Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen

+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 8 Empty Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen

Bericht  stella.nova di 2 apr 2013 - 22:46

Fortissimo schreef:
stella.nova schreef:
Guattari schreef:Eeeh stella.nova, 'zwarte school' is een gangbare, geaccepteerde term in NL (naar mijn weten). Het is geenszins racistisch beladen en het is dus ook niet zo bedoeld - een soort van 'verzamelnaam'.

Ik vind het wel een racistische term.
Vol overtuigd zijn van je eigen gelijk, als weet ik het hoeveel andere mensen je er al op wijzen dat je fout zit. Dat zouden Nederlanders ook moeten afleren :P

Ik begrijp PC heel goed, al reageert ze natuurlijk vanuit haar emotie. Ik denk dat allochtonen het echt niet gemakkelijk hebben hier in Nederland. Natuurlijk heb je er rotte appels tussen zitten, maar er zijn zoveel allochtonen die wel hun best doen! Het enige wat we meekrijgen in de media, zijn dus de rotte appels, waar vervolgens een vooroordeel uitvloeit over de rest van de gemeenschap. Typisch Nederlands.
Sinds wanneer is een mening fout? Ik vind dit. Klaar. Dat jij het er niet mee eens bent is jouw probleem, heeft niks met je gelijk halen te maken.

Ik ben zelf getint en vind het woord zwarte verschrikkelijk respectloos. Het woord zwarte heb ik iets te vaak gehoord in mijn leven.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 8 Empty Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen

Bericht  stella.nova di 2 apr 2013 - 22:48

[quote="Ragazza"]
stella.nova schreef:
Sunprincess schreef:
Hoe kun je zo praten? Zwarte school? Misschien moet jij in noord friesland gaan wonen dan. Wat een naar persoon ben jij.

In Noord friesland zitten we ook niet op nare personen te wachten hoor Wink

Haha nee. Alleen zijn er misschien wel minder 'zwarte'. Zie je veel 'witte' en 'rode' mensen Laughing
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:55

Stella.nova: jij vindt het een racistische term, maar het is geen term die in het leven is geroepen om jou of mij te kwetsen - ik kom van origine uit Azië. Anyway, 'zwart' verwijst niet naar de daadwerkelijke huidkleur van degenen die op school zitten, maar is een politieke benaming voor niet-witte mensen; waarbij 'wit' uiteraard net zo goed niet verwijst naar echt wit zijn. Oftewel: een verzamelnaam die vanuit Ethnicity Studies is voorgesteld en nog wel door een 'zwarte' mevrouw c.q. professor. Lijkt me niet dat zij zichzelf bewust te kakken wil zetten door deze benaming te hebben geïntroduceerd in aanvankelijk de wetenschap en wat nu overal gangbaar is.smile

Gast
Gast

Bericht  Elliot di 2 apr 2013 - 22:59

Ik vind dat 'buitenlanders' die hier willen wonen zich moeten aanpassen aan onze cultuur, en daarnaast ook recht hebben op hun eigen cultuur. Als ik in Amerika zou wonen, zou ik ook gewoon Sinterklaas willen vieren. Ook al praat ik Engels en vier ik ook de Fourth of July, bij wijze van spreken.

Ik vind het altijd jammer dat mensen (zoals nu bijvoorbeeld AngelNyn) meteen dingen als 'Eigen volk eerst' gaan roepen. Natuurlijk is het soms zo dat bijvoorbeeld Nederlandse klusjesmannen 'last' hebben van Polen die hun klusjes voor een lager bedrag willen doen, waardoor de NL'se klusjesmannen minder werk hebben. Maar dat betekent niet dat ALLE Polen slechte mensen zijn. Ik woon in A.alsmeer, vlakbij de Bloemenveiling en heel veel kwekerijen. Er wonen hier honderden Polen in het dorp die op die kwekerijen of op de veiling werken, en het zijn stuk voor stuk vriendelijke, hardwerkende mensen. Zij werken hier, en gaan in het weekend naar Polen om hun zuurverdiende geld aan hun familie af te staan. Ik heb daar juist respect voor. En eerlijk is eerlijk, als je alleen in een land bent om geld te verdienen zodat jij en je familie in je vaderland een goed bestaan op kunnen bouwen, snap ik wel dat je niet helemaal de taal en de cultuur gaat bestuderen.

Waar ik dan weer wel een hekel aan heb is aan allochtonen die gaan roepen dat het in Nederland zo vreselijk slecht is, dat ze niets krijgen en dat ze aan hun lot worden overgelaten. Want dat is gewoon niet waar. En dan heb ik ook wel eens de neiging om te denken; als het hier zo slecht is, dan ga je toch lekker naar je eigen land? Maar dit geldt echt niet voor alle allochtonen. Er zitten gewoon een paar 'rotte appels' tussen die het voor anderen verpesten.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:05

Artemis schreef:
Hoe kun je dat die Polen nu kwalijk nemen? Die hebben groot gelijk.
Hoogstens kun je kritiek hebben op de regelgeving die Nederlandse werknemers erg duur maakt, of iets dergelijks. Maar je kunt die Polen niet kwalijk nemen dat ze de best mogelijke baan zoeken die ze kunnen vinden....
Hier doelde ik dus ook op. Vind het niet erg dat ze hier komen, begrijpelijk! Maar dan wel gewoon wit werken, belasting afdragen en op een officieel adres gaan wonen. Net als een 'normale' Nederlander.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:11

Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Je zegt hiermee dus dat het minder erg was als de auto gejat was, maar in nederland was? Sorry meis, maar ook in Nederland vind je auto's soms niet meer terug.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat er met inbraken gepleefd worden waardoor de kans dus steeds groter wordt dat er bij je ingebroken wordt. En dat het volgens de politie een link heeft met het Oostblok. Dat zeg ik.
Je ziet dit fout. Het feit dat je auto gestolen wordt is kut. Maar ik zou het niet minder kut vinden als het door Klaas gestolen is, of door Mohammed. Ik zou het verrot vinden dat mijn auto gejat is door een mens. Welke naam, afkomst of land daarachter zit zal mij een dikke braadwurst wezen. Het feit dat mijn auto niet meer voor mijn deur staat dát is echt bedakke.

Laat maar, je snapt het niet of je wil het niet snappen
Geef antwoord dan. Of heb ik toch wel een punt?
Zijn de auto's btw teruggevonden, in Polen/Oostblok? Of is het een aanname van de Politie dat het waarschijnlijk naar het Oostblok is gereden? Want ik zou hier dus niets mee kunnen.

Wat geef antwoord dan? Je toon staat me niet aan. Daarbij heen Ik al twee Jerry uitgelegd wat ik bedoel en je blijft jezelf herhalen. Plus dat het geen zin heeft om met iemand te discussiëren wie het alleen maar op zichzelf betrekt. Deze discussie gaat niet over jouw moeder of jouw jeugd.
Ik snap nooit van wat jij tikt. Jerry?
Jawel, het gaat wel om mij. Mij als buitenlander.

Telefoon. Om heb al meerdere keren uitgelegd wat ik bedoel, wilde ik schrijven.

Gast
Gast

Bericht  Steep di 2 apr 2013 - 23:34

stella.nova schreef:
Sunprincess schreef:Inmiddels zit C.iske op een andere school. Punt is dat in veel stadsdelen geen peuterspeelzalen met mogen zijn. vanwege de taalproblemen mogen er alleen nog maar voorscholen zijn.
Ik heb dus weinig keus dan voor een "zwarte" voorschool te gaan.
Punt is, jij zegt dat niemand er last van heeft als men zich niet aan past. Dat heb ik dus wel.

Daarbij, moet je, je mi altijd aanpassen aan de samenleving waarin je leeft.

Hoe kun je zo praten? Zwarte school? Misschien moet jij in noord friesland gaan wonen dan. Wat een naar persoon ben jij!

Onee volgens Sunprincess heb je geen rechten als 'zwarte'

lol! Wtf haha! Ik lees niks raars in SP haar post, wel in de jouwe..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:40

stella.nova schreef:
Sunprincess schreef:Inmiddels zit C.iske op een andere school. Punt is dat in veel stadsdelen geen peuterspeelzalen met mogen zijn. vanwege de taalproblemen mogen er alleen nog maar voorscholen zijn.
Ik heb dus weinig keus dan voor een "zwarte" voorschool te gaan.
Punt is, jij zegt dat niemand er last van heeft als men zich niet aan past. Dat heb ik dus wel.

Daarbij, moet je, je mi altijd aanpassen aan de samenleving waarin je leeft.

Hoe kun je zo praten? Zwarte school? Misschien moet jij in noord friesland gaan wonen dan. Wat een naar persoon ben jij.

En over die 2 kindjes die geen nls praten, hoe weet jij dat die ouders het niet boeid? Heb je ooit gesproken met ze? Ik kan best begrijpen dat het moeilijk is voor die kindjes. En als ouder zal het ook niet makkelijk zijn om nls te leren. Waarom zouden die kindjes dan geen recht hebben op wat extra hulp?
Onee volgens Sunprincess heb je geen rechten als 'zwarte'

Ja dat zeg ik. Ik ben dan ook gewoon een racist.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 3 apr 2013 - 3:32

En toch vind ik dit de leukste discussie in maanden op dit forum! Kom maar op met dat fundamentalisme!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 3:34

SuperGrover schreef:En toch vind ik dit de leukste discussie in maanden op dit forum! Kom maar op met dat fundamentalisme!
Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 8 281626781

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees wo 3 apr 2013 - 3:46

Ik moest wel lachen om Jerry Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 8 394967
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 3:49

Sea of Trees schreef:Ik moest wel lachen om Jerry Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 8 394967

smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 4:35

Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:
Paper Crown schreef:
Sunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Je zegt hiermee dus dat het minder erg was als de auto gejat was, maar in nederland was? Sorry meis, maar ook in Nederland vind je auto's soms niet meer terug.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat er met inbraken gepleefd worden waardoor de kans dus steeds groter wordt dat er bij je ingebroken wordt. En dat het volgens de politie een link heeft met het Oostblok. Dat zeg ik.
Je ziet dit fout. Het feit dat je auto gestolen wordt is kut. Maar ik zou het niet minder kut vinden als het door Klaas gestolen is, of door Mohammed. Ik zou het verrot vinden dat mijn auto gejat is door een mens. Welke naam, afkomst of land daarachter zit zal mij een dikke braadwurst wezen. Het feit dat mijn auto niet meer voor mijn deur staat dát is echt bedakke.

Laat maar, je snapt het niet of je wil het niet snappen
Geef antwoord dan. Of heb ik toch wel een punt?
Zijn de auto's btw teruggevonden, in Polen/Oostblok? Of is het een aanname van de Politie dat het waarschijnlijk naar het Oostblok is gereden? Want ik zou hier dus niets mee kunnen.

Wat geef antwoord dan? Je toon staat me niet aan. Daarbij heen Ik al twee Jerry uitgelegd wat ik bedoel en je blijft jezelf herhalen. Plus dat het geen zin heeft om met iemand te discussiëren wie het alleen maar op zichzelf betrekt. Deze discussie gaat niet over jouw moeder of jouw jeugd.
Dan ook niet over de voorschool van jouw kinderen en de gestolen auto's van jouw ouders.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 4:38

Grappig dat er dingen worden gezegd die ik jaren geleden zei en vervolgens voor weet ik veel wat werd uitgemaakt... Nu denken veel mensen er toch precies zo over.
Anyway, ik vind dat mensen zich op zijn minst verstaanbaar moeten kunnen maken.
Ook al is iemand 50, als hij of zij naar de huisarts moet, vind ik dat ze dat alleen moeten kunnen en niet afhankelijk moeten zijn van hun 17 jarige zoon of dochter die daardoor niet naar school kan. Dat als ze iets in de winkel nodig hebben, een pak melk of weet ik het wat, dat ze dat kunnen vragen.

En ik vind ook dat als een kind naar de peuterspeelzaal gaat of naar de kleuterschool, dat hij of zij zich verstaanbaar kan maken. Dat hoeven geen volleerde en enorme lange zinnen te zijn maar ik vind niet dat een ander kind (of dat nu een turks, een pools of een nederlands kind is) dat wel nederlands spreekt daar onder moet lijden. En ja, dat gebeurt dus wel. En veel vaker dan veel mensen denken. Ouders hoeven mij echt geen 24/7 nederlands met hun kinderen te praten maar ik vind wel dat de basis gelegd moet zijn.

Dat een Turkse vrouw bij de gemeente haar hoofddoek opheeft zal me echt een rotzorg zijn. Dat er hier een paar straten verderop een turks gezin woont en hij niet werkt (hij is afgekeurd, was erg makkelijk zoals hij zelf vertelde, iedereen kan er voor zorgen en hij kan best werken, hij mankeert namelijk niks, ook dat vertelde hij zelf) een uitkering ontvangt maar ondertussen wel 4 auto's in de week verhandelt, dat vind ik wel kwalijk.
Maar hee, dat is de schuld van nederland zelf. Die hebben het zo makkelijk gemaakt! Ik kan het die mensen niet kwalijk nemen hoor. Die profiteren er alleen maar van. Dan kun je zeggen dat ze geen normen en waarde hebben maar het wordt ze ook wel erg makkelijk gemaakt.

Hier tegenover woont een pools stel, ze zijn al 20 jaar in nederland, werken allebei gewoon en als ze ruzie hebben staan ze in het nederlands naar elkaar te roepen. Op straat. Maar ze rijden nog steeds in een pools kenteken. Hoe kan dat??? Ja, ik vind dat dat niet moet kunnen maar dat is niet hun schuld, maar die van de overheid....

Ik vind het belachelijk dat wij ons huis niet kunnen verkopen (onder andere) doordat er elke maand een andere groep (van 5-6-7-Cool poolse personen in het huis naast ons geduwd worden. Die een takke herrie maken, die de vuilnis zo naar buiten gooien, die staan te rochelen onder mijn slaapkamerraam, die staan te blowen (of weet ik veel wat ze roken) onder mijn slaapkamerraam dat ik het niet eens open kan hebben vanwege de stank. Dat als je er iets van wil zeggen/vragen dat ze je niet eens verstaan.
Maar ook dat is niet hun schuld, maar die van de overheid.

Dus ja, ik vind zeker dat ze zich, tot op zekere hoogte, moeten aanpassen.
Maar het wordt ze (is ze, met name in het verleden) wel erg makkelijk gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 4:41

Wat heeft dat laten afkeuren en toch zwart werken in vredesnaam met turks zijn te maken....?

Net als wat ik laatst in een topic over lawaaierige buurkinderen las: ' ja, de ouders spreken ze toch niet aan (is een Turks gezin).

Eh ja... Wat heeft in godesnaam de afkomst van die mensen met die zin te maken?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 4:46

Sorry, daar had nog achter moeten staan dat ik dat net zo erg vind als bij ons blanken, de Nederlander. Maar dat dus een fout is van de overheid dat dat zo makkelijk kan.
Mijn laptop blijft regelmatig hangen en terwijl ik tik, gaan de letters niet verder....

Gast
Gast

Bericht  Charles wo 3 apr 2013 - 6:32

Sybella schreef:Grappig dat er dingen worden gezegd die ik jaren geleden zei en vervolgens voor weet ik veel wat werd uitgemaakt... Nu denken veel mensen er toch precies zo over.

JONGENS ALLEMAAL EVEN MEELEZEN! We hebben een pionier discriminant in ons midden, mag ze even haar welverdiende veren in haar zitvlak?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 6:37

Charles schreef:
Sybella schreef:Grappig dat er dingen worden gezegd die ik jaren geleden zei en vervolgens voor weet ik veel wat werd uitgemaakt... Nu denken veel mensen er toch precies zo over.

JONGENS ALLEMAAL EVEN MEELEZEN! We hebben een pionier discriminant in ons midden, mag ze even haar welverdiende veren in haar zitvlak?
Oh, dat hoef ik helemaal niet hoor.
Maar het is wel typisch dat als iemand iets zegt, er mensen massaal overheen vallen en zeggen dat het echt niet kan wat je zegt. En een jaar later blijken mensen het toch wel zo te vinden. Toen niet voor uit durven te komen omdat ze ook bang waren om een bak stront over zich heen te krijgen?

Oh en als je iets beter leest, kun je ook lezen dat ik niet discrimineer.
Alhoewel... Misschien wat betreft onze overheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 6:38

Charles schreef:

Wat ben je ook een heerlijk mens haha! Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen - Pagina 8 281626781

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 6:44

Sybella schreef:
Charles schreef:

Maar het is wel typisch dat als iemand iets zegt, er mensen massaal overheen vallen en zeggen dat het echt niet kan wat je zegt. En een jaar later blijken mensen het toch wel zo te vinden. Toen niet voor uit durven te komen omdat ze ook bang waren om een bak stront over zich heen te krijgen?

Ach kom, die teneur is er al jaren, je zei heus niets nieuws of vooruitstrevends. Eigen volk eerst is zelfs een vrij bekende kreet uit eh... Welk geschiedenis onderdeel ook alweer? Toen was dat al hip.

Laatst aangepast door Artemis op wo 3 apr 2013 - 7:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 6:46

Artemis, het voorschool probleem en het inbraak probleem treft wel meer mensen dan mijn gezin. Het is niet voor niets dat er alleen nog maar voorscholen en geen peuterspeelzalen meer mogen in bepaalden gemeenten.

We kunnen er natuurlijk ook voor kiezen dat niemand zich meer aanpast, dan gaan alle blanken gewoon in bepaalde gedeelten van het land wonen en niet Nederlands sprekenden ergens anders. Heeft niemand last van elkaar.
Maar dan ben ik wel blij dat ik als blanke niet in de ghetto hoef te wonen.

Ik vind een multiculturele samenleving prima maar om succesvol met elkaar te kunnen samenleven is het volgens mij van belang dat je elkaar in ieder geval redelijk kunt verstaan en dat je een beetje normen en waarden deelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 6:48

Artemis schreef:
Sybella schreef:
Charles schreef:

Ach kom, die teneur is ervan jaren, je zei heus niets nieuws of vooruitstrevendst. Eigen volk eerst is zelfs een vrij bekende kreet uit eh... Welk geschiedenis onderdeel ook alweer? Toen was dat al hip.

Dat zeg ik ook nergens....

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 7:11

Sunprincess schreef:Artemis, het voorschool probleem en het inbraak probleem treft wel meer mensen dan mijn gezin. Het is niet voor niets dat er alleen nog maar voorscholen en geen peuterspeelzalen meer mogen in bepaalden gemeenten.

We kunnen er natuurlijk ook voor kiezen dat niemand zich meer aanpast, dan gaan alle blanken gewoon in bepaalde gedeelten van het land wonen en niet Nederlands sprekenden ergens anders. Heeft niemand last van elkaar.

Ik vind een multiculturele samenleving prima maar om succesvol met elkaar te kunnen samenleven is het volgens mij van belang dat je elkaar in ieder geval redelijk kunt verstaan en dat je een beetje normen en waarden deelt.
Wat s het probleem van zo'n voorschool? Mijn kinderen zaten ook op een zwart Kdv, veel kinderen spraken slecht Nederlands, en 3 leidsters spraken ook maar matig Nederlands. Genoeg om zich te redden, te weinig voor een lang gesprek. Dat boeit toch niet? Je kind loopt niet opeens een taalachterstand op door 2 dagen Kdv in de week. Voor de school ben ik heel bewust de wijk uitgegaan en heb ik een witte school gezocht omdat de resultaten van de zwarte scholen in de wijk bedroevend slecht waren. Nou, prima toch? Maar een voorschool is volgens mij niets meer dan een PSZ met wat extra stimulans als betere voorbereiding op school. Daar gaan we sowieso naartoe, niet alleen vanwege de buitenlandse kinderen, maar omdat we daar nogal op achter lopen tov sommige landen waar een voorschool heel normaal is. Geen kind wat er schade van oploopt lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Luce wo 3 apr 2013 - 7:15

Artemis schreef:
Sybella schreef:
Charles schreef:

Ach kom, die teneur is er al jaren, je zei heus niets nieuws of vooruitstrevends. Eigen volk eerst is zelfs een vrij bekende kreet uit eh... Welk geschiedenis onderdeel ook alweer? Toen was dat al hip.

Haha, inderdaad.

Enneh, toen werd jij afgebrand. En nu wordt AN afgebrand. Blijft hetzelfde. Het is namelijk ook een vreemde generaliserende gedachtengang.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 7:17

Artemis schreef:
Sunprincess schreef:Artemis, het voorschool probleem en het inbraak probleem treft wel meer mensen dan mijn gezin. Het is niet voor niets dat er alleen nog maar voorscholen en geen peuterspeelzalen meer mogen in bepaalden gemeenten.

Walvis het probleem van zo'n voorschool? Mijn kinderen zaten ook op een zwart Kdv, veel kinderen spraken slecht Nederlands, en 3 leidsters spraken ook maar matig Nederlands. Genoeg om zich te redden, te weinig voor een lang gesprek. Dat boeit toch niet? Je kind loopt niet opeens een taalachterstand op door 2 dagen Kdv in de week. Voor de school ben ik heel bewust de wijk uitgegaan en heb ik een witte school gezocht omdat de resultaten van de zwarte scholen in de wijk bedroevend slecht waren. Nou, prima toch? Maar een voorschool is volgens mij niets meer dan een PSZ met wat extra stimulans als betere voorbereiding op school. Daar gaan we sowieso naartoe, niet alleen vanwege de buitenlandse kinderen, maar omdat we daar nogal op achter lopen tov sommige landen waar een voorschool heel normaal is. Geen kind wat er schade van oploopt lijkt me.

Mijn kinderen lopen geen schade op daar nee. De kinderen die doorstromen naar die basisschool wel.
Ander gevolg is dat de enige gemengde school in dit stadsdeel een enorme wachtlijst heeft.

Hoe zou het komen dat de resultaten van die zwarte school bedroevend slecht zijn? Wat zegt dat over de toekomst voor deze kinderen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: