Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man wil niet mee naar m'n stervende oma!

+37
Snoopy
Toet
Printje
SDL
Ibbeltje
Le Chat Noir
Charles
Pineco
Roodkapje
tienie31
Rush
Parisienne
ijsjemeisje
Sea of Trees
Sanne
Siem
Carra
Marsy28
Jasmine
Minx
munk
Viva
Tania
Caro
Petteflet
Fortissimo
sanne-84
Alex
Caramba
luisa
Capt'n Zero
Jerry
girli
Ilovethe90s
Starla
Manderijn
Caribbeanlover
41 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 6 Empty Re: Man wil niet mee naar m'n stervende oma!

Bericht  Ibbeltje za 20 apr 2013 - 7:54

Ja Kim klopt. Maar vind iemand die stervende is toch ff anders qua situatie dan bv naar een winkelcentrum of wat dan ook. Is toch net ff ingrijpender.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man wil niet mee naar m'n stervende oma! - Pagina 6 Empty Re: Man wil niet mee naar m'n stervende oma!

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 8:00

Serieus he Kim. Ik krijg echt de kriebels van jou, weet je dat.
Prima dat jij over zoveel dingen zo anders denkt, maar laat de mensen die daar een andere mening over hebben dan ook gewoon in hun waarde.
En dat is nou juist, waar het bij jou aan ontbreekt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne za 20 apr 2013 - 8:02

Ik vind je eerlijk gezegd een beetje kortzichtig reageren Kim. Jouw standpunt of mening is niet het enige juiste.

Mijn oom is onlangs overleden. Ik wilde na zijn overlijden graag nog afscheid van hem nemen, thuis, waar hij opgebaard lag. Vriend kon in eerste instantie niet mee, i.v.m. zijn werk. Last minute had hij nog mee gekund, echter gaf hij aan dit liever niet te doen. Hij vond het ontzettend eng, kreeg dan meteen een flashback naar de traumatische dood van zijn vader, waar hij elke dag nog mee zit. Nee, hij wilde een overleden persoon liever niet meer zien. Ik heb dit geaccepteerd en gerespecteerd. Ik had op dit moeilijke moment voldoende steun aan mijn neven en andere familie waar ik op dat moment mee zou gaan. Eenmaal thuis zou mijn vriend er met alle liefde weer voor me zijn. Als het aan jou had gelegen had mijn vriend zich over zijn angst heen moeten zetten, niet aan zichzelf moeten denken en mee moeten gaan? Heb je enig idee hoeveel pijn en verdriet ik hém daarmee gedaan zou hebben? Oordeel dus niet te snel Kim.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SDL za 20 apr 2013 - 8:02

Eens met Kim.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 8:06

Helemaal eens met jou Parisienne!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 20 apr 2013 - 8:17

Parisienne schreef:Ik vind je eerlijk gezegd een beetje kortzichtig reageren Kim. Jouw standpunt of mening is niet het enige juiste.

Mijn oom is onlangs overleden. Ik wilde na zijn overlijden graag nog afscheid van hem nemen, thuis, waar hij opgebaard lag. Vriend kon in eerste instantie niet mee, i.v.m. zijn werk. Last minute had hij nog mee gekund, echter gaf hij aan dit liever niet te doen. Hij vond het ontzettend eng, kreeg dan meteen een flashback naar de traumatische dood van zijn vader, waar hij elke dag nog mee zit. Nee, hij wilde een overleden persoon liever niet meer zien. Ik heb dit geaccepteerd en gerespecteerd. Ik had op dit moeilijke moment voldoende steun aan mijn neven en andere familie waar ik op dat moment mee zou gaan. Eenmaal thuis zou mijn vriend er met alle liefde weer voor me zijn. Als het aan jou had gelegen had mijn vriend zich over zijn angst heen moeten zetten, niet aan zichzelf moeten denken en mee moeten gaan? Heb je enig idee hoeveel pijn en verdriet ik hém daarmee gedaan zou hebben? Oordeel dus niet te snel Kim.
Nee hoor. Totaal andere situatie. Ik heb het nog steeds over de situatie van TO, die al enkele keren alleen is gegaan, zonder dat haar man ook maar aanbiedt om haar te steunen/mee te gaan/onderdeel te vormen van de familie die waarschijnlijk een wake houdt (zo stel ik me even voor) en in ieder geval betrokkenheid toont. Als partner hou je je logischerwijs vaak wat op de achtergrond en hoef je niet all over the place te zijn, zeker wanneer je weinig band hebt met degene die op sterven ligt, maar het is wel je taak om je vrouw en haar familie te steunen, al is het wat passief door enkel aanwezig te zijn (bijvoorbeeld in de woonkamer, terwijl boven oma zeer ziek op bed ligt).

Gewoon een kwestie van fatsoenlijke omgangnormen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 20 apr 2013 - 8:19

Man van TO is inmiddels ook al mee geweest, hoor.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 20 apr 2013 - 9:55

Kim, in je voorgaande posts heb je het over volwassen mensen die zich niet over angsten heen kunnen zetten. Uit jouw posts lijkt geen enkele uitzondering van een situatie mogelijk te zijn, vandaar dus het voorbeeld dat ik aandraag. Dat je niet zomaar kan oordelen over iemands angsten. Jij laat merken dat je weet waar je het over hebt, wellicht eigen ervaring of in je direct omgeving. Dat is prima, maar accepteer ook eens dat anderen óók weten waar ze over praten. Nogmaals, jouw gedachte is niet enkel de waarheid. Zo breng je het wel, dat is erg jammer.

Ik zeg nu niet specifiek dat CBL's man maar niet hoeft te gaan. Het meest erge wat blijkt uit haar posts vind ik het 'voor wat, hoort wat' verhaal.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover za 20 apr 2013 - 10:05

Haha wat een hoop pagina's erbij, ff lezen hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Jerry za 20 apr 2013 - 10:14

Don't bother...

parisienne, jij verwoordt wat er in mijn hoofd zit Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Caribbeanlover za 20 apr 2013 - 10:19

Lejow schreef:Serieus he Kim. Ik krijg echt de kriebels van jou, weet je dat.
Prima dat jij over zoveel dingen zo anders denkt, maar laat de mensen die daar een andere mening over hebben dan ook gewoon in hun waarde.
Dat moet jij nodig zeggen dat mensen in hun waarde moeten gelaten worden terwijl jij commentaar hebt op mij.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Printje za 20 apr 2013 - 10:36

Als je echt ' echt' bent Kim dan ben ik wel zo benieuwd naar een foto van je. Heb helemaal een beeld voor me zoals je schrijft. Maar volgens mij hou je iedereen echt zo voor de gek.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  luisa za 20 apr 2013 - 11:56

Eens met Kim. Zij zegt hetzelfde als ik eerder , zij het veel korter, probeerde aan te geven. Het gaat nu niet om jou (man cbl) maar om je partner of eigenlijk de naaste die op sterven ligt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 20 apr 2013 - 19:31

KimRosenberg85 schreef:Ik wil ook niet dat mijn man meegaat, omdat dat hoort, of omdat dat nu eenmaal zo is als je getrouwd bent. Nee, hij gaat mee, omdat hij er op zo'n moment voor mij wilt zijn en zo heb ik dat exact hetzelfde bij hem. Voor mij is dat wel zo'n beetje de kern van liefde/een relatie, dat je er voor elkaar bent, juist ook op dit soort momenten. En natuurlijk heb ik op zo'n moment ook veel steun aan mijn zussen en andere familie, want die hebben natuurlijk dezelfde familieband en je deelt met hen meer herinneringen aan iemand als je oma, maar toch is ook mijn man belangrijk.

Als ik het verhaal hier zo hoor, dan is TO al veel vaker steeds alleen geweest, maar zou ze het toch fijn vinden als haar man ook wat betrokkenheid zou tonen. Door zijn weigering maakt hij de situatie voor haar alleen maar complex, terwijl hij juist even zou moeten luisteren naar wat zij op dit moment nodig heeft ...
Ik ben het hier wel mee eens. Ik heb dit ook bij mijn man. Hij alleen niet altijd bij mij, en daar baal ik soms wel van.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 19:39

Caribbeanlover schreef:
Lejow schreef:Serieus he Kim. Ik krijg echt de kriebels van jou, weet je dat.
Dat moet jij nodig zeggen dat mensen in hun waarde moeten gelaten worden terwijl jij commentaar hebt op mij.

laughcry Tuurlijk CBL
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet za 20 apr 2013 - 19:52

Ook eens met Kim haar visie op relaties/elkaar steunen/er voor elkaar zijn, ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat zoveel van jullie het er niet mee eens zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en situaties waarin je samen (!) een ander besluit neemt dat beter is.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 20:03

Maar het feit dat mijn vriend niet mee naar binnen ging in het IC kamertje, maakt zijn steunen/er voor mij zijn niet minder op hoor.
Tuurlijk is het in een relatie geven en nemen, maar daar vind ik dit gewoon los van staan.

Het belangrijkste is denk ik, dat je beide achter de manier staat waarop jullie het samen oplossen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne za 20 apr 2013 - 20:11

Ik begrijp het standpunt, echt. Kan me er deels ook wel in vinden. Mij gaat het meer om de beredenering van CBL erachter wat ik totaal niet snap. Man moet maar mee, want zij gaat ook zo vaak met hem mee. Als hij niet mee zou gaan, dan kon hij ook fluiten naar haar aanwezigheid bij schoonfamilie-gelegenheden. Dat zou ze in het vervolg dan ook niet meer doen, want daar heeft ze geen zin in, net zoals hij geen zin heeft om mee te gaan naar haar oma.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 20:18

Parisienne schreef:Ik begrijp het standpunt, echt. Kan me er deels ook wel in vinden. Mij gaat het meer om de beredenering van CBL erachter wat ik totaal niet snap. Man moet maar mee, want zij gaat ook zo vaak met hem mee. Als hij niet mee zou gaan, dan kon hij ook fluiten naar haar aanwezigheid bij schoonfamilie-gelegenheden. Dat zou ze in het vervolg dan ook niet meer doen, want daar heeft ze geen zin in, net zoals hij geen zin heeft om mee te gaan naar haar oma.

Nou dit ja.
Beetje van dat basisschool gedrag 'Ik mocht niet op jouw feestje komen, dus jij nu lekker ook niet op de mijne'.
Het is toch geen turf gebeuren ofzo. Ok, ik ben nu 2 keer met jou mee geweest naar familiedingen, nu moet jij ook 2 keer met mij mee.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoopy za 20 apr 2013 - 21:46

Lejow schreef:Maar het feit dat mijn vriend niet mee naar binnen ging in het IC kamertje, maakt zijn steunen/er voor mij zijn niet minder op hoor.
Tuurlijk is het in een relatie geven en nemen, maar daar vind ik dit gewoon los van staan.

Het belangrijkste is denk ik, dat je beide achter de manier staat waarop jullie het samen oplossen.

Maar dat zegt Kim toch ook niet? Ze zegt toch dat meegaan en buiten wachten ook steunen is?
Volgens mij lopen er wat discussies door elkaar en leest niet iedereen even goed.
Ik vind het ook raar dat man van cbl niet mee naar haar oma gaat, desnoods wachten in de auto. Maar aan de andere kant ishet ook raar dat dit in verband staat met wel of niet meegaan naar verjaardagen. Overigens is ie oma blijkbaar niet meer stervende en is man meegeweest, dus is er eigenlijk niks meer aan de hand Very Happy
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Jerry za 20 apr 2013 - 21:56

Maar wat is het wezenlijke verschil tussen

- meegaan de kamer in en er zijn voor steun
- op de gang wachten en er zijn voor steun
- thuis blijven en er zijn voor steun

?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 21:57

Snoopy schreef:
Lejow schreef:Maar het feit dat mijn vriend niet mee naar binnen ging in het IC kamertje, maakt zijn steunen/er voor mij zijn niet minder op hoor.

Maar dat zegt Kim toch ook niet? Ze zegt toch dat meegaan en buiten wachten ook steunen is?
Volgens mij lopen er wat discussies door elkaar en leest niet iedereen even goed.
Ik vind het ook raar dat man van cbl niet mee naar haar oma gaat, desnoods wachten in de auto. Maar aan de andere kant ishet ook raar dat dit in verband staat met wel of niet meegaan naar verjaardagen. Overigens is ie oma blijkbaar niet meer stervende en is man meegeweest, dus is er eigenlijk niks meer aan de hand Very Happy

Maar wat maakt het verschil dan tussen thuis op elkaar wachten, en in de auto?

En dat laatste klopt inderdaad. Oma leeft nog, man is meegeweest.. de discussie zou feitelijk klaar kunnen zijn :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 20 apr 2013 - 22:00

Lejow en Snoopy, over jullie laatste opmerking: dat heb ik op de vorige pagina ook al gezegd, en daarna heeft Kim niet meer gereageerd. Jullie discussiëren nu zelf verder, hoor Wink

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 20 apr 2013 - 22:01

Jerry schreef:Maar wat is het wezenlijke verschil tussen

- meegaan de kamer in en er zijn voor steun
- op de gang wachten en er zijn voor steun
- thuis blijven en er zijn voor steun

?

Ja, dit dus.. Dat vroeg ik me ook af laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siem za 20 apr 2013 - 22:46

Toet schreef:Ook eens met Kim haar visie op relaties/elkaar steunen/er voor elkaar zijn, ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat zoveel van jullie het er niet mee eens zijn. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en situaties waarin je samen (!) een ander besluit neemt dat beter is.

Maar die uitzonderingen zijn er volgens Kim juist niet en dat begrijp ik gewoon niet. Ik vind ook dat je ervoor elkaar moet zijn dat heb ik ook aangegeven en ik vind het ook niet meer dan normaal dat je op bezoek gaat. Echter ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die dat niet kunnen en dat het niet puur onwil is.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: