Kind bij je in bed slapen en afbouwen daarvan
+37
Charles
Novalee
Flower_L
Parel
Sea of Trees
Luce
Pink!
SarahKey
Coco
Lot
Annie24
xxjojootjexx
Manderijn
Fiwen
Annemie
M@niek
CCC
Parisienne
meisjesmama
Sanne
piene1983
Pien
Puggle
Lady4
Linda
maiadebij
Supertalentje
Tania
PapillonRose
Liadan
L!ND@
Tiara
Shopaholic
blondje1313
Darius
Printje
Floor
41 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Kind bij je in bed slapen en afbouwen daarvan
Mijn dochter gaat dit weekend voor het eerst logeren. M'n schoonmoeder wilde haar bij haar in bed laten slapen. Schoonpa zou dan op de kamer van de andere kleinkinderen slapen. Ik wil echter zelf toch liever dat ze eerst proberen om dochter in een eigen bed te laten slapen. Dat vind ik zelf prettiger.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Parisienne schreef:Voor de moeders waarvan de kinderen bij hen in bed slapen: hoe slaapt jullie kindje ergens anders? Stel wij zouden N. bij ons in bed nemen in de nacht, ben ik bang dat het logeren bij opa en oma hierdoor ook weer wat moeilijker gaat worden. Hoe gaat dit bij jullie?
J. sliep bij opa en oma net zo slecht. Hij heeft ook maar een enkele keer bij m'n ouders geslapen voordat M. geboren werd. M. slaapt nu wel regelmatig bij m'n ouders en daar slaapt ze ook hetzelfde m'n moeder legt haar dan ook vaak bij haar neer.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Parisienne schreef:Voor de moeders waarvan de kinderen bij hen in bed slapen: hoe slaapt jullie kindje ergens anders? Stel wij zouden N. bij ons in bed nemen in de nacht, ben ik bang dat het logeren bij opa en oma hierdoor ook weer wat moeilijker gaat worden. Hoe gaat dit bij jullie?
Hij slaapt daar in eigen bed, soms wordt hij daar ook wakker en ligt hij even tussen hen in tot hij weer slaapt en dan leggen ze hem weer terug. Maar ze zeggen altijd dat ze het niet erg vinden, het is maar 1 nachtje en daarna kunnen ze weer goed slapen.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Mijn kinderen hebben 's nachts nog nooit zonder ons ergens anders geslapen, dus hoe dat 's nachts zou gaan weet ik niet. Ik denk dat het dan hetzelfde gaat, maar ze slapen allebei niet slecht (ja, zoon wordt vaak wakker op het moment maar dat zal wel een fase zijn). Overdag slaapt K. gewoon goed ergens anders, maar dat doet hij thuis ook.Parisienne schreef:Voor de moeders waarvan de kinderen bij hen in bed slapen: hoe slaapt jullie kindje ergens anders? Stel wij zouden N. bij ons in bed nemen in de nacht, ben ik bang dat het logeren bij opa en oma hierdoor ook weer wat moeilijker gaat worden. Hoe gaat dit bij jullie?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier valt ze alleen in slaap op het grote bed leggen we haar terug en wordt ze ergens in de nacht wakker en gaat dan bij ons in bed. Dus we hebben nog wel iets aan onze avond maar als ze in de nacht wakker wordt gaat ze hard huilen en zitten en staan in bed. We hebben maar 1 slaapkamer dus voor ons is de keuze dan snel gemaakt tussen ons in en ze slaapt binnen 5 minuten en wij ook.
We willen er wel van af maar dan blijft ze huilen en niet slapen.
Ze heeft tot 9 maanden doorgeslapen in eigen bed maar nu is het denk ik een gewenning geworden dus heb geen tips voor je.
We willen er wel van af maar dan blijft ze huilen en niet slapen.
Ze heeft tot 9 maanden doorgeslapen in eigen bed maar nu is het denk ik een gewenning geworden dus heb geen tips voor je.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Novalee schreef:N. slaapt ook regelmatig bij ons in bed. De eerste zes maanden heeft ze 's nachts prima geslapen. Sindsdien heeft ze periodes waarin ze slecht slaapt. Eerst probeerden we wel met haar te gaan zitten op haar eigen kamertje en haar weer in haar eigen bedje te leggen. Maar op een gegeven moment lukte dat niet meer. Dan zat ze je zo om 2 uur 's nachts ruim een half uur om haar weer in slaap te krijgen zodat ze bij het wegleggen weer hard begon te huilen. Of dat je net weer een kwartiertje sliep en dat ze dan weer begon. En om 4 uur weer, en om half zes Na heel veel van dat soort nachten waren m'n vriend en ik het beide zat en hebben we haar bij ons in bed genomen. De eerste nachten was wel even wennen, zowel voor ons als voor haar. Maar dat duurde maar kort. Als we haar nu bij ons nemen slaapt ze binnen 2 minuten weer, en wij ook. Ze is dan wel moe en wil ook echt slapen, maar dat lukt haar dan niet zonder ons. Op zulke momenten wil ik er voor haar zijn.
Een tijdje terug sliep ze elke nacht bij ons, en was 's avonds in slaap vallen ook een probleem waardoor we 2 weken al om 21:00 uur met haar op bed lagen. Toen was ik wel even bang voor hoe het zou gaan, maar dit heeft zich vanzelf weer opgelost. We bleven het gewoon elke avond eerst in haar eigen bed proberen en na 2 weken sliep ze weer moeiteloos zelf in in haar eigen bed. Nu maak ik me er dus ook totaal niet druk om. Het zijn bij N. echt periodes, meestal als ze een flinke sprong in haar ontwikkeling maakt. Aangezien het nu ook heel veel nachten wel goed gaat in haar eigen bed ben ik niet bang dat we haar verkeerde dingen aanleren. Ze is nog maar zo klein, ze heeft nog tijd genoeg om alleen in haar bed te slapen.
Hier ben ik daar dus wel bang voor omdat het eigenlijk altijd drama is in zijn eigen bed. Ben ik bang dat hij alleen maar kan slapen met mij erbij in ons bed.
Heb nu 2 avonden veel bij zijn bedje gezeten en zo is hij nu 2 avonden wel gaan slapen (na grote krijsdrama's en ik smijt alles weg enzovoort). gisternacht is hij 's nachts nog een keer wakker geworden en heb ik weer een uur bij zijn bed gezeten en sliep hij weer verder. Vannacht bleef hij krijsen ook al zat ik er bij, uit frustratie heb ik hem maar bij me gelegd en toen heb ik nog 3 uurtjes geslapen daarna was het echt klaar volgens hem en bleef hij moeilijk doen ook al lag hij tussen ons in.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor, wij hebben op onze dochter haar kamer al vrij jong een eenpersoonsmatras gelegd. De eerste tijd lag zuinig haar ledikant en man of ik ernaast op het matras. Zo konden we dichtbij haar zijn en evt haar hand vast houden.
Niet lang daarna kwam ze ook op het matras liggen. Ze heeft toen een hele tijd daar geslapen, ze begon toen opeens stukken beter te slapen.
Het zag er een beetje armoedig uit, zo'n matras op de grond. Maar het was wel echt een succes. Inmiddels ligt ze al eventjes in een eenpersoonsbed en sindsdien slaapt ze nog beter.
Niet lang daarna kwam ze ook op het matras liggen. Ze heeft toen een hele tijd daar geslapen, ze begon toen opeens stukken beter te slapen.
Het zag er een beetje armoedig uit, zo'n matras op de grond. Maar het was wel echt een succes. Inmiddels ligt ze al eventjes in een eenpersoonsbed en sindsdien slaapt ze nog beter.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik zit er ook bij in een dekbed (anders heb ik het koud en vind ik mezelf heel sneu hahaha). mijn handen door de spijlen heen en zo ligt hij dan vaak op mijn handen te slapen. Ik vind hem eigenlijk nog te klein (vandaag 15 maanden) voor een ander bed dan een ledikant (de zijkant kan er niet uit dus ik zal dan een ander bed moeten kopen).
Floor- Ratel
Ezra wilde ook nooit slapen in een ledikant met spijlen, maar wel in een campingbedje, hij sliep opeens 's nachts door. We hebben wel gewoon zijn eigen matrasje erin gelegd in plaats van dat dunne matje dat erbij zit, dat ging echt heel goed.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ik heb het camping bed inderdaad ook al opgebouwd staan zodat als alles nu niet helpt hij daar gaat liggen (in de logeerkamer. we hebben nu zijn eigen kamer veranderd in de hoop dat het zo beter gaat, zo niet dan willen we een andere kamer en het campingbedje proberen).
Hij heeft er op vakantie ook een week in gelegen toen sliep hij redelijk maar dat is al weer ruim 7 maanden geleden.
Hij heeft er op vakantie ook een week in gelegen toen sliep hij redelijk maar dat is al weer ruim 7 maanden geleden.
Floor- Ratel
Ik heb het v/d week met mijn vriend gehad over het eventuele samen slapen. Over wat mijn gedachte erachter was, over het feit dat ik gewoon een oplossing wil waar iedereen tevreden mee is en waar iedereen weer door kan slapen. Hij wil het helaas absoluut niet hebben. Ze hoort in haar eigen bed vindt hij, samen slapen is niet 'normaal'. Is zijn goed recht om dat te vinden, ook al ben ik het niet mee eens, want ik zoek immers naar een oplossing voor iedereen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
He, vervelend Parisienne. Even een vraagje (misschien heb je het algezegd, maar ik heb niet het hele topic gelezen): is het een optie dat jullie de nachten gaan verdelen? Dus om en om eruit voor jullie dochter? Vaak zijn nachten met heel weinig slaap best te doen als je de nacht erna maar een normale nachtrust kunt krijgen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb hier nog een linkje van een blog over samen slapen, vond 'm wel in dit topic passen:
http://www.praktijkvader.nl/blog/van-nachtouders-naar-slapen-als-een-leeuw-hoe-slaap-je-echt-lekker-met-jonge-kinderen/
http://www.praktijkvader.nl/blog/van-nachtouders-naar-slapen-als-een-leeuw-hoe-slaap-je-echt-lekker-met-jonge-kinderen/
Gast- Gast
Parisienne, kun je niet een eenpersoonsbed voor N kopen, dan kun jij gewoon bij haar gaan liggen en daar verder slapen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Twellie: we wisselen al wel af, alleen echt helpen doet het niet helaas. Het gekke is ook dat ik niet omval van moeheid, ik ben het inmiddels wel gewend. Maar het is meer mijn algehele gemoedstoestand wat bagger is op het moment.
Rejoy: ik zal die link doormailen naar mijn vriend dit weekend. Hij is dan een paar dagen weg, kan 'ie het daar gaan lezen en er een eigen mening/beeld over vormen.
Susan: ik heb dat ook gedacht inderdaad. Het is een optie, die staat nog steeds open, al moeten we N.'s kamer dan wel drastisch veranderen. Het enige wat er dan in past is haar bed, verder niks. Vriend heeft mij 'groen licht' gegeven om een bed voor N. te regelen. Alleen ik snap hem niet. Hij is bang mij en onze relatie kwijt te raken als N. bij ons in bed/in de kamer komt, omdat hij vindt dat dat niet hoort en dat we samen moeten slapen in een bed. Maar het feit dat ik 's nachts bij haar in een bed wil gaan liggen accepteert 'ie sneller. Ik zou toch eerder voor de eerste optie gaan. Dan liggen we gewoon allemaal bij elkaar, in plaats van N. en ik samen en hij alleen.
Rejoy: ik zal die link doormailen naar mijn vriend dit weekend. Hij is dan een paar dagen weg, kan 'ie het daar gaan lezen en er een eigen mening/beeld over vormen.
Susan: ik heb dat ook gedacht inderdaad. Het is een optie, die staat nog steeds open, al moeten we N.'s kamer dan wel drastisch veranderen. Het enige wat er dan in past is haar bed, verder niks. Vriend heeft mij 'groen licht' gegeven om een bed voor N. te regelen. Alleen ik snap hem niet. Hij is bang mij en onze relatie kwijt te raken als N. bij ons in bed/in de kamer komt, omdat hij vindt dat dat niet hoort en dat we samen moeten slapen in een bed. Maar het feit dat ik 's nachts bij haar in een bed wil gaan liggen accepteert 'ie sneller. Ik zou toch eerder voor de eerste optie gaan. Dan liggen we gewoon allemaal bij elkaar, in plaats van N. en ik samen en hij alleen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Keelamandelen en het herstel daarvan bij een kind
» Kan een kind ook te veel slapen?
» Slapen in hotelkamer met kind?!
» Je kind bij oma laten slapen...
» Kind bij je in bed laten slapen of niet?
» Kan een kind ook te veel slapen?
» Slapen in hotelkamer met kind?!
» Je kind bij oma laten slapen...
» Kind bij je in bed laten slapen of niet?
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: