Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet mee naar buiten

+2
Susan
Pussycat
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:07

Mijn zoontje is vanaf begin deze week ziek. Dinsdagavond zijn we naar de huisartsenpost geweest omdat hij zo ineens piepend aan het ademhalen was. Verder heeft hij last van hoesten en slijm. Daar heeft hij niks gekregen, vond ze nog niet nodig. 's Avonds toen we daarna weer thuis waren had hij koorts.

Het hoogste wat hij sinds dinsdagavond had was 38,9.



Inmiddels gister bij onze eigen huisarts geweest omdat het toch niet beter ging. Nu ook een drankje gekregen.

Ik moet hem zo nog even temperaturen, maar denk niet dat hij nog koorts heeft. Is dus nog wel af en toe flink aan het hoesten. Drinkt wel goed.



Nu is mijn vraag, zou je je kindje mee naar buiten nemen? Ik moet namelijk nog boodschappen doen en daarmee kan ik eigenlijk niet wachten tot mijn vriend thuis is,dat kan wel eens laat worden.

Kan het kwaad als ik hem goed ingepakt meeneem voor de boodschappen? Wil uiteraard niet dat hij vervolgens weer zieker wordt. Ben nu zelf ook ziek en wordt daar ook niet blijer van

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:12

ik zou denken dat het ook wel lekker zal zijn even een frisse neus halen... dus gewoon lekker aankleden en gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:15

BeeGee schreef:ik zou denken dat het ook wel lekker zal zijn even een frisse neus halen... dus gewoon lekker aankleden en gaan.



Dat idee had ik ook, maar wil natuurlijk niet dat hij weer zieker wordt, vandaar even de vraag hier. En het is ons 1e kindje dus soms vind ik het nog wel eens lastig wat wel en niet te doen. Dus advies is hier altijd welkom Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Pussycat do 26 jan 2012 - 21:15

Ik zie ook niet in waarom het niet zou kunnen? Het is vandaag mooi weer Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:15

Ik zou hem gewoon mee naar buiten nemen. Warm aankleden. Een frisse neus is wel even lekker denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:18

Misschien een stomme vraag nog, maar neem je je kindje ook mee naar buiten als hij/zij iets koorts heeft? Of blijf je dan zoveel mogelijk binnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Susan do 26 jan 2012 - 21:19

Volgens mij is het achterhaald dat je met koorts binnen moet blijven. Je gaat natuurlijk niet een ziek, snotterend kind buiten laten spelen met druilerig weer, maar gewoon goed ingepakt in de wagen met droog weer lijkt mij geen enkel probleem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Happydobby do 26 jan 2012 - 21:21

Gewoon lekker warm inpakken, drinkt je kindje wel goed? De buitenlucht is juist goed.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:24

Met koorts kan je kindje prima mee naar buiten nemen ( tenzij het keihard regent) Maar met het weer zoals vandaag is het alleen maar goed om even een frisse neus te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  woezel do 26 jan 2012 - 21:39

Mijn dochter had gisteravond koorts, vanmorgen 38,2 maar die moet mee naar buiten want haar broers moeten ook naar school. Dus ook al was het hoger, dan moest ze mee.

Het is ook lekker buiten, dus zou gewoon een boodschapje halen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:49

Het is idd mooi weer, ben net even met de honden buiten geweest. Hopelijk knap ik zelf ook wat op van de frisse lucht.



@Woezel

Ja als je nog meer kindjes hebt dan moet je ze idd wel mee naar buiten nemen. Dan heb je geen keus.



@ Happydobby

Hij drinkt wel goed ja. Normaal krijgt hij 4 flessen van 200ml. Dat drinkt hij nu niet helemaal leeg. Dus ik verspreid het dan nu maar wat meer over de dag. Dus hij komt gelukkig wel aan voldoende vocht. Normaal krijgt hij om 20.00 uur de laatste fles met pap. Dat lukt nu niet. Ook de pap niet, daar heeft hij nog niet voldoende energie voor. Maar dat komt wel weer. Zolang hij maar voldoende vocht binnen krijgt. En dat gaat gelukkig goed.





Ik ga hem lekker inpakken en boodschappen doen. Bedankt iedereen voor de reacties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:49

Je hoeft tegenwoordig echt niet met koorts binnen te blijven. Dus lekker naar buiten gaan! Het is heerlijk weer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 22:07

Zeker voor een benauwd kind is buitenlucht goed. Ik kreeg juist het advies om veel naar buiten te gaan met hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Pollewop do 26 jan 2012 - 22:14

Met echt hoge koorts blijf ik wel binnen met ze, omdat ik er dan zelf ook niet aan moet denken om mijn jas aan te doen en dat gehannes allemaal.
Maar met 38 graden wel, dan is een frisse neus juist wel even lekker. En met dit weer zeker, lekker wat zon op het toetje!
Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Theeleut do 26 jan 2012 - 22:25

Hmm, nooit over nagedacht dat je dan niet naar buiten gaat. Ik moet wel, want dochter moet naar en van school.
Mijn zoon is ook erg verkouden momenteel en hoest veel, veel slijm in de keel en neus, maar wij gaan gewoon naar buiten. Wanten aan, muts op in de wagenzak en gaan. Gelukkig is mijn ventje niet ziek in zijn doen en laten, even vrolijk als altijd dus daarom denk ik er ook niet over na of hij te ziek is om weg te gaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 1:46

Hier lekker boodschappen wezen doen. Inmiddels heeft hij alweer een flesje gehad en ligt lekker in zijn bedje.

De koorts is gelukkig over. Hopelijk blijft dat zo. Vanmorgen had hij 36,6 en nu zojuist wel weer wat hoger 37. Dus maar even in de gaten houden.



Maar hij heeft alweer momentjes van lekker gek doen. Maar het ventje is zo ziek geweest, zo sneu. Maar goed het zal niet de 1e en laatste keer zijn dat hij zo ziek is/was. Ik hoop alleen niet dat elke keer als hij ziek wordt, dat ik het dan ook word. Normaal ben ik eigenlijk echt nooit ziek. Maar ik voel me nog steeds strontberoerd helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet mee naar buiten Empty Re: Wel of niet mee naar buiten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum