, als ik naar een chique feest zou gaan, zou ik iets aantrekken waarbij mijn tattoo's bedekt zijn. Ik ga niet provoceren. Dus ja, ik pas mij aan, aan mijn omgeving.
Ik heb het niet over uiterlijk, het zal mij aan mijn kont roesten hoe iemand erbij loopt. Ik heb het over omgangsvormen.
Ik heb het niet over uiterlijk, het zal mij aan mijn kont roesten hoe iemand erbij loopt. Ik heb het over omgangsvormen.
Gast- Gast
Charles schreef:Sybella schreef:Grappig dat er dingen worden gezegd die ik jaren geleden zei en vervolgens voor weet ik veel wat werd uitgemaakt... Nu denken veel mensen er toch precies zo over.
JONGENS ALLEMAAL EVEN MEELEZEN! We hebben een pionier discriminant in ons midden, mag ze even haar welverdiende veren in haar zitvlak?
Hulde voor deze reactie.
Gast- Gast
Ik heb trouwens niet alles gelezen maar ik lees wel reacties van mensen die vinden dat allochtone ouders nederlands moeten praten met hun kinderen.
Vanuit mijn opleiding en ervaring als logopedist raadden wij juist aan om de eigen taal thuis te spreken. Vaak beheersen deze ouders het nederlands niet voldoende om hun kinderen nederlands aan te bieden. Dan is het beter om de moedertaal thuis te spreken en het nederlands op het kdv, de voorschool of de psz op te pikken.
Vanuit mijn opleiding en ervaring als logopedist raadden wij juist aan om de eigen taal thuis te spreken. Vaak beheersen deze ouders het nederlands niet voldoende om hun kinderen nederlands aan te bieden. Dan is het beter om de moedertaal thuis te spreken en het nederlands op het kdv, de voorschool of de psz op te pikken.
Gast- Gast
Ik heb niets tegen bepaalde bevolkingsgroepen maar wel tegen à sociale mensen. Helaas is het wederzijds respect soms ver te zoeken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Huh, heb je nou je reactie aangepast?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Huh, heb je nou je reactie aangepast?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Luce schreef:Huh, heb je nou je reactie aangepast?
Haha ja ik had maar half half gelezen en niet gezien dat er al op gereageerd werd, en ik heb geen zin in een nieuwe discussie dus vandaar ff aangepast.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Dat heb ik ook geleerd inderdaad. Juist als ze gebrekkig Nederlands leren thuis is taalachterstand moeilijk weg te werken. Het is makkelijker om iets nieuws te leren dan om fouten te herstellen.Minneke schreef:Ik heb trouwens niet alles gelezen maar ik lees wel reacties van mensen die vinden dat allochtone ouders nederlands moeten praten met hun kinderen.
Ik vind het wel gek dat mensen hier de discussie voeren over eigen volk eerst, met als argumenten asociaal en crimineel gedrag, maar als de druk wordt opgevoerd, dan zeggen dat asociale/criminele Nederlanders net zo erg zijn. Als je geen verschil maakt tussen afkomst, waarom voer je dan de discussie met als inzet buitenlanders in plaats van asociale mensen? Dat klinkt toch alsof je denkt dat er iets 'asociaals' al verbonden is aan allochtonen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Dat heb ik ook geleerd inderdaad. Juist als ze gebrekkig Nederlands leren thuis is taalachterstand moeilijk weg te werken. Het is makkelijker om iets nieuws te leren dan om fouten te herstellen.Minneke schreef:Ik heb trouwens niet alles gelezen maar ik lees wel reacties van mensen die vinden dat allochtone ouders nederlands moeten praten met hun kinderen.
Ik vind het wel gek dat mensen hier de discussie voeren over eigen volk eerst, met als argumenten asociaal en crimineel gedrag, maar als de druk wordt opgevoerd, dan zeggen dat asociale/criminele Nederlanders net zo erg zijn. Als je geen verschil maakt tussen afkomst, waarom voer je dan de discussie met als inzet buitenlanders in plaats van asociale mensen? Dat klinkt toch alsof je denkt dat er iets 'asociaals' al verbonden is aan allochtonen.
Omdat de stelling is dat wanneer je Nederland woont, je, je aan moet passen.
Dan kan ik wel starten met een hele discussie over tokkies maar dat is de vraag niet.
Ik blijf erbij dat je, je dient aan te passen aan de samenleving waarin je woont. Als je dat niet wilt of kunt, moet je, je misschien afvragen of het wel de samenleving is waarin je wilt leven.
Gast- Gast
Ja, dat is de stelling. Aanpassen is inderdaad de taal leren, de gebruiken leren. Maar geen auto's jatten is niet het aanpassen aan de cultuur, stelen is immers nergens toegestaan. Asociaal gedrag is iets meer cultureel afhankelijk, maar grotendeels dezelfde dingen worden overal als asociaal ervaren. Ik vind het heel typisch dat een discussie over het aanpassen van immigranten steeds weer opnieuw gaat over criminaliteit en asociaal gedrag. Dat staat niet in de stelling, het is de associatie die jij (en anderen) blijkbaar hebben.Sunprincess schreef:
Omdat de stelling is dat wanneer je Nederland woont, je, je aan moet passen.
Dan kan ik wel starten met een hele discussie over tokkies maar dat is de vraag niet.
Ik blijf erbij dat je, je dient aan te passen aan de samenleving waarin je woont. Als je dat niet wilt of kunt, moet je, je misschien afvragen of het wel de samenleving is waarin je wilt leven.
SuperGrover- Ratel
Is voor mij gewoon oorzaak en gevolg. Crimineel gedrag en asociaal gedrag begint immers in de opvoeding en dus bij de ouders.
Ik hoor vaak als excuus voor crimineel gedrag bij allochtone jongeren dat het zo moeilijk is tussen twee culturen op te groeien. Dat link ik aan het aanpassingsvermogen van de ouders.
Het stelen van de auto's was in reactie op dat het goed is dat de grenzen open zijn en dat mensen uit het oostblok hier naar toe komen. Volgens de politie zijn er sindsdien meer inbraken en worden er veel auto's gestolen die direct die kant opgaan. Maar misschien is dat ook gewoon gelul.
Ik hoor vaak als excuus voor crimineel gedrag bij allochtone jongeren dat het zo moeilijk is tussen twee culturen op te groeien. Dat link ik aan het aanpassingsvermogen van de ouders.
Het stelen van de auto's was in reactie op dat het goed is dat de grenzen open zijn en dat mensen uit het oostblok hier naar toe komen. Volgens de politie zijn er sindsdien meer inbraken en worden er veel auto's gestolen die direct die kant opgaan. Maar misschien is dat ook gewoon gelul.
Gast- Gast
Maar denk jij dan dat allochtone ouders hun kinderen gewoon totaal niet opvoeden? Of dat ze zeggen, joh steel anders eens een auto, dat is lachen? Kinderen opvoeden is niet iets typisch Nederlands. In veel andere culturen worden kinderen zelfs een stuk strenger opgevoed dan de gemiddelde Nederlandse kinderen. Dat is niet beter of slechter, gewoon anders. Ik neem aan dat je niet bedoelt te zeggen dat die kinderen minder streng opgevoed zouden moeten worden? Jij kunt crimineel en asociaal gedrag wel linken aan gebrekkige opvoeding, maar dat maakt het niet de realiteit.
Met open grenzen is het ongetwijfeld makkelijker geworden om gestolen auto's direct naar het Oostblok te brengen. Maar dat maakt het niet de oorzaak van de diefstal. Ik neem aan dat jij geen auto's uit het Oostblok bent gaan stelen sinds de grenzen open zijn. Dat het makkelijker is geworden om het direct daarheen te vervoeren, dat zal vast, maar die auto's waren hoogstwaarschijnlijk toch wel gejat. Er is geen direct causaal verband tussen het openstellen van grenzen en diefstal. Als ik de intentie had om een auto te jatten en naar het buitenland te vervoeren, zijn er minder obstakels om dat rechtstreeks erheen te brengen, zonder ingewikkelde tussenstappen. Als ik de intentie niet heb om een auto te jatten, dan doe ik dat ook niet omdat de grenzen open zijn gegaan.
Met open grenzen is het ongetwijfeld makkelijker geworden om gestolen auto's direct naar het Oostblok te brengen. Maar dat maakt het niet de oorzaak van de diefstal. Ik neem aan dat jij geen auto's uit het Oostblok bent gaan stelen sinds de grenzen open zijn. Dat het makkelijker is geworden om het direct daarheen te vervoeren, dat zal vast, maar die auto's waren hoogstwaarschijnlijk toch wel gejat. Er is geen direct causaal verband tussen het openstellen van grenzen en diefstal. Als ik de intentie had om een auto te jatten en naar het buitenland te vervoeren, zijn er minder obstakels om dat rechtstreeks erheen te brengen, zonder ingewikkelde tussenstappen. Als ik de intentie niet heb om een auto te jatten, dan doe ik dat ook niet omdat de grenzen open zijn gegaan.
SuperGrover- Ratel
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=80344ned&D1=0-2&D2=2-4&D3=0&D4=a&HDR=G3,T&STB=G2,G1&VW=T
Het CBS is onze grote vriend. Het aantal diefstallen is de laatste jaren gedaald. En dat terwijl het aantal Polen gestegen is.
Het CBS is onze grote vriend. Het aantal diefstallen is de laatste jaren gedaald. En dat terwijl het aantal Polen gestegen is.
SuperGrover- Ratel
Tja gek genoeg lopen de kinderen met die strenge opvoeding wel tot 11 uur savonds op straat, wordt ze geleerd dat ze geen respect voor vrouwen hoeven te hebben en dat homoseksualiteit een doodzonde is.
Is het ook in veel culturen nog normaal om je kind met de riem te bewerken of een vrouw te straffen als zij niet bloedt tijdens de huwelijksnacht.
Is het ook in veel culturen nog normaal om je kind met de riem te bewerken of een vrouw te straffen als zij niet bloedt tijdens de huwelijksnacht.
Gast- Gast
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
Pagina 9 van 11
Permissies van dit forum: