Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Up discussietopic

+25
Mamsie
Caroow
Tamagotchi
_Lana_
Darius
missy.
Linda
Burgemeester Irene
Sea of Trees
Liadan
Teddyaapje
Tiara
Pruim
Supertalentje
Aimee
Tania
Floor
Lady4
Bolleke
xxjojootjexx
Fiwen
Susan
Fortissimo
Parisienne
Printje
29 plaatsers

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 2:52

Dat laatste kan best, daar ken ik de situatie niet goed genoeg voor. Maar een spreekwoord is vaak een dooddoener omdat het zo waar is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Teddyaapje di 5 feb 2013 - 2:56

parisienne, heb je dit problm al eens op t d&v forum neergelegd? Daar zijn heel wat moeders die meer ervaring hebben als de meeste van ons hier, al denk ik dat t slechte slapen niet komt of opgelost wordt met UP. Uit t traject dat jullie doorlopen hebben is toch ook naarvoren gekomen dat t met de mentale ontwikkeling van N. te maken heeft? Ik ben samen met mn vriend de dvd van UP aant kijken, misschien iets voor jullie?

Hier slaapt T. de laatste 2w ook niet meer zoals eerst. Wij lopen hem in slaap in de wompat en als hij snachts wakker wordt komt ie bij ons in bed. Binnekort komt er een cosleeper langs ons bed te staan. Bij ons is het waarschijnlijk een fase die wel weer overwaait.

Wat je trouwens eens zou kunnen proberen, misschien loopt er iets van een waterader door N.s kamer. Je zou een spiegel op de kop onder haar bed kunnen leggen en ik hoorde laatst iemand dir vuilniszakken hiervoor gebruikte. Google maar eens. Anders misschien eens t alternatieve circuit proberen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 6:59

Kan dit topic niet gesplitst worden, ik vind het wel jammer dat dit nu een discussietopic geworden is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 7:02

Zazou schreef:Wat ik trouwens ook afvraag, het kind komt in een ruzie terecht met een ander kind op school, heeft het dan enig idee hoe hij/zij zich daaruit moet redden?
Waarom zou het geen idee hebben hoe het zich uit een ruzie moet redden? Mijn dochter heeft vaak genoeg aanvaringen met andere kinderen en zij kan prima tegen de ander zeggen wat ze daarvan vindt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 7:03

Bolleke schreef:
Zazou, volgens mij worden dat de kinderen die heel makkelijk te pakken zijn en wellicht ook wel gepest. Ik merk dat het er op de basisschool best hard aan toe gaat tussen de kinderen en ik denk dat zo'n kind dan inderdaad niet weerbaar genoeg is.
Ik vind dit echt onzin, waarom zou een kind niet weerbaar genoeg zijn? Omdat het nooit in de hoek heeft gestaan of nooit genegeerd is?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 7:08

Carrie schreef:Ik lees dit topic echt met verbasing. Ik snap niet waarom men kiest voor deze methode, vooral niet wanneer ik lees dat mensen in hun omgeving de kindjes die al wat ouder zijn en met deze methode zijn opgevoegd ze liever zien gaan dan komen. Omdat het hele vervelende kinderen zijn die de boel slopen en niet luisteren.
Volgens mij wordt dit alleen gezegd door mensen die totaal niet weten wat UP inhoudt en die denken dat je bij UP geen grenzen stelt en dat kinderen alles mogen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 7:29

Volgens mij heerst er een to-taal verkeerd beeld van UP bij een aantal mensen. UP staat niet gelijk aan een vrije opvoeding zonder regels en grenzen. Een kind opvoeden volgens UP betekent niet dat een kind altijd alles mag, altijd haar zin krijgt en nooit gecorrigeerd wordt. Mijn kind wordt zeer regelmatig gecorrigeerd, zoals ieder ander kind dat twee is. Mijn kind doet ook dingen die niet door de beugel kunnen en ik grijp echt wel in, op het moment dat zij met een mes wil gaan gooien of haar zusje pijn doet. Mijn kind is geen losgeslagen projectiel dat nergens naar luistert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty UP-discussie-topic

Bericht  Susan di 5 feb 2013 - 7:41

Ik vind het best een interessant onderwerp en ik kan me voorstellen dat anderen het oorspronkelijke topic liever willen blijven gebruiken om tips uit te wisselen, dus bij deze een UP-discussie-topic.

Ik weet zelf niet goed wat ik van UP vind. Sommige dingen spreken me wel aan, maar ik zou het niet volledig op die manier kunnen en willen doen. Dat is ook wat me tegenstaat eraan, want ik heb niet het idee dat je er een paar dingen uit kunt pikken die je bruikbaar vindt en de rest links kunt laten liggen. Voor mijn gevoel is het soms gewoon te zwart/wit, door de manier waarop het soms wordt geformuleerd in die (kortere) artikelen krijg ik de indruk dat dit voor sommige mensen de enige juiste methode is.

Tegelijk vind ik tegenstanders van UP ook weer ongenuanceerd. Als je een paar kinderen kent die volgens UP worden opgevoed en die zich niet weten te gedragen dan betekent het niet dat die hele methode niet deugt. Er zijn ook kinderen die wel met regels, straffen en belonen worden opgevoed en zich misdragen. Ik denk ook wel dat sommige mensen het hele idee rondom niet straffen en belonen iets te letterlijk nemen en denken dat die kinderen alles mogen of nooit te horen krijgen dat ze iets goed doen en voor zover ik het begrijp is dat niet zo.

Ik ben benieuwd, ik hoop dat de discussie op een fijne manier kan worden gevoerd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Bolleke di 5 feb 2013 - 7:49

Liadan schreef:
Bolleke schreef:
Zazou, volgens mij worden dat de kinderen die heel makkelijk te pakken zijn en wellicht ook wel gepest. Ik merk dat het er op de basisschool best hard aan toe gaat tussen de kinderen en ik denk dat zo'n kind dan inderdaad niet weerbaar genoeg is.
Ik vind dit echt onzin, waarom zou een kind niet weerbaar genoeg zijn? Omdat het nooit in de hoek heeft gestaan of nooit genegeerd is?
Ik heb mijn zoon nog nooit genegeerd dus waar dat vandaan komt? Hij weet altijd precies waarom ik ergens niet meer op in ga, maar dat is geen negeren dat is gewoon klaar zijn met de discussie.
En ik denk wel degelijk dat kinderen daar problemen mee kunnen ondervinden, kinderen gaan onderling heel anders met elkaar om, dan word niet gepraat maar geknepen, of iets gemeens gezegd. Nu wil ik niet zeggen dat je thuis gemene dingen tegen je kind moet zeggen maar als een kind thuis nooit de ervaring van teleurstelling meemaakt denk ik dat het op school nog vaak lastig word.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Susan di 5 feb 2013 - 7:52

Liadan schreef:Kan dit topic niet gesplitst worden, ik vind het wel jammer dat dit nu een discussietopic geworden is.

Ik heb een UP-discussie-topic geopend, maar vooralsnog gaat het hier verder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Fiwen di 5 feb 2013 - 7:53

Helemaal eens met Liadan en Rejoy.

En als ik zie hoe mijn neefjes zijn in vergelijking met J dan weet ik zeker dat je liever J over de vloer hebt dan (een van) mijn neefjes en die worden heel streng en hardhandig opgevoed (ze krijgen nog net geen klappen). Die breken echt de tent af als je niet oplet.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 7:55

Waarom zou je niet een aantal punten uit kunnen pikken waar je je in kunt vinden en die toepassen?
Ik ben absoluut geen voorstander van de hele UP methode maar sommige dingen gebruik ik wel. Niet omdat ik vooraf wist dat die punten daarin voorkomen maar omdat ik me daar goed bij voel en het bij de kinderen goed werkt. Bij A. dan, bij H. gaat het buiten de normale fase's om allemaal "volgens het boekje".
A. is een heel ander verhaal, hij is veel gevoeliger, kan enorm driftig worden, slaapt een stuk slechter. Bij hem gebruik ik een hele andere aanpak dan bij H. en als ik zo nu en dan dit topic lees komen er best wat dingen overeen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Bolleke di 5 feb 2013 - 7:56

Ik vind het ook ontzettend interessant, vooral omdat het echt tegenover mijn ideeën staat. Maar net als bij de UP mensen worden er ook uiterste genoemd over de mensen die het niet zo doen. Ik sta ook open voor de wensen van mijn zoon, en het komt regelmatig voor dat we het op zijn manier doen, omdat dat ook gewoon kan. Maar wanneer dat niet kan, en ik heb hem uitgelegd waarom niet, dan ben ik wel snel klaar met discussieren. Het is niet dat ik hem constant straf en dat er geen ruimte is voor zijn eigen wensen, emoties en inbreng.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Sea of Trees di 5 feb 2013 - 8:02

Even los van de UP discussie: is het geen optie om N. op dat moment uit de situatie te halen en 's nachts even op de bank te zitten met wat drinken? Of wil ze dan per sé spelen?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Susan di 5 feb 2013 - 8:08

Bedankt voor het samenvoegen, maar de laatste reactie (van Sea of Trees) stond toch juist goed in dat andere topic?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 8:10

UP is niet een methode of iets met alleen maar vastomlijnde regels, maar als je echt overtuigd bent van UP zul je (vrijwel) alle aspecten, omdat het een zonder het ander niet logisch is. Dat is dus niet omdat je je vast wilt houden aan één specifieke methode, maar omdat je ervan overtuigd bent dat deze manier van denken/opvoeden de manier is dat het beste bij je past.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Burgemeester Irene di 5 feb 2013 - 8:15

Klopt Susan, maar die reactie stond er nog niet toen ik begon met splitsen, en ik heb het topic vanaf een bepaalde pagina gesplitst, niet per bericht. Kan ik niets aan veranderen dus.

Burgemeester Irene
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 411
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 8:22

Bolleke schreef:
Ik heb mijn zoon nog nooit genegeerd dus waar dat vandaan komt? Hij weet altijd precies waarom ik ergens niet meer op in ga, maar dat is geen negeren dat is gewoon klaar zijn met de discussie.
En ik denk wel degelijk dat kinderen daar problemen mee kunnen ondervinden, kinderen gaan onderling heel anders met elkaar om, dan word niet gepraat maar geknepen, of iets gemeens gezegd. Nu wil ik niet zeggen dat je thuis gemene dingen tegen je kind moet zeggen maar als een kind thuis nooit de ervaring van teleurstelling meemaakt denk ik dat het op school nog vaak lastig word.
Ik heb het ook niet alleen tegen jou.
En mijn kinderen maken thuis vaak genoeg teleurstellingen door, want het is niet zo dat ze alles mogen.
Maar jij snapt volgens mij niet wat UP inhoudt. En wat zou ik dan thuis moeten doen zodat ze op school geen problemen ondervinden?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 8:22

Susan schreef:
Liadan schreef:Kan dit topic niet gesplitst worden, ik vind het wel jammer dat dit nu een discussietopic geworden is.

Ik heb een UP-discussie-topic geopend, maar vooralsnog gaat het hier verder.
Dank je wel smile

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Bolleke di 5 feb 2013 - 8:43

Liadan schreef:
Bolleke schreef:
Ik heb mijn zoon nog nooit genegeerd dus waar dat vandaan komt? Hij weet altijd precies waarom ik ergens niet meer op in ga, maar dat is geen negeren dat is gewoon klaar zijn met de discussie.
En ik denk wel degelijk dat kinderen daar problemen mee kunnen ondervinden, kinderen gaan onderling heel anders met elkaar om, dan word niet gepraat maar geknepen, of iets gemeens gezegd. Nu wil ik niet zeggen dat je thuis gemene dingen tegen je kind moet zeggen maar als een kind thuis nooit de ervaring van teleurstelling meemaakt denk ik dat het op school nog vaak lastig word.
Ik heb het ook niet alleen tegen jou.
En mijn kinderen maken thuis vaak genoeg teleurstellingen door, want het is niet zo dat ze alles mogen.
Maar jij snapt volgens mij niet wat UP inhoudt. En wat zou ik dan thuis moeten doen zodat ze op school geen problemen ondervinden?
Ik snap wel wat het inhoudt. Maar jij wil bijvoorbeeld niet dat je kinderen iemand pijn doen, omdat dat dan zielig is voor die ander ipv dat ze dan straf krijgen en het daarom niet doen. Op school krijgen ze wel straf als ze een ander kind knijpen of slaan. Stel dat het werkt, en jouw kind zal een ander echt geen pijn doen, maakt het dat wel tot een makkelijk slachtoffer. Ik merk het bij een meisje bij C. in de klas, die is van zichzelf enorm zachaardig maar is wel altijd het pispaaltje van de klas.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Linda di 5 feb 2013 - 8:48

Maar Bolleke, zachtaardig zijn is toch gewoon een karaktereigenschap. Of vermoed jij dat alle kinderen die volgend UP opgevoed worden zachtaardige mensen worden/zijn?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Printje di 5 feb 2013 - 8:50

Burgemeester Irene schreef:Klopt Susan, maar die reactie stond er nog niet toen ik begon met splitsen, en ik heb het topic vanaf een bepaalde pagina gesplitst, niet per bericht. Kan ik niets aan veranderen dus.

En ik kreeg de eer als topic opener, ik zag het net en dacht ??? Ik heb toch geen topic geopend maar kwartje is gevallen. Ik wilde alleen geen discussie maar zoals ik in het real life discussie topic zeg maar ik ben benieuwd naar de theorieën achter deze manier van opvoeden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Liadan di 5 feb 2013 - 8:52

Dus als mijn dochter een ander nooit pijn zou doen dan is ze een makkelijk slachtoffer? Sorry, maar dat vind ik echt raar gedacht.

En ik heb echt het idee dat je niet begrijpt wat UP inhoudt, je komt namelijk elke keer op hetzelfde terug, hoe vaak ik of iemand anders ook uitlegt dat het niet zo gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 8:56

Wat Bolleke probeert te zeggen is dat er op school een hele andere manier van comminuceren is, schoolvriendjes van huis uit een hele andere manier van comminuceren meekrijgen en dat het qua aansluiting dus misschien nog wel eens lastig kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Linda di 5 feb 2013 - 8:57

Lennox schreef:Wat Bolleke probeert te zeggen is dat er op school een hele andere manier van comminuceren is, schoolvriendjes van huis uit een hele andere manier van comminuceren meekrijgen en dat het qua aansluiting dus misschien nog wel eens lastig kan zijn.

Maar het principe van straffen en belonen is toch heel simpel? Ik denk dat een kind dat wel kan snappen ook al gaat het thuis niet zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Up discussietopic - Pagina 3 Empty Re: Up discussietopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum