Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers
Pagina 5 van 11
Pagina 5 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
Mer uren zijn meer uren, of dat nou op zaterdag is of niet. Als een bedrijf 100 uren in te vullen heeft en jij werkt er 8 zijn dat er 8 minder, of dat nu op zaterdag of maandag is.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:luisa schreef:En die Polen komen hier vooral om te werken, puur even geld te verdienen. Vaak ook alleen mannen en niet de hele familie. Ik denk dat zij vaak niet hier komen met het idee zich hier te vestigen, maar voor tijdelijk. Ook al blijven ze ongetwijfeld vaak jaren. Helaas kunnen eu burgers niet verplicht worden om de taal te leren. In hun Poolse bak blijven rijden mag als het goed is officieel ook niet.
Nou hier zie je anders ook genoeg vrouwen hoor.. Pff wordt echt gek van die polen, op mijn werk is meer dan de helft pools, ze jatten al het werk weg.
Seriously..?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Artemis schreef:Mer uren zijn meer uren, of dat nou op zaterdag is of niet. Als een bedrijf 100 uren in te vullen heeft en jij werkt er 8 zijn dat er 8 minder, of dat nu op zaterdag of maandag is.
Nee want op zaterdag zijn er meer uren beschikbaar, omdat het dan drukker is. De mensen die fulltime willen werken maar niet kunnen, worden sowieso al iedere zaterdag ingepland. Overigs is het ook nog afhankelijk van hoeveel de supermarkten bestellen, of het wel of niet druk is.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe weet jij nou waar die mensen belasting betalen? En al zouden ze in Polen betalen, dat is tegenwoordig allemaal netjes tussen de EU-landen geregeld. En nee, ik zou me niet slecht voelen als ik een baan zou 'inpikken', simpelweg omdat ik volgens de wet dezelfde rechten heb als de mensen die hier geboren zijn. En dus pik ik niks in, ik maak gebruik van mijn recht en blijkbaar heb ik iets wat de werkgevers hier zoeken. Precies wat de Polen in Nederland ook doen.AngelNyn schreef:Jente schreef:Helemaal eens met Supergrover en Artemis.
AngelNyn, hoe zou jij je voelen als je emigreert en de mensen denken zo over jou? Ik ben naar het buitenland verhuisd en ik ben heel blij dat de mensen hier aardig zijn en ik een goede baan heb gekregen ondanks (of volgens jou dankzij?) het feit dat ik buitenlander ben. En ja, ik heb het nu veel beter dan in Nederland qua arbeidsvoorwaarden en salaris, maakt dat me dan een profiteur? Waarom heb ik minder recht op een baan dan de mensen die hier geboren zijn?
Je kan ook dingen uit zijn verband trekken.. Verhuizen / emigreren naar het buitenland is iets anders als wat het grotendeel van de polen hier doen. Zeker bij ons in het dorp/stad, overal om je heen zie je polen, en het het grotendeel van de banen wordt door hun ingepikt. Ik heb er geen problemen mee als mensen ook gewoon inburgeren, belastingen betalen etc, maar dat gebeurd hier niet.
Ik zeg ook nergens dat het profiteurs zijn, ik zeg alleen dat het krom is dat mensen uit het buitenland hier maar het grotendeel van de banen kunnen inpikken, in dit geval zijn het polen, maar het kunnen net zo goed mensen uit andere landen zijn, en dat het tenkoste gaat van de eigen bevolking.
Zou jij nog zo prettig op je werk zitten als je samen met honderden, duizenden Nederlanders woont waar je nu woont en werkt en dat mede daardoor de eigen bevolking werkeloos thuis zit? Ik zou me daar niet zo prettig bij voelen.
En dan zeker in sectoren met ongeschoold werk.
Gast- Gast
Oh, de situatie van Jente is anders omdat ze er woont? Die Polen wonen hier toch ook. Wie weet keert Jente over een paar jaar ook terug naar Nederland, is ze dan wel een baneninpikkende profiteur geweest? En hoe weet jij nou alle ins en outs van de belasting die Poolse werknemers betalen? Als de Polen hier wel allemaal blijven en zich vestigen en netjes belasting betalen, dan krijgen we weer gezeik over cultuurverpesting door massa-immigratie. Ik vind het een kromme redenering, Polen die in Nederland werken pikken onze banen in, maar Nederlanders die in het buitenland werken, nee dat is anders, die pikken daar heus de banen niet in, want ze wonen er.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Jente schreef:Hoe weet jij nou waar die mensen belasting betalen? En al zouden ze in Polen betalen, dat is tegenwoordig allemaal netjes tussen de EU-landen geregeld. En nee, ik zou me niet slecht voelen als ik een baan zou 'inpikken', simpelweg omdat ik volgens de wet dezelfde rechten heb als de mensen die hier geboren zijn. En dus pik ik niks in, ik maak gebruik van mijn recht en blijkbaar heb ik iets wat de werkgevers hier zoeken. Precies wat de Polen in Nederland ook doen.AngelNyn schreef:Jente schreef:Helemaal eens met Supergrover en Artemis.
AngelNyn, hoe zou jij je voelen als je emigreert en de mensen denken zo over jou? Ik ben naar het buitenland verhuisd en ik ben heel blij dat de mensen hier aardig zijn en ik een goede baan heb gekregen ondanks (of volgens jou dankzij?) het feit dat ik buitenlander ben. En ja, ik heb het nu veel beter dan in Nederland qua arbeidsvoorwaarden en salaris, maakt dat me dan een profiteur? Waarom heb ik minder recht op een baan dan de mensen die hier geboren zijn?
Je kan ook dingen uit zijn verband trekken.. Verhuizen / emigreren naar het buitenland is iets anders als wat het grotendeel van de polen hier doen. Zeker bij ons in het dorp/stad, overal om je heen zie je polen, en het het grotendeel van de banen wordt door hun ingepikt. Ik heb er geen problemen mee als mensen ook gewoon inburgeren, belastingen betalen etc, maar dat gebeurd hier niet.
Ik zeg ook nergens dat het profiteurs zijn, ik zeg alleen dat het krom is dat mensen uit het buitenland hier maar het grotendeel van de banen kunnen inpikken, in dit geval zijn het polen, maar het kunnen net zo goed mensen uit andere landen zijn, en dat het tenkoste gaat van de eigen bevolking.
Zou jij nog zo prettig op je werk zitten als je samen met honderden, duizenden Nederlanders woont waar je nu woont en werkt en dat mede daardoor de eigen bevolking werkeloos thuis zit? Ik zou me daar niet zo prettig bij voelen.
En dan zeker in sectoren met ongeschoold werk.
Tja die belastingen misschien wel, maar inburgeren doet het grootste gedeelte niet. Maarja denk ook dat het afhangt van waar je woont, bij ons wonen gewoon echt belachelijk veel Polen, dan zie je gewoon hoeveel negatief effect het heeft. En ja natuurlijk maken ze gewoon gebruik van hun "recht", maar dan kan het nog wel enorm vervelend zijn.
TukTuk- Ratel
Oké, maar kunnen we dan niet gewoon concluderen dat jij een persoonlijke afkeer hebt tegen Poolse medewerkers, Angelnyn?
SuperGrover- Ratel
Ik ben helemaal slecht, want ik profiteer van 2 landen Lekker hoog inkomen en goede arbeidsvoorwaarden waar ik woon, maar tegelijk studiefinanciering en lening met lage rente uit Nederland (waar ik dus geen belasting betaal en niks bijdraag). Ik ben nog erger dan de Polen denk ik
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Oh, de situatie van Jente is anders omdat ze er woont? Die Polen wonen hier toch ook. Wie weet keert Jente over een paar jaar ook terug naar Nederland, is ze dan wel een baneninpikkende profiteur geweest? En hoe weet jij nou alle ins en outs van de belasting die Poolse werknemers betalen? Als de Polen hier wel allemaal blijven en zich vestigen en netjes belasting betalen, dan krijgen we weer gezeik over cultuurverpesting door massa-immigratie. Ik vind het een kromme redenering, Polen die in Nederland werken pikken onze banen in, maar Nederlanders die in het buitenland werken, nee dat is anders, die pikken daar heus de banen niet in, want ze wonen er.
Ik heb het over volledig inburgeren en ik vind op een camping leven niet je ergens vestigen. Daar zit toch wel een verschil, plus ze veroorzaken overlast en de taal leren, ho maar. Als iemand emigreert met het idee zich iig een beetje aan te passen, dan heb ik daar geen enkel problemen mee, maar het grootste gedeelte doet dat dus niet.
En nogmaals, ik heb het juist expres telkens over ongeschoold werk. Over het algemeen verhuizen mensen uit bijv NL niet naar het buitenland om daar massaal in een fabriek te gaan werken terwijl de lokale bevolking die banen hard genoeg nodig hebben. Mensen zonder opleiding hebben al weinig mogelijkheden, en dan worden ook nog eens de enig beschikbare banen hier ingepikt.
TukTuk- Ratel
SuperGrover schreef:Oké, maar kunnen we dan niet gewoon concluderen dat jij een persoonlijke afkeer hebt tegen Poolse medewerkers, Angelnyn?
Nee, want ik heb al vaker aangegeven, nu zijn het toevallig polen, maar het kunnen net zo goed ook mensen uit andere landen zijn. Het irriteert mij dat Nederlanders er de dupe van zijn, dat zij hier massaal heen komen. En ja dat het gebeurd, ligt aan de wetgeving hier en aan de werkgevers, maar het blijft wel irritant.
TukTuk- Ratel
Ik vind het alleen maar knap van ze dat ze hun gezin achterlaten en hier in Nederland tegen een laag loon komen werken om hun gezin te onderhouden. Om vervolgens dan inderdaad op een camping te moeten zitten, omdat ze nergens anders kunnen zitten. En nog eens uitgebuit worden ook door Nederlandse werkgevers. Ik zou daar depressief van worden, hoor. Hier zitten ze ook, heb er wel eens met 1 gesproken. Nou, daar wordt je niet vrolijk van hoor. Wees maar blij dat jij met je poezelige babykontje in Nederland bent geboren en niet in Polen.
Verder meer dan eens met Artemis en SuperGrover.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Ik vind het alleen maar knap van ze dat ze hun gezin achterlaten en hier in Nederland tegen een laag loon komen werken om hun gezin te onderhouden. Om vervolgens dan inderdaad op een camping te moeten zitten, omdat ze nergens anders kunnen zitten. En nog eens uitgebuit worden ook door Nederlandse werkgevers. Ik zou daar depressief van worden, hoor. Hier zitten ze ook, heb er wel eens met 1 gesproken. Nou, daar wordt je niet vrolijk van hoor. Wees maar blij dat jij met je poezelige babykontje in Nederland bent geboren en niet in Polen.
Er zijn er genoeg die geen gezin hebben hoor, het zijn echt niet alleen maar zielige verhalen. En uitgebuit worden, dat betwijfel ik. Misschien dat de mensen die zwart werken uitgebuit worden.
TukTuk- Ratel
Maar hoeveel mogelijkheden hebben de Polen dan? Ik denk niet dat het raketgeleerden zijn die hier komen schoonmaken en in de bouw werken. Zij zitten in een uitzichtloze werkloze situatie en kiezen ervoor om in een ander land een baan te zoeken. Lijkt me altijd nog een beter idee dan zitten zeiken dat hullie de banen komen inpikken. Zoals ik al zei, het staat Nederlanders vrij om in Polen werk te zoeken.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Oh, de situatie van Jente is anders omdat ze er woont? Die Polen wonen hier toch ook. Wie weet keert Jente over een paar jaar ook terug naar Nederland, is ze dan wel een baneninpikkende profiteur geweest? En hoe weet jij nou alle ins en outs van de belasting die Poolse werknemers betalen? Als de Polen hier wel allemaal blijven en zich vestigen en netjes belasting betalen, dan krijgen we weer gezeik over cultuurverpesting door massa-immigratie. Ik vind het een kromme redenering, Polen die in Nederland werken pikken onze banen in, maar Nederlanders die in het buitenland werken, nee dat is anders, die pikken daar heus de banen niet in, want ze wonen er.
Ik heb het over volledig inburgeren en ik vind op een camping leven niet je ergens vestigen. Daar zit toch wel een verschil, plus ze veroorzaken overlast en de taal leren, ho maar. Als iemand emigreert met het idee zich iig een beetje aan te passen, dan heb ik daar geen enkel problemen mee, maar het grootste gedeelte doet dat dus niet.
En nogmaals, ik heb het juist expres telkens over ongeschoold werk. Over het algemeen verhuizen mensen uit bijv NL niet naar het buitenland om daar massaal in een fabriek te gaan werken terwijl de lokale bevolking die banen hard genoeg nodig hebben. Mensen zonder opleiding hebben al weinig mogelijkheden, en dan worden ook nog eens de enig beschikbare banen hier ingepikt.
Het zal vast dat het jou specifiek gaat om hun gedrag en dat je het prima zou vinden als ze zich hier kwamen settelen. Maar wat ik al zei, dan krijg je het maatschappelijk gezeik over massa-immigratie. Een tsunami aan Poolarisering (wat een leuke woordspeling!).
En jouw persoonlijke afkeer hoeft niet per se tegen Poolse werknemers te zijn, andere nationaliteiten ook goed. Ik bedoel meer dat het volgens mij vooral gaat om jouw gevoel tegenover de Polen, en niet zozeer over hun aandeel in de economie of belasting.
SuperGrover- Ratel
Nou, Angelnyn. Ik denk dat de gemiddelde Pool het toch een stuk minder goed heeft dan een Nederlander hier.
Maar daarnaast, misschien moet je wat dit betreft wat meer buiten je eigen hokje kijken? Ik vind het echt akelig hoe je reageert hier. Ik krijg er een PVV gevoel bij.
Maar daarnaast, misschien moet je wat dit betreft wat meer buiten je eigen hokje kijken? Ik vind het echt akelig hoe je reageert hier. Ik krijg er een PVV gevoel bij.
Luce- Kletskop
Hoe vaak spreek je met die mensen? Een echt gesprek, over waarom ze naar Nederland zijn gekomen, over hun situatie in Polen, etc.? Ik heb vlakbij een asielzoekercentrum gewoond, en nadat ik daar was geweest en echt met ze in gesprek ben gegaan, kon ik me echt met alle inlevingsvermogen van de wereld niet meer voorstellen hoe mensen zo hard konden spreken over het asielbeleid. God, wat een schrijnende verhalen. Ik denk dat je inlevingsvermogen enorm verbetert als je weet wat ze beweegt. Polen zijn niet andere mensen dan Nederlanders, ze hebben dezelfde wensen, streven evengoed naar geluk.AngelNyn schreef:Luce schreef:Ik vind het alleen maar knap van ze dat ze hun gezin achterlaten en hier in Nederland tegen een laag loon komen werken om hun gezin te onderhouden. Om vervolgens dan inderdaad op een camping te moeten zitten, omdat ze nergens anders kunnen zitten. En nog eens uitgebuit worden ook door Nederlandse werkgevers. Ik zou daar depressief van worden, hoor. Hier zitten ze ook, heb er wel eens met 1 gesproken. Nou, daar wordt je niet vrolijk van hoor. Wees maar blij dat jij met je poezelige babykontje in Nederland bent geboren en niet in Polen.
Er zijn er genoeg die geen gezin hebben hoor, het zijn echt niet alleen maar zielige verhalen. En uitgebuit worden, dat betwijfel ik. Misschien dat de mensen die zwart werken uitgebuit worden.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Maar hoeveel mogelijkheden hebben de Polen dan? Ik denk niet dat het raketgeleerden zijn die hier komen schoonmaken en in de bouw werken. Zij zitten in een uitzichtloze werkloze situatie en kiezen ervoor om in een ander land een baan te zoeken. Lijkt me altijd nog een beter idee dan zitten zeiken dat hullie de banen komen inpikken. Zoals ik al zei, het staat Nederlanders vrij om in Polen werk te zoeken.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Oh, de situatie van Jente is anders omdat ze er woont? Die Polen wonen hier toch ook. Wie weet keert Jente over een paar jaar ook terug naar Nederland, is ze dan wel een baneninpikkende profiteur geweest? En hoe weet jij nou alle ins en outs van de belasting die Poolse werknemers betalen? Als de Polen hier wel allemaal blijven en zich vestigen en netjes belasting betalen, dan krijgen we weer gezeik over cultuurverpesting door massa-immigratie. Ik vind het een kromme redenering, Polen die in Nederland werken pikken onze banen in, maar Nederlanders die in het buitenland werken, nee dat is anders, die pikken daar heus de banen niet in, want ze wonen er.
Het zal vast dat het jou specifiek gaat om hun gedrag en dat je het prima zou vinden als ze zich hier kwamen settelen. Maar wat ik al zei, dan krijg je het maatschappelijk gezeik over massa-immigratie. Een tsunami aan Poolarisering (wat een leuke woordspeling!).
En jouw persoonlijke afkeer hoeft niet per se tegen Poolse werknemers te zijn, andere nationaliteiten ook goed. Ik bedoel meer dat het volgens mij vooral gaat om jouw gevoel tegenover de Polen, en niet zozeer over hun aandeel in de economie of belasting.
En die laatste conclusie is dus fout, ik heb dus niks tegen andere nationaliteiten, ik heb wel een probleem wanneer mensen overlast veroorzaken, of het nou buitenlanders zijn of Nederlanders. Het irriteert mij gewoon enorm dat ik zoveel om mee heen zie dat mensen geen werk kunnen vinden, terwijl er voorheen voldoende werk te vinden was bij ons in de omgeving, en als je dan ziet hoeveel busjes er rondrijden van Poolse uitzendbureaus, dat er een polenhotel gebouwd gaat worden hier, dat je je meer Poolse kentekens voorbij ziet komen dan Nederlandse kentekens. Als er meer dan genoeg werk hier is zijn ze van harte welkom, maar de eigen bevolking is gewoon de dupe. En ja dat is de schuld van de werkgevers etc, maar het gedrag van de meeste Polen helpt ook niet echt.
TukTuk- Ratel
Dus ze betalen geen belasting en dragen niets bij, maar ze worden niet uitgebuit omdat ze wit werken. Dat klopt toch al niet? Iedereen die wit werkt betaalt gewoon belasting, dat is zo'n beetje de definitie van wit werken.AngelNyn schreef:Er zijn er genoeg die geen gezin hebben hoor, het zijn echt niet alleen maar zielige verhalen. En uitgebuit worden, dat betwijfel ik. Misschien dat de mensen die zwart werken uitgebuit worden.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Hoe vaak spreek je met die mensen? Een echt gesprek, over waarom ze naar Nederland zijn gekomen, over hun situatie in Polen, etc.? Ik heb vlakbij een asielzoekercentrum gewoond, en nadat ik daar was geweest en echt met ze in gesprek ben gegaan, kon ik me echt met alle inlevingsvermogen van de wereld niet meer voorstellen hoe mensen zo hard konden spreken over het asielbeleid. God, wat een schrijnende verhalen. Ik denk dat je inlevingsvermogen enorm verbetert als je weet wat ze beweegt. Polen zijn niet andere mensen dan Nederlanders, ze hebben dezelfde wensen, streven evengoed naar geluk.AngelNyn schreef:Luce schreef:Ik vind het alleen maar knap van ze dat ze hun gezin achterlaten en hier in Nederland tegen een laag loon komen werken om hun gezin te onderhouden. Om vervolgens dan inderdaad op een camping te moeten zitten, omdat ze nergens anders kunnen zitten. En nog eens uitgebuit worden ook door Nederlandse werkgevers. Ik zou daar depressief van worden, hoor. Hier zitten ze ook, heb er wel eens met 1 gesproken. Nou, daar wordt je niet vrolijk van hoor. Wees maar blij dat jij met je poezelige babykontje in Nederland bent geboren en niet in Polen.
Het zullen soms idd hele zielige verhalen zijn, maar het probleem verschuift alleen maar.. Mensen die hier zonder werk zitten, niet kunnen rondkomen, huis uit gezet worden etc. En dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
TukTuk- Ratel
Ik vind het jammer dat je vragen en opmerkingen over de leefomstandigheden van de Polen steeds negeert. Dat je moeite hebt met overlast staat hier los van, iedereen heeft per definitie moeite met overlast (het woord zegt het al). Jij hebt specifiek moeite met het feit dat personen van een andere nationaliteit hier komen werken. Ik geloof er toch niet echt in dat het je gaat om het grotere goed van het oplossen van de economische crisis, of het tegengaan van belastingontduiking. Je zegt het zelf vrijwel letterlijk: eigen volk eerst. Dat is toch wel degelijk een gevoelskwestie.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Hoe vaak spreek je met die mensen? Een echt gesprek, over waarom ze naar Nederland zijn gekomen, over hun situatie in Polen, etc.? Ik heb vlakbij een asielzoekercentrum gewoond, en nadat ik daar was geweest en echt met ze in gesprek ben gegaan, kon ik me echt met alle inlevingsvermogen van de wereld niet meer voorstellen hoe mensen zo hard konden spreken over het asielbeleid. God, wat een schrijnende verhalen. Ik denk dat je inlevingsvermogen enorm verbetert als je weet wat ze beweegt. Polen zijn niet andere mensen dan Nederlanders, ze hebben dezelfde wensen, streven evengoed naar geluk.AngelNyn schreef:Luce schreef:Ik vind het alleen maar knap van ze dat ze hun gezin achterlaten en hier in Nederland tegen een laag loon komen werken om hun gezin te onderhouden. Om vervolgens dan inderdaad op een camping te moeten zitten, omdat ze nergens anders kunnen zitten. En nog eens uitgebuit worden ook door Nederlandse werkgevers. Ik zou daar depressief van worden, hoor. Hier zitten ze ook, heb er wel eens met 1 gesproken. Nou, daar wordt je niet vrolijk van hoor. Wees maar blij dat jij met je poezelige babykontje in Nederland bent geboren en niet in Polen.
Exactly. Heb ooit vrijwilligerswerk gedaan op het asielzoekerscentrum. Nou, wat je daar hoort is niet mis. Eigenlijk zou iedereen die een grote bek heeft over buitenlanders eens daar moeten werken. Gewoon, een maand of 3. Goed voor de ontwikkeling en verder kijken dan je neus lang is.
Luce- Kletskop
Jente schreef:Dus ze betalen geen belasting en dragen niets bij, maar ze worden niet uitgebuit omdat ze wit werken. Dat klopt toch al niet? Iedereen die wit werkt betaalt gewoon belasting, dat is zo'n beetje de definitie van wit werken.AngelNyn schreef:Er zijn er genoeg die geen gezin hebben hoor, het zijn echt niet alleen maar zielige verhalen. En uitgebuit worden, dat betwijfel ik. Misschien dat de mensen die zwart werken uitgebuit worden.
Ze dragen misschien wel belasting af via hun loon, maar hoe zit het met bijv. gemeentelijke belastingen? Wegenbelasting?
TukTuk- Ratel
Die betaal ik als student ook niet. Daar lig je waarschijnlijk ook niet wakker van. Als alle Polen prima belasting betalen, ben je dan helemaal om en verwelkom je die mensen in Nederland?AngelNyn schreef:Jente schreef:Dus ze betalen geen belasting en dragen niets bij, maar ze worden niet uitgebuit omdat ze wit werken. Dat klopt toch al niet? Iedereen die wit werkt betaalt gewoon belasting, dat is zo'n beetje de definitie van wit werken.AngelNyn schreef:Er zijn er genoeg die geen gezin hebben hoor, het zijn echt niet alleen maar zielige verhalen. En uitgebuit worden, dat betwijfel ik. Misschien dat de mensen die zwart werken uitgebuit worden.
Ze dragen misschien wel belasting af via hun loon, maar hoe zit het met bijv. gemeentelijke belastingen? Wegenbelasting?
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Ik vind het jammer dat je vragen en opmerkingen over de leefomstandigheden van de Polen steeds negeert. Dat je moeite hebt met overlast staat hier los van, iedereen heeft per definitie moeite met overlast (het woord zegt het al). Jij hebt specifiek moeite met het feit dat personen van een andere nationaliteit hier komen werken. Ik geloof er toch niet echt in dat het je gaat om het grotere goed van het oplossen van de economische crisis, of het tegengaan van belastingontduiking. Je zegt het zelf vrijwel letterlijk: eigen volk eerst. Dat is toch wel degelijk een gevoelskwestie.
Ja eigen volk eerst, omdat je anders de problemen hier in NL alleen maar erger maakt. De werkeloosheid is zo hoog. Je kan wel mensen uit het buitenland al het werk hier laten doen, maar hoe moet het dan met de eigen bevolking? Iedereen maar in de bijstand?
En ja ik heb echt wel eens gesproken met wat Polen, het is alleen een beetje lastig omdat de meeste op mijn werk geen NL praten, diegene die wel NL praten zijn ook gewoon ingeburgerd, hebben hier gewoon een huis (En werken ook via het gewone uitzendbureau), en irriteren zich er ook aan dat het feit dat zij altijd als eerste afgebeld worden als het rustig is, en dat hun landgenoten die met zijn allen op de camping zitten, en heel weinig kosten hebben wat betreft levensonderhoud, wel altijd kunnen werken.
TukTuk- Ratel
Gemeentelijke belastingen betalen ze via hun 'huur'. Jij mag ook op een camping gaan wonen als je dat wil. En ze mogen 6 maanden rijden in een auto met Pools kenteken. Als ze langer daarmee rijden is dat een zaak voor de politie. Net als alle andere zaken, sommige worden geprioriteerd en andere niet. Dat de prioriteiten van de politie volgens jou verkeerd liggen is niet het probleem van mensen die overtredingen maken (wie dat dan ook zijn; Polen die met Pools kenteken rijden, mensen die te hard rijden of wat dan ook). Ik heb ook te lang met buitenlands kenteken gereden met risico op een boete van 10.000 euro (ja, echt!). Ach ja, anderen worden niet beboet voor hun overtredingen, zo werkt dat nou eenmaal.AngelNyn schreef:Jente schreef:Dus ze betalen geen belasting en dragen niets bij, maar ze worden niet uitgebuit omdat ze wit werken. Dat klopt toch al niet? Iedereen die wit werkt betaalt gewoon belasting, dat is zo'n beetje de definitie van wit werken.AngelNyn schreef:Er zijn er genoeg die geen gezin hebben hoor, het zijn echt niet alleen maar zielige verhalen. En uitgebuit worden, dat betwijfel ik. Misschien dat de mensen die zwart werken uitgebuit worden.
Gast- Gast
De werkloosheid is hier niet hoog. 5% werkloosheid is kut voor die 5%, maar het betekent dat 95% gewoon kan werken. Vergelijk dat eens met Spanje, Portugal, Polen wat mij betreft. Dat vind ik schrijnend. Die mensen die hier in Nederland werkloos zijn, ja dat is rot, doe je best om een baan te vinden, desnoods in het buitenland, maar er is nou eenmaal werkloosheid. De mensen hier kunnen alsnog een prima bestaan opbouwen, ook als werkloze, omdat wij een goed sociaal stelsel hebben. Ik kan jouw vragen ook andersom stellen. Hoe moet dat met de werkloosheid in Polen, in Spanje, in Portugal? Iedereen maar laten creperen?AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Ik vind het jammer dat je vragen en opmerkingen over de leefomstandigheden van de Polen steeds negeert. Dat je moeite hebt met overlast staat hier los van, iedereen heeft per definitie moeite met overlast (het woord zegt het al). Jij hebt specifiek moeite met het feit dat personen van een andere nationaliteit hier komen werken. Ik geloof er toch niet echt in dat het je gaat om het grotere goed van het oplossen van de economische crisis, of het tegengaan van belastingontduiking. Je zegt het zelf vrijwel letterlijk: eigen volk eerst. Dat is toch wel degelijk een gevoelskwestie.
Ja eigen volk eerst, omdat je anders de problemen hier in NL alleen maar erger maakt. De werkeloosheid is zo hoog. Je kan wel mensen uit het buitenland al het werk hier laten doen, maar hoe moet het dan met de eigen bevolking? Iedereen maar in de bijstand?
En ja ik heb echt wel eens gesproken met wat Polen, het is alleen een beetje lastig omdat de meeste op mijn werk geen NL praten, diegene die wel NL praten zijn ook gewoon ingeburgerd, hebben hier gewoon een huis (En werken ook via het gewone uitzendbureau), en irriteren zich er ook aan dat het feit dat zij altijd als eerste afgebeld worden als het rustig is, en dat hun landgenoten die met zijn allen op de camping zitten, en heel weinig kosten hebben wat betreft levensonderhoud, wel altijd kunnen werken.
Heb je daadwerkelijk gehoord van de mensen op de camping waarom zij deze keuze hebben gemaakt en hoe zij leefden in Polen?
SuperGrover- Ratel
Pagina 5 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
Pagina 5 van 11
Permissies van dit forum: