Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
+30
luisa
Sayuri
Antibes
Printje
Sea of Trees
Steep
Elliot
Ragazza
Fortissimo
stella.nova
Pineco
Jeanette
Charles
Starla
Rush
Bolleke
Paper Crown
Carmen_
TukTuk
Luce
Tania
Minx
rapa nui
Rovine
Marsy28
SuperGrover
Saga
Bacio
Toet
Marin
34 plaatsers
Pagina 4 van 11
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Re: Als je in Nederland wil wonen, moet je je ook echt aanpassen
Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
Gast- Gast
Angelnyn, het helpt de economie niet? Als wij toch zo'n klein landje zijn, dan zullen die paar Polen die hier werken ook wel niet de wereldeconomie beïnvloeden. Ik vind het nog steeds moeilijk te begrijpen waarom jouw werkloosheid erger zou zijn dan de werkloosheid van een Pool. Dan moet de Poolse overheid uitkeringen betalen. What's the difference?
Ik vind die redenering zoiets als de bio-industrie geen probleem vinden, want dan hadden die beesten maar geen plofkip moeten worden. Die Polen kiezen ook niet voor hun werkloosheid en uitzichtloze situatie in hun thuisland. Zij doen hun best om hun leven te beteren. Het staat jou eveneens vrij om in Polen een baan te zoeken.
Ik vind die redenering zoiets als de bio-industrie geen probleem vinden, want dan hadden die beesten maar geen plofkip moeten worden. Die Polen kiezen ook niet voor hun werkloosheid en uitzichtloze situatie in hun thuisland. Zij doen hun best om hun leven te beteren. Het staat jou eveneens vrij om in Polen een baan te zoeken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
In een supermarkt kun je niet werken als je geen Nederlands spreekt, maar ik ken best wat mensen die geen Nederlands spreken en dat ook niet hoeven voor hun werk, die spreken overal Engels. Kan ik mij niet aan storen ,werken een bedrijf waar iedereen Engels spreekt. Prima toch? Als jij je kunt redden hoef je van mij de taal niet te leren, de vraag is alleen of je je langdurig kun redden hier zonder de taal te leren. Maar stel dat je hier relatief kort blijft? Waarom zou je?Sunprincess schreef:Artemis schreef:Ik vind het opvallend dat deze stelling vaak gebruikt lijkt te worden voor mensen die allang Nederlander zijn. En Nederlands spreken, maar bijv wel een andere religie hebben, een hoofddoek dragen of er andere gewoonten op na houden. Alleen is het grappige dat die mensen net zoveel Nederlander zijn als jij en ik, en dan zou die stelling inhouden dat we massaal ook maar een hoofddoek moeten gaan dragen en halal moeten slachten
Ik ben sowieso allergisch voor het woord aanpassen. Zolang mensen zich kunnen redden, al is het in het Engels, zal het mij worst wezen of ze zich aanpassen. En die zullen mogen hier van mij ook werken.
Plus: een van de slechtst geïntegreerde groepen zijn de Chinezen. Daar hoor je niemand over. Die spreken massaal de taal niet, verkeren alleen in eigen kringen, werken allemaal samen in het eigen restaurant, en niemand klaagt...... Maar gaat het om andere groepen dan heeft iedereen het hoogste woord.
Dus wat jij zegt, iemand hoeft geen Nederlands te leren maar mag hier wel werken. Ik zou het toch erg irritant vinden als ik bij de supermarkt naar een bepaald produkt vraag en degene wie er werkt verstaat me niet en ik hem of haar ook niet. Er zijn een beperkt aantal banen waarbij sociaal contact niet nodig is, dus hoe minder mensen de taal spreken, hoe meer werkeloosheid denk ik.
Dat polen banen wegkapen betekend dat er mensen in Nederland die baan niet kunnen krijgen en dus van overheidsgeld een uitkering moeten krijgen. Overheidsgeld wat we niet kunnen missen. Het lijkt mij toch van belang dat we eerst de inwoners van Nederland aan werk moeten helpen.
Gast- Gast
Artemis schreef:Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
Dat zeg ik ook niet.. Maar door de werkeloosheid die vergroot wordt, door de Polen, moeten er wel meer Nederlanders een uitkering aanvragen. En dat helpt de economie dus totaal niet, want die Polen werken hier wel, maar dragen weinig bij.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
En het zal mij werkelijk worst zijn of een Pool of een Nederlander een baan heeft, ik vind echt niet dat Nederlanders eerst moeten ofzo. Misschien wat minder piepen en zorgen dat je zelf wat aantrekkelijker wordt op de arbeidsmarkt.
Neemt niet weg dat sommige regels aangescherpt moeten worden zodat buitenlandse werknemers niet uitgebuit worden en niet enorm veel aantrekkelijker zijn maar Nederlanders zijn ook wel vreselijk verwende werknemers.
Neemt niet weg dat sommige regels aangescherpt moeten worden zodat buitenlandse werknemers niet uitgebuit worden en niet enorm veel aantrekkelijker zijn maar Nederlanders zijn ook wel vreselijk verwende werknemers.
Gast- Gast
Ik vermoed dat die Polen gewoon bereid zijn werk te doen waartoe de meeste Nederlanders niet bereid zijn, tegen een loon waarvoor een Nederlander zijn bed niet uit wil komen. Ik ken genoeg Nederlanders die niet gaan werken omdat ze er dan niet op vooruit gaan ten opzichte van hun uitkering. En juist dat zul je die Polen niet horen zeggen, dus zijn ze aantrekkelijker.AngelNyn schreef:Artemis schreef:Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
Dat zeg ik ook niet.. Maar door de werkeloosheid die vergroot wordt, door de Polen, moeten er wel meer Nederlanders een uitkering aanvragen. En dat helpt de economie dus totaal niet, want die Polen werken hier wel, maar dragen weinig bij.
Gast- Gast
Die dingen die jij noemt horen m.i. bij onze multiculterele samenleving, niet zozeer bij de Nederlandse cultuur. En daarbij kunnen veel dingen die afkomstig zijn uit een andere cultuur toch prima in NL, dat staat toch los van het aanpassen/integreren. En nogmaals, het gaat mij ook voornamelijk over de taal. Maar een Niqaab/burka vind ik bijvoorbeeld iets wat niet zou moeten kunnen. Niet omdat ik dat een teken van vrouwenonderdrukking vind, maar omdat het hier gebruikelijk is om elkaar aan te kijken tijdens een gesprek.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Artemis schreef:En het zal mij werkelijk worst zijn of een Pool of een Nederlander een baan heeft, ik vind echt niet dat Nederlanders eerst moeten ofzo. Misschien wat minder piepen en zorgen dat je zelf wat aantrekkelijker wordt op de arbeidsmarkt.
Ohja, dat is ook altijd mogelijk idd Je kan wel een opleiding oid gaan volgen, maarja dan heb je helemaal geen inkomen, en ook al doe je dat, bijv een 40 jarige die zich volledig laat omscholen, die heeft vervolgens zoveel concurrenten die jaren werkervaring hebben, waardoor een baan vinden alsnog lastig blijft.
TukTuk- Ratel
Artemis schreef:Ik vermoed dat die Polen gewoon bereid zijn werk te doen waartoe de meeste Nederlanders niet bereid zijn, tegen een loon waarvoor een Nederlander zijn bed niet uit wil komen. Ik ken genoeg Nederlanders die niet gaan werken omdat ze er dan niet op vooruit gaan ten opzichte van hun uitkering. En juist dat zul je die Polen niet horen zeggen, dus zijn ze aantrekkelijker.AngelNyn schreef:Artemis schreef:Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
Er zijn genoeg Nederlanders bereid bepaald werk te doen, maar die krijgen de kans niet omdat de voorkeur wordt gegeven aan Polen.
TukTuk- Ratel
Dat zijn extremen die zelfs in veel moslimlanden extreem zijn. Maar ik vind het geen probleem zo'n burka. Het is niet alsof er hordes vrouwen in rondhobbelen, en de paar die het wel doen moeten dat mooi zelf weten.luisa schreef:Die dingen die jij noemt horen m.i. bij onze multiculterele samenleving, niet zozeer bij de Nederlandse cultuur. En daarbij kunnen veel dingen die afkomstig zijn uit een andere cultuur toch prima in NL, dat staat toch los van het aanpassen/integreren. En nogmaals, het gaat mij ook voornamelijk over de taal. Maar een Niqaab/burka vind ik bijvoorbeeld iets wat niet zou moeten kunnen. Niet omdat ik dat een teken van vrouwenonderdrukking vind, maar omdat het hier gebruikelijk is om elkaar aan te kijken tijdens een gesprek.
En ik probeer je juist duidelijk te maken dat al die dingen voor mij inmiddels gewoon Nederlandse cultuur zijn geworden, en niet de multiculturele samenleving, juist omdat ik er zo aan gewend ben. Juist al die dingen bij elkaar vind ik Nederlands.
Gast- Gast
Want een Nederlander wil meer betaald en minder uren...AngelNyn schreef:Artemis schreef:Ik vermoed dat die Polen gewoon bereid zijn werk te doen waartoe de meeste Nederlanders niet bereid zijn, tegen een loon waarvoor een Nederlander zijn bed niet uit wil komen. Ik ken genoeg Nederlanders die niet gaan werken omdat ze er dan niet op vooruit gaan ten opzichte van hun uitkering. En juist dat zul je die Polen niet horen zeggen, dus zijn ze aantrekkelijker.AngelNyn schreef:Artemis schreef:Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
Er zijn genoeg Nederlanders bereid bepaald werk te doen, maar die krijgen de kans niet omdat de voorkeur wordt gegeven aan Polen.
Die banen gaan niet naar Polen omdat men Polen leuker vindt hoor
Gast- Gast
Volledig omscholen is iets anders dan aantrekkelijker worden op de arbeidsmarkt.AngelNyn schreef:Artemis schreef:En het zal mij werkelijk worst zijn of een Pool of een Nederlander een baan heeft, ik vind echt niet dat Nederlanders eerst moeten ofzo. Misschien wat minder piepen en zorgen dat je zelf wat aantrekkelijker wordt op de arbeidsmarkt.
Ohja, dat is ook altijd mogelijk idd Je kan wel een opleiding oid gaan volgen, maarja dan heb je helemaal geen inkomen, en ook al doe je dat, bijv een 40 jarige die zich volledig laat omscholen, die heeft vervolgens zoveel concurrenten die jaren werkervaring hebben, waardoor een baan vinden alsnog lastig blijft.
Gast- Gast
Artemis schreef:Want een Nederlander wil meer betaald en minder uren...AngelNyn schreef:Artemis schreef:Ik vermoed dat die Polen gewoon bereid zijn werk te doen waartoe de meeste Nederlanders niet bereid zijn, tegen een loon waarvoor een Nederlander zijn bed niet uit wil komen. Ik ken genoeg Nederlanders die niet gaan werken omdat ze er dan niet op vooruit gaan ten opzichte van hun uitkering. En juist dat zul je die Polen niet horen zeggen, dus zijn ze aantrekkelijker.AngelNyn schreef:Artemis schreef:Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
In de sector waar ik het over heb, heb je niks te willen wat betreft salaris.. Dat ligt gewoon vast in de CAO,het is dus niet zo dat een NL gaat proberen te onderhandelen ofzo over zijn salaris en dat ze daarom een Pool kiezen.. Die bedrijven werken gewoon voornamelijk via uitzendbureaus, dus dat is duur, en op een 1 of andere manier zijn die polen dus minder duur. En minder uren? Mwah dat betwijfel ik, de grootste klacht die ik hoor bij mijn bijbaan, van de collega's die "fulltime" werken, is dat ze vaak maar 2/3, hooguit 4 dagen per week ingepland worden, terwijl ze allemaal liever 5 dagen werken.
TukTuk- Ratel
Maar los van de Polen discussie kan niemand me vertellen wat dan 'echt aanpassen' dan is. En waaraan je je dan moet aanpassen.
Ik blijf het een loze PVV kreet zonder inhoud vinden.
Ik blijf het een loze PVV kreet zonder inhoud vinden.
Gast- Gast
Jeetje ja, je hebt gelijk. Stomme Polen.AngelNyn schreef:Artemis schreef:Want een Nederlander wil meer betaald en minder uren...AngelNyn schreef:Artemis schreef:Ik vermoed dat die Polen gewoon bereid zijn werk te doen waartoe de meeste Nederlanders niet bereid zijn, tegen een loon waarvoor een Nederlander zijn bed niet uit wil komen. Ik ken genoeg Nederlanders die niet gaan werken omdat ze er dan niet op vooruit gaan ten opzichte van hun uitkering. En juist dat zul je die Polen niet horen zeggen, dus zijn ze aantrekkelijker.AngelNyn schreef:Artemis schreef:Polen die hier tijdelijk werken krijgen ook heus geen uitkering van de overheid hoor.
In de sector waar ik het over heb, heb je niks te willen wat betreft salaris.. Dat ligt gewoon vast in de CAO,het is dus niet zo dat een NL gaat proberen te onderhandelen ofzo over zijn salaris en dat ze daarom een Pool kiezen.. Die bedrijven werken gewoon voornamelijk via uitzendbureaus, dus dat is duur, en op een 1 of andere manier zijn die polen dus minder duur. En minder uren? Mwah dat betwijfel ik, de grootste klacht die ik hoor bij mijn bijbaan, van de collega's die "fulltime" werken, is dat ze vaak maar 2/3, hooguit 4 dagen per week ingepland worden, terwijl ze allemaal liever 5 dagen werken.
Ik neem toch aan dat het goedkoper is om Polen aan te nemen, en dat het niet een grote samenzwering is tegen Nederlandse werknemers.
Gast- Gast
Helemaal eens met Supergrover en Artemis.
AngelNyn, hoe zou jij je voelen als je emigreert en de mensen denken zo over jou? Ik ben naar het buitenland verhuisd en ik ben heel blij dat de mensen hier aardig zijn en ik een goede baan heb gekregen ondanks (of volgens jou dankzij?) het feit dat ik buitenlander ben. En ja, ik heb het nu veel beter dan in Nederland qua arbeidsvoorwaarden en salaris, maakt dat me dan een profiteur? Waarom heb ik minder recht op een baan dan de mensen die hier geboren zijn?
AngelNyn, hoe zou jij je voelen als je emigreert en de mensen denken zo over jou? Ik ben naar het buitenland verhuisd en ik ben heel blij dat de mensen hier aardig zijn en ik een goede baan heb gekregen ondanks (of volgens jou dankzij?) het feit dat ik buitenlander ben. En ja, ik heb het nu veel beter dan in Nederland qua arbeidsvoorwaarden en salaris, maakt dat me dan een profiteur? Waarom heb ik minder recht op een baan dan de mensen die hier geboren zijn?
Gast- Gast
Angelnyn je doet zelf precies hetzelfde.... Jou opleiding kun je niet doen in Nederland dus ga je naar het buitenland, die Polen kunnen geen werk vinden in Polen dus gaan ze naar het buitenland...
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jente schreef:Helemaal eens met Supergrover en Artemis.
Je kan ook dingen uit zijn verband trekken.. Verhuizen / emigreren naar het buitenland is iets anders als wat het grotendeel van de polen hier doen. Zeker bij ons in het dorp/stad, overal om je heen zie je polen, en het het grotendeel van de banen wordt door hun ingepikt. Ik heb er geen problemen mee als mensen ook gewoon inburgeren, belastingen betalen etc, maar dat gebeurd hier niet.
Ik zeg ook nergens dat het profiteurs zijn, ik zeg alleen dat het krom is dat mensen uit het buitenland hier maar het grotendeel van de banen kunnen inpikken, in dit geval zijn het polen, maar het kunnen net zo goed mensen uit andere landen zijn, en dat het tenkoste gaat van de eigen bevolking.
Zou jij nog zo prettig op je werk zitten als je samen met honderden, duizenden Nederlanders woont waar je nu woont en werkt en dat mede daardoor de eigen bevolking werkeloos thuis zit? Ik zou me daar niet zo prettig bij voelen.
En dan zeker in sectoren met ongeschoold werk.
TukTuk- Ratel
Ik bedenk me net dat mijn supermarkt een heel schap heeft met alleen maar Poolse producten
Om al die baneninpikkers van hun eigen eten te voorzien...
En het ergste is nog dat ik daar nog nooit bij stilgestaan heb, ik vond dat altijd wel leuk, beetje vreemde producten checken. Maar ik ga me er vanaf vandaag gepast aan ergeren.
Om al die baneninpikkers van hun eigen eten te voorzien...
En het ergste is nog dat ik daar nog nooit bij stilgestaan heb, ik vond dat altijd wel leuk, beetje vreemde producten checken. Maar ik ga me er vanaf vandaag gepast aan ergeren.
Gast- Gast
Minx schreef:Angelnyn je doet zelf precies hetzelfde.... Jou opleiding kun je niet doen in Nederland dus ga je naar het buitenland, die Polen kunnen geen werk vinden in Polen dus gaan ze naar het buitenland...
Whaha meen je dat nou echt serieus? Mijn opleiding werkt samen met de Nederlandse opleiding, door het (voorheen) kleine aantal studenten, is er voor deze constructie gekozen. Maar ik pik geen banen in, en ik benadeel niemand door mijn studie daar. En het is heel kut dat ze daar geen werk kunnen vinden, maar dankzij hun kunnen heel veel Nederlanders geen werk vinden.
TukTuk- Ratel
Moet jij je bijbaantje niet gewoon opzeggen voor al die mensen die nu niet fulltime kunnen werken en een moeten onderhouden? Jij studeert, dan moet je niet banen gaan inpikken van mensen die het harder nodig hebben terwijl jij straks naar een betere baan verhuist.
Gast- Gast
Ik vind dat als je in een vreemd land gaat wonen je eigenlijk wel je best moet doen om de taal te leren. In het programma "Ik vertrek" zie je ook wel is Nederlanders die in Frankrijk gaan wonen maar nog niet weten hoe ze zich voor moeten stellen dat vind ik altijd wel een beetje vreemd.
Verder ben ik het eens met Supergrover en Artemis.
Verder ben ik het eens met Supergrover en Artemis.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Artemis schreef:Moet jij je bijbaantje niet gewoon opzeggen voor al die mensen die nu niet fulltime kunnen werken en een moeten onderhouden? Jij studeert, dan moet je niet banen gaan inpikken van mensen die het harder nodig hebben terwijl jij straks naar een betere baan verhuist.
Ja want een zaterdagbaantje staat gelijk aan een fulltime baan idd.. Ik kan ze wel aanbieden of ze op zaterdag dan een dubbele dienst willen draaien ? Aangezien de mensen waar ik het over heb, juist altijd al op de zaterdag ingepland worden, omdat het dan drukker is.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Artemis schreef:Moet jij je bijbaantje niet gewoon opzeggen voor al die mensen die nu niet fulltime kunnen werken en een moeten onderhouden? Jij studeert, dan moet je niet banen gaan inpikken van mensen die het harder nodig hebben terwijl jij straks naar een betere baan verhuist.
Ja want een zaterdagbaantje staat gelijk aan een fulltime baan idd.. Ik kan ze wel aanbieden of ze op zaterdag dan een dubbele dienst willen draaien ? Aangezien de mensen waar ik het over heb, juist altijd al op de zaterdag ingepland worden, omdat het dan drukker is.
Tja, als jij niet werkt hebben anderen meer uren.
Gast- Gast
Artemis schreef:AngelNyn schreef:Artemis schreef:Moet jij je bijbaantje niet gewoon opzeggen voor al die mensen die nu niet fulltime kunnen werken en een moeten onderhouden? Jij studeert, dan moet je niet banen gaan inpikken van mensen die het harder nodig hebben terwijl jij straks naar een betere baan verhuist.
Tja, als jij niet werkt hebben anderen meer uren.
Ja want op zaterdag niet werken, zorgt er idd voor dat er door de weeks meer uren vrij komen
TukTuk- Ratel
Pagina 4 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Welke series moet je echt zien?
Pagina 4 van 11
Permissies van dit forum: