Onbeschofte klanten en winkelpersoneel
+44
Taeda
luisa
Caroow
rapa nui
Roza
Winegum
Mari
Penny Blossom
Arwyn
Paper Crown
Kqip
Gympie
Atelier Madame
iloverose
Pien
June
JustMeDaan
Krullebol
Sam
Niekske
Polly
*Lookie*
Fortissimo
missy.
Toet
Blond
Rush
Filoria
Pommes
Sea of Trees
Marsy28
Sterrin_
Twellie
TukTuk
Jasmine
Lejow
Angela_1986
Zora
Kaat
Slakje
Stranger
Tania
Minx
Linnie1985
48 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Onbeschofte klanten en winkelpersoneel
Leuk topic!
Ik stond gister met een klasgenoot in de Zara. Nu ziet die winkel hier er sowieso niet uit, óveral chaos, kleding op de grond, en geen medewerker die het opvouwt....afijn, wij stonden dus in de rij om onze spullen af te rekenen, zegt de cassiére dat we ook wel naar de kinderafdeling konden gaan om af te rekenen. Prima, dus wij naar de kinderafdeling. Toen er nog 1 persoon voor ons stond, zei de mevrouw aan de kassa dat we wel konden afrekenen bij de dameskleding. Pardon? Daar komen we net van terug en sowieso, er staat maar 1 klant nog voor ons....ze begon best raar te doen, vroeg 'hoezo dan?!' echt met zo'n verongelijkt toontje. Toen zette ze de muziek harder en begon te dansen....toen haar collega haar vroeg om de muziek zachter te zetten begon ze te snauwen naar haar collega's! Pff, dat personeel daar
Oh en nog eentje, maar dan van de Kruidvat bij ons om de hoek. Er werkt daar een jongen die sowieso echt NIET vriendelijk is. Smijt het wisselgeld zowat naar je toe en kijkt je niet eens aan. Ik stond in de rij om af te rekenen om 5 uur, ging hij doodleuk met zijn collega zitten discussiëren dat hij toch écht om 5 uur klaar was en dat het hem niet interesseerde dat de winkel pas om 6 uur dicht ging, hij wilde naar huis
Ik stond gister met een klasgenoot in de Zara. Nu ziet die winkel hier er sowieso niet uit, óveral chaos, kleding op de grond, en geen medewerker die het opvouwt....afijn, wij stonden dus in de rij om onze spullen af te rekenen, zegt de cassiére dat we ook wel naar de kinderafdeling konden gaan om af te rekenen. Prima, dus wij naar de kinderafdeling. Toen er nog 1 persoon voor ons stond, zei de mevrouw aan de kassa dat we wel konden afrekenen bij de dameskleding. Pardon? Daar komen we net van terug en sowieso, er staat maar 1 klant nog voor ons....ze begon best raar te doen, vroeg 'hoezo dan?!' echt met zo'n verongelijkt toontje. Toen zette ze de muziek harder en begon te dansen....toen haar collega haar vroeg om de muziek zachter te zetten begon ze te snauwen naar haar collega's! Pff, dat personeel daar
Oh en nog eentje, maar dan van de Kruidvat bij ons om de hoek. Er werkt daar een jongen die sowieso echt NIET vriendelijk is. Smijt het wisselgeld zowat naar je toe en kijkt je niet eens aan. Ik stond in de rij om af te rekenen om 5 uur, ging hij doodleuk met zijn collega zitten discussiëren dat hij toch écht om 5 uur klaar was en dat het hem niet interesseerde dat de winkel pas om 6 uur dicht ging, hij wilde naar huis
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Dat. Zolang mijn kassa nog niet gesloten is mogen ze gerust nog naar binnen komen. Graag zelfs, want als ze passen, kopen ze iets en dan zijn mijn cijfers beter.Pien schreef:@linnie, daar kan ik me dus echt niet druk om maken. Zolang het nog geen sluitingstijd is mogen klanten binnen komen en dus ook met veel het pashokje in.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik werk bij een webwinkel en wij doen er ongeveer alles aan om onze klanten tevreden te houden. Maar soms echt klanten gaan schreeuwen/roepen aan de telefoon en weet ik veel wat alleen om hun gelijk te krijgen (en meestal hebben ze geen gelijk) Maar ik heb tegenwoordig het idee dat klanten zoiets hebben van hoe harder ik schreeuw dan krijg ik m`n gelijk wel. Ow en ook regelmatig klanten die iets eisen, nou daar heb ik ook al een gruwelijke hekel aan.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Hahahaha die vind ik wel heel sterkKaat schreef:"Haal er maar een man bij, ik heb een vraag"
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Same here. Dat schreeuwen, eisen of dreigen heb ik zo`n hekel aan. Met gewoon netjes vragen krijg je meer voor elkaar denk ik dan altijd maar.Pommes schreef:Ik werk bij een webwinkel en wij doen er ongeveer alles aan om onze klanten tevreden te houden. Maar soms echt klanten gaan schreeuwen/roepen aan de telefoon en weet ik veel wat alleen om hun gelijk te krijgen (en meestal hebben ze geen gelijk) Maar ik heb tegenwoordig het idee dat klanten zoiets hebben van hoe harder ik schreeuw dan krijg ik m`n gelijk wel. Ow en ook regelmatig klanten die iets eisen, nou daar heb ik ook al een gruwelijke hekel aan.
Of in e-mails, mensen hebben een vraag, dan stuur je een uitgebreid antwoord terug met een wedervraag erin. En dan krijg je een e-mail terug, niet eens een reply, maar gewoon een nieuwe e-mail waar dan alleen maar 'Ja!' in staat.
Dan denk ik echt van WTF wil je wel geholpen worden?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Herkenbaar! Van die ''IK WIL NU JE LEIDINGGEVENDE SPREKEN'' types. Dan ging er bij mij juist een deurtje dicht. (Ik heb bij een telefonische klantenservice gewerkt)Pommes schreef:Maar ik heb tegenwoordig het idee dat klanten zoiets hebben van hoe harder ik schreeuw dan krijg ik m`n gelijk wel.
Ik was er veel gevoeliger voor als iemand op rustige toon zei: ''kun je met me meedenken of er een andere oplossing is?'' of ''kun je mijn klacht doorgeven aan de afdeling die erover gaat?''
Dus als ik zelf eens een klacht heb ga ik het ook zo brengen
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik heb 1x tegen zo`n figuur gezegd dat mijn leidinggevende precies hetzelfde zou zeggen omdat de regels nou eenmaal zo zijn. Hij wilde het niet geloven en eiste een praatje met hem. Toen kreeg hij m`n leidinggevende aan de lijn en die zei inderdaad precies hetzelfde. HEERLIJK!Filoria schreef:Herkenbaar! Van die ''IK WIL NU JE LEIDINGGEVENDE SPREKEN'' types. Dan ging er bij mij juist een deurtje dicht. (Ik heb bij een telefonische klantenservice gewerkt)Pommes schreef:Maar ik heb tegenwoordig het idee dat klanten zoiets hebben van hoe harder ik schreeuw dan krijg ik m`n gelijk wel.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Gelukkig zijn mijn baas en ik daarin wel hetzelfde dat als ze gewoon rustig zijn dan willen we sneller de klant tegemoet komen maar als ze gaan lopen schreeuwen en dreigen, nee daar bereik je bij ons niks mee. Dan heb je vaak gewoon pech gehad en dan zoekt hij/zij het maar uit. Mijn baas heeft dan ook zoiets van zulke klanten zijn we liever kwijt dan rijk.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Angela_1986 schreef:Gebeurd dat regelmatig Linnie? Nou ja, iedere keer is er één te veel natuurlijk! Wat asociaal zeg! Moet je ook wel lef hebben, ik zou als de dood zijn betrapt te worden met m'n nieuwe schoenen aan.
Slakje, dat klinkt inderdaad ook behoorlijk onbeschoft!
Ik laat ook wel eens, per ongeluk, wat vallen als ik een bepaalde maat aan het zoeken ben ofzo maar dan raap ik dat gewoon op. Kleine moeite toch?
Ik heb in een supermarkt gewerkt en daar kwam op zaterdagmorgen altijd een vader met 2/3 kinderen. Zodra zij de winkel binnen kwamen kon je dat door de hele tent horen en wilde iedereen pauze Kinderen reden zelf met zo'n klein wagentje en gingen dan express overal tegenaan rijden, ook tegen andere klanten/medewerkers. Ze schreeuwde de hele tent bij elkaar, scholden klanten/medewerkers uit (dikke olifant, ik vind jou stom, jij bent gek) gingen spelletjes spelen in de winkel, wilde alles aanraken/bestuderen, gingen zodra ze binnen waren als eerste naar de vleeswarenafdeling om om een worstje te vragen, hebben zelfs wel eens een croissant weten te bemachtigen (die op een hoogte lagen waar zij zo niet bij konden dus hoe ze dát voor elkaar hebben gekregen?!), gingen aan die rekjes hangen waarmee je rij zeg maar af kunt sluiten en sloegen dan daarmee tegen de kassa, kropen er op en gingen dan springen, enzovoorts. En papa hield zijn mond!
Ik heb die kinderen wel eens aangesproken, één keer omdat ze me continue dikke olifant noemde en tegelijkertijd tegen me aan reden met hun karretje en één keer omdat ze dus op die hekjes bij de kassa stonden en ik dat niet veilig vond (zowel voor de hekjes als de kindjes ). Niet te geloven maar toen werd IK aangesproken door vader, hij kon het niet waarderen dat ik zijn kinderen aansprak...
Nu snap ik dat het vervelend is als iemand zich met jouw opvoeding/kinderen bemoeit maar kom op, ik hoef me ook niet aan te laten rijden en uit te laten schelden, week na week. Papa vond dat kinderen dat moeten kunnen doen en dat ik daar maar tegen moest kunnen als ik in de supermarkt werkte...
Wij kregen wekelijks personeelskorting die je kon 'innen' als je een bon inleverde en je pasje liet zien. Op een gegeven moment stond diezelfde man als uit het verhaal hierboven bij mij aan de kassa en de klant voor hem leverde zo'n bon in dus kreeg korting. Die man zegt dus tegen mij dat hij ook wel korting wilde en vraagt wat hij daar voor moet doen. Dus ik zeg dat hij dan bij ons moest komen werken waarop zijn reactie was: 'Nou, meisje, ik denk dat ik toch wel 'n iets beter inkomen heb dan jij!'... Later hoorde ik hoe hij aan zijn inkomen kwam; van zijn vrouw! Hij was huisman en zijn vrouw werkt. Prima natuurlijk! Maar doe dan alsjeblieft niet zo neerbuigend tegen mij!
He is jammer dat we die mensen niet naar buiten zien lopen met die schoenen, maar helaas gebeurt het wel vaker. Of we vinden alarmen van een kledingstuk in een ander kledingstuk. Vervelend als je het alarm eraf gehaald heb, en hij blijft gaan. Kom je er dus achter dat iemand een alarm + prijskaartje in de zak gedaan heeft...
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Stranger schreef:pPien schreef:@Stranger, waarschijnlijk quote jij doordat ik zeg zoveelste ontevreden klant, maar sinds het slecht met de economie gaat zeuren, klagen, eisen klanten veel meer. Als bijv een naadje van een artikel los is, verwachten ze gelijk 50%korting. Ze willen altijd het onderste uit de kan, er zijn in vergelijking met bijv. 2jaar terug, bijna dubbel zoveel terechte en onterechte klachten.
En daar word jij blij van?
Ze zegt toch dat ze er blij van wordt, als een klant die eerst ontevreden was, uiteindelijk toch tevreden de winkel uit loopt dankzij haar?
Oh ja, ik ben gewoon scheel. Ik las het verkeerd. Excuus
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Toen ik nog bij de AH werkte, was er elke week op zaterdagavond een vrouw die net voor sluitingstijd boodschappen kwam doen. Met moeite kwam ze naar de kassa als er werd omgeroepen dat we gingen sluiten, en ze deed zo traag mogelijk alles in haar tas bij het afrekenen. Het kwam regelmatig voor dat ze om 20.15 de winkel pas uitliep. (We sloten om 20 uur).
En dan zei ze tegen haar zoon: "Ja, dan hadden ze maar een vak moeten leren als ze op zaterdagavond vrij willen".
We zaten daar echt alleen met scholieren die een bijbaantje hadden.
En dan zei ze tegen haar zoon: "Ja, dan hadden ze maar een vak moeten leren als ze op zaterdagavond vrij willen".
We zaten daar echt alleen met scholieren die een bijbaantje hadden.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Haha Blond wat een vreselijk mens.
Bij mij op het werk (eetcafé) waren eerst best veel klanten die expres 1 minuut voor sluiting iets bestelde wat dan nog uit het frituus moest (bittergarnituur ofzo) Nouja goed, het is je goed recht, we zijn gewoon nog geopend maar het waren altijd die irritante mannetjes die aan de bar bier zitten te zuipen en zo irritant vaak op de klok kijken dat je gewoon wéét dat ze zitten te wachten totdat ze je kunnen vervelen. Vooral altijd erg leuk als ze dan even een minuutje niet opletten en het tijd is, ik sprint om 22.00 naar de oven om alles uit te zetten haha. Inmiddels heb ik er totaal geen last meer van, ik werk er nu 6 jaar en de klanten weten ondertussen wel dat ze mij niet zo makkelijk opfocken, mijn nieuwe collegatje van 15 is nu de lul
In de supermarkt heb ik ook heel wat irritaties ervaren. Ik stond altijd bij de infobalie en dat was tevens snelkassa. Voor maximaal 7 producten en alleen als je de spullen in een MANDJE had zitten (was te smal voor een karretje) oh Grrrr zoveel mensen die daar dan toch een kar door proppen of roepen: 'Nahh misschien heb ik er IETS meer dan 7' en er vervolgens een shitload aan artikelen neer pleuren, echt over de 20 ofzo. Dat gebeurde gewoon meerdere malen per dag, ik vroeg me dan ook regelmatig af waar ons fatsoen en geduld is gebleven.
Bij mij op het werk (eetcafé) waren eerst best veel klanten die expres 1 minuut voor sluiting iets bestelde wat dan nog uit het frituus moest (bittergarnituur ofzo) Nouja goed, het is je goed recht, we zijn gewoon nog geopend maar het waren altijd die irritante mannetjes die aan de bar bier zitten te zuipen en zo irritant vaak op de klok kijken dat je gewoon wéét dat ze zitten te wachten totdat ze je kunnen vervelen. Vooral altijd erg leuk als ze dan even een minuutje niet opletten en het tijd is, ik sprint om 22.00 naar de oven om alles uit te zetten haha. Inmiddels heb ik er totaal geen last meer van, ik werk er nu 6 jaar en de klanten weten ondertussen wel dat ze mij niet zo makkelijk opfocken, mijn nieuwe collegatje van 15 is nu de lul
In de supermarkt heb ik ook heel wat irritaties ervaren. Ik stond altijd bij de infobalie en dat was tevens snelkassa. Voor maximaal 7 producten en alleen als je de spullen in een MANDJE had zitten (was te smal voor een karretje) oh Grrrr zoveel mensen die daar dan toch een kar door proppen of roepen: 'Nahh misschien heb ik er IETS meer dan 7' en er vervolgens een shitload aan artikelen neer pleuren, echt over de 20 ofzo. Dat gebeurde gewoon meerdere malen per dag, ik vroeg me dan ook regelmatig af waar ons fatsoen en geduld is gebleven.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb een keer een klant in de winkel gehad die zei: "ik wil dit formaat" en met zijn handen een formaat aanwees.
Ik dacht laat ik even doorvragen. Dus ik vroeg waarvan het gemaakt was. Daar gaf hij geen antwoord op. Toen ik vroeg waar voor hij het ging gebruiken ging mij dat niks aan. Toen zei hij tegen zijn vrouw dat zij het maar moest uitleggen maar zei begreep er ook niets van. Mijn leidinggevende zat mee te kijken via de camera een heeft zich bescheurt van het lachen maar hij kwam mij toch maar helpen.
Ik werkte in een huishoud/ doe-het-zelf zaak, en heb ook regelmatig de vraag gehoord of 1 van de jongens aanwezig waren want meneer had een klusvraag.
Geen asociale maar wel stomme opmerking. De winkel was samen van vader en zoon. En vaak kreeg ik de vraag is je vader/schoonvader/man er.
Wat ik ook altijd stom vond waren de klanten die door mijn collega geholpen werden. Collega gaat iets voor de klant pakken en de klant die dan ondertussen tegen mij zegt dat hij ook nog dit en dat nodig heeft.
Ik dacht laat ik even doorvragen. Dus ik vroeg waarvan het gemaakt was. Daar gaf hij geen antwoord op. Toen ik vroeg waar voor hij het ging gebruiken ging mij dat niks aan. Toen zei hij tegen zijn vrouw dat zij het maar moest uitleggen maar zei begreep er ook niets van. Mijn leidinggevende zat mee te kijken via de camera een heeft zich bescheurt van het lachen maar hij kwam mij toch maar helpen.
Ik werkte in een huishoud/ doe-het-zelf zaak, en heb ook regelmatig de vraag gehoord of 1 van de jongens aanwezig waren want meneer had een klusvraag.
Geen asociale maar wel stomme opmerking. De winkel was samen van vader en zoon. En vaak kreeg ik de vraag is je vader/schoonvader/man er.
Wat ik ook altijd stom vond waren de klanten die door mijn collega geholpen werden. Collega gaat iets voor de klant pakken en de klant die dan ondertussen tegen mij zegt dat hij ook nog dit en dat nodig heeft.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Ik heb, toen in nog in de winkel werkte, regelmatig klanten gewoon overgeslagen omdat ze aan het bellen waren. Dan wilden ze al bestellen, maar ben ik gewoon verder gegaan met de volgende klant. Ik heb daar zo'n enorme hekel aan!
Laatst in Duitsland wilde ik wat kopen bij de New Yorker. Ik stond als enige bij de kassa en de verkoopster was ergens in de winkel aan het kletsen met een collega. Ik had inmiddels oogcontact met haar gemaakt, maar denk maar niet dat ze er aan kwam! Nog even rustig verder kletsen en toen kwam ze er toch maar aan...
Wat ik ook raar vind, is dat er in een restaurant hier in de buurt een meisje werkt die alleen engels kan spreken. Ze spreekt klanten ook automatisch aan in het Engels. Ik zou dat persoonlijk heel vervelend vinden. Toen ze bij ons aan tafel kwam, heb ik dan ook in het Nederlands terug gesproken. Ze hoefde bij ons gelukkig alleen maar de rekening te brengen.
Laatst in Duitsland wilde ik wat kopen bij de New Yorker. Ik stond als enige bij de kassa en de verkoopster was ergens in de winkel aan het kletsen met een collega. Ik had inmiddels oogcontact met haar gemaakt, maar denk maar niet dat ze er aan kwam! Nog even rustig verder kletsen en toen kwam ze er toch maar aan...
Wat ik ook raar vind, is dat er in een restaurant hier in de buurt een meisje werkt die alleen engels kan spreken. Ze spreekt klanten ook automatisch aan in het Engels. Ik zou dat persoonlijk heel vervelend vinden. Toen ze bij ons aan tafel kwam, heb ik dan ook in het Nederlands terug gesproken. Ze hoefde bij ons gelukkig alleen maar de rekening te brengen.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Jeetje, ik word er gewoon helemaal kriegel van als ik dit allemaal lees.. wat een irritante mensen!
Ik heb in een callcenter gewerkt, daar kreeg je soms ook vanalles over je heen, vreselijk. Ik moest daar echt mee leren omgaan. Mensen die meteen als zeiden: "Geef me maar even iemand die er verstand van heeft" terwijl ze nog niet eens hadden verteld waarover het ging (en ik 99% wel zelf kon beantwoorden), of mensen die een heel verhaal hadden wat wij als organisatie wel niet allemaal fout hadden gedaan voor ze, en dan kijk je alles na en dan blijkt dat ze het zelf fout hebben gedaan. Als dan dan blijkt, binden ze vaak wel in. Of, ook zwaar irritant: dan belden ze mij met een vraag, kregen ondertussen telefoon (op mobiel) en namen gewoon doodleuk op om een gesprek te gaan voeren! Nou, dan zei ik altijd: "Meneer/mevrouw... ik heb helaas geen tijd om te wachten tot u uw gesprek hebt afgerond, wilt u later terugbellen?" en hing op als ze dan geen antwoord gaven. Vooral als er anderen in de wachtrij stonden was ik er gauw klaar mee, zo aso.
Ik heb in een callcenter gewerkt, daar kreeg je soms ook vanalles over je heen, vreselijk. Ik moest daar echt mee leren omgaan. Mensen die meteen als zeiden: "Geef me maar even iemand die er verstand van heeft" terwijl ze nog niet eens hadden verteld waarover het ging (en ik 99% wel zelf kon beantwoorden), of mensen die een heel verhaal hadden wat wij als organisatie wel niet allemaal fout hadden gedaan voor ze, en dan kijk je alles na en dan blijkt dat ze het zelf fout hebben gedaan. Als dan dan blijkt, binden ze vaak wel in. Of, ook zwaar irritant: dan belden ze mij met een vraag, kregen ondertussen telefoon (op mobiel) en namen gewoon doodleuk op om een gesprek te gaan voeren! Nou, dan zei ik altijd: "Meneer/mevrouw... ik heb helaas geen tijd om te wachten tot u uw gesprek hebt afgerond, wilt u later terugbellen?" en hing op als ze dan geen antwoord gaven. Vooral als er anderen in de wachtrij stonden was ik er gauw klaar mee, zo aso.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Fortissimo schreef:Ik heb, toen in nog in de winkel werkte, regelmatig klanten gewoon overgeslagen omdat ze aan het bellen waren. Dan wilden ze al bestellen, maar ben ik gewoon verder gegaan met de volgende klant. Ik heb daar zo'n enorme hekel aan!
Spreek je geen Engels? Of waarom vind je dat vervelend?
Ik heb vrijwel dagelijks te maken met dit soort vreemde vogels en ik probeer er maar om te lachen. Soms sporen de mensen echt niet.
De denigrerende opmerkingen tegen bedienend personeel vind ik ook achterlijk. Ik kan me de eerste keer nog goed herinneren. Ik was een jaar of 16 en ik werkte in het weekend in een restaurant. Ik kwam de tafel afruimen bij een familie en een van de kinderen zei "Wat goed, zij kan veel borden tegelijk dragen". De vader reageerde met "Heel goed inderdaad, maar ik heb toch liever dat jij naar school gaat."
Toen ik de borden weg had gebracht ben ik teruggegaan om te zeggen dat op zaterdagavond werken niet betekent dat iemand niet naar school gaat. Hij zei sorry en schaamde zich wel een beetje geloof ik.
Maar al ging ik niet naar school... so what? Wat geeft iemand het recht om zo'n opmerkingen te maken? Pffff.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Toet schreef:Haha Blond wat een vreselijk mens.
Ik heb in een snackbar gewerkt en daar waren ook vaak van die vervelende klanten. Zeker als ze nog in het cafe achter de snackbar zich helemaal zaten te verdrinken.
Ik had trouwens ook een keer een klant en die wilde een kipcorn. Dus die had ik gebakken, ingepakt, tasje erbij, en meegegeven. Zie die jongen terwijl hij naar buiten loopt zowel het tasje als de verpakking zo voor de zak op de grond mikken.
Gooi het dan tenminste nog in een vuilnisbak! Of zeg bij voorbaat dat je het direct opeet en geen verpakking nodig hebt..
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb zelf bij een winkel gewerkt als bijbaantje en ik herken het verhaal over de buitenlandse dames die alles zo goedkoop mogelijk willen hebben. Ze spreken nog geen eens Nederlands en komen met kleding bij de kassa die zo smoezelig is van lang in het magazijn liggen (dat ik me eigenlijk schaam dat het nog in de winkel ligt) en het kost maar 50 cent en dan willen ze nog eens 50% korting. Om vervolgens een hele bundel biljetten van 50 euro uit hun zak te halen om mee te betalen
Wij hadden ook een 'vaste klant' die altijd iets terug kwam brengen. Een pen die niet meer schreef na drie weken, een pakje vullingen waar er eentje uit was, een lege cake-verpakking, want de cake was niet lekker...
Ik heb ook al eens met asociaal personeel te maken gehad, ik had eens op de website van de hema gezien dat de moltons in de aanbieding waren, dus ik wilde een nieuw molton laken en slopen halen. Bij de kassa zeiden ze dat de slopen geen korting hadden. Op het rek stond het ongelukkig aangegeven, je kon het inderdaad interpreteren alsof alleen de lakens in de aanbieding waren. Ik wilde zeggen dat op hun site stond dat de slopen ook in de aanbieding waren, maar de vrouw achter de kassa viel me in de reden, begon te schreeuwen dat ik goed moest lezen en dat zij vanaf 'hier' kon zien dat alleen de lakens in de aanbieding waren. Knarsentandend heb ik betaald, thuis heb ik een printscreen gemaakt van de aanbieding en daarmee ben ik de volgende dag terug gegaan naar de hema. Ik heb ook gezegd dat ik absoluut niet gediend was van hoe er tegen me geschreeuwd was. Ik kreeg mijn geld terug, twee bonnen voor gratis koffie en er werd melding gemaakt tegen de betreffende vrouw. Dus achteraf vond ik het wel erg netjes afgehandeld.
Wij hadden ook een 'vaste klant' die altijd iets terug kwam brengen. Een pen die niet meer schreef na drie weken, een pakje vullingen waar er eentje uit was, een lege cake-verpakking, want de cake was niet lekker...
Ik heb ook al eens met asociaal personeel te maken gehad, ik had eens op de website van de hema gezien dat de moltons in de aanbieding waren, dus ik wilde een nieuw molton laken en slopen halen. Bij de kassa zeiden ze dat de slopen geen korting hadden. Op het rek stond het ongelukkig aangegeven, je kon het inderdaad interpreteren alsof alleen de lakens in de aanbieding waren. Ik wilde zeggen dat op hun site stond dat de slopen ook in de aanbieding waren, maar de vrouw achter de kassa viel me in de reden, begon te schreeuwen dat ik goed moest lezen en dat zij vanaf 'hier' kon zien dat alleen de lakens in de aanbieding waren. Knarsentandend heb ik betaald, thuis heb ik een printscreen gemaakt van de aanbieding en daarmee ben ik de volgende dag terug gegaan naar de hema. Ik heb ook gezegd dat ik absoluut niet gediend was van hoe er tegen me geschreeuwd was. Ik kreeg mijn geld terug, twee bonnen voor gratis koffie en er werd melding gemaakt tegen de betreffende vrouw. Dus achteraf vond ik het wel erg netjes afgehandeld.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik had laatst een patient die voor een onderzoek op de weegschaal moest.
Ze woog teveel en schaamde zich hier heel erg voor. Dus ik zeg 'Ach mevrouw, u hoeft zich daar echt niet om te schamen'. Ik wilde haar op haar gemak stellen.
Zegt ze tegen mij 'Nou dat klopt ook wel, want jij bent ook veels te dik!' En als afsluiting 'Joh, je moet ook eens bij Miss Etam kijken, hebben ze leuke dingen in jouw maat'
Ik heb tijdens de test alleen het hoognodige gezegd.
Ze woog teveel en schaamde zich hier heel erg voor. Dus ik zeg 'Ach mevrouw, u hoeft zich daar echt niet om te schamen'. Ik wilde haar op haar gemak stellen.
Zegt ze tegen mij 'Nou dat klopt ook wel, want jij bent ook veels te dik!' En als afsluiting 'Joh, je moet ook eens bij Miss Etam kijken, hebben ze leuke dingen in jouw maat'
Ik heb tijdens de test alleen het hoognodige gezegd.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Oo Sam, wat erg!
Ik werkte in een outlet, erg leuk allemaal. Er kwam een klant binnen, een oudere dame met haar dochter. Mevrouw wilde graag zitten, nou dit kan, geen probleem. Ik was met een klant bezig dus ging deze even afmaken. Trekt mevrouw onze deur open naar personeelskamertje, gaat daar op een kruk zitten. Pakt dan ook maar even een glas uit het kastje en schenkt wat water in, ze had dorst. Ik was zo verbaasd dat ik er niets van heb gezegd...
Ik werkte in een outlet, erg leuk allemaal. Er kwam een klant binnen, een oudere dame met haar dochter. Mevrouw wilde graag zitten, nou dit kan, geen probleem. Ik was met een klant bezig dus ging deze even afmaken. Trekt mevrouw onze deur open naar personeelskamertje, gaat daar op een kruk zitten. Pakt dan ook maar even een glas uit het kastje en schenkt wat water in, ze had dorst. Ik was zo verbaasd dat ik er niets van heb gezegd...
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Ik heb bij de Marskramer gewerkt, en daar kwam eens een man binnen die vroeg om een klok. Ik die aangewezen, komt ie na lang kijken met een klok naar de kassa en zegt: "Ik kan niet goed kiezen, mag ik deze even mee naar huis nemen om te kijken hoe die staat?" Ik zeg als je betaald, vind je het niks kan je hem weer terug brengen. Maar dat wilde hij dus niet, hij wilde hem zo meenemen en pas betalen als ie hem mooi vond.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
JustMeDaan schreef:Ik heb bij de Marskramer gewerkt, en daar kwam eens een man binnen die vroeg om een klok. Ik die aangewezen, komt ie na lang kijken met een klok naar de kassa en zegt: "Ik kan niet goed kiezen, mag ik deze even mee naar huis nemen om te kijken hoe die staat?" Ik zeg als je betaald, vind je het niks kan je hem weer terug brengen. Maar dat wilde hij dus niet, hij wilde hem zo meenemen en pas betalen als ie hem mooi vond.
Sommige mensen zijn echt achterlijk.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Dat heb ik idd ook heel vaak, dan willen mensen meerdere paar schoenen mee nemen voor een ouder iemand in rolstoel, dan willen ze hun naam en telefoonnummer als veiligheid achter laten. Zo werkt het tegenwoordig helaas niet...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
er kwam een meisje van een jaar of 12 in de winkel ,en die wou graag een lekkere taart hebben nou kan. taart in does ik zeg 9,95 ze wou graag kado bon inleveren dus ik keek op de datum van de bon was hij al anderhalf jaar over het jaar heen ,dus ik zei je kunt die bon niet meer gebruiken .meisje ging zonder taart weg 2 min later komt haar moeder binnen met van ,wat bezielde mij zei was de bon vergeten optijd in te leveren en het was maar 9,95 ,Dus ik zei ik mag van mijn baas niet aannemen ,begon ze te schreeuwen van hier maak ik werk van enz .Normaal blijf ik eigelijk altijd wel zo vriendelijk mogelijk maar ik was 7 en half maand zwanger en de hormoontje spelden op hihihi.Ik heb gezegt dat ze het vooral werk van moest maken ,en dat wij in ons gelijk stonden .
Wij maken ook broodjes gezond enz we zijn tot 18.00 open maar als der een klant 5 voor 6 komt voor een broodje gezond dan maak ik het niet meer .(wij hebben om die tijd alles al schoon )ik bied dan meestal wel wat anders aan roombroodje enz
Wij maken ook broodjes gezond enz we zijn tot 18.00 open maar als der een klant 5 voor 6 komt voor een broodje gezond dan maak ik het niet meer .(wij hebben om die tijd alles al schoon )ik bied dan meestal wel wat anders aan roombroodje enz
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
iloverose schreef:er kwam een meisje van een jaar of 12 in de winkel ,en die wou graag een lekkere taart hebben nou kan. taart in does ik zeg 9,95 ze wou graag kado bon inleveren dus ik keek op de datum van de bon was hij al anderhalf jaar over het jaar heen ,dus ik zei je kunt die bon niet meer gebruiken .meisje ging zonder taart weg 2 min later komt haar moeder binnen met van ,wat bezielde mij zei was de bon vergeten optijd in te leveren en het was maar 9,95 ,Dus ik zei ik mag van mijn baas niet aannemen ,begon ze te schreeuwen van hier maak ik werk van enz .Normaal blijf ik eigelijk altijd wel zo vriendelijk mogelijk maar ik was 7 en half maand zwanger en de hormoontje spelden op hihihi.Ik heb gezegt dat ze het vooral werk van moest maken ,en dat wij in ons gelijk stonden .
Maar dat is toch raar ? Je bent tot 18:00 uur open, dan zou je dus ook tot die tijd je klanten moeten helpen. Een klant hoeft toch niet de dupe van te zijn omdat jullie besluiten al zoveel eerder schoon te maken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onbeschofte vraag??
» nav; Onbeschofte Werkgever
» Winkelpersoneel ergernissen
» Vier dagen gratis bellen voor klanten Vodafone
» N.a.v. winkelpersoneel. Irritaties op straat!
» nav; Onbeschofte Werkgever
» Winkelpersoneel ergernissen
» Vier dagen gratis bellen voor klanten Vodafone
» N.a.v. winkelpersoneel. Irritaties op straat!
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: