Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

+29
Jezzie
M-G
Twellie
Paper Crown
Linda
blondje1313
Susan
Shisha
Esmee
Artemis
LDJ
mauwmauw
Teddyaapje
Printje
Puggle
Shopaholic
Flower_L
Sun88
Jade
Happydobby
sanne-84
koNijntje
Steep
Manderijn
Caroow
Ayla
Fiwen
Lejow
MissBitchy
33 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 1:23

Ik zei altijd heel stellig: de box is om in te spelen, bed om in te slapen.
Wanneer ik zie dat hij moe wordt of in slaapt valt, dan leg ik 'm ook in z'n bedje.
Maar nu heeft ie maar heel eventjes geslapen (in bed dus) en heb ik 'm mee naar beneden genomen want hij wilde echt niet meer slapen...
En ja hoor... nu issie in de box in slaap gevallen. Maar om 'm dan wéér opnieuw in z'n bed te leggen is ook weer zo wat. Over een half uurtje krijgt ie de fles, dus laat 'm nu maar liggen. Maar toch vind ik dit dan lastige momenten.

Of moet ik er niet zo moeilijk in zijn en 'm ook gewoon in de box laten slapen?
Ik weet dat vrienden van ons hun kleine overdag altijd in de box laten slapen, alleen 's nachts ligt het in bed... Dat vind ik dus echt niks, maar goed ieder z'n manier natuurlijk smile
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Esmee ma 12 aug 2013 - 1:26

Zo even voor een hazenslaapje maakt dat toch niets uit? Mijn dochter viel ook altijd tijdens het wandelen in slaap, dan liet ik haar binnen ook haar slaapje uitslapen in de wandelwagenbak hoor. Maar voor de rest legde ik haar dan wel in bed.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 1:28

Ja dat doe ik ook hoor, na het wandelen gewoon lekker laten liggen in de kinderwagen.
En nee, hazenslaapjes maken ook niet uit hoor.
Maar ik ben denk ik bang dat hij straks niet meer boven wil slapen en vervolgens lekker in de box gaat liggen tukken...
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Lejow ma 12 aug 2013 - 1:29

Ja hoor B sliep geregeld in de box, toen er meer ritme in kwam zijn we haar echt in haar bedje gaan leggen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 1:37

Hier hebben we op zich een redelijk ritme al.
Alleen slaapt ie nu de laatste paar dagen steeds korter in bed overdag...
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Lejow ma 12 aug 2013 - 1:38

Misschien teken dat het ritme weer gaat veranderen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 1:41

Ja zou kunnen...
Maar moet ik hem dan maar volgen zeg maar?
Ben zo bang dat het slapen één groot drama wordt.
Al moet ik zeggen dat we enorm verwend zijn met een baby die al vanaf 7 weken doorslaapt en ook vanaf toen een ritme had van luier verschonen - fles - spelen - slapen en dat iedere 4 uur overdag.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Fiwen ma 12 aug 2013 - 1:44

Ik was in die tijd al lang blij als ze even sliep... waar dat dan was maakte me echt niet uit.
 
Nu valt ze ook af en toe op de bank ik slaap 's avonds (als ik moet werken en papa krijgt haar niet in bed laat hij haar op de bank tv kijken tot ze in slaap valt en dan leggen we haar daarna in haar bedje). Ik kon en kan me daar echt niet druk om maken, als dat zo eens een keer is zal hij heus niet meteen niet meer boven willen slapen.

En als dat wel zou zijn... Tjah, ik snap nooit zo goed wat het probleem is als een kind 's middags lekker in de box slaapt. 
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Ayla ma 12 aug 2013 - 1:45

Van 1x in de box slapen gaat hij niet meteen slecht slapen hoor, gelukkig niet! Hier was een korter slaapje vaak wel aanloop naar een keer slapen minder op een dag.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Caroow ma 12 aug 2013 - 1:53

Het bed is voor 's nachts, de box overdag. Of de wagen. Of de bank. Of de arm van oma. R slaapt overal en nergens, die valt gewoon in slaap als hij moe is, hij slaap zeer zeer zelden overdag in bed. Het is een heerlijk makkelijke baby die nooit moe is (tijdens het wakker zijn zeg maar) dus ik vind het prima zo. Lekker dicht bij ons.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Caroow ma 12 aug 2013 - 1:54

MissBitchy schreef:Ja dat doe ik ook hoor, na het wandelen gewoon lekker laten liggen in de kinderwagen.
En nee, hazenslaapjes maken ook niet uit hoor.
Maar ik ben denk ik bang dat hij straks niet meer boven wil slapen en vervolgens lekker in de box gaat liggen tukken...
Kun je ook benoemen wat je daar verkeerd aan vindt?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Manderijn ma 12 aug 2013 - 2:12

Ik zou hem niet aanleren dat de box is om in te slapen. Ik denk ook altijd dat het in een bed een stuk comfortabeler ligt voor een baby dan in een box.
Hier gebeurde het ook wel eens dat wanneer ik weer in de box keek hij/zij lag te slapen. Dan zou ik ze niet daarom wakker maken.
Maar als je weet dat het slaaptijd is, dan in bed leggen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Steep ma 12 aug 2013 - 2:13

Caroow schreef:
MissBitchy schreef:Ja dat doe ik ook hoor, na het wandelen gewoon lekker laten liggen in de kinderwagen.
En nee, hazenslaapjes maken ook niet uit hoor.
Maar ik ben denk ik bang dat hij straks niet meer boven wil slapen en vervolgens lekker in de box gaat liggen tukken...
Kun je ook benoemen wat je daar verkeerd aan vindt?
Dit vraag ik me ook wel af. Daarnaast zou ik vooral zijn ritme volgen, anders krijg je gegarandeerd drama en trek je uiteindelijk aan het kortste eind.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Manderijn ma 12 aug 2013 - 2:18

Nou ik vind er nog best wat verschillen tussen zit. Bed-Box Matras-boxkleed slaapkamer-huiskamer licht-donker stil-lawaai
Ik denk dat je kind wel aan de omgeving van waar hij slaapt gaat wennen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Caroow ma 12 aug 2013 - 2:20

Manderijn schreef:Nou ik vind er nog best wat verschillen tussen zit. Bed-Box Matras-boxkleed slaapkamer-huiskamer licht-donker stil-lawaai
Ik denk dat je kind wel aan de omgeving van waar hij slaapt gaat wennen.
En waarom is het erg dat een kind overdag graag in een lichte omgeving met geluid slaapt? R is nog nergens aan gewend, die slaapt op de opvang meestal alleen in een donkere koele kamer, thuis overdag in de box in een warm huis en 's nachts bij ons in bed of in zijn ledikant naast ons bed in een hele warme kamer.

Misschien komen de problemen nog smile Maar zo vinden wij het het prettigst, lekker dicht bij ons.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  MissBitchy ma 12 aug 2013 - 2:23

Caroow schreef:
MissBitchy schreef:Ja dat doe ik ook hoor, na het wandelen gewoon lekker laten liggen in de kinderwagen.
En nee, hazenslaapjes maken ook niet uit hoor.
Maar ik ben denk ik bang dat hij straks niet meer boven wil slapen en vervolgens lekker in de box gaat liggen tukken...
Kun je ook benoemen wat je daar verkeerd aan vindt?
Omdat ik vind dat de box niet is om in te slapen.
Maar misschien moet ik dat idee maar loslaten hoor smile
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Manderijn ma 12 aug 2013 - 2:23

Ik zeg niet dat het erg is, maar ik kan niet zeggen dat ik er geen verschil in zie.
Kijk, dat mijn kinderen op die leeftijd behoefte hadden aan duidelijkheid, wil niet zeggen dat elk kind dat heeft. Maar wij waren wel allemaal gebaat bij goed slapende kinderen. En nog trouwens. En dat doen ze nu eenmaal beter als ze in bed liggen dan ergens anders een stukje tukken.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  koNijntje ma 12 aug 2013 - 2:27

T sliep op die leeftijd ook wel eens in de box of kinderwagen.
L slaapt echter alleen op schoot, daar heb ik meer moeite mee..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  sanne-84 ma 12 aug 2013 - 2:27

Ik vind het ook belangrijk dat dochter overdag boven in bed slaapt. Bed=slapen, box=spelen. 
Juist om 'later' problemen te voorkomen. (Hoewel ze bij mij nu juist niet goed in slaap valt in de box, wat soms bij anderen toch wel makkelijk zou zijn)
Caroow, als R bij de kdv wel gewoon in een rustige ruimte slaapt zal hij er idd minder problemen mee hebben.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Linda ma 12 aug 2013 - 2:28

Mijn dochter sliep wel eens in de box. Zoon niet, als ik zie dat hij in slaap gaat vallen dan leg ik hem in z'n bed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Happydobby ma 12 aug 2013 - 2:47

Fiwen schreef:Ik was in die tijd al lang blij als ze hij even sliep... waar dat dan was maakte me echt niet uit.
 
+1 Yes 

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Jade ma 12 aug 2013 - 2:48

Ik leg R. eigenlijk altijd in bed als ze moe is. Ik vind het wel handig dat ik dan gewoon kan stofzuigen/rommelen zonder dat ze er last van heeft (ook al slaapt ze overal doorheen).

Toen het zo warm was sliep zo ook wel eens in de box of de kinderwagen omdat het boven te warm was. Daarna was het niet moeilijker om haar weer in bedje te leggen. Ze slaapt trouwens ook wel eens op mijn borst.

Aan het begin was ik ook bang een lastige slaper te krijgen. Ze huilde veel en was heel onrustig, ik legde haar daarom elke keer op een rustige plek weg. Nu slaapt ze graag/makkelijk in haar bedje, maar ook op andere plaatsen. Ik vind het wel prima zo.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Sun88 ma 12 aug 2013 - 3:26

Hier heeft nog nooit in de box geslapen, had me niet uit gemaakt, aangezien ik dan blij zou zijn dat hij sliep. Nu heeft hij vaste slaap tijden, mocht hij een keer moe zijn en valt in slaap, lekker laten liggen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Flower_L ma 12 aug 2013 - 4:06

J is duidelijk niet goed in orde, en is net in slaap gevallen in de box.

Normaal slaapt hij altijd in bed of in de wagen cq drager wanneer we weg zijn)
Ik doe er niet moeilijk om. Stel hij was niet ziek, had ik hem overgelegd naar bed, gezien hier een luidruchtige peuter rondhuppelt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Shopaholic ma 12 aug 2013 - 5:14

Ja hoor. Geen problemen mee gehad. Nu ze natuurlijk watgroter worden niet meer, maar in het hele begin vond ik het wel fijn en gezellig.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum