Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onbeschofte klanten en winkelpersoneel

+44
Taeda
luisa
Caroow
rapa nui
Roza
Winegum
Mari
Penny Blossom
Arwyn
Paper Crown
Kqip
Gympie
Atelier Madame
iloverose
Pien
June
JustMeDaan
Krullebol
Sam
Niekske
Polly
*Lookie*
Fortissimo
missy.
Toet
Blond
Rush
Filoria
Pommes
Sea of Trees
Marsy28
Sterrin_
Twellie
TukTuk
Jasmine
Lejow
Angela_1986
Zora
Kaat
Slakje
Stranger
Tania
Minx
Linnie1985
48 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Onbeschofte klanten en winkelpersoneel Empty Onbeschofte klanten en winkelpersoneel

Bericht  Linnie1985 di 22 jan 2013 - 8:57

Naar aanleiding van een topic op het viva forum.

Ik begin:
Ik werk bij een sport kleding/schoenen winkel. En vaak komt het voor dat we oude schoenen in schoenendozen vinden en van diezelfde schoenendoos de schoenen meegenomen zijn, zijn dus op de schoenen zo de winkel uitgelopen. Ook vond ik een keer een kapot kledingstuk tussen andere kleding. Ze kregen het alarm er niet vanaf en was dus kapot gegaan.
Of mensen die een kledingstuk bekijken en gewoon helemaal als een prop terug leggen, niet eens de moeite even nemen het netjes op te vouwen, terwijl wij dat net gedaan hadden.

Mensen die je geen blik waardig gunnen als je netjes gedag zegt.

Ik heb de titel even aangepast Lejow Wink.

Laatst aangepast door Linnie1985 op di 22 jan 2013 - 10:40; in totaal 1 keer bewerkt
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbeschofte klanten en winkelpersoneel Empty Re: Onbeschofte klanten en winkelpersoneel

Bericht  Minx di 22 jan 2013 - 9:04

29 minuten te laat komen en dan boos worden dat ik de behandeling gewoon declareer en niet meer wil behandelen. Tja in 1 min tijd heb ik net een nieuwe afspraak geplant.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Onbeschofte klanten en winkelpersoneel Empty Re: Onbeschofte klanten en winkelpersoneel

Bericht  Tania di 22 jan 2013 - 9:06

Toen ik in een weinkel werkte was er iemand die te 1 cent te weinig bij zich had (was toen de euro er net was en er werd nog niet afgerond) en die liep gewoon weg want dat kon zo'n winkelketen echt wel missen.
Nou gaat het niet om die ene cent maar ik vond het zo aso dat hij gewoon wegliep.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Stranger di 22 jan 2013 - 9:12

Toen ik in een supermarkt werkte vond ik weleens half opgegeten dingen, zoals een half afgekauwde metworst :nopompom:
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  Slakje di 22 jan 2013 - 9:16

Nu met de solden komen hier voornamelijk de buitenlandse moeders in de winkels. Het liefst in groepen van meer dan 5 vrouwen, vaak nog met buggy's. Dat stoort me niet, zou nogal wiedes zijn. Wat me wel stoort:
-hun getier in het arabisch naar elkaar waardoor ik geen normaal gesprek kan voeren met anderen
-hun gebrekkig/ontbrekend nederlands waardoor ze geen hol snappen van wat ik zeg en zelfs nog boos op mij worden ook
-proberen extra kortingen te krijgen, of maar een halve pyjama te kopen en dan ook boos worden op mij omdat ik dat niet doe
-als ik nét alles netjes heb opgehangen komt er terug een groep binnen en is binnen de 5 minuten heel de winkel naar de rak, want respect ontbreekt hen (kleding gewoon op de grond laten vallen en niet oprapen, met kleding gooien, ...)
-andere klanten letterlijk opzij duwen
-voordringen
-hun buggy's in het middag van de ingang zetten en als ik vraag deze te verplaatsen omdat er graag nog andere mensen binnen willen worden ze ook boos op mij

Eigenlijk vind ik het gewoon een bende uitgehongerde geiten boven een amper gevulde trog, vechtend om het laatste stukje. Grmbl. Ik ga blij zijn als de solden voorbij zijn. Ik steek er geen tijd niet meer in, want vaak kopen ze slechts 1 stuk na 10 keer te hebben gevraagd hoeveel bepaalde artikelen kosten omdat ze te tam zijn om op het kaartje te kijken.

Verder vind ik klanten die me niet terug begroeten vrij onvriendelijk. Verder kan ik best veel hebben. Tenzij klanten mij als slaafje gaan gebruiken met een hoog opgetrokken neus.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Kaat di 22 jan 2013 - 9:36

"Haal er maar een man bij, ik heb een vraag" Rolling Eyes
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Zora di 22 jan 2013 - 9:50

Kaat schreef:"Haal er maar een man bij, ik heb een vraag" Rolling Eyes

Ohhhh nee toch!!! Evil or Very Mad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Angela_1986 di 22 jan 2013 - 9:52

Gebeurd dat regelmatig Linnie? Nou ja, iedere keer is er één te veel natuurlijk! Wat asociaal zeg! Mad Moet je ook wel lef hebben, ik zou als de dood zijn betrapt te worden met m'n nieuwe schoenen aan.

Slakje, dat klinkt inderdaad ook behoorlijk onbeschoft!
Ik laat ook wel eens, per ongeluk, wat vallen als ik een bepaalde maat aan het zoeken ben ofzo maar dan raap ik dat gewoon op. Kleine moeite toch? Rolling Eyes

Ik heb in een supermarkt gewerkt en daar kwam op zaterdagmorgen altijd een vader met 2/3 kinderen. Zodra zij de winkel binnen kwamen kon je dat door de hele tent horen en wilde iedereen pauze laughcry Kinderen reden zelf met zo'n klein wagentje en gingen dan express overal tegenaan rijden, ook tegen andere klanten/medewerkers. Ze schreeuwde de hele tent bij elkaar, scholden klanten/medewerkers uit (dikke olifant, ik vind jou stom, jij bent gek) gingen spelletjes spelen in de winkel, wilde alles aanraken/bestuderen, gingen zodra ze binnen waren als eerste naar de vleeswarenafdeling om om een worstje te vragen, hebben zelfs wel eens een croissant weten te bemachtigen (die op een hoogte lagen waar zij zo niet bij konden dus hoe ze dát voor elkaar hebben gekregen?!), gingen aan die rekjes hangen waarmee je rij zeg maar af kunt sluiten en sloegen dan daarmee tegen de kassa, kropen er op en gingen dan springen, enzovoorts. En papa hield zijn mond!
Ik heb die kinderen wel eens aangesproken, één keer omdat ze me continue dikke olifant noemde en tegelijkertijd tegen me aan reden met hun karretje en één keer omdat ze dus op die hekjes bij de kassa stonden en ik dat niet veilig vond (zowel voor de hekjes als de kindjes Wink ). Niet te geloven maar toen werd IK aangesproken door vader, hij kon het niet waarderen dat ik zijn kinderen aansprak...
Nu snap ik dat het vervelend is als iemand zich met jouw opvoeding/kinderen bemoeit maar kom op, ik hoef me ook niet aan te laten rijden en uit te laten schelden, week na week. Papa vond dat kinderen dat moeten kunnen doen en dat ik daar maar tegen moest kunnen als ik in de supermarkt werkte...

Wij kregen wekelijks personeelskorting die je kon 'innen' als je een bon inleverde en je pasje liet zien. Op een gegeven moment stond diezelfde man als uit het verhaal hierboven bij mij aan de kassa en de klant voor hem leverde zo'n bon in dus kreeg korting. Die man zegt dus tegen mij dat hij ook wel korting wilde en vraagt wat hij daar voor moet doen. Dus ik zeg dat hij dan bij ons moest komen werken waarop zijn reactie was: 'Nou, meisje, ik denk dat ik toch wel 'n iets beter inkomen heb dan jij!'... Later hoorde ik hoe hij aan zijn inkomen kwam; van zijn vrouw! Hij was huisman en zijn vrouw werkt. Prima natuurlijk! Maar doe dan alsjeblieft niet zo neerbuigend tegen mij!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 9:56

Ik heb laatst aan alle klanten om bepaalde papieren op te sturen/door te mailen die we nodig hebben voor onze administratie.
Ik kreeg van een klant terug dat ze al sinds 1986 bestaan en dat ze echt geen rooie rotcent uit gaan geven om die papieren op te vragen. En hij sloot af met: Zijn je pillen soms op???????

Serieus, dat je als bedrijf zijnde zulke mailtje gaat sturen is te erg.
En daar komt bij dat die papieren elk jaar gratis op te vragen zijn voor je eigen bedrijf Onbeschofte klanten en winkelpersoneel 394967

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 10:01

Dit zijn dan wel geen klanten, maar winkelpersoneel :P
Ik liep maandag met mijn vriend in de action, en daar waren twee medewerksters die aan het vullen waren onderling aan het praten met elkaar. Prima natuurlijk, maar de helft spraken ze in het Nederlands, en de rest werd aangevuld in het Turks (Marokkaans?).
Ik vind dat echt niet kunnen in een winkel, helemaal niet omdat de helft Nederlands is, en ze dan verder gaan in een andere taal. Net of je het als klant niet mag horen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Jasmine di 22 jan 2013 - 10:11

Lejow schreef:Dit zijn dan wel geen klanten, maar winkelpersoneel :P
Ik liep maandag met mijn vriend in de action, en daar waren twee medewerksters die aan het vullen waren onderling aan het praten met elkaar. Prima natuurlijk, maar de helft spraken ze in het Nederlands, en de rest werd aangevuld in het Turks (Marokkaans?).
Ik vind dat echt niet kunnen in een winkel, helemaal niet omdat de helft Nederlands is, en ze dan verder gaan in een andere taal. Net of je het als klant niet mag horen.

Daar noem je ook wel net de winkel hè Wink

Heb het hier eens meegemaakt: twee kassa's open met bij allebei een rij met minstens 15 klanten. Toen een klant daar wat van zei, reageerde de caissière doodleuk met: 'tja, we zitten net met pauzes'. Dat klopte, want er zaten 4 medewerksters op hun dooie gemak buiten te paffen. In de winkels waar ik gewerkt heb, werd dan echt wel iemand van pauze terug geroepen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Pien di 22 jan 2013 - 10:17

Mijn allergrootste irritatie is als mensen me als stront behandelen. Ik vind klantenbegroeting erg belangrijk en begroet dus iedere klant en soms kijken klanten gewoon dwars door je heen zonder wat terug te zeggen.

Verder probeer ik elke klacht goed op te lossen maar als het bijv slijtag e is door ouderdom van schoenen vergoed ik dat gewoon niet, heb toen wel eens de schoenen naar mijn hoofd gekregen.

Verder ben ik al meerdere keren bedreigd door klanten, overigens van alle aangifte gedaan.

Vind het zelf erg jammer, heb heel veel plezier in mijn werk en mijn dag kan echt niet meer stuk als ik de zoveelste ontevreden klant tevreden de deur uit laat lopen. Kan ook helemaal blij worden als klanten je vriendelijkheid waarderen en het laten merken door bijv een pak koekjes of in de zomer een doos ijsjes.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Stranger di 22 jan 2013 - 10:23

Pien schreef:Mijn allergrootste irritatie is als mensen me als stront behandelen. Ik vind klantenbegroeting erg belangrijk en begroet dus iedere klant en soms kijken klanten gewoon dwars door je heen zonder wat terug te zeggen.

Verder probeer ik elke klacht goed op te lossen maar als het bijv slijtag e is door ouderdom van schoenen vergoed ik dat gewoon niet, heb toen wel eens de schoenen naar mijn hoofd gekregen.

Verder ben ik al meerdere keren bedreigd door klanten, overigens van alle aangifte gedaan.

Vind het zelf erg jammer, heb heel veel plezier in mijn werk en mijn dag kan echt niet meer stuk als ik de zoveelste ontevreden klant tevreden de deur uit laat lopen. Kan ook helemaal blij worden als klanten je vriendelijkheid waarderen en het laten merken door bijv een pak koekjes of in de zomer een doos ijsjes.

:cheering:
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 10:34

Of het nou de action is of een of andere hoogstaande winkel, klant is klant en nederlands is nederlands.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Linnie1985 di 22 jan 2013 - 10:39

Ow ja als er vlak voor sluitingstijd nog mensen komen binnen dwarrelen en met veel het pashokje in gaan Evil or Very Mad. Wij willen ook graag naar huis toe... En dan vooral als het opkopers zijn, wel lekker voor de omzet, maar WAAROM zo vlak voor sluitingstijd. Af en toe denk ik dat die mensen denken dat we geen leven na het werk hebben ofzo...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tania di 22 jan 2013 - 10:44

Linnie1985 schreef:Ow ja als er vlak voor sluitingstijd nog mensen komen binnen dwarrelen en met veel het pashokje in gaan Evil or Very Mad. Wij willen ook graag naar huis toe... En dan vooral als het opkopers zijn, wel lekker voor de omzet, maar WAAROM zo vlak voor sluitingstijd. Af en toe denk ik dat die mensen denken dat we geen leven na het werk hebben ofzo...

Dat vind ik andersom dan weer heel irritant. Dat als je ergens binnenkomt een paar minuten voor sluitingstijd dat verkopers echt om je heen lopen te dwalen of dat je nergens meer bij komt omdat alles wat buiten staat al binnen is gezet.
Ik heb een keer bij de hunkemuller gehad dat ik om 10 minuten voor sluitingstijd nog even snel een sportbh ging passen. Die verkoopster kwam meteen naar me toe van Ja je moet wel opschieten want over een paar minuten gaan we dicht. Er kon geen goeiemiddag vanaf.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien di 22 jan 2013 - 10:47

@Stranger, waarschijnlijk quote jij doordat ik zeg zoveelste ontevreden klant, maar sinds het slecht met de economie gaat zeuren, klagen, eisen klanten veel meer. Als bijv een naadje van een artikel los is, verwachten ze gelijk 50%korting. Ze willen altijd het onderste uit de kan, er zijn in vergelijking met bijv. 2jaar terug, bijna dubbel zoveel terechte en onterechte klachten.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 22 jan 2013 - 10:49

@linnie, daar kan ik me dus echt niet druk om maken. Zolang het nog geen sluitingstijd is mogen klanten binnen komen en dus ook met veel het pashokje in.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Linnie1985 di 22 jan 2013 - 10:56

Pien schreef:@linnie, daar kan ik me dus echt niet druk om maken. Zolang het nog geen sluitingstijd is mogen klanten binnen komen en dus ook met veel het pashokje in.

Ja tuurlijk mogen ze nog wel binnen komen en zeggen we vriendelijk gedag, maar ben niet de enige die zich eraan irriteer. Maar 5 minuten voor sluitingstijd...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Stranger di 22 jan 2013 - 10:57

Pien schreef:@Stranger, waarschijnlijk quote jij doordat ik zeg zoveelste ontevreden klant, maar sinds het slecht met de economie gaat zeuren, klagen, eisen klanten veel meer. Als bijv een naadje van een artikel los is, verwachten ze gelijk 50%korting. Ze willen altijd het onderste uit de kan, er zijn in vergelijking met bijv. 2jaar terug, bijna dubbel zoveel terechte en onterechte klachten.
p

En daar word jij blij van?
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk di 22 jan 2013 - 11:24

Stranger schreef:
Pien schreef:@Stranger, waarschijnlijk quote jij doordat ik zeg zoveelste ontevreden klant, maar sinds het slecht met de economie gaat zeuren, klagen, eisen klanten veel meer. Als bijv een naadje van een artikel los is, verwachten ze gelijk 50%korting. Ze willen altijd het onderste uit de kan, er zijn in vergelijking met bijv. 2jaar terug, bijna dubbel zoveel terechte en onterechte klachten.
p

En daar word jij blij van?

Ze zegt toch dat ze er blij van wordt, als een klant die eerst ontevreden was, uiteindelijk toch tevreden de winkel uit loopt dankzij haar?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Twellie di 22 jan 2013 - 11:43

Vandaag stond ik in de rij bij de Albert Heyn bij een kassiere die me niet eens groette. Dat kwam omdat ze druk een gesprek aan het voeren was met een collega over het belachelijk personeelsbeleid van haar werkgever.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Sterrin_ di 22 jan 2013 - 11:45

Ik had laatst een mooie bij de action, kwam een man met een paar schoenen terug, waren kapot gegaag. Zegt hij tegen de medewerkster: Ik heb ze nog niet eens zo heel lang! Zij vroeg toen hoelang, ik denk dan een paar weken, hooguit maanden. Bleek het antwoord maart te zijn. Serieus, wat verwacht je van schoenen van de action??

Was wel benieuwd hoe ze dit op hebben gelost, maar moest helaas weg.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 12:30

Ik heb in een supermarkt gewerkt en daar hadden we een saladebar waar je zelf salade kon samenstellen in een bakje. Er stonden ook tortillachips die je erin kon scheppen, maar er waren mensen die een hand tortillachips namen en dat tijdens het winkelen op gingen eten.
En we hadden een keer dat er een gegrilde kip in de folder stond voor een stukprijs en er stond iets bij van tussen de 750 en 900 gram ofzo. Toen had een man die gekocht en thuis bleek de kip iets minder dan 750 gram woog. Dat hij zn geld terug kwam vragen is ok, maar hij wilde ook nog benzinegeld, want hij was speciaal voor de aanbieding naar de supermarkt komen rijden en hij moest ook nog een keer terugrijden omdat hij niet tevreden was Rolling Eyes
Ook een keer een vrouw gehad die onderin een verlept bosje peterselie had gevonden en dat gratis wilde hebben omdat de kwaliteit slecht was. Ik zei toen dat ze beter een mooi bosje uit kon zoeken, want er lag nog genoeg! Maar dat wilde ze niet, ze wilde per se het verlepte bosje gratis Rolling Eyes

En nu slecht van mezelf... Mijn vriend en ik werken samen in de horeca in een ander land, maar als het soms even stressen is praten wij ook wel eens even snel Nederlands. Niet netjes natuurlijk en we proberen het niet te doen, maar soms gaat het gewoon even sneller om in het Nederlands te praten onderling.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 di 22 jan 2013 - 14:23

Oh Lejow, zó herkenbaar! Ik vind dat ook vreselijk irritant. Ik had het vaak in de bus in Utrecht richting station. Dan zaten er 2 buitenlandse meisjes te praten en dat ging dan zo:
"Ja en toen sloeg Hassan Achmed voor zo'n bakkes en toen ging Achmed ineens mij bellen en zei die lul: kjhasnmsm,ndk,anadsamdnamsnamd ". Het is natuurlijk privegesprek maar ik dacht echt: wtf zei Achmed nou?? Pure nieuwsgierigheid hahaha.. Oh wat erg.
Mijn schoonouders doen het ook. Die beginnen te schelden tegen mijn vriend in Engels, waardoor ik het nog kan volgen maar eindigen a-l-t-i-j-d- in het Arabisch. Snap ik er de ballen van. Waarschijnlijk ben IK juist degene met het probleem: het Aagje syndroom.

Ik vind niet groeten ook altijd erg onbeschoft en mijn mond is opengevallen van bovenstaande reacties, wat zijn er toch aso mensen op de wereld! Ik heb heel lang in de horeca gewerkt en hoe laagdunkend mensen kunnen doen tegen bedienend personeel of bestellen op het terras: "he slet, 4 bier" was niet uitzonderlijk of grijpen naar mijn billen en ik ben zelf 3 keer geslagen door een man in dat bedrijf, was echt beetje aso, waren toeristen die vrijwel full time dronken waren, bah bah bah, wel dikke huid ervan gekregen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: