Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers
Pagina 6 van 11
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
Ik vind aanpassen gelijk zo'n groot woord. Maar ik vind het wel logisch dat een buitenlander weet waarom we op 4 mei om 20.00 uur 2 minuten stil zijn. Als hij dat weet zal hij ook eerder zijn radio uitzetten voor die 2 minunten.
En ik vind wel dat je dingen hoort te weten qua cultuur maar je hoeft niet gelijk je hele eigen cultuur op te zeggen. Ik ken genoeg buitenlanders (van buiten de EU) die er een mooie mengelmoes van hebben gemaakt.
En ik vind wel dat je dingen hoort te weten qua cultuur maar je hoeft niet gelijk je hele eigen cultuur op te zeggen. Ik ken genoeg buitenlanders (van buiten de EU) die er een mooie mengelmoes van hebben gemaakt.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Deze discussie wil ik niet eens meer voeren, omdat ik het eigenlijk al niet eens ben met het concept van landsgrenzen. Maar goed, die bestaan nu eenmaal en daarbinnen heb je een set regels. Daarin mag iedereen van mij in alle openheid en vrijheid z'n eigen cultuur koesteren. Meerderheden moeten voor minderheden zorgen, zelfs als je hun ideeën walgelijk/achterlijk/raar/stom/irritant vindt.
Gast- Gast
Bleh Angelnyn wat ben jij toch een bekrompen trol. Echt een kaaskop die gewoon zulke dingen roept. Luister, als jij vindt dat een getogen en geboren(vooral deze) Nederlander meer recht heeft op een baan moet je maar langs alle werkgevers gaan en even je hard maken voor je Nederlandse medemens. Getver, ik krijg rillingen van jou. Pools of niet - je moet eens kijken naar de mens op zich. Wat boeit het jou nu een zier dat hier ook polen werken zonder gezin back in Polen? Wat maakt dat uit? De man van mijn tante is leidinggevende op Schiphol, de schoonmaakploeg van Schiphol. Ik vroeg hem waarom er toch alleen maar buitelandse mensen schoonmaken op schiphol, kregen die voorkeur ofzo? Zegt de beste man (zelf btw hollands) nee hoor, er solliciteert alleen nooit een Nederlander. En als er al een wordt aangenomen dan nemen ze supersnel ontslag want ze voelen zich er gewoon te goed voor. En zo zitten best veel Nederlandse mensen in elkaar. Als hier werk is voor ze, mogen ze dat komen doen. Daar heb jij gelukkig lekker geen zeggeschap in. En als je straks afgestudeerd bent, moet je wel ook proteses maken voor Polen ok? Niet dat je die masaal gaat boycotten.
Ik vind dat ik, als niet geboren Nederlander van ouders die hier zijn komen wonen in 1990, het best kan verwoorden hoe het is. En ik zal het ook van een andere kant belichten hoe de meeste Nederlanders tegen ons neerkeken, hoe mijn moeder in de drogist in ons dorp achtervolgt werd omdat ze dachten: 'He, een buitenlander, die gaat vast jatten' hoe het is als je vriendinnetjes maakt op school maar die niet bij je mogen spelen want je bent buitenlands. Hoe ze tegen mij en mijn broertje van hun (domme ouders, zoals Angelnyn) te horen kregen thuis dat mijn vader lekker uitkering kreeg, de blik op hun tyfuskop als ik zei dat mijn vader gewoon werkte en waar etc. En waarom? Omdat we buitenlands zijn. Het maakte ons minder mens.. mijn ouders beheersten de taal niet, dus werden we behandeld als een stel honden. Misschien zou Nederland zich daar maar even in moeten aanpassen en die JE MOTTE NEDERLANDS LERE ALS JE HIER KOMT WONEN eens laten varen. Want echt, mensen doen echt hun best. En geloof mij, jij hebt er geen zier last van als mensen geen goed Nederlands spreken, niet weten wanneer het dodenherdenking is, of geen kaas hebben gegeten van de Nederlandse cultuur. Ga maar na, hoeveel van deze mensen kom jij tegen in je omgeving? Bizar weinig. Ze hebben er alleen maar zichzelf mee. Dus de enige benadeelde hierin zijn zij zelf. Niet jij, niet ik. Ik kan hier zo ontzettend kwaad om worden. Ik heb het namelijk teveel zelf meegemaakt.
Ik vind dat ik, als niet geboren Nederlander van ouders die hier zijn komen wonen in 1990, het best kan verwoorden hoe het is. En ik zal het ook van een andere kant belichten hoe de meeste Nederlanders tegen ons neerkeken, hoe mijn moeder in de drogist in ons dorp achtervolgt werd omdat ze dachten: 'He, een buitenlander, die gaat vast jatten' hoe het is als je vriendinnetjes maakt op school maar die niet bij je mogen spelen want je bent buitenlands. Hoe ze tegen mij en mijn broertje van hun (domme ouders, zoals Angelnyn) te horen kregen thuis dat mijn vader lekker uitkering kreeg, de blik op hun tyfuskop als ik zei dat mijn vader gewoon werkte en waar etc. En waarom? Omdat we buitenlands zijn. Het maakte ons minder mens.. mijn ouders beheersten de taal niet, dus werden we behandeld als een stel honden. Misschien zou Nederland zich daar maar even in moeten aanpassen en die JE MOTTE NEDERLANDS LERE ALS JE HIER KOMT WONEN eens laten varen. Want echt, mensen doen echt hun best. En geloof mij, jij hebt er geen zier last van als mensen geen goed Nederlands spreken, niet weten wanneer het dodenherdenking is, of geen kaas hebben gegeten van de Nederlandse cultuur. Ga maar na, hoeveel van deze mensen kom jij tegen in je omgeving? Bizar weinig. Ze hebben er alleen maar zichzelf mee. Dus de enige benadeelde hierin zijn zij zelf. Niet jij, niet ik. Ik kan hier zo ontzettend kwaad om worden. Ik heb het namelijk teveel zelf meegemaakt.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zie jou nu vooral uit emotie reageren pc en dat snap ik maar daarmee is je reactie niet helemaal reeel.
Je zegt dat niemand erg last van heeft wanneer iemand een andere taal blijft spelen. Ik heb dat wat degelijk last van wanneer mijn kinderen op een school zitten waar de kinderen geen Nederlands spreken, waar ik ouders mee naar huis moet nemen van een schoolreisje omdat ze niet weten hoe het ov werkt en om de weg niet kunnen vragen.
Het doet iets met het onderwijs als kinderen geen Nederlands spreken.
Ik heb er last van als mijn ouders op vakantie gaan en er wordt ingebrokrn waarbij 2 auto direct naar het Oostblok worden gereden.
Zelf hebben de mensen er hier in de buurt weinig last van volgens mij.
Ze leven hier prima tussen elkaar, in hun eigen kleine wereld.
Kinderen leren dat ze zich niet aan hoeven te passen.
Met als gevolg dat er een andere bevolkingsgroep voortdurend excuses moet bedenken voor deze groep. Ze hebben het immers al moeilijk genoeg. Leven tussen twee culturen (Hoe komt het dan dat die scheidingslijn zo groot is.?).
Je zegt dat niemand erg last van heeft wanneer iemand een andere taal blijft spelen. Ik heb dat wat degelijk last van wanneer mijn kinderen op een school zitten waar de kinderen geen Nederlands spreken, waar ik ouders mee naar huis moet nemen van een schoolreisje omdat ze niet weten hoe het ov werkt en om de weg niet kunnen vragen.
Ik heb er last van als mijn ouders op vakantie gaan en er wordt ingebrokrn waarbij 2 auto direct naar het Oostblok worden gereden.
Met als gevolg dat er een andere bevolkingsgroep voortdurend excuses moet bedenken voor deze groep. Ze hebben het immers al moeilijk genoeg. Leven tussen twee culturen (Hoe komt het dan dat die scheidingslijn zo groot is.?).
Gast- Gast
Wat een onzin over Poolse medewerkers, dat is gewoon doelloos in het rond roepen want je hebt geen idee waar je het over hebt AN.
Mijn familie van mijn vaders kant is Pools, mijn opa en oma zijn na de oorlog hierheen GEHAALD door NL, omdat ze in de oorlog benadeeld zijn en hier werk kregen aangeboden, er zij speciale wijken gebouwd waar die mensen allemaal een huis kregen. Mijn opa heeft daardoor jarenlang in een stoffige mijn gewerkt en mijn vader en zijn zussen zijn genaturaliseerd, en gewoon hier geboren trouwens. We hebben nog genoeg familie in Polen en die hebben het daar niet slecht en die denken er niet aan om in NL te komen wonen of werken, want de arbeidsomstandigheden zijn bar slecht. Veel Polen wonen inderdaad samen in een huis, en werken hele dagen van 7u tot 19u en krijgen maar heel weinig loon. Natuurlijk zijn er in Polen ook gebieden waar je niet wil wonen, maar de gemiddelde (studerende/werkende) Pool komt niet naar Nederland.
Verder ben ik het wel eens dat je de taal moet spreken als je je in een ander land gaat verstigen, of dat nu in Nederland of een ander land is. Op mijn studie komen veel aziaten af omdat hier goede leraren zitten en die spreken geen Nederlands (logisch) maar ook geen Engels, na een half jaar haken die dus of en vertrekken ze weer. Dat wil je toch niet? Dat vind ik met werken ook zo, ook voor je sociale contacten lijkt het mij goed de taal te spreken.
Mijn familie van mijn vaders kant is Pools, mijn opa en oma zijn na de oorlog hierheen GEHAALD door NL, omdat ze in de oorlog benadeeld zijn en hier werk kregen aangeboden, er zij speciale wijken gebouwd waar die mensen allemaal een huis kregen. Mijn opa heeft daardoor jarenlang in een stoffige mijn gewerkt en mijn vader en zijn zussen zijn genaturaliseerd, en gewoon hier geboren trouwens. We hebben nog genoeg familie in Polen en die hebben het daar niet slecht en die denken er niet aan om in NL te komen wonen of werken, want de arbeidsomstandigheden zijn bar slecht. Veel Polen wonen inderdaad samen in een huis, en werken hele dagen van 7u tot 19u en krijgen maar heel weinig loon. Natuurlijk zijn er in Polen ook gebieden waar je niet wil wonen, maar de gemiddelde (studerende/werkende) Pool komt niet naar Nederland.
Verder ben ik het wel eens dat je de taal moet spreken als je je in een ander land gaat verstigen, of dat nu in Nederland of een ander land is. Op mijn studie komen veel aziaten af omdat hier goede leraren zitten en die spreken geen Nederlands (logisch) maar ook geen Engels, na een half jaar haken die dus of en vertrekken ze weer. Dat wil je toch niet? Dat vind ik met werken ook zo, ook voor je sociale contacten lijkt het mij goed de taal te spreken.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Paper Crown schreef:Het maakte ons minder mens.. .
Dat vind ik zo erg dat sommige mensen echt zo denken. Ik had laatst een discussie met iemand die vond dat er maar geen geld meer moest naar derde wereld landen want er waren zoveel mensen in Nederland die dat geld beter konden gebruiken. Die persoon heeft een kindje van een jaar. Toen ik vroeg wat hij er dan van vond dat er aan de andere kant van de wereld kindjes die net zo oud zijn dood gaan van de honger zei hij: "Ja boeit me niet, daar merk ik toch niks van". dan ben je toch uitgepraat. Ik stel voor dat we dat soort mensen een jaartje naar Afrika sturen en de mensen uit Afrika hierheen laten komen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Kut voor je ouders. Maar helaas komt diefstal voor. Maakte het uit dat het naar het Oostblok ging? Of is het gewoon kut dat de auto weg is, en het maakt niet uit waarheen?Sunprincess schreef:Ik zie jou nu vooral uit emotie reageren pc en dat snap ik maar daarmee is je reactie niet helemaal reeel.
Het maakte ons echt minder mens. Weet je wat ze zeiden? Ik weet het nog zo goed, 7 jaar was ik.. Vriendinnetje vroeg of ze bij ons mocht spelen, maar ik mocht niet naar binnen, ik moest buiten wachten.. en zij in de gang.. die moeder zei: 'Nee, Rianne, ik wil NIET dat je bij die zwarten gaat spelen..'Tania schreef:Paper Crown schreef:Het maakte ons minder mens.. .
Dat vind ik zo erg dat sommige mensen echt zo denken. Ik had laatst een discussie met iemand die vond dat er maar geen geld meer moest naar derde wereld landen want er waren zoveel mensen in Nederland die dat geld beter konden gebruiken. Die persoon heeft een kindje van een jaar. Toen ik vroeg wat hij er dan van vond dat er aan de andere kant van de wereld kindjes die net zo oud zijn dood gaan van de honger zei hij: "Ja boeit me niet, daar merk ik toch niks van". dan ben je toch uitgepraat. Ik stel voor dat we dat soort mensen een jaartje naar Afrika sturen en de mensen uit Afrika hierheen laten komen.
Zwarten?! Buiten dat ik niet zwart ben, hoe denigrerend is dat? Wat geef je je kinderen dan mee?
Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
Dus ja, dat maakt uit.
Gast- Gast
EN HELL YES is mijn reactie reeel.Sunprincess schreef:Ik zie jou nu vooral uit emotie reageren pc en dat snap ik maar daarmee is je reactie niet helemaal reeel.
SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHASunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
Je zegt hiermee dus dat het minder erg was als de auto gejat was, maar in nederland was? Sorry meis, maar ook in Nederland vind je auto's soms niet meer terug.
We -en de wetgeving- waren het er al over eens dat Polen geen misdaad begaan door hier te werken. AN stelt zelf óók dat Polen hiermee in hun recht staan, maar heeft alleen een naar onderbuikgevoel. Niets meer of minder, lijkt me. Waarom wordt dat niet betiteld als onrealistisch doordat er dus niets anders overblijft dan het te scharen onder emotioneel reageren en wordt dit wel bij PC zo benoemd? Beetje dubbel, hè. De inhoudelijke discussie ga ik niet voeren met iemand zoals AN, die me doet denken aan een etnocentrist qua uitspraken - ironisch trouwens dat je dan pleit voor 'eigen volk eerst', terwijl het doorgaans gaat om werkzaamheden waar het door jou betittelde eigen volk niet eens z'n bed voor uit wil komen. Ohohoh, als IQ in de min kon, was dit jouw momentje!
Laatst aangepast door Guattari op di 2 apr 2013 - 20:45; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Guattari schreef: Ohohoh, als IQ in de min kon, was dit jouw momentje!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Als tiener werkte ik in de kassen hier in de buurt, met een paar jongeren en een heleboel Polen. Daar was mijn baas maar al te blij mee, met die Polen, want Nederlanders kwamen daar nooit solliciteren, omdat het lichamelijk rotwerk is, geestdodend simpel werk, en slecht betaald. Die Polen sliepen dan met zijn allen in een bungalow of op een camping het hele seizoen lang. Als het grote werk dan klaar was gingen ze weer ergens anders heen.
Ik vraag me af van wie er dan verwacht word om dat werk te doen, als die Polen niet meer welkom zijn om dat te doen. Aangezien je vaak genoeg leest dat mensen niet beneden hun niveau willen solliciteren.
Ik vraag me af van wie er dan verwacht word om dat werk te doen, als die Polen niet meer welkom zijn om dat te doen. Aangezien je vaak genoeg leest dat mensen niet beneden hun niveau willen solliciteren.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Paper Crown schreef:Het maakte ons echt minder mens. Weet je wat ze zeiden? Ik weet het nog zo goed, 7 jaar was ik.. Vriendinnetje vroeg of ze bij ons mocht spelen, maar ik mocht niet naar binnen, ik moest buiten wachten.. en zij in de gang.. die moeder zei: 'Nee, Rianne, ik wil NIET dat je bij die zwarten gaat spelen..'Tania schreef:Paper Crown schreef:Het maakte ons minder mens.. .
Zwarten?! Buiten dat ik niet zwart ben, hoe denigrerend is dat? Wat geef je je kinderen dan mee?
Ja ik kan me dat ook nog wel van vroeger herinneren. Ik was de enige uit de klas die bij een marokaans meisje uit de klas mocht spelen. Mijn moeder ging de eerste keer wel mee omdat die mensen niet zo goed nederlands spraken en ik toen 6 was ofzo dus dat was een beetje lastig maar daarna ging ik ook gewoon alleen. Het was geweldig daar thuis, ik kreeg de lekkerste dingen te eten Maar andere kinderen vonden het raar dat ik daar ging spelen want die mensen stonken volgens hun.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Paper Crown schreef:EN HELL YES is mijn reactie reeel.Sunprincess schreef:Ik zie jou nu vooral uit emotie reageren pc en dat snap ik maar daarmee is je reacie niet helemaal reeel.
Gebaseerd op ervaringen jouw uit jeugd. Dat maakt het niet meer echt objectief. Kut dat jij die ervaring hebt, in mijn jeugd het anders. Sommige kaaskoppen mogen wel met allochtone kinderen spelen.
Maar jij hebt er geen problemen mee om je zoon straks naar een school te brengen waar kinderen alleen Arabisch spreken?
Laatst aangepast door Sunprincess op di 2 apr 2013 - 20:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Paper Crown schreef:SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHASunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
Je zegt hiermee dus dat het minder erg was als de auto gejat was, maar in nederland was? Sorry meis, maar ook in Nederland vind je auto's soms niet meer terug.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat er met inbraken gepleefd worden waardoor de kans dus steeds groter wordt dat er bij je ingebroken wordt. En dat het volgens de politie een link heeft met het Oostblok. Dat zeg ik.
Gast- Gast
Oh oh oh wat hebben we het toch slécht in Nederland, wat is Nederland toch een kutland.
We betalen zoveel eigen risico, er worden zoveel inbraken gepleegd, er is zoveel werkeloosheid, de hypotheekrenteaftrek gaat worden afgeschaft, de treinen zijn nooit op tijd, Rutte is een eikel, we betalen overal belasting voor enz enz enz.
Dat was een citaat he .
Echt serieus mensen, hoe slecht hebben we het hier werkelijk? Lees bovenstaande nog eens en denk dan aan mensen die écht in armoede leven, waar een derde van de bevolking sterft aan honger of kou, waar mensen 's ochtends niet weten of ze 's avonds wat te eten hebben en waar mensen niet kunnen studeren of naar school gaan, waar oorlog heerst of waar 60% van je spaargeld word ingenomen door de staat. Of een stapje dichter bij je bed: waar mensen het zich NIET kunnen permitteren zich te goed te voelen voor een baantje op het veld of in de kassen. Of er min of meer bewust voor kiezen een tijdje van de ww te leven omdat dat prima gaat.
En dan beweren dat 'de polen' onze banen jatten. BAH schaam je, wereldvreemde zeikmensen. Ik schaam me voor jullie.
We betalen zoveel eigen risico, er worden zoveel inbraken gepleegd, er is zoveel werkeloosheid, de hypotheekrenteaftrek gaat worden afgeschaft, de treinen zijn nooit op tijd, Rutte is een eikel, we betalen overal belasting voor enz enz enz.
Dat was een citaat he .
Echt serieus mensen, hoe slecht hebben we het hier werkelijk? Lees bovenstaande nog eens en denk dan aan mensen die écht in armoede leven, waar een derde van de bevolking sterft aan honger of kou, waar mensen 's ochtends niet weten of ze 's avonds wat te eten hebben en waar mensen niet kunnen studeren of naar school gaan, waar oorlog heerst of waar 60% van je spaargeld word ingenomen door de staat. Of een stapje dichter bij je bed: waar mensen het zich NIET kunnen permitteren zich te goed te voelen voor een baantje op het veld of in de kassen. Of er min of meer bewust voor kiezen een tijdje van de ww te leven omdat dat prima gaat.
En dan beweren dat 'de polen' onze banen jatten. BAH schaam je, wereldvreemde zeikmensen. Ik schaam me voor jullie.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Dat maakt het wel objectief, VOOR MIJ, voor jou misschien niet. Ik heb het zelf namelijk meegemaakt. En als je goed leest zeg ik: mijn dorp. In Amsterdam zal het inderdaad minder gebeuren. Maar daar woonden wij niet.Sunprincess schreef:Paper Crown schreef:EN HELL YES is mijn reactie reeel.Sunprincess schreef:Ik zie jou nu vooral uit emotie reageren pc en dat snap ik maar daarmee is je reacie niet helemaal reeel.
Gebaseerd op ervaringen hoor uit jeugd. Dat maakt het niet meer echt objectief. Kut dat jij die ervaring hebt, in mijn jeugd het anders. Sommige kaaskoppen mogen wel met allochtone kometen spelen.
Maar jij hebt er geen problemen mee om je zoon straks naar een school te brengen waar kinderen alleen Arabisch spreken?
Als ik in Marokko woonde, zou ik mijn kind inderdaad niet naar een school sturen met alleen maar Arabische mensen die dus ook alleen maar Arabisch spreken. Maar in Nederland, waarbij die kinderen ook naar school moeten, ook van Arabische mensen, zou ik hem wel naar die school doen. Hooguit leert hij wat scheldwoorden in het Arabisch, maar ik weiger te geloven dat elk kind op de school van jouw kinderen geen Nederlands spreekt. En als dat wel zo is, zou het niet eens heel erg zijn, mijn zusje is hier geboren, en sprak niet heel veel Nederlands toen ze naar school ging omdat er bij ons thuis Turks tegen haar werd gesproken, binnen paar maandjes sprak ze goed Nederlands, dus het is niet zo dat jouw kiddies daar enorm mee benadeeld zijn.
PC ik snap wat je bedoelt, maar toch worden Nederlandse kinderen daardoor benadeeld. Bij C. in de klas zitten 2 kinderen die zijn 8 jaar en al twee keer blijven zitten, die spreken alleen vloeiend Arabisch, Nederlands praten ze heel gebrekkig, en die moeder praat helemaal geen Nederlands. Die kinderen moeten het toch leren, dus heel veel lestijd gaat naar die kinderen, waardoor mijn zoon en andere kinderen die tijd niet krijgen, die moeten maar werkjes voor hunzelf gaan doen. Dat was gewoon een punt van discussie in zijn klas waardoor ze gelukkig iemand hebben aangenomen die die kinderen buiten de klas fatsoenlijk Nederlands gaat leren. Die kinderen worden daardoor afgezonderd maar de rest van de klas kan wel fatsoenlijk onderwijs krijgen. Eigenlijk worden ze op die manier ook zelf benadeeld. Die ouders vinden het gewoon niet belangrijk, alleen de kinderen zijn leerpichtig dus ze moeten naar school maar ze hoeven er niks te leren van hun ouders.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Je ziet dit fout. Het feit dat je auto gestolen wordt is kut. Maar ik zou het niet minder kut vinden als het door Klaas gestolen is, of door Mohammed. Ik zou het verrot vinden dat mijn auto gejat is door een mens. Welke naam, afkomst of land daarachter zit zal mij een dikke braadwurst wezen. Het feit dat mijn auto niet meer voor mijn deur staat dát is echt bedakke.Sunprincess schreef:Paper Crown schreef:SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHASunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat er met inbraken gepleefd worden waardoor de kans dus steeds groter wordt dat er bij je ingebroken wordt. En dat het volgens de politie een link heeft met het Oostblok. Dat zeg ik.
Die kinderen spreken geen Nederlands. Het merendeel ook niet als ze op de kleuterschool zitten. Geen probleem dus als het klassikaal onderwijs daarop wordt aangepast? En jouw wel Nederlands sprekende kind daar de dupe van is?
Geen probleem als jongeren in problemen raken omdat het verschil tussen de twee culturen waarin ze leven te groot is?
Grappig dat van ons kaaskoppen wordt gezegd dat we bekrompen zijn. Zelf denk je ook niet echt buiten je straatje.
Geen probleem als jongeren in problemen raken omdat het verschil tussen de twee culturen waarin ze leven te groot is?
Grappig dat van ons kaaskoppen wordt gezegd dat we bekrompen zijn. Zelf denk je ook niet echt buiten je straatje.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Je ziet dit fout. Het feit dat je auto gestolen wordt is kut. Maar ik zou het niet minder kut vinden als het door Klaas gestolen is, of door Mohammed. Ik zou het verrot vinden dat mijn auto gejat is door een mens. Welke naam, afkomst of land daarachter zit zal mij een dikke braadwurst wezen. Het feit dat mijn auto niet meer voor mijn deur staat dát is echt bedakke.Sunprincess schreef:Paper Crown schreef:SORRY MAAR HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHASunprincess schreef:Feit is dat sinds de grenzen open zijn er met inbraken gepleegd worden waarbij er dus auto's naar het Oostblok worden gebracht. Dit volgens de politie.
Dus ja, dat maakt uit.
Laat maar, je snapt het niet of je wil het niet snappen
Gast- Gast
Als je het zo stelt, kan ik het wel begrijpen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat die kinderen gewoon dom zijn die bij C in de klas zitten. Want, als je 8 bent, zit je al een paar jaar op school en kinderen leren supersnel. De taal zou toch de minst moeilijke van allemaal moeten zijn om te leren. In mijn klas zat een meisje die van achter naar voren las en schreef, ja echt! Daar ging ook veel tijd in zitten, en zo heb je altijd wle kinderen die minder goed leren in de klas en meer hulp nodig hebben.Bolleke schreef:PC ik snap wat je bedoelt, maar toch worden Nederlandse kinderen daardoor benadeeld. Bij C. in de klas zitten 2 kinderen die zijn 8 jaar en al twee keer blijven zitten, die spreken alleen vloeiend Arabisch, Nederlands praten ze heel gebrekkig, en die moeder praat helemaal geen Nederlands. Die kinderen moeten het toch leren, dus heel veel lestijd gaat naar die kinderen, waardoor mijn zoon en andere kinderen die tijd niet krijgen, die moeten maar werkjes voor hunzelf gaan doen. Dat was gewoon een punt van discussie in zijn klas waardoor ze gelukkig iemand hebben aangenomen die die kinderen buiten de klas fatsoenlijk Nederlands gaat leren. Die kinderen worden daardoor afgezonderd maar de rest van de klas kan wel fatsoenlijk onderwijs krijgen. Eigenlijk worden ze op die manier ook zelf benadeeld. Die ouders vinden het gewoon niet belangrijk, alleen de kinderen zijn leerpichtig dus ze moeten naar school maar ze hoeven er niks te leren van hun ouders.
Sorry, maar waarom laat je je kinderen daar dan op school? Je kan ze toch weg halen bij die school? Doe je ze op een andere school. Ik zou mijn kind nooit op een school laten zitten waar ik het oneens ben over de onderwijs vorm die ze krijgen. Moet jij ook doen. Ik zou dus niet boos zijn op de ouders van de kinderen die slecht geintergreerd zijn, en thuis alleen maar hun eigen taal spreken, maar ik zou de school eens goed aan de tand voelen.Sunprincess schreef:Die kinderen spreken geen Nederlands. Het merendeel ook niet als ze op de kleuterschool zitten. Geen probleem dus als het klassikaal onderwijs daarop wordt aangepast? En jouw wel Nederlands sprekende kind daar de dupe van is?
Ik ben een kind van 2 verschillende culturen, ik weet er alles van. Jij niet, dus hou maar op.
En natuurlijk denk ik wel buiten mijn eigen straatje, maar ik kots op mensen die weigeren te begrijpen hoe het is voor een buitelander in Nederland, en hoe lastig dat is.
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
Pagina 6 van 11
Permissies van dit forum: