Onbeschofte klanten en winkelpersoneel
+44
Taeda
luisa
Caroow
rapa nui
Roza
Winegum
Mari
Penny Blossom
Arwyn
Paper Crown
Kqip
Gympie
Atelier Madame
iloverose
Pien
June
JustMeDaan
Krullebol
Sam
Niekske
Polly
*Lookie*
Fortissimo
missy.
Toet
Blond
Rush
Filoria
Pommes
Sea of Trees
Marsy28
Sterrin_
Twellie
TukTuk
Jasmine
Lejow
Angela_1986
Zora
Kaat
Slakje
Stranger
Tania
Minx
Linnie1985
48 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Onbeschofte klanten en winkelpersoneel
AngelNyn schreef:iloverose schreef:er kwam een meisje van een jaar of 12 in de winkel ,en die wou graag een lekkere taart hebben nou kan. taart in does ik zeg 9,95 ze wou graag kado bon inleveren dus ik keek op de datum van de bon was hij al anderhalf jaar over het jaar heen ,dus ik zei je kunt die bon niet meer gebruiken .meisje ging zonder taart weg 2 min later komt haar moeder binnen met van ,wat bezielde mij zei was de bon vergeten optijd in te leveren en het was maar 9,95 ,Dus ik zei ik mag van mijn baas niet aannemen ,begon ze te schreeuwen van hier maak ik werk van enz .Normaal blijf ik eigelijk altijd wel zo vriendelijk mogelijk maar ik was 7 en half maand zwanger en de hormoontje spelden op hihihi.Ik heb gezegt dat ze het vooral werk van moest maken ,en dat wij in ons gelijk stonden .
Wij maken ook broodjes gezond enz we zijn tot 18.00 open maar als der een klant 5 voor 6 komt voor een broodje gezond dan maak ik het niet meer .(wij hebben om die tijd alles al schoon )ik bied dan meestal wel wat anders aan roombroodje enz
Tenzij je maar tot zes uur uitbetaald krijgt. Ik snap best dat je dat soort handelingen niet meer doet als uitgebreid een broodje klaar maken enzo, redelijk normaal dat een supermarkt bijv als het brood op is ook niet meer bijbakt.
Maar dat is toch raar ? Je bent tot 18:00 uur open, dan zou je dus ook tot die tijd je klanten moeten helpen. Een klant hoeft toch niet de dupe van te zijn omdat jullie besluiten al zoveel eerder schoon te maken?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:AngelNyn schreef:iloverose schreef:er kwam een meisje van een jaar of 12 in de winkel ,en die wou graag een lekkere taart hebben nou kan. taart in does ik zeg 9,95 ze wou graag kado bon inleveren dus ik keek op de datum van de bon was hij al anderhalf jaar over het jaar heen ,dus ik zei je kunt die bon niet meer gebruiken .meisje ging zonder taart weg 2 min later komt haar moeder binnen met van ,wat bezielde mij zei was de bon vergeten optijd in te leveren en het was maar 9,95 ,Dus ik zei ik mag van mijn baas niet aannemen ,begon ze te schreeuwen van hier maak ik werk van enz .Normaal blijf ik eigelijk altijd wel zo vriendelijk mogelijk maar ik was 7 en half maand zwanger en de hormoontje spelden op hihihi.Ik heb gezegt dat ze het vooral werk van moest maken ,en dat wij in ons gelijk stonden .
Wij maken ook broodjes gezond enz we zijn tot 18.00 open maar als der een klant 5 voor 6 komt voor een broodje gezond dan maak ik het niet meer .(wij hebben om die tijd alles al schoon )ik bied dan meestal wel wat anders aan roombroodje enz
Tenzij je maar tot zes uur uitbetaald krijgt. Ik snap best dat je dat soort handelingen niet meer doet als uitgebreid een broodje klaar maken enzo, redelijk normaal dat een supermarkt bijv als het brood op is ook niet meer bijbakt.
Maar dat is toch raar ? Je bent tot 18:00 uur open, dan zou je dus ook tot die tijd je klanten moeten helpen. Een klant hoeft toch niet de dupe van te zijn omdat jullie besluiten al zoveel eerder schoon te maken?
Ja maar ik had het ook meer over het beleid van de winkel, als je idd maar tot 18:00 uitbetaald krijgt snap ik dat je niet langer blijft, maar vindt het raar van de eigenaar, dat je dus al voor sluitingstijd, klanten niet meer helpt, afgezien van wat kant en klare dingen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Waar ik wel een hekel aan heb is dat ik bv. om 19.00u in de Albert Heijn loop, die tot 22.00 (!) open is die dag, en dat dan het brood op is. Sorry, maar waarom ben je dan wel zo lang open? Dan moet je ook alles klaar hebben voor je klanten.
Gast- Gast
Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Fortissimo schreef:
Wat ik ook raar vind, is dat er in een restaurant hier in de buurt een meisje werkt die alleen engels kan spreken. Ze spreekt klanten ook automatisch aan in het Engels. Ik zou dat persoonlijk heel vervelend vinden. Toen ze bij ons aan tafel kwam, heb ik dan ook in het Nederlands terug gesproken. Ze hoefde bij ons gelukkig alleen maar de rekening te brengen.
Ik vind dat je een beetje zeikt eigenlijk. Zo erg is dat toch niet?
Gympie- Kletskop
Klanten die meteen beginnen te zeuren om korting..'krijg ik ook nog korting'? of 'ja kijk maar even na op internet waar ie het goedkoopste is want dan wil ik hem voor die prijs, want ja jullie willen de goedkoopste zijn toch' ( ik ben je hond niet!) ...Of klanten die je uitmaken voor leugenaar omdat je in hun ogen liegt ofzo
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Weet je wat ik schijtirritant vond? Chinezen uit China op 'titytrip' naar Amsterdam en dan vooral shoppen in onze winkel (toen ik nog voor Ici paris werkte) ze kwamen met 38 tegelijk de winkel binnen, geen ramp, maar stormden op ons af, kon ze geen barst schelen dat je al een klant had ofzo, dan was je bezig en kwam zo'n hysterisch Chinees vrouwtje roepen aan de counter: 'How much? How much?? This how much???' En dan hielden ze pas op als je zei: 'just one minute m'am, I'll be right with you' dat hielden ze dan 8sec vol om 't weer te vragen, en dan vertelde je de prijs, ging ze keihard discussie voeren met d'r man (Chineze people sound like fighting als ze gewoon praten) en dan vervolgens: 'no' te zeggen en weer een ander product wilden.
Ik mag niet liegen soms waren 't goede klanten die €2000,- uitgaven maar dan was je ook echt zo zat. Het is dat ik 't schattige mensen vind en weet dat 't een cultuur iets is maar damn.
Of op donderdagavond, stadjeugd die zonder een stuiver op zak 'winkelden' = alle leuke winkels in en meiden versieren. Bij de ici werd van je verwacht tot in de puntjes verzorgd te zijn dus ja iedereen werd best op uiterlijk geselecteerd en je kon er gif op innemen dat na 3 geurtjes kwam: 'hoe heet je? Mag ik je nummer?!' Jaaaaa doeeeei!
Ik mag niet liegen soms waren 't goede klanten die €2000,- uitgaven maar dan was je ook echt zo zat. Het is dat ik 't schattige mensen vind en weet dat 't een cultuur iets is maar damn.
Of op donderdagavond, stadjeugd die zonder een stuiver op zak 'winkelden' = alle leuke winkels in en meiden versieren. Bij de ici werd van je verwacht tot in de puntjes verzorgd te zijn dus ja iedereen werd best op uiterlijk geselecteerd en je kon er gif op innemen dat na 3 geurtjes kwam: 'hoe heet je? Mag ik je nummer?!' Jaaaaa doeeeei!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Dan moet de winkel eerder dichtgaan of het personeel langer betaald worden. Het is toch raar om te zeggen dat je tot 18.00 open bent, maar eigenlijk mag je maar tot 17.50 winkelen. Dan ben je dus niet tot 18.00 open, als je dat gewoon aangeeft komen mensen tenminste ook niet voor niks.
Overigens weet ik niet of het nogsteeds zo is maar toen ik in een winkel werkte stond er in de cao dat je tot een kwartier na sluitingstijd niet betaald kreeg maar wel verplicht kon worden om te werken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is altijd zo idd. Als ik snel uit m`n werk naar de Jumbo ga om brood, is het ook altijd op en dan is het nog maar half 6.Pippa schreef:Waar ik wel een hekel aan heb is dat ik bv. om 19.00u in de Albert Heijn loop, die tot 22.00 (!) open is die dag, en dat dan het brood op is. Sorry, maar waarom ben je dan wel zo lang open? Dan moet je ook alles klaar hebben voor je klanten.
Daarom koop ik nu op zaterdag 3 broden.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Dan moet de winkel eerder dichtgaan of het personeel langer betaald worden. Het is toch raar om te zeggen dat je tot 18.00 open bent, maar eigenlijk mag je maar tot 17.50 winkelen. Dan ben je dus niet tot 18.00 open, als je dat gewoon aangeeft komen mensen tenminste ook niet voor niks.
Overigens weet ik niet of het nogsteeds zo is maar toen ik in een winkel werkte stond er in de cao dat je tot een kwartier na sluitingstijd niet betaald kreeg maar wel verplicht kon worden om te werken.
Ik heb in een supermarkt en een kledingwinkel gewerkt.
Vooral bij de supermarkt werd echt op de tijd gelet. We sloten om 19.00uur en als om 18.55uur iemand naar binnen wilde, vroegen we altijd even waarom. Is het voor een paar dingen, dan is het natuurlijk prima, maar als iemand voor de hele weekboodschappen kwam, mag hij de volgende dag terug komen. Sommige mensen zijn dan zo een uur verder. Dan moet je dus de winkel openhouden + al het personeel laten blijven voor 1 persoon. Ik vind persoonlijk dat je daar als klant ook echt wel een beetje rekening mee mag houden.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Vooral bij de supermarkt werd echt op de tijd gelet. We sloten om 19.00uur en als om 18.55uur iemand naar binnen wilde, vroegen we altijd even waarom. Is het voor een paar dingen, dan is het natuurlijk prima, maar als iemand voor de hele weekboodschappen kwam, mag hij de volgende dag terug komen. Sommige mensen zijn dan zo een uur verder. Dan moet je dus de winkel openhouden + al het personeel laten blijven voor 1 persoon. Ik vind persoonlijk dat je daar als klant ook echt wel een beetje rekening mee mag houden.
Maar een volle kar boodschappen is toch niet te vergelijken met een broodje gezond maken? Ik snap best dat je na sluitingstijd mensen niet meer helpt, maar om 10 min voor sluitingstijd alles al schoon gemaakt hebben zodat je je klanten niet meer kan helpen, dat is ook wel raar.
TukTuk- Ratel
Ja Arwyn dat ben ik met je eens. Maar als je dus nog een pak melk komt halen mag je gewoon naar binnen en wat kopen. Maar als je ergens komt en je kan niks meer kopen omdat alles al opgeruimd/schoongemaakt is of omdat de hele winkel al vol staat met spullen die van buiten komen vind ik dat erg klant onvriendelijk.
Tania- Ratel
Tania, inderdaad kan het beleid veranderd worden, maar dat gebeurt niet. Daarom vind ik dat je als klant daar best rekening mee kan houden. En soms moet je wel zorgen dat alles binnenstaat en opgeruimd is, want echt, sommige klanten snappen echt niet dat het sluitingstijd is.
Gympie- Kletskop
Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Ik vind dat écht onbeschoft.
Wij doen ook geregeld onze weekboodschappen op vrijdag avond. Wel iets eerder dan net voor sluitingstijd hoor, maar de rest van de week hebben we er gewoon geen tijd voor.
Gast- Gast
iloverose schreef:er kwam een meisje van een jaar of 12 in de winkel ,en die wou graag een lekkere taart hebben nou kan. taart in does ik zeg 9,95 ze wou graag kado bon inleveren dus ik keek op de datum van de bon was hij al anderhalf jaar over het jaar heen ,dus ik zei je kunt die bon niet meer gebruiken .meisje ging zonder taart weg 2 min later komt haar moeder binnen met van ,wat bezielde mij zei was de bon vergeten optijd in te leveren en het was maar 9,95 ,Dus ik zei ik mag van mijn baas niet aannemen ,begon ze te schreeuwen van hier maak ik werk van enz .Normaal blijf ik eigelijk altijd wel zo vriendelijk mogelijk maar ik was 7 en half maand zwanger en de hormoontje spelden op hihihi.Ik heb gezegt dat ze het vooral werk van moest maken ,en dat wij in ons gelijk stonden .
Dit mag volgens mij niet eens. Er mag geen geldingheid gehangen worden aan kadobonnen. Alleen aan kortingsacties.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
AngelNyn schreef:Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Maar een volle kar boodschappen is toch niet te vergelijken met een broodje gezond maken? Ik snap best dat je na sluitingstijd mensen niet meer helpt, maar om 10 min voor sluitingstijd alles al schoon gemaakt hebben zodat je je klanten niet meer kan helpen, dat is ook wel raar.
Eens. Ik ben kok en moet mij gewoon aan de openingstijden houden. Het is al zó vaak gebeurt dat het de hele avond rustig was, we de keuken al schoongemaakt hadden voor sluitingstijd en dat net 5 minuten voor sluitingstijd er nog gasten komen. Natuurlijk is dat niet leuk, ik krijg er niet voor betaald ook, maar toch ga je voor die gasten koken. Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om te zeggen dat ze maar wat anders moeten nemen!
Gast- Gast
_Jackie schreef:Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Wij doen ook geregeld onze weekboodschappen op vrijdag avond. Wel iets eerder dan net voor sluitingstijd hoor, maar de rest van de week hebben we er gewoon geen tijd voor.
Ik vind het juist onbeschoft om 5 minuten voor tijd nog je week boodschappen te gaan doen. Sluitingstijd is sluitingstijd. Bij de appie staan ze 10 min voor sluitingstijd bij de poortjes, en mag je er niet meer in, ook gingen altijd de rekken naar beneden 5 min voor tijd. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Al vind ik het in de horeca anders, maar dat was omdat toen ik erin werkte je per uur betaald kreeg dus als er dan 5 min voor sluiting keuken mensen kwamen, dan kreeg je toch je geld.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Mari schreef:_Jackie schreef:Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Ik vind het juist onbeschoft om 5 minuten voor tijd nog je week boodschappen te gaan doen. Sluitingstijd is sluitingstijd. Bij de appie staan ze 10 min voor sluitingstijd bij de poortjes, en mag je er niet meer in, ook gingen altijd de rekken naar beneden 5 min voor tijd. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
De meeste mensen zullen niet voor de lol vlak voor sluitingstijd hun boodschappen gaan halen lijkt mij.
Maar ik merk wel dat het hier in het dorp allemaal wel anders gaat, daar word je écht niet geweigerd als je net voor sluitingstijd binnenkomt en er gaan ook niet van te voren al poortjes dicht ofzo.
Gast- Gast
_Jackie schreef:Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Sorry maar dit vind ik altijd zo'n onzin, hoe lang duurt boodschappen doen voor de week nou, een uurtje ofzo? De meeste supermarkten zijn tegenwoordig van 8 uur in de ochtend tot minimaal 8 uur in de avond open. In veel plaatsen zelfs tot 9 of 10, en in het weekend ook de hele dag en zondag vaak in de middag. Zelfs met een druk gezin en fulltime werkenden lijkt het mij dat je op die manier echt wel een uurtje moet kunnen vinden om de boodschappen te doen. Je kunt die verantwoordelijkheid niet bij de winkel leggen, het personeel wil na een werkdag ook naar huis net zoals jij van kantoor weg wil na sluitingstijd, dan vind ik het echt heel erg onbeschoft om na sluitingstijd nog boodschappen te willen doen.
Heb zelf ook in een supermarkt gewerkt en vond het zoooo vervelend dat je dan om 5 voor 10 s avonds nog klanten kreeg die weet ik wat wilden halen. Ben zelfs wel een uitgescholden voor weet ik wat toen iemand om 10 uur geen pakje sigaretten meer mocht kopen. Ja jouw probleem niet het mijne.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Penny Blossom schreef:iloverose schreef:er kwam een meisje van een jaar of 12 in de winkel ,en die wou graag een lekkere taart hebben nou kan. taart in does ik zeg 9,95 ze wou graag kado bon inleveren dus ik keek op de datum van de bon was hij al anderhalf jaar over het jaar heen ,dus ik zei je kunt die bon niet meer gebruiken .meisje ging zonder taart weg 2 min later komt haar moeder binnen met van ,wat bezielde mij zei was de bon vergeten optijd in te leveren en het was maar 9,95 ,Dus ik zei ik mag van mijn baas niet aannemen ,begon ze te schreeuwen van hier maak ik werk van enz .Normaal blijf ik eigelijk altijd wel zo vriendelijk mogelijk maar ik was 7 en half maand zwanger en de hormoontje spelden op hihihi.Ik heb gezegt dat ze het vooral werk van moest maken ,en dat wij in ons gelijk stonden .
Dit mag volgens mij niet eens. Er mag geen geldingheid gehangen worden aan kadobonnen. Alleen aan kortingsacties.
Mag wel, als er alleen een uitgifte datum op staat, is het automatisch 5 jaar, als er geen uitgifte datum op staat is hij onbeperkt geldig, maar een winkel mag er ook een uitgifte datum en een datum waarop de bon maximaal ingeleverd mag worden op zetten, met een minimale geldigheid van 1 jaar.
TukTuk- Ratel
Gympie schreef:Tania, inderdaad kan het beleid veranderd worden, maar dat gebeurt niet. Daarom vind ik dat je als klant daar best rekening mee kan houden. En soms moet je wel zorgen dat alles binnenstaat en opgeruimd is, want echt, sommige klanten snappen echt niet dat het sluitingstijd is.
Nou ja dat vind ik dus niet. Ik weet namelijk niet van elke winkel hoe het geregeld is want dat is overal anders dus als er staat dat een winkel tot 18.00 open is dan ga ik ervan uit dat ik er tot 18.00 iets mag kopen. Als het personeel een probleem heeft met het beleid van hun werkgever moeten ze dat daarmee oplossen.
En ik weet hoe sommige klanten denken, ik zeg al dat ik zelf in een winkel heb gewerkt. En toch vind ik het niet netjes om alles al binnen te zetten als mensen dan binnen niet meer normaal door de winkel kunnen lopen.
Tania- Ratel
Atelier Madame schreef:_Jackie schreef:Arwyn schreef:Tania schreef:Gympie schreef:Wat betreft het eerder stoppen of opruimen voor sluitingstijd: in winkels is het vaak zo dat personeel tot sluitingstijd krijgt betaald. Niet overal, maar bij de winkels waar ik heb gewerkt, ging dat wel zo. Dus iemand die om 5 minuten voor sluitingstijd binnenkomt en nog even lekker de tijd neemt, vond ik altijd wel vervelend. De uitloop is namelijk eigen tijd en wordt niet betaald. En een keertje kan wel, maar dat gebeurde heel vaak en op een gegeven moment is dat gewoon heel irritant. Kan je zeggen dat dat niet het probleem van de klant is, maar ik vind het eigenlijk wel sociaal om daar bij stil te staan.
Sorry maar dit vind ik altijd zo'n onzin, hoe lang duurt boodschappen doen voor de week nou, een uurtje ofzo? De meeste supermarkten zijn tegenwoordig van 8 uur in de ochtend tot minimaal 8 uur in de avond open. In veel plaatsen zelfs tot 9 of 10, en in het weekend ook de hele dag en zondag vaak in de middag. Zelfs met een druk gezin en fulltime werkenden lijkt het mij dat je op die manier echt wel een uurtje moet kunnen vinden om de boodschappen te doen. Je kunt die verantwoordelijkheid niet bij de winkel leggen, het personeel wil na een werkdag ook naar huis net zoals jij van kantoor weg wil na sluitingstijd, dan vind ik het echt heel erg onbeschoft om na sluitingstijd nog boodschappen te willen doen.
Heb zelf ook in een supermarkt gewerkt en vond het zoooo vervelend dat je dan om 5 voor 10 s avonds nog klanten kreeg die weet ik wat wilden halen. Ben zelfs wel een uitgescholden voor weet ik wat toen iemand om 10 uur geen pakje sigaretten meer mocht kopen. Ja jouw probleem niet het mijne.
Aangezien wij in een klein dorp wonen waar ook geen idioot grote supermarkten zitten (qua assortiment) moeten wij wel een aantal supermarkten af, dat met het feit dat mijn vriend een nieuwe baan heeft waarbij hij veel over moet werken + cursussen volgen en dat ik geen eigen vervoer heb en niet veel kan tillen na mijn operatie, maakt het voor ons af en toe erg lastig. Zo'n onzin vind ik dat niet.
Hier is inderdaad één supermarkt open tot 8 uur 's avonds en op zondag helemaal niets.
Gast- Gast
Nou ja ik vind om 5 minuten voor sluitingstijd je weekboodschappen gaan doen ook niet zo netjes. Je weet dan heus wel dat de winkel over 5 minuten dichtgaat en dat iedereen op jou moet wachten. Dat zou ik zelf ook niet doen. Als je echt geen tijd hebt om boodschappen te doen kun je ze ook via internet bestellen.
Tania- Ratel
Maar Jackie zegt toch niet dat ze 5 min voor tijd nog d'r boodschappen gaat doen? Maar gewoon op vrijdag avond, en wel eerder dan vlak voor sluitingstijd?
Laatst aangepast door AngelNyn op do 24 jan 2013 - 23:24; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Bij ons worden er geen boodschappen bezorgd als je die online besteldTania schreef:Nou ja ik vind om 5 minuten voor sluitingstijd je weekboodschappen gaan doen ook niet zo netjes. Je weet dan heus wel dat de winkel over 5 minuten dichtgaat en dat iedereen op jou moet wachten. Dat zou ik zelf ook niet doen. Als je echt geen tijd hebt om boodschappen te doen kun je ze ook via internet bestellen.
Gast- Gast
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onbeschofte vraag??
» nav; Onbeschofte Werkgever
» Winkelpersoneel ergernissen
» Vier dagen gratis bellen voor klanten Vodafone
» N.a.v. winkelpersoneel. Irritaties op straat!
» nav; Onbeschofte Werkgever
» Winkelpersoneel ergernissen
» Vier dagen gratis bellen voor klanten Vodafone
» N.a.v. winkelpersoneel. Irritaties op straat!
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: