Kind bij je in bed slapen en afbouwen daarvan
+37
Charles
Novalee
Flower_L
Parel
Sea of Trees
Luce
Pink!
SarahKey
Coco
Lot
Annie24
xxjojootjexx
Manderijn
Fiwen
Annemie
M@niek
CCC
Parisienne
meisjesmama
Sanne
piene1983
Pien
Puggle
Lady4
Linda
maiadebij
Supertalentje
Tania
PapillonRose
Liadan
L!ND@
Tiara
Shopaholic
blondje1313
Darius
Printje
Floor
41 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Kind bij je in bed slapen en afbouwen daarvan
Coco schreef:Wij hebben tot ze ruim 2 waren met zijn viertjes in ons bed geslapen. Toen begon het wel echt te krap te worden. Laatste half jaar slaap ik met mijn zoon in ons bed en mijn man met mijn dochter op hun kamer.chococupcake schreef:
Heel even uit nieuwsgierigheid hoor, mocht er ooit een tweede bijkomen en H. slaapt dan nog steeds bij jullie hoe zie je dit dan voor je met nog een kindje erbij. Nogmaals gewoon een vraag, niet om een oordeel te geven.
Dus je slaapt nu niet meer met je man in een bed? Vind je dat niet erg?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Coco schreef:Wij hebben tot ze ruim 2 waren met zijn viertjes in ons bed geslapen. Toen begon het wel echt te krap te worden. Laatste half jaar slaap ik met mijn zoon in ons bed en mijn man met mijn dochter op hun kamer.chococupcake schreef:
Heel even uit nieuwsgierigheid hoor, mocht er ooit een tweede bijkomen en H. slaapt dan nog steeds bij jullie hoe zie je dit dan voor je met nog een kindje erbij. Nogmaals gewoon een vraag, niet om een oordeel te geven.
Daar was ik ook wel benieuwd naar.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Puggle schreef:Coco schreef:Wij hebben tot ze ruim 2 waren met zijn viertjes in ons bed geslapen. Toen begon het wel echt te krap te worden. Laatste half jaar slaap ik met mijn zoon in ons bed en mijn man met mijn dochter op hun kamer.chococupcake schreef:
Klopt, soms kunnen we net nog even een half uurtje samen liggen als hij ochtenddienst heeft, maar de laatste keer dat we samen sliepen is al wel een half jaar geleden en helemaal alleen met zijn tweetjes een nacht was ergens in juni voor het laatst.
Ik had natuurlijk liever dat de kinderen zouden doorslapen of in ieder geval beter slapen en ik met mijn man kon slapen, maar dat zit er nu eenmaal niet in.
Wordt alsnog zo'n 10x wakker gemaakt door mijn zoon maar daarvan hoef ik er maar ongeveer 2 x uit in plaats van iedere keer en dat scheelt al heel veel. En nu worden we allebei maar van 1 kind wakker. Anders van twee.
Als je kind echt zo slecht slaapt maakt het uiteindelijk niks meer uit waar je slaapt en met wie, als je maar slaapt.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja daar heb je ook wel gelijk in denk ik. Maar toch lijkt het me naar. Vind het erg vervelend voor jullie! Hopelijk binnenkort verandering misschien.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij willen allebei niet dat S bij ons slaapt. Als hij ziek is prima, dan is er een reden, maar normaal gesproken slaapt hij gewoon in zijn eigen bedje.
Wat we wel eens doen is 's ochtends vroeg even bij ons, en als 1 van ons eruit gaat, leggen we hem weer in zijn eigen bed. Maar alleen als hij echt erg vroeg is en het nog een uur duurt tot de wekker. Maar hij vind het ook wel leuk bij ons, aan onze haar trekken, in neuzen boren, met de speen tegen het hoofdeind tikken etc. Wij slapen allebei erg onrustig als hij bij ons ligt, dus daarom de keuze om hem niet bij ons te laten slapen.
En wij vinden het fijn om toch nog iets 'prive' te hebben. Als we in bed liggen praten we nog graag de dag even na of liggen gewoon wat tegen elkaar aan of wat mensen samen nog meer doen in bed.
Wat we wel eens doen is 's ochtends vroeg even bij ons, en als 1 van ons eruit gaat, leggen we hem weer in zijn eigen bed. Maar alleen als hij echt erg vroeg is en het nog een uur duurt tot de wekker. Maar hij vind het ook wel leuk bij ons, aan onze haar trekken, in neuzen boren, met de speen tegen het hoofdeind tikken etc. Wij slapen allebei erg onrustig als hij bij ons ligt, dus daarom de keuze om hem niet bij ons te laten slapen.
En wij vinden het fijn om toch nog iets 'prive' te hebben. Als we in bed liggen praten we nog graag de dag even na of liggen gewoon wat tegen elkaar aan of wat mensen samen nog meer doen in bed.
Lady4 schreef:Ik, als niet-moeder, verbaas me er echt over hoeveel ouders hun kind bij zich in bed of op de slaapkamer laten slapen. Mijn vriend, vader van een peuter, is daar overigens net zo verbaasd over. Zijn zoontje heeft de eerste twee jaar niet doorgeslapen, maar hun zoontje heeft nooit bij hem en zijn ex geslapen.
En wat ik me dan ook afvraag, hoe is je seksleven wanneer er iedere nacht een kind bij je ligt?
Het is zo'n taboe dat dat kinderen in hun eigen bed horen te slapen.
Wij als Europeanen hebben dat er in gebakken dat kinderen in hun eigen bed horen te slapen op hun eigen kamer.
Is natuurlijk de keuze van iedere ouder wat hij doet, dus waarom daarover oordelen?
In heel veel culturen slapen ze bij elkaar, en waarom persee je kind laten huilen in een zijn eigen kamer omdat het persee daar moet slapen?
Mijn zoontje slaapt als hij wil bij ons, dat betekend meestal dat hij ergens in de nacht bij ons komt meestal na 3en maar soms eerder of later, als hij ziek is de hele nacht.
Dochter slaapt in co-sleeper ivm met bv.
We hebben in t begin wel geprobeerd zoon op zijn eigen kamer te laten slapen, tegen ons gevoel in laten huilen omdat iedereen zei dat dat hoorde. Na een tijdje hebben we ons erbij neergelegd en nu slapen we hartstikke goed en scheelt veel gedoe.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Een vriendin van me is docent op een middelbare school. Ze gaf les en een leerling vroeg of haar dochter van 1,5 nog bij haar in bed sliep. Een Marokkaanse jongen riep: tuurlijk dat is toch logisch ze is amper 2 dan ga je ze toch niet alleen op een kamer leggen. Hij vond het echt heel raar dat Nederlandse kinderen dus meestal in een eigen kamer slapen, dat kon hij maar moeilijk begrijpen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ja idd Linda!
Het is in heel veel landen gebruikelijk.. eigenlijk zijn wij Europeanen gewoon raar hahaha
Het is in heel veel landen gebruikelijk.. eigenlijk zijn wij Europeanen gewoon raar hahaha
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik zie het probleem niet. Als jullie er beter door slapen door je kind bij je in bed te halen, dan is dat toch alleen maar een win win situatie? Mijn hemel, boeiend wat de rest van de wereld ervan vindt.. En dan nog.. Zorgt de rest van de wereld dan ook voor jouw kind als het 's nachts steeds wakker is?
De oudste is bijna 4 en slaapt af en toe bij ons in bed. Mits hij gaat keten, dan gaat hij terug. Mijn jongste kan niet slapen bij ons in bed, maar dat is sowieso een moeilijke slaper. De omstandigheden moeten precies goed zijn wil hij kunnen slapen. We hebben het samen slapen wel geprobeerd de eerste maanden, maar dat was niks. Maar had hij daar wel beter op geslapen, dan ging hij gewoon in ons bed. Slaapgebrek is zo killing..
De oudste is bijna 4 en slaapt af en toe bij ons in bed. Mits hij gaat keten, dan gaat hij terug. Mijn jongste kan niet slapen bij ons in bed, maar dat is sowieso een moeilijke slaper. De omstandigheden moeten precies goed zijn wil hij kunnen slapen. We hebben het samen slapen wel geprobeerd de eerste maanden, maar dat was niks. Maar had hij daar wel beter op geslapen, dan ging hij gewoon in ons bed. Slaapgebrek is zo killing..
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik vind het echt niet fijn om onze zoon bij ons in bed te laten slapen, dan slapen we allebei vreselijk onrustig. Zoon ligt altijd te woelen en te draaien en pikt heel veel ruimte in
Als hij niet kan slapen dan ga ik bij hem liggen of mijn vriend, dan heeft 1 van de 2 tenminste een goede nachtrust.
Maar als je het zelf prettig vindt, waarom niet? Zie daar niet heel veel kwaads in, behalve dat ik bang zou zijn dat het kind niet gewend raakt om alleen te slapen.
Als hij niet kan slapen dan ga ik bij hem liggen of mijn vriend, dan heeft 1 van de 2 tenminste een goede nachtrust.
Maar als je het zelf prettig vindt, waarom niet? Zie daar niet heel veel kwaads in, behalve dat ik bang zou zijn dat het kind niet gewend raakt om alleen te slapen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Mijn nachtrust is voor ons alledrie heel belangrijk.
Lois slaapt niet bij ons in bed, die gaat keten, maar deed ze het wel dan mag ze gewoon bij ons slapen. Sexen wij wel op de bank ofzo.
Lois slaapt niet bij ons in bed, die gaat keten, maar deed ze het wel dan mag ze gewoon bij ons slapen. Sexen wij wel op de bank ofzo.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Wij hebben een goede nacht gehad....mede doordat j naast ons in ledikant sliep, en l tussen ons in. Hij heeft koorts, en dan heb ik hem liever bij mij dan op zijn eigen kamer.
Elke avond gaat hij naar zijn eigen bed. Ene keer gaat het goed, andere keer slaapt hij bij ons. Prima...zolang wij er allemaal betere nachtrust door hebben.
Bij ons in bed leggen om in te slapen begin ik niet aan.
Elke avond gaat hij naar zijn eigen bed. Ene keer gaat het goed, andere keer slaapt hij bij ons. Prima...zolang wij er allemaal betere nachtrust door hebben.
Bij ons in bed leggen om in te slapen begin ik niet aan.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Linda schreef:Lady4, volgens mij riep ik ook zo iets toen ik nog geen kind had.
En ik nog harder...
Flower_L- Ratel
Flower_L schreef:Linda schreef:Lady4, volgens mij riep ik ook zo iets toen ik nog geen kind had.
En ik nog harder...
Daarom zei ik, het is geen commentaar, slechts verbazing. En van mijn vriend zijn kan dus ook, papa van een peuter die de eerste twee jaar niet heeft doorgeslapen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lady4 schreef:Flower_L schreef:Linda schreef:Lady4, volgens mij riep ik ook zo iets toen ik nog geen kind had.
En ik nog harder...
Daarom zei ik, het is geen commentaar, slechts verbazing. En van mijn vriend zijn kan dus ook, papa van een peuter die de eerste twee jaar niet heeft doorgeslapen.
Ik vind dat er echt een wereld van verschil zit tussen een kind dat niet doorslaapt of een kind dat echt gewoon slecht slaapt. Dus twee jaar niet doorslapen zegt niet zoveel. Heel vervelend als je kind een paar keer per nacht wakker wordt hoor maar een paar keer nacht of 20 keer per nacht je bed uit (en een kind dat dan nog niet slaapt) is nogal een verschil. Twee jaar lang elke nacht 20 keer je bed uit houdt echt niemand vol.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Maar was die peuter dan ook elke nacht om het uur bijv wakker? Want niet doorslapen is natuurlijk een vrij vaag begrip.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Linda schreef:piene1983 schreef:Linda schreef:Liadan schreef:Floor, hij mag gewoon meteen bij ons in bed. Ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik hem uit zou moeten leggen want wij vinden het geen probleem als hij bij ons slaapt.
Ik snap ook niet waarom mensen zichzelf zwak of een slappeling noemen als ze hun kinderen in hun bed laten slapen. Ik vind daar echt niks zwaks aan.
Ik noemde mezelf een slappeling... Over sommige dingen in de opvoeding had ik nogal strikte ideeen, dat ik die nu een voor een overboord mik omdat het toch anders blijkt uit te pakken maakt dat ik mezelf ( soms gekscherend) een slappeling noem. Slapen met mijn zoontje in bed vind ik eigenlijk heel fijn, ik slaap heel rustig en hij ook. Ook slaapt hij goed in zijn eigen bed, maar niet altijd. Het is voor mij een gevoel, ooit wilde ik het anders óf DE mensen om mij heen zeggen dat het niet hoort of kan. Dat creëert voor mij wel een spanningsveld.
Als jullie het beiden prettig vinden, zou het je dan niet heel veel rust geven als je je er gewoon bij neerlegt?
Het is vervelend als mensen hun mening aan je opdringen. Bij mij ging het op een gegeven moment het ene oor in en het andere oor weer uit. Ik heb echt moeten leren om te doen waar ik me goed bij voelde, ipv te luisteren naar anderen. Toen dat eenmaal goed ging voelde ik me veel beter.
Je hebt ook gelijk, voor mijn gevoel heb ik soms dingen niet gedaan omdat het niet zo zou horen. Ben best assertief en sta relatief stevig in mijn schoenen maar wat mijn zoontje aangaat ben ik zo vreselijk onzeker. Doe ik het wel goed, hoort het zo wel. Natuurlijk weet ik dat ik naar mezelf moet luisteren maar in werkelijkheid doe ik dat te weinig of pas later. Merk ook dat het niet weggaat en eigenlijk alleen maar erger wordt.
Ontopic: zoon heeft vannacht bij mij in bed geslapen. Mijn vriend is naar de logeerkamer vertrokken omdat hij door zijn gesnurk B. steeds wakker maakte. Heerlijk geslapen tot half 8. Standaard gaat het niet worden, de mogelijkheid is er wel.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik zie het ook niet als commentaar. Wil alleen maar zeggen dat in de praktijk dingen toch soms anders uitwijzen.
Flower_L- Ratel
Inderdaad, niet doorslapen is een breed begrip. Daarnaast denk ik dat mannen over het algemeen wat 'makkelijker' denken. Ik denk dat zij het net iets minder meekrijgen of meemaken dan de vrouwen. Over het algemeen zijn het toch vaker de moeders die uit bed gaan dan de vaders.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Voor de moeders waarvan de kinderen bij hen in bed slapen: hoe slaapt jullie kindje ergens anders? Stel wij zouden N. bij ons in bed nemen in de nacht, ben ik bang dat het logeren bij opa en oma hierdoor ook weer wat moeilijker gaat worden. Hoe gaat dit bij jullie?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
N. slaapt ook regelmatig bij ons in bed. De eerste zes maanden heeft ze 's nachts prima geslapen. Sindsdien heeft ze periodes waarin ze slecht slaapt. Eerst probeerden we wel met haar te gaan zitten op haar eigen kamertje en haar weer in haar eigen bedje te leggen. Maar op een gegeven moment lukte dat niet meer. Dan zat ze je zo om 2 uur 's nachts ruim een half uur om haar weer in slaap te krijgen zodat ze bij het wegleggen weer hard begon te huilen. Of dat je net weer een kwartiertje sliep en dat ze dan weer begon. En om 4 uur weer, en om half zes Na heel veel van dat soort nachten waren m'n vriend en ik het beide zat en hebben we haar bij ons in bed genomen. De eerste nachten was wel even wennen, zowel voor ons als voor haar. Maar dat duurde maar kort. Als we haar nu bij ons nemen slaapt ze binnen 2 minuten weer, en wij ook. Ze is dan wel moe en wil ook echt slapen, maar dat lukt haar dan niet zonder ons. Op zulke momenten wil ik er voor haar zijn.
Een tijdje terug sliep ze elke nacht bij ons, en was 's avonds in slaap vallen ook een probleem waardoor we 2 weken al om 21:00 uur met haar op bed lagen. Toen was ik wel even bang voor hoe het zou gaan, maar dit heeft zich vanzelf weer opgelost. We bleven het gewoon elke avond eerst in haar eigen bed proberen en na 2 weken sliep ze weer moeiteloos zelf in in haar eigen bed. Nu maak ik me er dus ook totaal niet druk om. Het zijn bij N. echt periodes, meestal als ze een flinke sprong in haar ontwikkeling maakt. Aangezien het nu ook heel veel nachten wel goed gaat in haar eigen bed ben ik niet bang dat we haar verkeerde dingen aanleren. Ze is nog maar zo klein, ze heeft nog tijd genoeg om alleen in haar bed te slapen.
Een tijdje terug sliep ze elke nacht bij ons, en was 's avonds in slaap vallen ook een probleem waardoor we 2 weken al om 21:00 uur met haar op bed lagen. Toen was ik wel even bang voor hoe het zou gaan, maar dit heeft zich vanzelf weer opgelost. We bleven het gewoon elke avond eerst in haar eigen bed proberen en na 2 weken sliep ze weer moeiteloos zelf in in haar eigen bed. Nu maak ik me er dus ook totaal niet druk om. Het zijn bij N. echt periodes, meestal als ze een flinke sprong in haar ontwikkeling maakt. Aangezien het nu ook heel veel nachten wel goed gaat in haar eigen bed ben ik niet bang dat we haar verkeerde dingen aanleren. Ze is nog maar zo klein, ze heeft nog tijd genoeg om alleen in haar bed te slapen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Mijn man zegt weet ik hoe vaak dat hij zich er zo op verheugt dat de kleintjes bij ons in bed kunnen slapen. Nu zijn ze daar nog wat te klein voor, en ze slapen liever in hun eigen bedjes. Be careful what you wish for, denk ik altijd haha.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Als mijn ouders oppassen slapen ze net zo slecht. Ik ben nu een paar dagen bij mijn ouders en vandaag gaat mijn vader proberen of mijn zoontje een nacht bij hem in bed wilt. Ik ben heel benieuwd of dat gaat lukken, met mijn man wil hij niet slapen.Parisienne schreef:Voor de moeders waarvan de kinderen bij hen in bed slapen: hoe slaapt jullie kindje ergens anders? Stel wij zouden N. bij ons in bed nemen in de nacht, ben ik bang dat het logeren bij opa en oma hierdoor ook weer wat moeilijker gaat worden. Hoe gaat dit bij jullie?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Onze zoon slaapt tegenwoordig ook bij ons, vanacht bijvoorbeeld, hij werd wakker en wilde niet meer in zijn bed, dus bij ons sliep hij gelijk weer verder. Mijn nachtrust is heilig dus we nemen hem gewoon in bed.
@parisienne, mijn zoon heeft 2 x bij opa/oma gelogeerd en daar slaapt hij prima, 1 keer was hij wakker om 6,00 omdat mijn schoonpa opstond om te gaan werken en die heeft hem toen bij mijn schoonmoeder in bed gelegd. Geen probleem hier.
@parisienne, mijn zoon heeft 2 x bij opa/oma gelogeerd en daar slaapt hij prima, 1 keer was hij wakker om 6,00 omdat mijn schoonpa opstond om te gaan werken en die heeft hem toen bij mijn schoonmoeder in bed gelegd. Geen probleem hier.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Parisienne schreef:Voor de moeders waarvan de kinderen bij hen in bed slapen: hoe slaapt jullie kindje ergens anders? Stel wij zouden N. bij ons in bed nemen in de nacht, ben ik bang dat het logeren bij opa en oma hierdoor ook weer wat moeilijker gaat worden. Hoe gaat dit bij jullie?
J logeert alleen bij mijn ouders en dan slaapt mijn vader op de bank en J bij mijn moeder in bed. J slaapt prima maar mijn ouders hebben een waardeloze nacht want de bank ligt niet geweldig en mijn moeder wordt 100x per nacht wakker van het gedraai van J. En ondanks dat vinden ze het heel leuk als ze komt logeren
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Keelamandelen en het herstel daarvan bij een kind
» Kan een kind ook te veel slapen?
» Slapen in hotelkamer met kind?!
» Je kind bij oma laten slapen...
» Kind bij je in bed laten slapen of niet?
» Kan een kind ook te veel slapen?
» Slapen in hotelkamer met kind?!
» Je kind bij oma laten slapen...
» Kind bij je in bed laten slapen of niet?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: