Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kind bij oma laten slapen...

+8
Liadan
Clapperdie
xxjojootjexx
Jazzlyn
loesje
Flip Fluitketel
Tania
Pussycat
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 2:44

als zij haar niet in slaap krijgt.

Onze dochter is helemaal geen moeilijke slaper.
S'ochtends slaapt ze van 9 tot 11 en s'middags van 2 tot 4 en dan weer van half 8 tot 6 á 7 uur.
Maar bij oma komt zij gewoon niet in slaap.
Ze heeft daar s'nachts nog nooit geslapen, maar is er overdag wel eens een dagje geweest.
En de laatste keer ben ik uit eten geweest met mijn man, maar toen we om 22:00 uur thuis kwamen toen was ze nog klaar wakker. Om 23:00 sliep ze uiteindelijk met veel moeite, maar ze werd s'nachts wel geregeld wakker.

Zou dat nou komen door het onbekende? Of door teveel prikkels die ze daar krijgt? Ze speelt daar nooit alleen ofzo, want oma staat al boven haar zodra ze zucht.

Maar waar ik nu over twijfel is het volgende:
Mijn man en ik twijfelen of wij samen 1 á 2 nachtjes weg durven te gaan.
2 nachten heb ik liever sowieso niet denk ik, maar 1 nachtje moet kunnen... zou je zeggen.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Ik ben zo bang dat ze helemaal niet in slaap komt en alleen maar aan het huilen is daar.
Maar aan de andere kant... het is maar 1 nachtje en dat is wel leuk voor mij en mijn man....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:48

Ik zou gewoon gaan, ze zal uiteindelijk vast wel een keer in slaap vallen.
En misschien gaat het nu wel goed.

Wij zijn vanaf dat ze 5 maand zijn zo'n elke 5 weken een nachtje weg geweest en allebei slaapproblemen, maar de tweede keer sliepen ze al om 21uur en waren ze 's nachts ook maar 1 keer wakker. Dat was/is thuis wel anders. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 2:53

Ik zou het ook gewoon doen. Ze zal gewoon moeten wennen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Tania zo 5 jun 2011 - 2:58

Ik zou ook gewoon gaan (maar mijn man wil niet Sad). Ze valt vanzelf wel in slaap en ze went er ook wel aan als ze vaker bij oma slaapt waarschijnlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 3:00

Ja ze zal misschien wel moeten wennen inderdaad. Maar ik vind het zo spannend/vreemd/raar etc...
Wat ik zeg... ik leg haar hier op bed en speen erin en binnen 5 minuten slaapt ze haha zo makkelijk, maar oma gaat met haar wiegen/wandelen en maar sussen en ja dan valt ze niet in slaap.
En we hebben al eens gezegd hoe ze wel in slaap valt, maar dan zegt ze; ''en ik doe het zo''.
En ja iedereen heeft ook een eigen manier... maar ja zo valt ze niet in slaap.

Maar ja misschien ben ik wel gewoon moeilijk Rolling Eyes

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Flip Fluitketel zo 5 jun 2011 - 3:08

Gewoon gaan! Is denk ik meer een idee van gewenning en kan je gelijk kijken hoe ze erop reageert voor als je nog meer weggaat. Hier blijft ze regelmatig bij haar opa en oma's slapen en heeft ze hetzelfde slaappatroon als thuis.
Verder zou ik het wel proberen te zeggen wat betreft de manier waarop je moeder haar in slaap probeert te krijgen en jullie aanpak zoals jullie het altijd doen proberen voor te leggen. Dit is ze natuurlijk ook zo gewend thuis.


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op zo 5 jun 2011 - 3:10; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  loesje zo 5 jun 2011 - 3:10

herkenbaar onze zoon is ook anders als hij bij oma en opa is maar daarom laten we hem sinds kort toch elke week een dagje na oma en opa toe zodat hij went dat dat helemaal niet erg is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Jazzlyn zo 5 jun 2011 - 3:12

Ik zou het zelf niet doen, omdat ik dan met een steen in mijn maag ergens zit. Zoon is nog niet uit logeren geweest ook smile .

Kun je anders niet nog eens praten met je moeder zodat ze het wel op jou manier doet en het dan eens een keer oefenen?

Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  xxjojootjexx zo 5 jun 2011 - 5:20

Ik zou het ook niet doen.
Ik zou helemaal niet kunnen genieten van een dagje/nachtje weg als ik weet dat mijn kinderen niet of slecht slapen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Clapperdie zo 5 jun 2011 - 5:22

Kan je moeder dan niet naar jouw huis komen? Dan slaapt het in het eigen bedje.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:24

xxjojootjexx schreef:Ik zou het ook niet doen.
Ik zou helemaal niet kunnen genieten van een dagje/nachtje weg als ik weet dat mijn kinderen niet of slecht slapen.

+1


en ik zou het mijn kind niet aan willen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Liadan zo 5 jun 2011 - 5:25

Ik zou het zelf ook niet doen, ik zou helemaal niet fijn weggaan als ik weet dat mijn dochter niet goed slaapt.
Maar ik ben hier sowieso niet zo makkelijk in, mijn dochter is nog nooit uit logeren geweest.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:28

Ik zou het op die manier ook niet doen/willen/kunnen.

Zoals ik het lees blijft je kindje wakker doordat je moeder blijft sussen/wiegen etc etc.
Als ik zou weten dat ze daardoor wakker blijft dan kan mijn moeder of haar gewoon in bed leggen zoals ze gewend is of ze past niet meer op met slapen erbij. Ik snap ook niet zo goed waarom ze het anders doet dan jullie waardoor ze dus duidelijk niet kan slapen....

Kun je haar niet bij iemand anders brengen?

@ Liadan: H. is ook niet echt uit logeren geweest.
Ze heeft wel een paar kee `s nachts bij mijn ouders geslapen toen ik in het ZH lag toen ze 3 maanden was maar toen sliep mijn man er ook... laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:38

Pussycat schreef:maar oma gaat met haar wiegen/wandelen en maar sussen en ja dan valt ze niet in slaap.
En we hebben al eens gezegd hoe ze wel in slaap valt, maar dan zegt ze; ''en ik doe het zo''.
En ja iedereen heeft ook een eigen manier... maar ja zo valt ze niet in slaap.

Dan heeft oma toch mooi een probleem, of niet? Op die manier heeft zij een onrustig kind en dus een minder goede nacht. Mocht je het echt een probleem vinden dan zou ik nog een keer met oma rond de tafel gaan zitten en zeggen (niet uitleggen maar zéggen) hoe jullie vinden dat het moet gebeuren.
Maar verder is een onrustig nachtje voor mij geen reden om dan maar thuis te blijven. Je moet als ouders zijnde toch gerust 1 nachtje van huis kunnen om weer lekker samen te zijn. Ik bel of sms trouwens nog steeds als de kinderen een keer een nachtje ergens blijven slapen. Daar is niets mis mee hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Teddyaapje zo 5 jun 2011 - 6:46

Ik vind dat je best een nachtje weg zou kunnen maar kan me voorstellen dat het niet zo ontspannend is als je (denkt dat) je kindje niet goed slaapt.

Misschien kun je het logeren eens een keer proberen als je zelf ook daar gaat slapen? Of als je denkt dat het komt door de vreemde omgeving dat oma bij jullie komt slapen die nacht?

Ik snap wel een beetje dat oma het op haar manier wil doen, maar als het zo niet werkt zal ze het toch anders moeten doen en dat zou ik haar ook uitleggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:47

Dromertje schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik zou het ook niet doen.
Ik zou helemaal niet kunnen genieten van een dagje/nachtje weg als ik weet dat mijn kinderen niet of slecht slapen.

+1


en ik zou het mijn kind niet aan willen doen.

Sorry dromertje maar ik vind dit wel iets overdreven! Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Teddyaapje zo 5 jun 2011 - 6:50

Laurientje85 schreef:
Dromertje schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik zou het ook niet doen.
Ik zou helemaal niet kunnen genieten van een dagje/nachtje weg als ik weet dat mijn kinderen niet of slecht slapen.

+1


en ik zou het mijn kind niet aan willen doen.

Sorry dromertje maar ik vind dit wel iets overdreven! Rolling Eyes

Ik vind dit eigenlijk niet overdreven, het is natuurlijk niet zo dat oma haar kleinkind mishandeld ofzo, maar als je weet dat je kindje daar niet zal kunnen slapen (door wat voor reden dan ook) en alleen maar aant huilen is zou ik het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 7:36

oooooww...
Nu is de keuze nog moeilijker hahaha.
Mijn man zegt we gaan gewoon niet moeilijk doen het is maar 1 nachtje enzo...
En zo kan je inderdaad denken... maar aan de andere kant.. ik moet er niet aan denken dat zij constant ligt te huilen terwijl ik plezier heb. Niet dat ik er iets van merk, maar dat schuldgevoel blijft.
Denk dat we er maar een dagje van maken en dan niet blijven slapen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Susan zo 5 jun 2011 - 7:40

Ik ben het eens met xxjojootjexx en Dromertje. Als oma trouwens pertinent weigert het aan te pakken op de manier waarvan je weet dat die werkt dan vind ik het ook niet een kwestie van wennen voor het kindje, maar een kwestie van aanpassen voor oma.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:47

Laurientje85 schreef:
Dromertje schreef:
xxjojootjexx schreef:Ik zou het ook niet doen.
Ik zou helemaal niet kunnen genieten van een dagje/nachtje weg als ik weet dat mijn kinderen niet of slecht slapen.

+1


en ik zou het mijn kind niet aan willen doen.

Sorry dromertje maar ik vind dit wel iets overdreven! Rolling Eyes

waarom overdreven? Als ik weet dat zij daar niet op haar gemak is en niet slaapt en de hele avond/nacht huilt, dan zou ik haar zo'n nacht niet aan willen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 7:54

Helemaal waar susan, maar geef mijn schoonmoeder een vinger en ze neemt je hele hand.
Zo is zij eenmaal en dat is absoluut niet af te leren.
Geloof mij maar Laughing

Hetzelfde met de fles geven... als wij daar zijn of zij hier dan verwacht zij gewoon dat zij de fles mag geven. Nu laat ik haar dat regelmatig doen en vind ik dat geen probleem, maar het is nu al zo geworden dat als ik de fles ga maken voor mijn dochter of het alleen al zeg dan rent haar oma al op haar af om d'r te pakken. Gisteren heb ik dan ook gewoon gezegd van kom maar bij mama zitten. En dan zit te me aan te kijken alsof ik haar niks gun... maar ja jammer dan.

Of bij binnenkomst mijn dochter wordt letterlijk van me afgepakt. Ik heb nog geen ''hallo'' of ''ga maar bij oma zitten'' gezegd. Dat vind zij op de 1 of andere manier gewoon normaal ofzo.

Nu wil ik mijn dochter ook niet elke dag in bad hebben omdat d'r huidje al zo droog is. En de afgelopen tijd heeft mijn schoonmoeder regelmatig opgepast omdat ik lichamelijk niet in orde was. Maar nu moest oma van de week even 1 uurtje oppassen want ik had fysio en ze was helemaal verontwaardigd dat ze de dag ervoor al in bad was geweest :o
Nou en dat terwijl ze die week daarvoor haar 3 keer in bad had gedaan....

Maar ja wat ik zeg volgens mij is ze nog niet tevreden als mijn dochter daar een week zou blijven haha.
Met dat etentje ook.. ik kwam terug en ik kreeg haar geen eens gelijk terug, dus ik dacht laat d'r maar nog even, want binnen tien minuten gingen we toch weer weg, maar het gaat om het idee. Hallo ik heb haar ook gemist al ben ik een avondje uit eten het is wel mijn dochter.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 7:55

Hmm misschien had ik beter in een frustratie topic kunnen reageren hahaha :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Tania zo 5 jun 2011 - 7:55

Ik had erover heen gelezen dat je dochtertje niet gaat slapen omdat oma het op haar eigen manier wil doen. In dat geval zou ik haar ook niet daar laten logeren. Ik zie er ook totaal niet het nut van in waarom ze het anders doet, dat is toch helemaal niet in het belang van je dochtertje.
Als ze na een goed gesprek nogsteeds alles op haar manier wil doen, zou ik m'n kindje er niet laten slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Wennes zo 5 jun 2011 - 8:07

is het geen idee dat oma bij jullie komt logeren zodat ze toch lekker in haar eigen bedje en omgeving kan slapen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 8:12

Wennes schreef:is het geen idee dat oma bij jullie komt logeren zodat ze toch lekker in haar eigen bedje en omgeving kan slapen?

Denk niet dat mijn schoonmoeder dat wilt, maar ik zou het kunnen voorstellen. Al denk ik niet dat het de vreemde omgeving is waardoor ze niet kan slapen... Maar is misschien het proberen waard.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind bij oma laten slapen... Empty Re: Je kind bij oma laten slapen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum