Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moederschap.. Ik ben eerlijk..

+62
Ayla
blondje1313
tweeling
Lady4
liesje
Ella
Darius
Sophiee
Knof
nillis
Bolleke
Sea of Trees
LDJ
Océane
bolus26
_Lana_
Bruintje Beer
Star007
Parel
Mamsie
Printje
Thunder
Alex
Aggi
Liadan
holaagirl
Rouge
Flower_L
Shopaholic
Cupcake
SarahKey
Annie24
Puggle
Elodie
Tania
xxjojootjexx
Fearie
Sterrin_
Bliss
Lejow
chipa
Luce
Stuiterbal
Charles
M@niek
Pruim
Linda
Manderijn
Viva
Steep
studiebol
Susan
strawberry
Limburg85
Filoria
meisjesmama
maiadebij
Supertalentje
CCC
Purpleflower
Amber-
Paper Crown
66 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:19

Zo,inmiddels ben ik dan alweer 6 weken mama en alhoewel Julian de allerliefste wens en grootste wens is en hij echt puur geluk en van goud is voor mij, en dat ik elke dag dankbaar ben dat ik zijn mama ben, kan ik nu oprecht zeggen dat ik het moederschap an sich, héél zwaar vind.
Wat had ik me dit rooskleurig voorgesteld zeg. Leek wel alsof ik totale realiteitsbesef was verloren tijdens mijn zwangerschap en dat ik het teveel heb geidealiseerd. Ik vind het zwaar. Zwaar dat hij 24/7 van mij/ons afhankelijk is. Ik ben vrijwel de hele dag met hem bezig.. hij slaapt, op de nachten na en een enkele dag tussendoor, belabberd.. heeft veel honger en wil alleen maar opgetild en gedragen worden. Je kunt hem geen seconde in de box laten liggen, of op de bank want dan schreeuwt hij moord en brand. Als hij honger heeft en het flesje duurt hem te lang, nou dan krijst hij alsof hij al 2 maanden geen eten heeft gehad, valt letterlijk zijn fles aan om zich vervolgens 8x in een minuut te verslikken.. Gelukkig slaapt hij in de nacht vrijwel door (23:00/05:00) en als ik hem dan met veel moeite in slaap heb gekregen en zelf ook even wil gaan liggen gaat hij natuurlijk huilen. Haha. En dan moet ik zeggen dat ik een heel makkelijk kindje heb. Hij is eigenlijk heel zoet en doet de typische dingen die een baby gewoon moet doen zonder onnodig te huilen. Als Julian huilt is er altijd wat, meestal hongerMoederschap.. Ik ben eerlijk.. 3079029344 en dan kan je maar beter zorgen dat je hem snel zijn flesje geeft want hij zuigt aan alles waar hij naar kan happen.. Maar het meest zware is wel dat ik pas mag rusten wanneer al zijn babywishes vervuld zijn.
Als hij wakker wordt om te eten en ik kijk in zijn wiegje dan maakt mijn hart een sprongetje en dan vind ik hem zo lief. Ik word elke dag weer verliefd op hem. Hij lacht naar me en ik ben apetrots, het is een lief jongetje en ik zou zonder 1 seconde na te denken mijn leven aan hem geven, maar POTVERDORIE! Ik vind het zwaar. Ik doe het ook helemaal alleen, mijn man werkt gewoon elke dag en dan vind ik het sneu dat hij dan zijn bed uit moet. En ik ben nogal van de: 'Ik doe het wel hoor..' en ik ben zo'n eikel die als hij slaapt niet direct ook plat gaat maar eerst eens het huishouden doe. Stom.
Maar, nu dit.. het lijkt wel alsof er een soort taboe heerst op eerlijk zijn hoe je het moederschap ervaart. Ik kijk afentoe Julian gewoon groot. Dan denk ik, kon je maar zeggen wat je wilde kleine man.. en als ik gewoon eerlijk ben over wat ik ervan vind, hoor ik bijna altijd: 'oh vond ik niet.. ik had een makkelijke baby..' maar dat is 't ook niet, Julian ís ook makkelijk, maar dat neemt niet weg dat ik het zwaar vind.
Dus vertel eens, hoe heb jij het moederschap ervaren in het prille begin?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Amber- zo 17 feb 2013 - 6:23

Ik heb het precies ervaren zoals jij hierboven zegt. Ook Luuk kon je nog geen sec in de box leggen of hij huilde al. Was hele dagen met hem bezig.
Maar wat ben ik vreselijk gek op mijn ventje!!!

Ik vind het nu steeds leuker en makkelijker worden, hij is veel tevredener. Kan zich langer zelf vermaken!

Maar die eerste weken vond ik echt heeel erg pittig!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:26

Paper Crown schreef:Maar, nu dit.. het lijkt wel alsof er een soort taboe heerst op eerlijk zijn hoe je het moederschap ervaart.
Maar dit doen 'jullie, moeders' toch echt zelf. Want geheid dat hieronder reacties komen van vrouwen die dit taboe ook ervaarden. En ik hoor het om mij heen ook. Dus wat als iedereen nou gewoon eens in het openbaar eerlijk gaat zijn? Dan doorbreek je dat taboe!

Ergens zit er een angst om niet goed genoeg te zijn. Waar komt dat toch vandaan? Er moet ook altijd bij gezegd worden: "Ik vind mijn kind geweldig en ik zou aaaaalles voor hem/haar overhebben, maarrrrrr..." Waarom doen jullie dat? Je kunt toch ook gewoon 'ns zeggen dat je baalt? Ik snap dat probleem echt niet. Jullie zouden het elkaar zoveel makkelijker maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Purpleflower zo 17 feb 2013 - 6:27

Eerlijk.... Ik vond er niks aan.
Voelde mezelf kut, had een super makkelijke baby maar kon niet genieten.
Pas na een maand of 15 kwam mijn roze wolk en kon ik op en top genieten van mijn meisje.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:28

Bij H. was het wel zoals ik me had voorgesteld. Behalve de hele sores om haar hartje en dat ik ziek werd.

Maar doordat bij haar alles volgens het zogenaamde boekje ging, was de eerste tijd met A. een regelrechte hel.
Maar he... Het komt goed. Kan even duren maar uiteindelijk.... Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  CCC zo 17 feb 2013 - 6:29

Ik heb dit de eerste maanden ook zo ervaren, ik stond er vrijwel alleen voor omdat ik bv gaf en mijn vriend veel aan het werk was die periode. Het was loodzwaar soms, nu een aantal maanden later merk ik dat het steeds makkelijker word. En die taboe, ja die ken ik. Ik ben daar alleen veel te nuchter en te eerlijk voor dus ik zeg dat gewoon tegen mensen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:29

Rood schreef:
Paper Crown schreef:Maar, nu dit.. het lijkt wel alsof er een soort taboe heerst op eerlijk zijn hoe je het moederschap ervaart.
Maar dit doen 'jullie, moeders' toch echt zelf. Want geheid dat hieronder reacties komen van vrouwen die dit taboe ook ervaarden. En ik hoor het om mij heen ook. Dus wat als iedereen nou gewoon eens in het openbaar eerlijk gaat zijn? Dan doorbreek je dat taboe!

Ergens zit er een angst om niet goed genoeg te zijn. Waar komt dat toch vandaan? Er moet ook altijd bij gezegd worden: "Ik vind mijn kind geweldig en ik zou aaaaalles voor hem/haar overhebben, maarrrrrr..." Waarom doen jullie dat? Je kunt toch ook gewoon 'ns zeggen dat je baalt? Ik snap dat probleem echt niet. Jullie zouden het elkaar zoveel makkelijker maken.
Klopt. Maar ik denk dat je dit zal snappen wanneer je zelf moeder bent. Het is echt bitter zoet rood, echt. Het is niet te omschrijven wat het in je losmaakt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Supertalentje zo 17 feb 2013 - 6:30

Niks geen taboe, ik vond het eerste jaar zwaar. En iedereen die ik spreek ook. Gelukkig worden ze groter!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  CCC zo 17 feb 2013 - 6:31

Paper Crown schreef:
Rood schreef:
Paper Crown schreef:Maar, nu dit.. het lijkt wel alsof er een soort taboe heerst op eerlijk zijn hoe je het moederschap ervaart.
Maar dit doen 'jullie, moeders' toch echt zelf. Want geheid dat hieronder reacties komen van vrouwen die dit taboe ook ervaarden. En ik hoor het om mij heen ook. Dus wat als iedereen nou gewoon eens in het openbaar eerlijk gaat zijn? Dan doorbreek je dat taboe!

Ergens zit er een angst om niet goed genoeg te zijn. Waar komt dat toch vandaan? Er moet ook altijd bij gezegd worden: "Ik vind mijn kind geweldig en ik zou aaaaalles voor hem/haar overhebben, maarrrrrr..." Waarom doen jullie dat? Je kunt toch ook gewoon 'ns zeggen dat je baalt? Ik snap dat probleem echt niet. Jullie zouden het elkaar zoveel makkelijker maken.
Klopt. Maar ik denk dat je dit zal snappen wanneer je zelf moeder bent. Het is echt bitter zoet rood, echt. Het is niet te omschrijven wat het in je losmaakt.
Eens, je moet het echt zelf ervaren.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:34

Paper Crown schreef:Klopt. Maar ik denk dat je dit zal snappen wanneer je zelf moeder bent. Het is echt bitter zoet rood, echt. Het is niet te omschrijven wat het in je losmaakt.
Wat zal ik snappen wanneer ik zelf moeder ben? Dat het zwaar is? Dat ik dan niet meer eerlijk ben? Dat ik dan ineens met het taboe mee ga doen? Ik ben niet gek of jong, ik weet hoe bitterzoet het is, ook al heb ik het dan nog nooit gevoeld. Daarom neem ik het juist voor j(ulli)e op en zeg ik: hou, voor je eigen welbevinden, eens op met die lat zo hoog leggen. Wees gewoon eerlijk, zoals jij nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  maiadebij zo 17 feb 2013 - 6:34

het eerste jaar met N vond ik ook erg zwaar. Hij huilde veel, sliep ook belabberd en was enorm snel overprikkeld en overstuur. Achteraf gezien had ik het meer moeten nemen hoe het was en bovenal, de klok/tijd los moeten laten. Bij J was ik relaxter en heb ik het heel anders ervaren. Als ze niet wilde slapen, dan ging ze in de draagdoek. Als ze honger had kreeg ze een voeding, of de vorige nu 1 uur of 3 uur geleden was. Ik ging met ze op stap en we deden veel leuke dingen (N was toen 20 maanden dus ik moest ook wel dingen blijven ondernemen).
Misschien is een draagdoek/ergonomische drager iets voor je? Ik vind het jammer dat ik hier bij N nog niet van wist, het had het mij een stuk makkelijker kunnen maken denk ik.
In ieder geval, je bent lang de enige niet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:35

chococupcake schreef:Eens, je moet het echt zelf ervaren.
Zal ik maar niets meer zeggen dan? Ik HAAT die opmerking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:35

Bijv, gisteravond. Ik was doodmoe maar we gingen uiteten met mijn broertje, schoonzusje en mijn man. Julian was een paar uur naar mijn moeder en na 't eten hebben we hem opgehaald en mijn broertje en schoonzusje afgezet. Ik was gewoon heel erg jaloers op hen dat zij gingen slapen en ik nog wel een paar uur te gaan had haha!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  meisjesmama zo 17 feb 2013 - 6:35

Ik heb het 2 maal zo ervaren.
Heftig en zwaar tot dat ze aan de medicijnen en Pepti zaten en ingebakerd toen kreeg ik totaal andere kindjes...

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Filoria zo 17 feb 2013 - 6:36

Ik vond het hele eerste jaar zwaar, maar de eerste weken het ergste. Voelde me opgesloten in mijn eigen huis.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:37

Rood schreef:
Paper Crown schreef:Klopt. Maar ik denk dat je dit zal snappen wanneer je zelf moeder bent. Het is echt bitter zoet rood, echt. Het is niet te omschrijven wat het in je losmaakt.
Wat zal ik snappen wanneer ik zelf moeder ben? Dat het zwaar is? Dat ik dan niet meer eerlijk ben? Dat ik dan ineens met het taboe mee ga doen? Ik ben niet gek of jong, ik weet hoe bitterzoet het is, ook al heb ik het dan nog nooit gevoeld. Daarom neem ik het juist voor j(ulli)e op en zeg ik: hou, voor je eigen welbevinden, eens op met die lat zo hoog leggen. Wees gewoon eerlijk, zoals jij nu.
Het was meer op wat je zei over dat moeders het zelf doen. Het rooskleuriger maken. Daarom is het bitterzoet, het is namelijk niet alleen kommer en kwel, het is ook leuk! En het zou idd fijn zijn als vrouwen even normaal deden en gewoon eens zeggen hóe 't echt is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Limburg85 zo 17 feb 2013 - 6:38

Ik vind het ook zwaar, pas nu besef ik hoe verwend we waren met de vrijheid omdat de andere 2 groter zij . En hier heeft R tot 9 welen bijna alleen maar gehuild en heel weinig geslapen en van heel mensen kreeg ik ongeloof en dat maakte het ontzettend zwaar naast het non stop gehuil, niet slapen en verwerken van de bevalling en de hectieck erna. Nu slaapt hij voorbeeldig maar moet wel heel strak aan het schem houden waardoor je non stop aan huis gekluisterd ben en dan word je wereld zo klein maat ja alles beter dan non stop gehuil en niet slapen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:38

Mijn eerste was echt een onwijs pittige baby. Wat jij neergezet hebt, waren mijn gedachten in die tijd.

Deze keer heb ik echt een droombaby!! Hij drinkt netjes zijn flessen leeg, groeit als kool, slaapt als een os en ook als hij wakker is, hoor je hem bijna niet.
Deze keer is het echt genieten en snap ik de roze wolk van nieuwbakken ouders. Ik kan mijn oudste nog steeds alle aandacht van de wereld geven, omdat de jongste heel veel slaapt. En heerlijk kijken naar het kleine hoopje mens in zijn bedje doet mijn hart overlopen van liefde.

Zo zwaar als ik de omgang vond van 0 naar 1 kind, zo makkelijk vind ik de omschakeling van 1 naar 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:41

Ik voel me ook erg opgesloten op sommige dagen. Ik mocht een paar weken geen autorijden ivm de keizersnee, er lag steeds een pak sneeuw of het was veel te koud om met een baby op pad te gaan en ik kon bovendien ook niet zover lopen want dan had ik pijn. En mijn man ging om 09:00 uit huis en kwam weer om 18:00 of later. De muren kwamen op me af. Nu is dat beter. Ik kan weer rijden, ik kan flinke stukken lopen en het weer is prima op een paar gekke buien na.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 6:41

Paper Crown schreef:Het was meer op wat je zei over dat moeders het zelf doen. Het rooskleuriger maken. Daarom is het bitterzoet, het is namelijk niet alleen kommer en kwel, het is ook leuk! En het zou idd fijn zijn als vrouwen even normaal deden en gewoon eens zeggen hóe 't echt is.
Ja, precies. Als je baalt, mag je gewoon even alleen balen. En natuurlijk is het ook leuk. Maar volgens mij is er niemand die, bv. over jouw situatie, denkt: nou, die klaagt zoveel, die houdt vast niet van d'r kind. Dus dat hoef je (niet specifiek jij, maar in het algemeen) er niet bij te zeggen. Het is gewoon zwaar, klaar. Thank God for the love adrenaline, want anders zou je je kind zo weggeven en verdergaan waar je gebleven was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:42

Maia, ik heb een marsupi maar denk maar niet dat meneer erin wil hoor. Hij spartelt net zo lang tot je er mee kapt. Soms terroriseert hij me echt, zonder grappen haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:43

Rood schreef:
Paper Crown schreef:Het was meer op wat je zei over dat moeders het zelf doen. Het rooskleuriger maken. Daarom is het bitterzoet, het is namelijk niet alleen kommer en kwel, het is ook leuk! En het zou idd fijn zijn als vrouwen even normaal deden en gewoon eens zeggen hóe 't echt is.
Ja, precies. Als je baalt, mag je gewoon even alleen balen. En natuurlijk is het ook leuk. Maar volgens mij is er niemand die, bv. over jouw situatie, denkt: nou, die klaagt zoveel, die houdt vast niet van d'r kind. Dus dat hoef je (niet specifiek jij, maar in het algemeen) er niet bij te zeggen. Het is gewoon zwaar, klaar. Thank God for the love adrenaline, want anders zou je je kind zo weggeven en verdergaan waar je gebleven was.
Nou exact! Haha, soms dacht ik echt als mijn moeder wegging, maaaaaaaaaam, please niet gaan en als je gaat neem hem dan even mee haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 6:44

Limburg85 schreef:Ik vind het ook zwaar, pas nu besef ik hoe verwend we waren met de vrijheid omdat de andere 2 groter zij . En hier heeft R tot 9 welen bijna alleen maar gehuild en heel weinig geslapen en van heel mensen kreeg ik ongeloof en dat maakte het ontzettend zwaar naast het non stop gehuil, niet slapen en verwerken van de bevalling en de hectieck erna. Nu slaapt hij voorbeeldig maar moet wel heel strak aan het schem houden waardoor je non stop aan huis gekluisterd ben en dan word je wereld zo klein maat ja alles beter dan non stop gehuil en niet slapen.
Dit lijkt me echt vreselijk Limburg. Dat hij zoveel huilt. Moet je nagaan, Julian huilt niet eens echt veel ofzo.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  strawberry zo 17 feb 2013 - 6:45

Rood schreef:
chococupcake schreef:Eens, je moet het echt zelf ervaren.
Zal ik maar niets meer zeggen dan? Ik HAAT die opmerking.

Maar sommige dingen moet je ook eerst zelf ervaren, wil niet zeggen dat je je mening of advies er niet over mag geven smile

Ik vond de 1e tijd na mijn zwangerschappen ook hartstikke zwaar, en bij beide kinderen durfde ik niet toe te geven dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn was. Mede door dat er een beetje een taboe op ligt en dat iedereen maar doet alsof het ze zo gemakkelijk af gaat durfde ik niet te zeggen dat ik het helemaal niet zo gemakkelijk vond.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  strawberry zo 17 feb 2013 - 6:46

Paper Crown schreef:
Rood schreef:
Paper Crown schreef:Het was meer op wat je zei over dat moeders het zelf doen. Het rooskleuriger maken. Daarom is het bitterzoet, het is namelijk niet alleen kommer en kwel, het is ook leuk! En het zou idd fijn zijn als vrouwen even normaal deden en gewoon eens zeggen hóe 't echt is.
Ja, precies. Als je baalt, mag je gewoon even alleen balen. En natuurlijk is het ook leuk. Maar volgens mij is er niemand die, bv. over jouw situatie, denkt: nou, die klaagt zoveel, die houdt vast niet van d'r kind. Dus dat hoef je (niet specifiek jij, maar in het algemeen) er niet bij te zeggen. Het is gewoon zwaar, klaar. Thank God for the love adrenaline, want anders zou je je kind zo weggeven en verdergaan waar je gebleven was.
Nou exact! Haha, soms dacht ik echt als mijn moeder wegging, maaaaaaaaaam, please niet gaan en als je gaat neem hem dan even mee haha.

Haha dat denk ik na een jaar nog weleens.. Pleas neem hem alsjeblieft maar even mee.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moederschap.. Ik ben eerlijk.. Empty Re: Moederschap.. Ik ben eerlijk..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum