Man wil niet mee naar m'n stervende oma!
+37
Snoopy
Toet
Printje
SDL
Ibbeltje
Le Chat Noir
Charles
Pineco
Roodkapje
tienie31
Rush
Parisienne
ijsjemeisje
Sea of Trees
Sanne
Siem
Carra
Marsy28
Jasmine
Minx
munk
Viva
Tania
Caro
Petteflet
Fortissimo
sanne-84
Alex
Caramba
luisa
Capt'n Zero
Jerry
girli
Ilovethe90s
Starla
Manderijn
Caribbeanlover
41 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Man wil niet mee naar m'n stervende oma!
Het gaat sinds een tijd niet goed met mijn oma en het zal niet lang meer duren dat ze overlijdt. ik ben er onlangs geweest, ze zag er slecht uit.
Ik heb gevraagd of mijn man ook een keer meegaat zodat hij haar nog kan zien. Hij wil dat liever niet, maar als ik dat wil doet hij het voor mij. Heb gezegd dat hij het niet voor mij moet doen als hij liever niet wil. Ik zou het fijn vinden als hij eens meegaat.
Toen zijn oma op sterven lag in het ziekenhuis (mijn oma is gewoon thuis) zijn we de weken dat zij er lag elke week samen 1x op bezoek geweest. Van die keren is mijn man 1x alleen geweest.
Eigenlijk vind ik het wat raar dat hij zegt het liever niet te willen en mijn oma liever herinnerd toen ze nog goed was. Ik ben met hem ook mee geweest, omdat hij, maar ook ikzelf dat wel wilde en ook voor zijn steun.
Wat vinden jullie?
Ik heb gevraagd of mijn man ook een keer meegaat zodat hij haar nog kan zien. Hij wil dat liever niet, maar als ik dat wil doet hij het voor mij. Heb gezegd dat hij het niet voor mij moet doen als hij liever niet wil. Ik zou het fijn vinden als hij eens meegaat.
Toen zijn oma op sterven lag in het ziekenhuis (mijn oma is gewoon thuis) zijn we de weken dat zij er lag elke week samen 1x op bezoek geweest. Van die keren is mijn man 1x alleen geweest.
Eigenlijk vind ik het wat raar dat hij zegt het liever niet te willen en mijn oma liever herinnerd toen ze nog goed was. Ik ben met hem ook mee geweest, omdat hij, maar ook ikzelf dat wel wilde en ook voor zijn steun.
Wat vinden jullie?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Man wil niet mee naar m'n stervende oma!
Ik zou zeggen dat het niet op de weegschaal hoeft, en dat als hij niet wil, dat het dan prima is.
Ik ben in de drie jaar tijd dat mijn oma bijzonder slecht 'lag' alle keren alleen met de kinderen geweest. Vond ik dan ook prima. Als hij zich daar niet goed bij voelt, dan is het ok.
Ik ben in de drie jaar tijd dat mijn oma bijzonder slecht 'lag' alle keren alleen met de kinderen geweest. Vond ik dan ook prima. Als hij zich daar niet goed bij voelt, dan is het ok.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik begrijp best dat hij je oma liever herinnert zoals ze was. Ik kan ook niet goed tegen stervende mensen, ga die ook alleen maar opzoeken als ze echt heel dichtbij staan.
Gast- Gast
Ik zou dat ook niet zo leuk vinden als hij niet mee zou willen. Ik denk alleen wel dat je hem al een voorzetje hebt gegeven door te zeggen dat hij het niet voor jou hoeft te doen als hij liever niet wil. Ik vind het wel een beetje raar dat hij haar zich wil herinneren zoals ze was, het is immers jouw oma, en jij kunt steun van hem krijgen als hij mee gaat. Vind hij het eng om haar zo te zien ofzo?
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Het is geen voor wat hoort wat en als hij zich er niet prettig bij voelt zou ik hem ook niet teveel pushen.
Voor sommige mensen werkt het inderdaad beter om iemand te herinneren zoals hij/zij was, ik hoor het mensen wel vaker zeggen. Kijk, ik ga ook liever gewoon totdat het niet meer kan maar sommige mensen denken daar nu eenmaal anders over en dat respecteer ik.
Voor sommige mensen werkt het inderdaad beter om iemand te herinneren zoals hij/zij was, ik hoor het mensen wel vaker zeggen. Kijk, ik ga ook liever gewoon totdat het niet meer kan maar sommige mensen denken daar nu eenmaal anders over en dat respecteer ik.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Starla schreef:Ik zou dat ook niet zo leuk vinden als hij niet mee zou willen. Ik denk alleen wel dat je hem al een voorzetje hebt gegeven door te zeggen dat hij het niet voor jou hoeft te doen als hij liever niet wil. Ik vind het wel een beetje raar dat hij haar zich wil herinneren zoals ze was, het is immers jouw oma, en jij kunt steun van hem krijgen als hij mee gaat. Vind hij het eng om haar zo te zien ofzo?
En dat vind ik dan weer raar! Hoezo moet je omdat het een ander zou steunen? Niet iedereen vind het prettig om stervende mensen te zien, dan kun je ze toch niet dwingen?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik vind dat je gemengde antwoorden geeft aan je man. Hij wil niet en je geeft aan dat het niet hoeft. Aan de andere kant zou je het wel fijn vinden als hij meegaat. In mijn ogen is een relatie geen weegschaal die altijd maar in balans moet zijn. Soms moet je de ander in zijn/haar waarde laten.Caribbeanlover schreef:Het gaat sinds een tijd niet goed met mijn oma en het zal niet lang meer duren dat ze overlijdt. ik ben er onlangs geweest, ze zag er slecht uit.
Wat vinden jullie?
Als je wilt dat hij mee gaat, vraag het dan!
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Mijn ex is ook niet bij zijn stervende oma geweest. Of nouja, hij is even de kamer binnen geweest en schrok vervolgens dusdanig dat hij meteen in tranen weer de kamer uit rende. Z'n oma was toen nog niet dood, maar wel stervende. Een halfuur later was het gebeurd.
Sommige mensen kunnen het niet, de confrontatie met een stervend iemand. En dat zul je moeten respecteren. Doordat je geneigd bent het op de weegschaal te leggen, vind ik wel dat je veel vanher vraagt. Hij zou het kunnen doen om jou te steunen ja, maar als hij het gewoon zelf niet aan kan, zien hoe iemand sterft, hoe iemand in de laatste dagen van haar leven is, dan kun je helaas niks anders doen dan dat respecteren. Waarschijnlijk zijn je ouders ook aanwezig en kunnen jullie elkaar tot steun zijn.
Moeilijke situatie in elk geval, heel veel sterkte.
Sommige mensen kunnen het niet, de confrontatie met een stervend iemand. En dat zul je moeten respecteren. Doordat je geneigd bent het op de weegschaal te leggen, vind ik wel dat je veel vanher vraagt. Hij zou het kunnen doen om jou te steunen ja, maar als hij het gewoon zelf niet aan kan, zien hoe iemand sterft, hoe iemand in de laatste dagen van haar leven is, dan kun je helaas niks anders doen dan dat respecteren. Waarschijnlijk zijn je ouders ook aanwezig en kunnen jullie elkaar tot steun zijn.
Laatst aangepast door Lennox op di 12 maa 2013 - 7:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Starla schreef:Ik zou dat ook niet zo leuk vinden als hij niet mee zou willen. Ik denk alleen wel dat je hem al een voorzetje hebt gegeven door te zeggen dat hij het niet voor jou hoeft te doen als hij liever niet wil. Ik vind het wel een beetje raar dat hij haar zich wil herinneren zoals ze was, het is immers jouw oma, en jij kunt steun van hem krijgen als hij mee gaat. Vind hij het eng om haar zo te zien ofzo?
Ook al had ik niet gezegd dat hij het voor mij niet hoeft te doen, dat wist hij dat wel. Ik had foto's gemaakt en hij vond haar er slecht uit zien (ze eet amper).
Mijn man heeft het bij 2 opa's en 1 oma meegemaakt. Ik bij 1 oma en 1 opa, maar ik was te jong om het te snappen en heb het dus niet bewust meegemaakt. Dit is dus de 1e ''echte'' keer.
Ik heb bij deze oma mijn 1e verjaardag gevierd omdat mijn ouders op reis waren en ik 6 wkn bij haar was.
Caribbeanlover- Ratel
'ik ben ook met hem meegeweest' is natuurlijk geen argument waarom hij met jou mee moet. Ik denk dat je zijn gevoelens moet respecteren en hem thuis moet laten als dat voor hem goed voelt.
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het gevraagd dat zei ik toch eigenlijk ook. Vind het jammer, ik ga ook mee naar zijn familie als er wat is als ik er geen eens zin in heb en dat weet hij en toch moet ik maar mee.girli schreef:Ik vind dat je gemengde antwoorden geeft aan je man. Hij wil niet en je geeft aan dat het niet hoeft. Aan de andere kant zou je het wel fijn vinden als hij meegaat. In mijn ogen is een relatie geen weegschaal die altijd maar in balans moet zijn. Soms moet je de ander in zijn/haar waarde laten.Caribbeanlover schreef:Het gaat sinds een tijd niet goed met mijn oma en het zal niet lang meer duren dat ze overlijdt. ik ben er onlangs geweest, ze zag er slecht uit.
Wat vinden jullie?
Als je wilt dat hij mee gaat, vraag het dan!
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb nergens gezegd dat hij moet hoor. Als hij het niet aan kan zien, dat weet ik niet dan vind ik dat vreemd aangezien hij wel naar zijn oma ging die stervende was.Lennox schreef:Mijn ex is ook niet bij zijn stervende oma geweest. Of nouja, hij is even de kamer binnen geweest en schrok vervolgens dusdanig dat hij meteen in tranen weer de kamer uit rende. Z'n oma was toen nog niet dood, maar wel stervende. Een halfuur later was het gebeurd.
Sommige mensen kunnen het niet, de confrontatie met een stervend iemand. En dat zul je moeten respecteren. Ik vind dat je wel veel van hem vraagt om mee te móéten, hij zou het kunnen doen om jou te steunen ja, maar als hij het gewoon zelf niet aan kan, zien hoe iemand sterft, dan kun je helaas niks anders doen dan dat respecteren. Waarschijnlijk zijn je ouders ook aanwezig en kunnen jullie elkaar tot steun zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb het even gewijzigd, het stond er inderdaad wat raar. Verder snap ik het verschil tussen zijn oma en jouw oma wel. Zijn oma is een bloedverwant, jouw oma staat wat dat betreft toch verder van hem af.
Echt, ik zou het respecteren.
Gast- Gast
Manderijn schreef:Starla schreef:Ik zou dat ook niet zo leuk vinden als hij niet mee zou willen. Ik denk alleen wel dat je hem al een voorzetje hebt gegeven door te zeggen dat hij het niet voor jou hoeft te doen als hij liever niet wil. Ik vind het wel een beetje raar dat hij haar zich wil herinneren zoals ze was, het is immers jouw oma, en jij kunt steun van hem krijgen als hij mee gaat. Vind hij het eng om haar zo te zien ofzo?
En dat vind ik dan weer raar! Hoezo moet je omdat het een ander zou steunen? Niet iedereen vind het prettig om stervende mensen te zien, dan kun je ze toch niet dwingen?
Ik zeg nergens dat iemand dat 'moet'. Ik vraag juist of hij dat eng vind om mensen zo te zien. Wat is daar raar aan? Ik vind het een beetje raar dat hij als excuus geeft zich haar wil herinneren hoe ze was. Dat vind ik meer iets om over bijvoorbeeld je eigen familie te zeggen, ik vind dat zo 'dramatisch' klinken. Zeg dan gewoon dat je dat naar of eng vind.
Starla- Prater
Starla schreef:Manderijn schreef:Starla schreef:Ik zou dat ook niet zo leuk vinden als hij niet mee zou willen. Ik denk alleen wel dat je hem al een voorzetje hebt gegeven door te zeggen dat hij het niet voor jou hoeft te doen als hij liever niet wil. Ik vind het wel een beetje raar dat hij haar zich wil herinneren zoals ze was, het is immers jouw oma, en jij kunt steun van hem krijgen als hij mee gaat. Vind hij het eng om haar zo te zien ofzo?
Ik zeg nergens dat iemand dat 'moet'. Ik vraag juist of hij dat eng vind om mensen zo te zien. Wat is daar raar aan? Ik vind het een beetje raar dat hij als excuus geeft zich haar wil herinneren hoe ze was. Dat vind ik meer iets om over bijvoorbeeld je eigen familie te zeggen, ik vind dat zo 'dramatisch' klinken. Zeg dan gewoon dat je dat naar of eng vind.
Heb jij ooit een dood of stervend iemand gezien? Dat beeld kan in je geheugen gegrifd blijven. Verschrikkelijk is het. Ik heb de oma van m'n ex stervend gezien en m'n opa dood, ik heb echt een flinke tijd nodig gehad om dat nare beeld op een zijspoor te kunnen zetten en opa/oma voor me te halen zoals ik ze kende.
Gast- Gast
Er zijn inderdaad mensen die hier niet mee om kunnen gaan en daar heb ik wel begrip voor.
Ik zou het ze niet kwalijk nemen, ik vind het eerder nog 'jammer' voor ze omdat ze dit niet kunnen en dus geen afscheid kunnen nemen.
Toen mijn oma op sterven lag kwamen ook niet alle neven/nichten, maar het was voor mij persoonlijk belangrijker dat mijn oma mij nog zag, dan dat mijn beeld van mijn oma zou veranderen (wat uiteraard niet is gebeurd, volgens mij is de angst hier voor veel groter dan dat het daadwerkelijk zo is)
Zowel mijn opa als oma heb ik stervende gezien en als mijn laatste oma ook een sterfbed heeft, zal ik daar ook weer zijn.
Puur omdat het mij erg fijn lijkt als wanneer ik op sterven lig, er ook mensen afscheid komen nemen van mij.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Lennox: Daar heb ik er een heel aantal van gezien ja. Ik begrijp heus dat dat naar is, want dat is het ook. Ik heb aan de andere kant ook een heel aantal mensen gezien die door deze redenen mensen niet meer op bezoek kregen en dat vreselijk vonden.
Wat Zero zegt vind ik mooi, zo zie ik het ook zo ongeveer.
Wat Zero zegt vind ik mooi, zo zie ik het ook zo ongeveer.
Starla- Prater
Jaya schreef:Ik begrijp best dat hij je oma liever herinnert zoals ze was. Ik kan ook niet goed tegen stervende mensen, ga die ook alleen maar opzoeken als ze echt heel dichtbij staan.
Maar het gaat toch om oma, dat zij hem ook graag nog wil zien? Ik vind dat man van cbl gewoon een keer mee moet gaan, dan doet hij het maar voor oma. Maar goed, als hij echt niet wil kan cbl hem moeilijk dwingen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Jaya schreef:Ik begrijp best dat hij je oma liever herinnert zoals ze was. Ik kan ook niet goed tegen stervende mensen, ga die ook alleen maar opzoeken als ze echt heel dichtbij staan.
Maar het gaat toch om oma, dat zij hem ook graag nog wil zien? Ik vind dat man van cbl gewoon een keer mee moet gaan, dan doet hij het maar voor oma. Maar goed, als hij echt niet wil kan cbl hem moeilijk dwingen.
Dat lees ik niet in de openingspost. Er staat dat CBL wil dat hij mee gaat, niet dat oma hem nog wil zien. En ik blijf erbij dat dat ieders keus is, ik snap haar man heel goed.
Gast- Gast
Ik vind dat je zijn mening en reden moet respecteren. Het is dan jouw oma, maar je man kent haar niet zoals jij haar kent. Hij wil haar herinneren zoals ze was, de mooie en goede tijden. Ik snap dat heel goed.
Toen mijn oma op stervende lag, wilde mijn ex ook niet mee naar binnen. Dat was zijn keus, waar ik blij mee was en nog steeds, hij wilde haar herinneren zoals ze was. Want hoe ze erbij lag, staat voor altijd op mijn netvliezen. Ben jankend/gillend de kamer uit gerend. Dat gun ik niemand.
Toen mijn oma op stervende lag, wilde mijn ex ook niet mee naar binnen. Dat was zijn keus, waar ik blij mee was en nog steeds, hij wilde haar herinneren zoals ze was. Want hoe ze erbij lag, staat voor altijd op mijn netvliezen. Ben jankend/gillend de kamer uit gerend. Dat gun ik niemand.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Maar ik ben toch ook meegegaan naar zijn oma elke keer dus wat jij zegt doet er dan niet toe.Lennox schreef:Ik heb het even gewijzigd, het stond er inderdaad wat raar. Verder snap ik het verschil tussen zijn oma en jouw oma wel. Zijn oma is een bloedverwant, jouw oma staat wat dat betreft toch verder van hem af.
Caribbeanlover- Ratel
Dwingen zal ik hem nooit, maar hij kan ook best zich inleven in mijn situatie en ook daarbij eraan denken dat ik toen ook mee ging naar zijn oma. Oh we als ik geen 1x was meegegaan, dat had hij niet gewaardeerd dat weet ik zeker.luisa schreef:Jaya schreef:Ik begrijp best dat hij je oma liever herinnert zoals ze was. Ik kan ook niet goed tegen stervende mensen, ga die ook alleen maar opzoeken als ze echt heel dichtbij staan.
Zoals ik al zei, ik ga ook mee naar dingen waar ik liever geen zin in heb en thuis wil blijven toch ga ik mee. Dan dwingt hij mij op een bepaalde manier ook terwijl hij weet dat ik er niks aan vind. Ik kan betet thuis blijven, dan dat ik mee ga en hij weet dat ik daar niet wil zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Ik vind jouw wel opdringerig. Ik ben met jouw meegeweest, dus jij moet ook met mij mee gaan. Dat werkt toch niet?
Opzich zou hij wel met je mee kunnen, maar dan hoeft hij nog niet aan haar bed te staan.
Mij zou het echt niets uitmaken als mijn vriend nu wel of niet zou mee gaan, ookal zou ik wel naar zijn kant van familie gaan. Iedere familie is anders. En iedereen wil iemand aan zijn/haar mooie dingen herinneren.
Opzich zou hij wel met je mee kunnen, maar dan hoeft hij nog niet aan haar bed te staan.
Mij zou het echt niets uitmaken als mijn vriend nu wel of niet zou mee gaan, ookal zou ik wel naar zijn kant van familie gaan. Iedere familie is anders. En iedereen wil iemand aan zijn/haar mooie dingen herinneren.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Caribbeanlover schreef:Maar ik ben toch ook meegegaan naar zijn oma elke keer dus wat jij zegt doet er dan niet toe.
Ik vind dit zo'n non-argument. Echt een gevalletje 'jij bent niet op mijn verjaardag geweest, dus ik kom ook niet op de jouwe'. Alleen dan in een andere vorm uiteraard. Respecteer zijn keuze, hij wil liever niet mee. Je hebt hem die keuze toch gegeven? Natuurlijk hoop je ergens dat hij met je meegaat, maar blijkbaar ziet hij dat niet zitten. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Als hij nu niet met je meegaat wil dat heus niet zeggen dat hij het niet erg vindt of dat hij je niet steunt, dat kan hij namelijk ook op andere manieren.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man niet mee zou gaan.
Is je oma nog bij kennis CBL?
Is je oma nog bij kennis CBL?
Gast- Gast
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wel of niet naar dokter?
» wel/niet naar school
» Wel of niet mee naar buiten
» Wel of niet naar stage?
» Kennis vertellen dat ik naar NYC ga of niet?
» wel/niet naar school
» Wel of niet mee naar buiten
» Wel of niet naar stage?
» Kennis vertellen dat ik naar NYC ga of niet?
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: