Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onbeschofte vraag??

+17
Mamsie
RYW
Viva
Susan
Lolly's
Flower_L
sanne-84
Pien
Snoes
Teddyaapje
Happydobby
TukTuk
Bluestar
Rush
Samantha
Paper Crown
Sweet33
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Onbeschofte vraag?? Empty Onbeschofte vraag??

Bericht  Sweet33 wo 15 aug 2012 - 22:12

Ik had net mijn leidinggevende aan de telefoon en haar verteld dat ik zwanger was. Veel sympatie was er niet, en ze sloot het gesprek ook af met de volgende vraag...Ze vroeg me of het wel of niet gewenst was....

Mag ik jullie mening vragen over deze vraag, onbeschoft of logisch????
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbeschofte vraag?? Empty Re: Onbeschofte vraag??

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 22:14

Gezien je twee kindjes die nog jong zijn vind ik het opzich niet een hele rare vraag. Ik zou het nooit stellen aan iemand, dat dan weer niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Samantha wo 15 aug 2012 - 22:14

Ik zeg logisch.... Dan kan hij/zij je feliciteren als het gewenst is. Voor het zelfde geld is het niet gewenst, feliciteerd ze je terwijl je bijv over een abortus nadenkt.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 22:15

wel of niet gewenst eigenlijk onbeschoft, wel of niet gepland (mits uit oprechte interesse) niet zozeer onbeschoft, wel een ongemakkelijke vraag. Je brengt iemand al snel in verlegenheid, ook als het wel gepland is.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 15 aug 2012 - 22:15

Samantha schreef:Ik zeg logisch.... Dan kan hij/zij je feliciteren als het gewenst is. Voor het zelfde geld is het niet gewenst, feliciteerd ze je terwijl je bijv over een abortus nadenkt.
Als je over een abortus nadenkt, hoef je je werkgever toch niet te bellen dat je zwanger bent? Mits je natuurlijk gewoon in staat bent om te werken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Bluestar wo 15 aug 2012 - 22:16

Voor sommige mensen is het blijkbaar dood normaal om te vragen.. Ik zelf zou het nooit vragen, vind ik inderdaad niet netjes, tenzij het iemand dichtbij is....
Lijkt me niet leuk als je leidinggevende zo reageerd! Sad
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 22:17

Dat ze het de kt omdat je nog 2 jonge kindjes hebt vind ik niet zo raar. Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd dat ze het vraagt. Zou ik zelf nooit doen.

Gast
Gast

Bericht  Sweet33 wo 15 aug 2012 - 22:22

Het was op het einde van het gesprek...Het gesprek was nav een advies van de huisarts om tijdelijk even halve dgn te gaan werken ivm misselijkheid en angst voor overgeven etc. Maar ook aan die oplossing twijfelde ze. Het gesprek werd afgesloten met, mag ik je nog even een persoonlijke vraag stellen? Was deze zwangerschap wel gewenst??? Ik heb jankend met ja geantwoord....Cry
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 22:22

Samantha schreef:Ik zeg logisch.... Dan kan hij/zij je feliciteren als het gewenst is. Voor het zelfde geld is het niet gewenst, feliciteerd ze je terwijl je bijv over een abortus nadenkt.

Ja maar dat kan je toch ook op een iets andere manier brengen? Vind dit vrij bot en ongepast.

Toen mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger was, wist ik dat het totaal ongepland was (wist van te voren dat ze ging testen, ze had mij in vertrouwen genomen dat ze over tijd was) en heb toen ook voorzichtig gevraagd of ik haar mocht feliciteren en blij voor haar mocht zijn. Maar wat Rejoy zegt, het blijft ongemakkelijk..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Samantha wo 15 aug 2012 - 22:23

Rush schreef:
Als je over een abortus nadenkt, hoef je je werkgever toch niet te bellen dat je zwanger bent? Mits je natuurlijk gewoon in staat bent om te werken.

Zit wat in... Had ik niet over nagedacht. Net zoals het woord ongewenst, ongepland. Heeft beide ook weer een andere uitleg. Ik weet dat bij mijn werk het ook gevraagd word. Met name omdat wij het vanaf echo 1 het moeten vertellen. Liever daarvoor nog. Dus als ik zwanger zou zijn sta ik er niet zo van te kijken als het mij gevraagd werd. En bij ons is het dan met name of ze je kunnen feliciteren of niet
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Happydobby wo 15 aug 2012 - 22:23

Had je het niet beter persoonlijk kunnen vertellen, of heb je het zo gedaan omdat je direct halve dagen wil werken.

Als ik dit soort dingen lees mag ik wel in mijn handjes knijpen met mijn werkgever.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Samantha wo 15 aug 2012 - 22:24

En natuurlijk kun je die vraag of vele manieren brengen en was dit misschien wel een beetje bot
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Teddyaapje wo 15 aug 2012 - 22:31

Ik heb de vraag of het gepland was best vaak gehad. Nog nooit of het gewenst was, vind t ook nogal een verschil! Ik moet toegeven dat ik t mezelf ook wel eens afvraag als iemand in mn omgeving bijv. heel snel na een vorig kindje zwanger raakt, maar ik vraag t eigenlijk nooit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 22:38

Het spijt me dat ik dit zeg hoor, maar een werkgever hoeft toch niet in alles tegemoed te komen in de zin van direct accepteren dat jij halve dagen gaat werken en daar dan ook super enthousiast op reageert? Ze reageert in mijn optiek een beetje neutraal (want je zegt zelf: weinig sympathie). Ik kan dat echt begrijpen.. Werkgevers zitten toch met een probleem en een gat als jij halve dagen niet kan komen. En waarom moet je jankend 'Ja' zeggen als zij je zoiets vraagt?! Je kunt toch gewoon normaal: 'Ja, natuurlijk!' zeggen?

Heus, ik snap het.. misselijk zijn en angst voor overgeven (wat ik zelf ook heb!) is kut en vervelend en je moet ook echt aan jezelf denken hoor maar als ik me ziekmeld dan weet ik ook wel dat mijn werkgever er niet heel blij mee is.. ik zadel hen toch op met een praktisch probleem.

Je vraag ging hier niet over, maar ik wilde het toch even zeggen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes wo 15 aug 2012 - 22:40

Ik vind het niet zo netjes om dat te vragen. Zelf vraag ik ook nooit of het gewenst/gepland is omdat ik die vraag zelf ook helemaal niet graag zou krijgen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Pien wo 15 aug 2012 - 22:41

Paper Crown schreef:Het spijt me dat ik dit zeg hoor, maar een werkgever hoeft toch niet in alles tegemoed te komen in de zin van direct accepteren dat jij halve dagen gaat werken en daar dan ook super enthousiast op reageert? Ze reageert in mijn optiek een beetje neutraal (want je zegt zelf: weinig sympathie). Ik kan dat echt begrijpen.. Werkgevers zitten toch met een probleem en een gat als jij halve dagen niet kan komen. En waarom moet je jankend 'Ja' zeggen als zij je zoiets vraagt?! Je kunt toch gewoon normaal: 'Ja, natuurlijk!' zeggen?

Heus, ik snap het.. misselijk zijn en angst voor overgeven (wat ik zelf ook heb!) is kut en vervelend en je moet ook echt aan jezelf denken hoor maar als ik me ziekmeld dan weet ik ook wel dat mijn werkgever er niet heel blij mee is.. ik zadel hen toch op met een praktisch probleem.

Mee eens...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 22:42

Snoes schreef:Ik vind het niet zo netjes om dat te vragen. Zelf vraag ik ook nooit of het gewenst/gepland is omdat ik die vraag zelf ook helemaal niet graag zou krijgen.

Ik zou het dus niet erg vinden als iemand mij vraagt of mijn kind gepland of gewenst is. Want een vraag like that maakt mijn kind niet minder gewenst of ongepland.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweet33 wo 15 aug 2012 - 22:43

Weet je ik begrijp je reactie goed hoor. Ik snap het vanuit zakelijk oogpunt ook goed. Het is onpraktisch etc. Maar goed, weet ik veel, ik heb last van mijn hormonen etc, en zat daarom half te huilen aan de telefoon. Ik begrijp haar reactie, maar ik snap mezelf ook wel....Wink
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  sanne-84 wo 15 aug 2012 - 22:44

Ik vind de toon waarop het gevraagd wordt ook een verschil, en de voorgeschiedenis.
En deze vraag zou je eerder verwacht meteen na het nieuws, als op het einde van het gesprek.
Ik ligt maandag mn coordinator in, maar ze weet dat het in de planning klag. Ook denk ik niet dat ze er moeilijk over doen, zijn daar juist heel sympathiek in. Ik had een collega die heel de zwangerschap kotsmisselijk is geweest, en af en toe alleen op therapeutische basis een oaar uur kon werken, en niemand deed daar moeilijk over! Is ook maar net de instelling denk ik
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Snoes wo 15 aug 2012 - 22:48

Paper Crown schreef:
Snoes schreef:Ik vind het niet zo netjes om dat te vragen. Zelf vraag ik ook nooit of het gewenst/gepland is omdat ik die vraag zelf ook helemaal niet graag zou krijgen.

Ik zou het dus niet erg vinden als iemand mij vraagt of mijn kind gepland of gewenst is. Want een vraag like that maakt mijn kind niet minder gewenst of ongepland.
Nee natuurlijk maakt het een kind niet minder gewenst of minder gepland, maar ik snap vaak niet waarom mensen die vraag stellen. Ook al weet ik zelf natuurlijk beter, toch zou ik het niet kunnen waarderen als iemand me die vraag zou stellen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Flower_L wo 15 aug 2012 - 22:51

Pien schreef:
Paper Crown schreef:Het spijt me dat ik dit zeg hoor, maar een werkgever hoeft toch niet in alles tegemoed te komen in de zin van direct accepteren dat jij halve dagen gaat werken en daar dan ook super enthousiast op reageert? Ze reageert in mijn optiek een beetje neutraal (want je zegt zelf: weinig sympathie). Ik kan dat echt begrijpen.. Werkgevers zitten toch met een probleem en een gat als jij halve dagen niet kan komen. En waarom moet je jankend 'Ja' zeggen als zij je zoiets vraagt?! Je kunt toch gewoon normaal: 'Ja, natuurlijk!' zeggen?

Mee eens...

Ook mee eens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:10

Ik zou het niet prettig voor mezelf of de organisatie vinden dat de persoon in kwestie halve dagen gaat werken maar ik zou het wel een verstandige keuze vinden van de desbetreffende persoon. De vraag of het gewenst/gepland was vind ik doordat het gesprek met weinig sympathie plaatsvond niet relevant en daarom nergens op slaan. Ze had ook wel gewoon leuk kunnen reageren.

Gast
Gast

Bericht  Lolly's wo 15 aug 2012 - 23:18

Helemaal eens.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 23:22

Een werkgever hoeft niet enthousiast te reageren, maar het is natuurlijk wel gewoon je goed recht om zwanger te raken en om minder te werken als dat noodzakelijk is als gevolg van die zwangerschap. Het is niet zo dat hij of zij je daarmee een gunst verleent. Het is misschien onhandig of zelfs vervelend voor die werkgever, maar het is niet anders, het is het risico dat je loopt als je mensen onder je hebt werken.

En enthousiast of niet, of het kind wel of niet gewenst is gaat de werkgever helemaal niks aan, dat is een zaak van de ouders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 23:30

Susan schreef:Een werkgever hoeft niet enthousiast te reageren, maar het is natuurlijk wel gewoon je goed recht om zwanger te raken en om minder te werken als dat noodzakelijk is als gevolg van die zwangerschap. Het is niet zo dat hij of zij je daarmee een gunst verleent. Het is misschien onhandig of zelfs vervelend voor die werkgever, maar het is niet anders, het is het risico dat je loopt als je mensen onder je hebt werken.

En enthousiast of niet, of het kind wel of niet gewenst is gaat de werkgever helemaal niks aan, dat is een zaak van de ouders.

En toch werkt het in de praktijk anders, Susan. Natuurlijk moet zij minder werken als zij het lichamelijk niet trekt, ongeacht het een zwangerschap is of een andere reden heeft. Niemand zegt hier ook dat zij geen recht op zwanger worden heeft omdat ze een baan heeft waarbij een manager te maken heeft met meerdere mensen onder zich. Het is alleen voor een werkgever best een probleem wanneer iemand wegvalt al dan niet 100% en daar dan ook nog eens superenthousiast moet reageren. Ik weet niet of jij wel eens voor een bedrijf hebt gewerkt maar als er in mijn baan iemand wegvalt heb je niet 123 een ander, laat staan dat die gene in een piep en een scheet is ingewerkt en de werkgever heeft ook nog te maken met andere collega's van de TS die dan misschien ook balen dat ze voor haar shifts moeten opdraaien. Ik snap dat wel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: