Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Corrigeren door winkelpersoneel

+18
Siamsa
Luce
Tania
Flower_L
Twellie
Lejow
PapillonRose
Sea of Trees
Razz
Benthe
Slakje
Susan
Printje
Jezzie
Supertalentje
Pompoen
Dora
Bimbam
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Bimbam wo 29 mei 2013 - 4:46

Vind jij dat winkelpersoneel kinderen mag corrigeren? En waarom wel/niet?
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 4:48

Ligt aan de situatie. Ik kan me best situaties voorstellen wanneer dat nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Dora wo 29 mei 2013 - 4:51

Rejoy. schreef:Ligt aan de situatie. Ik kan me best situaties voorstellen wanneer dat nodig is.

Absoluut eens!
Ik werk zelf op een tankstation en als ik zie dat er onveilige situaties ontstaan voor of het kind, andere klanten of mijn personeel dan grijp ik in. Overigens ook als ze overal aan zitten etc.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Pompoen wo 29 mei 2013 - 4:51

Als het kind de winkel afbreekt, andere klanten hindert, snoep of iets anders steelt of iets anders winkelgerelateerds dan vind ik dat dit mag. Maar alleen als de ouder er niets aan doet óf niet in de buurt is.
Ik zag toevallig gisteren nog een meisje snoep pakken bij de kruidvat, ze liep echt met haar mond vol naar haar moeder alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat was het denk ik ook. Ik vind best dat het winkelpersoneel daar iets van mag zeggen! Het is tenslotte gewoon stelen, al snapt een jonger kindje dat natuurlijk nog niet zo.
Ik denk ook dat het soms meer indruk maakt wanneer iemand van de winkel zoiets zegt dan de ouder, daarom moet je als winkelmedewerker natuurlijk wel een beetje uitkijken wat je zegt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Supertalentje wo 29 mei 2013 - 4:55

Ja natuurlijk mag dat, dan ben je als ouder te laat of sta je niet opteletten.
Ervan uitgaande dat anderen net zo'n hoge drempel als ik om andermans kind te corrigeren.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Jezzie wo 29 mei 2013 - 4:55

Toen ik bij het kruidvat werkte zeiden we er idd wel wat van als kinderen snoep in hun mond stopten bij het schepsnoep.n
Maar dan wel op een vriendelijke toon, meer van 'he, wat doe je? dat mag niet zomaar, dat moet je in een zak doen en afrekenen bij de kassa'.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 4:56

Pompoen schreef:Als het kind de winkel afbreekt, andere klanten hindert, snoep of iets anders steelt of iets anders winkelgerelateerds dan vind ik dat dit mag. Maar alleen als de ouder er niets aan doet óf niet in de buurt is.
Ik zag toevallig gisteren nog een meisje snoep pakken bij de kruidvat, ze liep echt met haar mond vol naar haar moeder alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Dat was het denk ik ook. Ik vind best dat het winkelpersoneel daar iets van mag zeggen! Het is tenslotte gewoon stelen, al snapt een jonger kindje dat natuurlijk nog niet zo.
Ik denk ook dat het soms meer indruk maakt wanneer iemand van de winkel zoiets zegt dan de ouder, daarom moet je als winkelmedewerker natuurlijk wel een beetje uitkijken wat je zegt.
Haha dat doet me denken aan een voorval met mijn oppaskindje. Hij pakte een snoepje uit zo'n bak bij de etos terwijl ik hem meerdere malen gezegd had dat dat niet mocht, dus ik werd "boos" en zei dat hij geen snoepjes mocht pikken. Zei het meisje uit de winkel dat je inderdaad niet mocht stelen van de politie. Dat maakte zoveel indruk dat hij de keer daarop de winkel niet meer in durfde omdat hij bang was dat ze alsnog de politie ging bellen, het arme kind haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Bimbam wo 29 mei 2013 - 4:57

Ik zal de situatie even uitleggen. Ik was bij de H&M op de 1e verdieping, kinderafdeling. Er waren een stuk of 3 kinderen aan het spelen met de lift. Ik hoorde al een paar keer dat dat niet mocht, maar omdat ik het niet zag ging ik er vanuit dat dat de moeder was die ze corrigeerde. Nou, niet dus, want even later hoorde ik dat het de laatste waarschuwing was (op een vrij strenge toon, maar zeker niet onbeschoft of schreeuwend), kwam de moeder ineens om de hoek, die ging de verkoopster staan uitfoeteren. :O
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Printje wo 29 mei 2013 - 5:03

Ik geef het winkelpersoneel groot gelijk. Ik kan me sowieso aan irriteren als mensen hun kinderen niet in de gaten houden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 5:10

Dat ligt eraan wat het is, of het iets met de winkel zelf te maken heeft en of de ouders zelf ingrijpen. En sowieso als er iemand gevaar loopt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Slakje wo 29 mei 2013 - 5:14

Toen ik in de snoepwinkel werkte zaten er wel eens kindjes met hun handen in de bakken. Ik wachtte altijd af wat de ouders deden, maar als zij niets deden, greep ik in. Ik heb wel eens wat verwijten gekregen.

Soms was een blik trouwens al genoeg, als de ouders niet keken durfden de kindjes wel wat te pakken uit de bakken, dan keek ik eens vies en liepen ze gelijk naar mama en papa met zo'n betrapt gezichtje.

Ik vind dat je als personeel mag corrigeren, zolang het niet gewoon gaat om een kind dat zijn moeder tegenspreekt of een drama maakt in de winkel, maar dat het echt problemen oplevert voor de verkoop.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Benthe wo 29 mei 2013 - 5:17

Ik werk in een winkel en zeg ook wel eens tegen kinderen 'doe maar niet', 'laat maar staan joh' of zoiets als de ouders niet opletten. Moet kunnen lijkt me.
Wat ik overigens dan wel irritant vind is als ouders, als hun kind iets doet dat niet mag, zeggen 'niet doen hoor, anders wordt de winkeljuffrouw kwaad' scratch , terwijl ik dat helemaal niet ben. Treed dan lekker zelf op en houd het bij jezelf denk ik dan altijd.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 5:31

In dit geval vind ik het dus terecht. Het is hun lift en als die op een oneigenlijke manier wordt gebruikt, of dat nu door volwassenen is of door kinderen, dan mogen zij daar wat van zeggen.

Ik vraag me alleen af wat ze na die 'laatste waarschuwing' hadden willen doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Razz wo 29 mei 2013 - 5:32

Bimbam schreef:Ik zal de situatie even uitleggen. Ik was bij de H&M op de 1e verdieping, kinderafdeling. Er waren een stuk of 3 kinderen aan het spelen met de lift. Ik hoorde al een paar keer dat dat niet mocht, maar omdat ik het niet zag ging ik er vanuit dat dat de moeder was die ze corrigeerde. Nou, niet dus, want even later hoorde ik dat het de laatste waarschuwing was (op een vrij strenge toon, maar zeker niet onbeschoft of schreeuwend), kwam de moeder ineens om de hoek, die ging de verkoopster staan uitfoeteren. :O

Ik vind ik dit geval datde verkoopster het goed heeft aangepakt. En de reactie van de moeder onterecht. Een lift is geen speelgoed kom op zeg.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Sea of Trees wo 29 mei 2013 - 5:57

Susan schreef:In dit geval vind ik het dus terecht. Het is hun lift en als die op een oneigenlijke manier wordt gebruikt, of dat nu door volwassenen is of door kinderen, dan mogen zij daar wat van zeggen.

Ik vraag me alleen af wat ze na die 'laatste waarschuwing' hadden willen doen.
Haha ja dat vraag ik me ook af.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 6:41

Ik corrigeer oudere broertjes en zusjes zelfs geregeld als mama/papa de jongste komt ophalen/wegbrengen. Ik vind het wel lastig hoor, maar we hebben wel een paar simpele regeltjes op de groep die voor de kleintjes die we op de groep hebben gelden, maar ook voor de grote broertjes en zusjes. Dus niet rennen, schreeuwen en al helemaal niet de Lianderwieg een zet geven of eraan hangen. Gelukkig heb ik nog nooit gehad dat een ouder aangaf dat niet prettig te vinden, maar ik voel me wel altijd opgelaten als ik weer een kindje moet corrigeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  PapillonRose wo 29 mei 2013 - 6:50

Ik vind dat het moet kunnen, als kindjes dingen doen die niet mogen in de winkel. Een ouder die winkelt ziet ook niet altijd alles, of is zich er misschien niet van bewust dat het hinderlijk is voor het winkelpersoneel wat hun kindje doet, of wat dan ook. Dan vind ik het best kunnen als winkelpersoneel op een normale manier ergens wat van zegt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 7:24

Toen ik nog bij de Blokker werkte (in een enorm oude winkel, met van die glazen glaskubussen waar het aardewerk en glaswerk op stond) waren er wel eens kindjes tikkertje om die kubussen heen aan het doen. Ik was als de dood dat er een kind met zijn gezicht in zou vallen. Daar zei ik dus altijd wat van. Dat ze dat beter niet konden doen omdat glas heel scherp is als het kapot gaat etc. Vrijwel alle ouders hadden daar begrip voor... Behalve die ene moeder. Die trok haar 3 kinderen aan hun jassen naar buiten, ondertussen haar mandje op de grond zettend en riep: Kom jongens! We gaan hier weg. Deze mevrouw vind het niet fijn als we hier in de winkel spullen komen kopen. Corrigeren door winkelpersoneel 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Lejow wo 29 mei 2013 - 7:30

Sybella schreef:Toen ik nog bij de Blokker werkte (in een enorm oude winkel, met van die glazen glaskubussen waar het aardewerk en glaswerk op stond) waren er wel eens kindjes tikkertje om die kubussen heen aan het doen. Ik was als de dood dat er een kind met zijn gezicht in zou vallen. Daar zei ik dus altijd wat van. Dat ze dat beter niet konden doen omdat glas heel scherp is als het kapot gaat etc. Vrijwel alle ouders hadden daar begrip voor... Behalve die ene moeder. Die trok haar 3 kinderen aan hun jassen naar buiten, ondertussen haar mandje op de grond zettend en riep: Kom jongens! We gaan hier weg. Deze mevrouw vind het niet fijn als we hier in de winkel spullen komen kopen. Corrigeren door winkelpersoneel 394967

Die heb je toch zeker wel uitgezwaaid?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Twellie wo 29 mei 2013 - 9:36

Ik ben een makkelijke moeder en mijn kinderen hebben geen stoornissen. Er is dus ook nooit aanleiding voor winkelpersoneel om ze te corrigeren.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Flower_L wo 29 mei 2013 - 9:41

Laatst was er een kindje dat snoepjes uit de snoepbakken bij de etos hier pakte. Moeder lette niet op, kind zat lekker te snoepen. Toen zei de winkelmevrouw er wel iets van, en vind ik ook terecht.
Het is hun eigendom, daar mogen zij op een fatsoenlijke manier iets van zeggen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Tania wo 29 mei 2013 - 9:44

Twellie schreef:Ik ben een makkelijke moeder en mijn kinderen hebben geen stoornissen. Er is dus ook nooit aanleiding voor winkelpersoneel om ze te corrigeren.

Hoe bedoel je dat? Toch niet alleen kinderen met een stoornis moeten wel is gecorrigeerd worden?

Ik vind dat winkelpersoneel er best iets van mag zeggen als kinderen echt iets doen waar ze laast van hebben. Ik had het een keer omgedraaid bij de Etos. J. pakte een snoepje uit de bak en wilde die in z'n mond stoppen, toen hij hem half in z'n mond had haalde ik het eruit en zei dat dat niet mocht. Ik heb hem het snoepje aan de verkoopster laten geven zodat ik het kon afrekenen. Dat hoefde niet, heel aardig maar ze wilde hem ook het snoepje terug geven. Ik wilde dat niet omdat hij het dan natuurlijk de volgende keer weer zou doen. Toen zei ze dat ze dat nog nooit een ouder had horen zeggen en dat ze daar nooit over na had gedacht maar het wel een goeie vond.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:45

Natúúrlijk mag dat. Zou helemaal mooi zijn, dat een kind je hele winkel verbouwd, maar dat je niks mag zeggen. Ja dáág!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Flower_L wo 29 mei 2013 - 9:46

Daag.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Printje wo 29 mei 2013 - 9:47

Tania, nav een ander topic over oppas ergernissen zegt Twellie dat. Tenminste dat denk ik
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Corrigeren door winkelpersoneel Empty Re: Corrigeren door winkelpersoneel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum