Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man wil niet mee naar m'n stervende oma!

+37
Snoopy
Toet
Printje
SDL
Ibbeltje
Le Chat Noir
Charles
Pineco
Roodkapje
tienie31
Rush
Parisienne
ijsjemeisje
Sea of Trees
Sanne
Siem
Carra
Marsy28
Jasmine
Minx
munk
Viva
Tania
Caro
Petteflet
Fortissimo
sanne-84
Alex
Caramba
luisa
Capt'n Zero
Jerry
girli
Ilovethe90s
Starla
Manderijn
Caribbeanlover
41 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 3 Empty Re: Man wil niet mee naar m'n stervende oma!

Bericht  Sanne wo 17 apr 2013 - 8:09

Eens met Lejow.
Je bent wel een beetje aan het miepen, CBL.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 3 Empty Re: Man wil niet mee naar m'n stervende oma!

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 8:12

Ik probeer me voor te stellen hoe het er in jouw hoofd aan toe gaat, CBL, met als die ergernissen, boosheid en wroeging jegens alles en iedereen in je omgeving. Ik krijg er zelf al storm van in m'n hoofd als ik het me alleen al voor probeer te stellen, doodvermoeiend, laat staan hoe gek jij jezelf maakt.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees wo 17 apr 2013 - 8:36

Lennox schreef:Ik probeer me voor te stellen hoe het er in jouw hoofd aan toe gaat, CBL, met als die ergernissen, boosheid en wroeging jegens alles en iedereen in je omgeving. Ik krijg er zelf al storm van in m'n hoofd als ik het me alleen al voor probeer te stellen, doodvermoeiend, laat staan hoe gek jij jezelf maakt.
Eens.
Maar goed, ik denk dat CBL ook niet een 'normale' gedachtegang heeft eerlijk gezegd. Niet dat daar iets mis mee is, maar dat valt me gewoon enorm op.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  luisa wo 17 apr 2013 - 8:47

En ik snap jullie reacties niet. Cbl heeft het over een als situatie. Man geeft aan niet te gaan als hij niet wil, waarop cbl zegt dat zij dan ook niet naar die familie dingen hoeft omdat zij dat ook niet wil. Wat is hier raar aan? In een relatie doe je toch dingen voor elkaar die je zelf liever niet wilt? Je mag dus toch ook van je partner verwachten dergelijke dingen toch te doen ook al wil hij niet? Dus ook al wil man niet mee naar ziekenhuis, dan vind ik dat cbl dit toch best van hem kan verlangen. Net zoals hij wil dat zij mee gaat naar de familie. En nee, natuurlijk zijn de situaties niet helemaal vergelijkbaar, maar in beide gevallen gaat het om iets voor je partner doen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  ijsjemeisje wo 17 apr 2013 - 8:57

Zoals het bij mij nu over komt is dat CBL het allemaal op een weegschaal wil leggen.
Doe jij dit niet? Mooi dan doe ik dat de volgende keer niet!
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow wo 17 apr 2013 - 8:58

luisa schreef:En ik snap jullie reacties niet. Cbl heeft het over een als situatie. Man geeft aan niet te gaan als hij niet wil, waarop cbl zegt dat zij dan ook niet naar die familie dingen hoeft omdat zij dat ook niet wil. Wat is hier raar aan? In een relatie doe je toch dingen voor elkaar die je zelf liever niet wilt? Je mag dus toch ook van je partner verwachten dergelijke dingen toch te doen ook al wil hij niet? Dus ook al wil man niet mee naar ziekenhuis, dan vind ik dat cbl dit toch best van hem kan verlangen. Net zoals hij wil dat zij mee gaat naar de familie. En nee, natuurlijk zijn de situaties niet helemaal vergelijkbaar, maar in beide gevallen gaat het om iets voor je partner doen.

Eens, maar aan op de koffie gaan bij iemand voor een verjaardag zie ik weinig traumatisch.
Het bezoeken van een stervend iemand kan dat wel zijn.

Het is niet altijd maar wegen op die weegschaal. Soms doe je wel iets voor je partner, wat hij niet voor jou doet. Dat heb je ook maar te accepteren.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  luisa wo 17 apr 2013 - 9:09

Maar je kan het ook andersom bekijken. Voor partner is het geen probleem alleen bij zijn familie op de koffie te gaan, terwijl je bij een stervend familielid juist steun van je partner kan gebruiken.

En eerlijk, een volwassen iemand die een trauma krijgt van het zien van iemand die op sterven ligt lijkt mij aardig overdreven. Leuk is het zeker niet nee, maar het hoort er m.i. wel bij.
luisa
luisa
Prater
Prater

Bericht  Caribbeanlover wo 17 apr 2013 - 9:59

luisa schreef:En ik snap jullie reacties niet. Cbl heeft het over een als situatie. Man geeft aan niet te gaan als hij niet wil, waarop cbl zegt dat zij dan ook niet naar die familie dingen hoeft omdat zij dat ook niet wil. Wat is hier raar aan? In een relatie doe je toch dingen voor elkaar die je zelf liever niet wilt? Je mag dus toch ook van je partner verwachten dergelijke dingen toch te doen ook al wil hij niet? Dus ook al wil man niet mee naar ziekenhuis, dan vind ik dat cbl dit toch best van hem kan verlangen. Net zoals hij wil dat zij mee gaat naar de familie. En nee, natuurlijk zijn de situaties niet helemaal vergelijkbaar, maar in beide gevallen gaat het om iets voor je partner doen.
Idd het gaat over alles en dan doet het er niet toe of het een verjaardag is of niet. Zo vaak ben ik meegegaan en dit jaar is het het Nee jaar voor mij. Ik hoef toch niet overal rekening mee te houden en mee te gaan als hij dat wil. Hij weet dat ik er niet zo van houd dus ik snap vaak niet dat hij mij mee wil als hij weet dat ik daar op dat moment helemaal niet wil zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  ijsjemeisje wo 17 apr 2013 - 10:10

Caribbeanlover schreef:
Idd het gaat over alles en dan doet het er niet toe of het een verjaardag is of niet. Zo vaak ben ik meegegaan en dit jaar is het het Nee jaar voor mij. Ik hoef toch niet overal rekening mee te houden en mee te gaan als hij dat wil. Hij weet dat ik er niet zo van houd dus ik snap vaak niet dat hij mij mee wil als hij weet dat ik daar op dat moment helemaal niet wil zijn.
"

Huh het topic ging toch over dat je vriend niet mee wilde? Wat nou als je vriend dit zegt?
Dan had je dit hele topic niet hoeven openen. Het ging erom dat je vriend niet mee wilde en uiteindelijk draait het nu om jou dat jij soms niet meer mee wil.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  Parisienne wo 17 apr 2013 - 10:13

Ik vind dat je dit soort dingen helemaal niet moet afdwingen bij iemand. En zeker niet door alles maar op een weegschaal te leggen, de keren bij te houden dat jij met hem meegaat en vervolgens nog te dreigen met: als jij dit niet doet, dan doe ik dat niet. Sorry, ik vind dat een heel slecht uitgangspunt in een relatie. En de vergelijking verjaardag-stervende oma begrijp ik ook totaal niet. Dat is toch niet te vergelijken CBL? Elkaar steunen binnen een relatie, zeker op moeilijke momenten zoals deze voor jou, kan ook op vele andere momenten.

Fijn overigens dat hij toch meegegaan. Ik hoop overigens wel dat de reacties hier jouw ogen openen in algemenere zin. Een relatie zou niet moeten bestaan uit voor wat, hoort wat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caro wo 17 apr 2013 - 10:27

Ik snap jullie relatie gewoon niet zo goed CBL, met al die wrokgvoelens, onbegrepen dingen heen en weer, onderlinge verwijten naar elkaar toe en vraag me wel eens vaker af of jullie wel Ă©cht gelukkig met elkaar zijn en Ă©cht op elkaar kunnen bouwen als jullie het nodig hebben.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Minx wo 17 apr 2013 - 20:04

Caribbeanlover schreef:

Ik ben twee en ik zeg nee.....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Caribbeanlover wo 17 apr 2013 - 20:34

Het gaat nu een stuk beter met mijn oma voorlopig redt ze het wel. Dat mijn man (dus niet vriend zoals iemand zei) zei dat als hij echt niet mee wilde hij ook niet ging snap ik wel, want sommigen kunnen er idd niet tegen. Aan de andere kant vind ik dat raar aangezien hij wel wil dat ik steeds overal mee naartoe ga en dan doet het er niet toe of het een verjaardag is het gaat om het principe wat jullie ook vinden.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Fortissimo do 18 apr 2013 - 3:06

luisa schreef:Maar je kan het ook andersom bekijken. Voor partner is het geen probleem alleen bij zijn familie op de koffie te gaan, terwijl je bij een stervend familielid juist steun van je partner kan gebruiken.

En eerlijk, een volwassen iemand die een trauma krijgt van het zien van iemand die op sterven ligt lijkt mij aardig overdreven.
Leuk is het zeker niet nee, maar het hoort er m.i. wel bij.

Dit meen jij serieus? Het spijt me zeer, ik ben volwassen maar ik wil gewoon geen stervende of overleden mensen zien die ik ken. Anderen zou ik best kunnen handelen, maar ik herinner me graag mensen zoals ze zijn. Het hoort er bij? Denk het ook.. Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 3 394967
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  luisa do 18 apr 2013 - 3:12

Fortissimo schreef:
luisa schreef:Maar je kan het ook andersom bekijken. Voor partner is het geen probleem alleen bij zijn familie op de koffie te gaan, terwijl je bij een stervend familielid juist steun van je partner kan gebruiken.

En eerlijk, een volwassen iemand die een trauma krijgt van het zien van iemand die op sterven ligt lijkt mij aardig overdreven.
Leuk is het zeker niet nee, maar het hoort er m.i. wel bij.

Dit meen jij serieus? Het spijt me zeer, ik ben volwassen maar ik wil gewoon geen stervende of overleden mensen zien die ik ken. Anderen zou ik best kunnen handelen, maar ik herinner me graag mensen zoals ze zijn. Het hoort er bij? Denk het ook.. Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 3 394967

Ik heb het niet over mensen die al overleden zijn, hoor. En dat je het niet wilt dat snap ik echt wel hoor, lijkt me voor niemand leuk. Maar traumatisch? Dat lijkt mij overdreven ja.
Zou jij dan ook niet met je vriend mee gaan als een dierbare van hem op sterven ligt? Als mijn man dit niet zou doen zou ik daar echt wel flink kwaad over worden eigenlijk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Bericht  Fortissimo do 18 apr 2013 - 3:14

Ik niet. Dat is zijn keuze. Om daar boos over te worden, terwijl het zoiets persoonlijks is vind ik echt bizar.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  luisa do 18 apr 2013 - 3:21

Mwah, ik vind het bizar dat je zoiets niet voor je partner (of juist voor de persoon die op sterven ligt) over hebt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Bericht  Rush do 18 apr 2013 - 3:25

Mijn vriend zou ook niet mee gaan en dat vind ik helemaal niet erg. Maar goed, hij gaat ook niet mee naar familie dingen die wel leuk zijn. Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 3 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Fortissimo do 18 apr 2013 - 3:34

Kom op zeg Luisa, dit is toch geen kwestie van 'iets over hebben voor iemand' ? Dit is zo iets persoonlijks, daar kan je geen strijd om maken.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  luisa do 18 apr 2013 - 4:21

Ja je hebt natuurlijk gelijk dat het iets persoonlijks is. En ik maak er ook geen strijd van, maar ik zou toch echt wel van mijn partner verwachten dat hij zich over zijn angst/het niet leuk vinden heen zet. Als, geheel fictief voorbeeld, mijn moeder op sterven ligt en hij niet mee gaat omdat hij haar wil herinneren zoals zij is dan zou ik wel van hem verlangen om toch mee te gaan ja. Niet omdat ik zijn steun aan het bed van mijn moeder nodig heb, maar vooral omdat mijn moeder ook hem zou willen zien en afscheid van hem willen nemen. Tja misschien een gebrek aan empathisch vermogen van mijn kant hoor, maar dit is wel hoe ik erin sta.
luisa
luisa
Prater
Prater

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 5:38

Ik zou het wel voor m'n vriend overhebben,, maar andersom zou ik het niet van m'n vriend verlangen dat hij mee ging. Ik zou het vragen, maar wil hij niet, dan wil hij niet.

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 18 apr 2013 - 6:12

Lennox schreef:Ik zou het wel voor m'n vriend overhebben,, maar andersom zou ik het niet van m'n vriend verlangen dat hij mee ging. Ik zou het vragen, maar wil hij niet, dan wil hij niet.

Eens. Ik kan mensen in die situatie vrij goed handelen, mijn vriend niet. Wie ben ik dan om hem te dwingen om mee te gaan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  tienie31 do 18 apr 2013 - 7:30

weg

Laatst aangepast door tienie31 op ma 2 sep 2013 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Caribbeanlover do 18 apr 2013 - 10:02

Rush schreef:Mijn vriend zou ook niet mee gaan en dat vind ik helemaal niet erg. Maar goed, hij gaat ook niet mee naar familie dingen die wel leuk zijn. Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 3 394967
Wat zeg jij dat tegen hem en waarom gaat hij niet mee? Is een beetje zoals bij ons, maar ik ga dan wel mee al is dat vaak tegen mijn zin in. Snap niet zo goed wat er zo leuk kan zijn aan familiedingen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 18 apr 2013 - 10:04

tienie31 schreef:Toen mijn moeder op sterven lag, wilde mijn zus er ook niet bij zijn als ze haar laatste adem uitblies.
Wie ben ik dan om te zeggen dat ze daar verplicht bij moet zijn.
Dat is nog steeds ieder zijn eigen keuze.
Toen mijn oma overleed, ben ik van te voren even bij haar geweest, maar wel in de kamer ernaast, puur en alleen omdat ik het niet kon aanzien, en haar wilde herinneren zoals ze was.

En je kan zeer zeker wel een traumatische ervaring over houden aan iemand die is overleden.
Toen mijn moeder net overleden was, draaiden ze haar om, om haar te wassen, daardoor draaide haar hoofd niet mee, en dat is wat ik op de dag van vandaag nog steeds als iets traumatisch ervaar, omdat ik mijn moeder zo niet kon.
Bah wat moet dat naar zijn geweest zeg.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: