Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers
Pagina 11 van 11
Pagina 11 van 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
Ik heb toen ik in de Indische buurt (amsterdam) woonde serieus nog nooit 's avonds zo laat (Marokkaanse of Turkse) kinderen buiten zien spelen.
In Marokko zijn kinderen wel tot laat buiten, maar wel onder de hoede van de ouders/broers/zussen, in ieder geval in ons dorp wel. Daar gaat de speeltuin om 18u pas open en zijn de markt en de winkels voornamelijk open tussen 12.00 en 00.00 uur en gaan de kinderen dus mee eten halen, buiten eten maar niet de schoffies uithangen.
In Marokko zijn kinderen wel tot laat buiten, maar wel onder de hoede van de ouders/broers/zussen, in ieder geval in ons dorp wel. Daar gaat de speeltuin om 18u pas open en zijn de markt en de winkels voornamelijk open tussen 12.00 en 00.00 uur en gaan de kinderen dus mee eten halen, buiten eten maar niet de schoffies uithangen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik woon in hetzelfde gebied als Sp en ik ben het deels eens met haar posts. Ook ik heb aan weerzijden allochtone buren, en als ik in de tuin sta kan ik zelfs in hun beide tuinen kijken.
Met het ene gezin heb ik heel erg leuk contact, delen we eten uit en hebben een praatje, op basis niveau en dat is prima. Aan de andere kant van de tuin word ik volledig genegeerd, wordt er geen woord gewisseld, spuugt moeders in de tuin en vader knalt zijn vuilniszak van de 1e de tuin in. Mijn man daarentegen, die wordt niet genegeerd.
Dát is wel het gezin waar ik daadwerkelijk last van heb en wat mij ontzettend kwaad maakt. Interesseert mij die afkomst nou (ik ben ook maar 50% NL), het gaat mij daadwerkelijk om het gedrag wat er vertoont wordt. In dit geval zeer onwesters gedrag.
Mijn kids zitten op een gemengde school, mét een flinke wachtlijst. Wij hebben echt mazzel gehad met de loting omdat we met 2 kids mochten meeloten. Ik zie op deze school ook een aparte aanpassing van de zeer goed verdienende ouders. Er zijn een paar kids die door hun vader -alvast in zijn piloten pak- naar school worden gebracht en die kunnen zich ook maar amper aanpassen aan de gemiddelde normen & waarden.
Ik denk dan ook, gaat het niet veel meer over elkaar respecteren, begroeten, belangstelling hebben in je medemens dan over in NL komen wonen?
Met het ene gezin heb ik heel erg leuk contact, delen we eten uit en hebben een praatje, op basis niveau en dat is prima. Aan de andere kant van de tuin word ik volledig genegeerd, wordt er geen woord gewisseld, spuugt moeders in de tuin en vader knalt zijn vuilniszak van de 1e de tuin in. Mijn man daarentegen, die wordt niet genegeerd.
Dát is wel het gezin waar ik daadwerkelijk last van heb en wat mij ontzettend kwaad maakt. Interesseert mij die afkomst nou (ik ben ook maar 50% NL), het gaat mij daadwerkelijk om het gedrag wat er vertoont wordt. In dit geval zeer onwesters gedrag.
Mijn kids zitten op een gemengde school, mét een flinke wachtlijst. Wij hebben echt mazzel gehad met de loting omdat we met 2 kids mochten meeloten. Ik zie op deze school ook een aparte aanpassing van de zeer goed verdienende ouders. Er zijn een paar kids die door hun vader -alvast in zijn piloten pak- naar school worden gebracht en die kunnen zich ook maar amper aanpassen aan de gemiddelde normen & waarden.
Ik denk dan ook, gaat het niet veel meer over elkaar respecteren, begroeten, belangstelling hebben in je medemens dan over in NL komen wonen?
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Happinaz schreef:
Maar dat hebben ook heel veel Nederlanders niet voor/tegen elkaar moet ik zeggen, dus of dat haalbaar is vraag ik me af. Mensen leven enorm op zichzelf en gaan hun eigen gang.
En ik heb hier bv. op de hoek een Moskee, met een koffiehuis, en een bakkerij zitten & daar zitten alleen maar Turkse mannen, en die hebben ook alleen maar aandacht voor elkaar en praten alleen maar Turks. Dat trekt niet aan om als Nederlander tussen te gaan zitten. (Als ik bij de bakker komt, staan ze met een open mond, dat ik daar als vrouw heen ga) Andersom heb je hier een kroeg zitten, en daar zijn alleen maar Nederlanders, die alleen maar oog voor elkaar hebben en raar opkijken als er iemand anders langskomt, dus daar ga je ook niet zomaar tussen zitten. Dat is zonde eigenlijk, als we meer met elkaar omgaan, meer van elkaar te weten komen, culturen leren kennen.
Gast- Gast
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Nah, wat een visie, wat een onderbouwing. Hulde voor je argumenten!EDC schreef:Eens.
Jeetje, hadden we gewoon het hele topic over kunnen slaan als we meteen deze reactie hadden gehad.
Gast- Gast
Maar ik vind wel dat je je zodanig moet aanpassen, dat je met elkaar kunt communiceren. Ik heb zóveel moeite met de dames op het werk omdat ze het niet verstaan of verkeerd begrijpen, dat het hele vervelende situaties oplevert en veel frustratie van beide kanten.
Gast- Gast
Rood schreef:Assimileren, ALLEMAAL!
Gast- Gast
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Artemis schreef:Nah, wat een visie, wat een onderbouwing. Hulde voor je argumenten!EDC schreef:Eens.
Jeetje, hadden we gewoon het hele topic over kunnen slaan als we meteen deze reactie hadden gehad.
Hahahahahahaha.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Was jij niet Armeens?Paper Crown schreef:Maar mijn ouders spraken Turks met mij.
Gast- Gast
Shoarmama schreef:Was jij niet Armeens?Paper Crown schreef:Maar mijn ouders spraken Turks met mij.
Ja zeker, een Armenier uit Turkije. Mijn ouders zijn in Armenie geboren en laaaaang geleden naar Turkije verhuisd en toen samen naar NL.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Oooh, dat verklaart een hoop. Ik dacht inderdaad dat ik dat eens ergens had gelezen namelijk.Paper Crown schreef:Shoarmama schreef:Was jij niet Armeens?Paper Crown schreef:Maar mijn ouders spraken Turks met mij.
Ja zeker, een Armenier uit Turkije. Mijn ouders zijn in Armenie geboren en laaaaang geleden naar Turkije verhuisd en toen samen naar NL.
Gast- Gast
Pagina 11 van 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
Pagina 11 van 11
Permissies van dit forum: