Uit vrije wil geen alcohol drinken
+29
Cow
Jade
Marin
Kiekeboe
Green_Pepper
Susan
Mizz_S
Snoes
*Lookie*
iloverose
Starla
Bazinga
Atelier Madame
loura
Linnie1985
Elodie
Monte
Tania
Phileine
Lejow
Bliss
Aziraphale
Lady Starstruck
TukTuk
Rush
Minx
SuperGrover
Taeda
Rattenfan
33 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Uit vrije wil geen alcohol drinken
Eucalypta schreef:Marin schreef:AngelNyn schreef:
Wat je uitlegt snap ik verder ook wel hoor, alleen niet dat het voor sommigen een afknapper kan zijn als een partner niet zou drinken :s
Oh juist bij een partner zou ik het snappen dat het jammer is.
Bij een vriendin, prima, die zie je toch sporadisch. Bij een partner lijkt het me niet echt leuk als jij heel erg kan genieten van een wijntje en kaasje, en je partner je aankijkt van 'rare alcoholist'
Als jij 2 wijntjes drinkt zal toch niemand je aankijken als rare alcoholist? Dat vind ik namelijk wél een afknapper, mensen die fanatiek niet drinken. Net als mensen die fanatiek wel drinken en afknappen op iemand die dat niet doet.
Maar wat versta jij onder fanatiek niet drinken?
Ik heb niks tegen alcohol, het is niet dat ik uit principe niet drink (Behalve als ik zou moeten rijden, ik ben ZWAAR tegen drinken als je nog moet rijden, ook al is het maar 1 glaasje). Je hebt idd wel van die mensen die heel uit de hoogte doen en doen alsof alcohol vergif is en mensen die het wel drinken gestoord zijn ofzo, dat heb ik totaal niet. Heb er geen moeite mee als iemand alcohol drinkt, alleen ik hoef het niet, omdat ik het niet lekker vindt. De dingen die ik wel lekker vind (zoals een passoa jus), die zal ik zo nu en dan wel eens drinken, mits ik niet hoef te rijden. Ik haal het alleen niet in huis omdat ik thuis veel liever gewoon een glas frisdrank drink, ook omdat ik altijd heel veel dorst heb. Alcohol kan je niet mee doordrinken en stilt je dorst ook niet.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Hm, ik waardeer ook een goede kop koffie hoor, maar het zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten of een man dat wel of niet lust. Net als wijn, ik drink het, mijn man ook, maar ik zie er werkelijk de meerwaarde niet van in dat hij het ook lust, ik hou er ook geen rekening mee wat ik moet bestellen in een restaurant, ik drink waar ik zin in heb. Het klinkt wat snobistisch zoals jij het beschrijft eigenlijk, dat je het 'normaal vindt om dat te waarderen', alsof je beter ontwikkeld bent als je wijn en koffie waardeert. Terwijl ik over het algemeen genomen vindt dat mensen nogal moeilijk doen over een glas wijn of een kop koffie. Hoe kieskeuriger je bent hoe beter lijkt het wel.
Gast- Gast
Maar nu wordt er gedaan alsof afknapper het einde van je relatie zou betekenen.
Nu vind ik het jammer dat mijn vriend geen olijven lust, maar dat is ook geen dealbreaker, net als dat alcohol (of koffie ) dat ook niet zou zijn!
En inderdaad, het gaat immer om beleving.
Nu vind ik het jammer dat mijn vriend geen olijven lust, maar dat is ook geen dealbreaker, net als dat alcohol (of koffie ) dat ook niet zou zijn!
En inderdaad, het gaat immer om beleving.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ja, dat vind ik ook, ik vind het bijvoorbeeld ook zo achterlijk dat je zo ongeveer pas voor vol wordt aangezien als je droge wijn lust.
Dat hele snobistische eromheen vind ik ook niks, of het nu om koffie gaat, om wijn/drank of om eten.
Dat hele snobistische eromheen vind ik ook niks, of het nu om koffie gaat, om wijn/drank of om eten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Marin schreef:AngelNyn schreef:Marin schreef:AngelNyn schreef:
Wat je uitlegt snap ik verder ook wel hoor, alleen niet dat het voor sommigen een afknapper kan zijn als een partner niet zou drinken :s
Bij een vriendin, prima, die zie je toch sporadisch. Bij een partner lijkt het me niet echt leuk als jij heel erg kan genieten van een wijntje en kaasje, en je partner je aankijkt van 'rare alcoholist'
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.. Nu zeg je in feite dat iedereen die niet/nooit drinkt, anderen die wel drinken gelijk een alcoholist vinden.
Nee ok, dat laatste is vrij overtrokken. Maar zou wel erg vervelend zijn als iemand dat wél denkt.
Oh ja, dat is ook zo, en er zullen vast mensen zijn die zo denken, die vind ik net zo triest.
Heb ook zo'n vriendin dit ook altijd zo fel tegen dat soort dingen is, als er iemand buiten voor haar loopt met een sigaret, gaat ze overdreven staan hoesten en wapperen, en hardop "gatver!" zeggen, of als het dan over drank gaat, gaat ze ook neerbuigend doen, en heel denigrerend. Ja daar kan ik me dan ook aan ergeren. Laat een ander in zijn waarde, Het is geen vergif ofzo.. Alleen mij doe je er geen lol mee.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Eucalypta schreef:Marin schreef:AngelNyn schreef:
Als jij 2 wijntjes drinkt zal toch niemand je aankijken als rare alcoholist? Dat vind ik namelijk wél een afknapper, mensen die fanatiek niet drinken. Net als mensen die fanatiek wel drinken en afknappen op iemand die dat niet doet.
Ik heb niks tegen alcohol, het is niet dat ik uit principe niet drink (Behalve als ik zou moeten rijden, ik ben ZWAAR tegen drinken als je nog moet rijden, ook al is het maar 1 glaasje). Je hebt idd wel van die mensen die heel uit de hoogte doen en doen alsof alcohol vergif is en mensen die het wel drinken gestoord zijn ofzo, dat heb ik totaal niet. Heb er geen moeite mee als iemand alcohol drinkt, alleen ik hoef het niet, omdat ik het niet lekker vindt. De dingen die ik wel lekker vind (zoals een passoa jus), die zal ik zo nu en dan wel eens drinken, mits ik niet hoef te rijden. Ik haal het alleen niet in huis omdat ik thuis veel liever gewoon een glas frisdrank drink, ook omdat ik altijd heel veel dorst heb. Alcohol kan je niet mee doordrinken en stilt je dorst ook niet.
Fanatiek niet drinken vind ik wanneer je elke keer als een ander een glas wijn drinkt een verhandeling begint over hoe slecht dat voor je is en waarom je zelf niet drinkt. Ik heb een kennis die dat doet: drinkt geen koffie, eet nooit ongezond, sport 4x in de week fanatiek, rookt niet, drinkt niet. Allemaal prima, maar elke keer dat ik wél een koekje bij de koffie neem, zeg dat ik niet sport, een sigaret rook of een glas wijn neem moet het gesprek daarover gaan. Ik heb het er écht niet over dat hij niet drinkt/rookt/koffie gebruikt hoor, mag hij lekker zelf weten, good for him, ik zal de laatste zijn die zegt 'wil je écht geen stukje taart? doe niet zo moeilijk joh', want als hij dat niet wil mag hij dat zelf weten.
Maar andersom kan ik dus níets doen zonder dat het gesprek gaat over hoe ongezond dat wel niet is en hoe blij hij wel niet is dat hij dat niet hoeft. Dát vind ik fanatiek niet drinken: dat je anderen ook nog moet bekeren.
Gast- Gast
Ik vind het bijvoorbeeld wel heel ongezellig dat mjin vriend geen wijn lust, samen een wijntje drinken lijkt mij namelijk gewoon heel erg gezellig. Lekker zomers in het park of op het strand. Op het terras vind ik dan samen een biertje drinken of allebei een speciaalbiertje proeven juist ook heel leuk.
Ik vind alcohol in die zin dan gezellig omdat het iets gemeenschappelijks toevoegt naar mijn gevoel. Het voelt gewoon anders als hij dan een slok cola neemt, vooral omdat ik absoluut niet van alleen drinken in een groep hou. Dan ga ik ook sneller op de cola over. Terwijl ik alleen op de bank een wijntje heerlijk kan vinden.
Ik vind alcohol in die zin dan gezellig omdat het iets gemeenschappelijks toevoegt naar mijn gevoel. Het voelt gewoon anders als hij dan een slok cola neemt, vooral omdat ik absoluut niet van alleen drinken in een groep hou. Dan ga ik ook sneller op de cola over. Terwijl ik alleen op de bank een wijntje heerlijk kan vinden.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik drink ook amper (nu natuurlijk helemaal niet). Ik vind het meestal niet lekker (hooguit een keer een wijntje), en heb eigenlijk nooit de behoefte. Ik raak van 1 glas ook al aangeschoten, en dat voelt niet prettig.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Eucalypta schreef:AngelNyn schreef:Eucalypta schreef:Marin schreef:AngelNyn schreef:
Fanatiek niet drinken vind ik wanneer je elke keer als een ander een glas wijn drinkt een verhandeling begint over hoe slecht dat voor je is en waarom je zelf niet drinkt. Ik heb een kennis die dat doet: drinkt geen koffie, eet nooit ongezond, sport 4x in de week fanatiek, rookt niet, drinkt niet. Allemaal prima, maar elke keer dat ik wél een koekje bij de koffie neem, zeg dat ik niet sport, een sigaret rook of een glas wijn neem moet het gesprek daarover gaan. Ik heb het er écht niet over dat hij niet drinkt/rookt/koffie gebruikt hoor, mag hij lekker zelf weten, good for him, ik zal de laatste zijn die zegt 'wil je écht geen stukje taart? doe niet zo moeilijk joh', want als hij dat niet wil mag hij dat zelf weten.
Maar andersom kan ik dus níets doen zonder dat het gesprek gaat over hoe ongezond dat wel niet is en hoe blij hij wel niet is dat hij dat niet hoeft. Dát vind ik fanatiek niet drinken: dat je anderen ook nog moet bekeren.
Ahh ok, nee die mening deel ik ook wel. Laat een ander gewoon in zijn de waarde inderdaad, leuk dat je een mening hebt maar ga idd iemand niet proberen te bekeren. Ik wist even niet zeker of je met fanatiek niet drinken, mensen bedoelde die gewoon nooit (bijna nooit) dronken.
TukTuk- Ratel
Dat ja, dat je je moet schamen omdat je thuis een senseo hebt staan, want échte liefhebbers....Susan schreef:Ja, dat vind ik ook, ik vind het bijvoorbeeld ook zo achterlijk dat je zo ongeveer pas voor vol wordt aangezien als je droge wijn lust.
Dat hele ingewikkelde gedoe van mensen die pretenderen verstand van wijn en koffie te hebben, terwijl het gewoon een kwestie van smaak is en ik persoonlijk genoeg flessen wijn van onder de 5,- kan verzinnen die lekkerder zijn dan menig fles van 25,-. De keren dat ik duurdere wijn drink sta ik ervan te kijken hoe moeilijk mensen daarover doen. Zelfs al is de wijn in kwestie gewoon lekker, dan nog vind ik het een hoop gedoe en interessantdoenerij om een fles wijn.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Hm, ik waardeer ook een goede kop koffie hoor, maar het zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten of een man dat wel of niet lust. Net als wijn, ik drink het, mijn man ook, maar ik zie er werkelijk de meerwaarde niet van in dat hij het ook lust, ik hou er ook geen rekening mee wat ik moet bestellen in een restaurant, ik drink waar ik zin in heb. Het klinkt wat snobistisch zoals jij het beschrijft eigenlijk, dat je het 'normaal vindt om dat te waarderen', alsof je beter ontwikkeld bent als je wijn en koffie waardeert. Terwijl ik over het algemeen genomen vindt dat mensen nogal moeilijk doen over een glas wijn of een kop koffie. Hoe kieskeuriger je bent hoe beter lijkt het wel.
Dan is dat misschien inderdaad meer de cultuur waarin ik me bevindt. Kan je snobistisch vinden, ik vind dat mijn normale wereld, om uiteten te gaan en daarbij goede wijn en goede koffie te waarderen.
Dat het aan jouw reet roest, betekent niet dat ik dat ook maar moet vinden. Ik vind dat leuk, nou en? Ik ben blij met m'n partner die dat ook waardeert, gelukkig maar.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Gelukkig ben jij zo lekker normaal gebleven, Euc
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Eucalypta schreef:Hm, ik waardeer ook een goede kop koffie hoor, maar het zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten of een man dat wel of niet lust. Net als wijn, ik drink het, mijn man ook, maar ik zie er werkelijk de meerwaarde niet van in dat hij het ook lust, ik hou er ook geen rekening mee wat ik moet bestellen in een restaurant, ik drink waar ik zin in heb. Het klinkt wat snobistisch zoals jij het beschrijft eigenlijk, dat je het 'normaal vindt om dat te waarderen', alsof je beter ontwikkeld bent als je wijn en koffie waardeert. Terwijl ik over het algemeen genomen vindt dat mensen nogal moeilijk doen over een glas wijn of een kop koffie. Hoe kieskeuriger je bent hoe beter lijkt het wel.
Dan is dat misschien inderdaad meer de cultuur waarin ik me bevindt. Kan je snobistisch vinden, ik vind dat mijn normale wereld, om uiteten te gaan en daarbij goede wijn en goede koffie te waarderen.
Dat het aan jouw reet roest, betekent niet dat ik dat ook maar moet vinden. Ik vind dat leuk, nou en? Ik ben blij met m'n partner die dat ook waardeert, gelukkig maar.
Maar het gaat er denk ik ook meer om hoe en of je het naar anderen uit zeg maar. Het is nu iets wat jij en je vriend delen, en dat is ook heel fijn, en moet je ook zeker doen. Als jullie daarvan houden, waarom niet? Maar denk dat er genoeg mensen zijn die vervolgens op anderen neerkijken als ze dus niet zo'n mening hebben snapje? Idd van dat voorbeeld van senseo koffie.. En als je ze dan koffie aanbied, ze het afwijzen en zeggen "Dat is geen echte koffie, dat slootwater hoef ik niet" zo heel neerbuigend zeg maar.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Maar het gaat er denk ik ook meer om hoe en of je het naar anderen uit zeg maar. Het is nu iets wat jij en je vriend delen, en dat is ook heel fijn, en moet je ook zeker doen. Als jullie daarvan houden, waarom niet? Maar denk dat er genoeg mensen zijn die vervolgens op anderen neerkijken als ze dus niet zo'n mening hebben snapje? Idd van dat voorbeeld van senseo koffie.. En als je ze dan koffie aanbied, ze het afwijzen en zeggen "Dat is geen echte koffie, dat slootwater hoef ik niet" zo heel neerbuigend zeg maar.
Oh maar dat zou ik nooit zeggen. Ik dénk het wel, want ik vind het gewoon smerig, want ik vind het net slootwater, maar ik zal het niet zeggen en zeker niet bewust mensen kwetsen daarmee ofzo. Van de week nog Senseo bij m'n oma gekregen. Nee, ik vind het niet lekker maar ik drink het gewoon op, maar toen zij het over had dat ze het zo'n makkelijk apparaat vindt voor zichzelf, dan knik en en zeg ik dat ze groot gelijk heeft (en dat heeft ze ook, want het ís handig voor haar).
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind dat sommige dingen nu wel een beetje uit hun verband worden getrokken en er een beetje gemierenneukt wordt hoor. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
Nogmaals, ík zou het leuk vinden als mijn toekomstige partner ook houdt van een wijntje/biertje op z'n tijd, omdat ik het gezellig vindt om af en toe samen een drankje te doen. Met een partner samen ga ik me echt niet klem zuipen, daar gaat het me helemaal niet om. (Dat doe ik wel met vriendinnen in de kroeg.) Ik denk dat het idd de beleving is, zoals Kiekeboe ook al zegt, en heeft totaal niet te maken met een verstoorde relatie tot drank.
Verder heb ik ook de ballen verstand van wat een goede wijn is en ga ik graag voor goedkoop, maar dat doet voor mij niet af aan het gevoel van samen een (alcoholisch) drankje nuttigen.
Overigens lust ik geen koffie en daar heb ik verder ook totaal geen mening over eigenlijk.
Edit: ik heb trouwens ook een Senseo voor de sporadische keren dat er iemand koffie bij mij komt drinken.
Nogmaals, ík zou het leuk vinden als mijn toekomstige partner ook houdt van een wijntje/biertje op z'n tijd, omdat ik het gezellig vindt om af en toe samen een drankje te doen. Met een partner samen ga ik me echt niet klem zuipen, daar gaat het me helemaal niet om. (Dat doe ik wel met vriendinnen in de kroeg.) Ik denk dat het idd de beleving is, zoals Kiekeboe ook al zegt, en heeft totaal niet te maken met een verstoorde relatie tot drank.
Verder heb ik ook de ballen verstand van wat een goede wijn is en ga ik graag voor goedkoop, maar dat doet voor mij niet af aan het gevoel van samen een (alcoholisch) drankje nuttigen.
Overigens lust ik geen koffie en daar heb ik verder ook totaal geen mening over eigenlijk.
Edit: ik heb trouwens ook een Senseo voor de sporadische keren dat er iemand koffie bij mij komt drinken.
Laatst aangepast door Bliss op zo 20 jan 2013 - 5:17; in totaal 1 keer bewerkt
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ja en daar zit dus wel een verschil Dat je het denkt, tja daar kan je niks aan doen, iedereen mag gelukkig denken wat hij of zij wilt
TukTuk- Ratel
Even offtopic: Van mij mogen alle nieuwkomers wel actiever worden, en wel hierom. Eerste topic van TO en meteen een leuke discussie. Me like!
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Ja en daar zit dus wel een verschil Dat je het denkt, tja daar kan je niks aan doen, iedereen mag gelukkig denken wat hij of zij wilt
Haha ja Maar ik heb natuurlijk wel gewoon goed fatsoen en ben niet onbeleefd, dus dat zal ik echt niet zeggen.
Maar nu gaat het toch weer over koffie, ipv alcohol dat is wel een beetje off topic
Marin- Lady Post-a-lot
Ik snap best dat je bepaalde soorten koffie, wijn of eten lekkerder vindt en dat dat dan soms best speciale soorten of recepten kunnen zijn, dat vind ik wel normaal, maar ik kan het wel irritant vinden als mensen zich teveel gaan profileren als culi-snob en inderdaad afgeven op Senseo of gewone supermarktwijn, of op Canei - er zijn blijkbaar veel mensen die dat smerig vinden, maar er zullen ook mensen zijn die het lekker vinden, anders werd het niet verkocht.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Canei zie k echt als een beginnerswijntje. Ik vind het nog altijd lekker, maar in inmiddels drink ik net zo lief een goed glas rode wijn.
Gast- Gast
Marin schreef:Eucalypta schreef:Hm, ik waardeer ook een goede kop koffie hoor, maar het zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten of een man dat wel of niet lust. Net als wijn, ik drink het, mijn man ook, maar ik zie er werkelijk de meerwaarde niet van in dat hij het ook lust, ik hou er ook geen rekening mee wat ik moet bestellen in een restaurant, ik drink waar ik zin in heb. Het klinkt wat snobistisch zoals jij het beschrijft eigenlijk, dat je het 'normaal vindt om dat te waarderen', alsof je beter ontwikkeld bent als je wijn en koffie waardeert. Terwijl ik over het algemeen genomen vindt dat mensen nogal moeilijk doen over een glas wijn of een kop koffie. Hoe kieskeuriger je bent hoe beter lijkt het wel.
Zou dat niet net zo goed mijn cultuur kunnen zijn dan? Ik zit daar ook regelmatig tussen en verbaas me dan over het moeilijke gedoe over een fles wijn. Ik ben gek op eten en drinken, ik hou van koken, maar dat hele geouwehoer over cultuur enzo, dat staat me over het algemeen gewoon tegen. Hoe beter ontwikkeld je bent, hoe beter je smaak, dat soort geleuter. Ik ga graag uit eten, maar restaurants waar dat soort sfeertje hangt, die mijd ik. Dus ik zoek goede restaurants uit, waar eten gewoon eten is, maar wel lekker, en waar iedereen gewoon normaal doet over een fles wijn. En niemand die het minder waardeert hoor, en het is ook bepaald geen macdonalds, maar gewoon goed en ook nog duur, maar geen gedoe over dingen waar je niet teveel gedoe over moet maken. Je wijn gaat er niet beter van smaken als je er een toestand van maakt.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:
Zou dat niet net zo goed mijn cultuur kunnen zijn dan? Ik zit daar ook regelmatig tussen en verbaas me dan over het moeilijke gedoe over een fles wijn. Ik ben gek op eten en drinken, ik hou van koken, maar dat hele geouwehoer over cultuur enzo, dat staat me over het algemeen gewoon tegen. Hoe beter ontwikkeld je bent, hoe beter je smaakt, dat soort geleuter.
Je weet het wel lekker uit z'n verband te trekken. Maar vooruit, nee, ik denk niet hoe beter ontwikkeld je bent, hoe beter je smaak. Wel denk ik dat hoe vaker je de kans krijgt om uiteten te gaan (in goede restaurants), je vaker je de kans krijgt om exclusievere producten te proeven en daardoor lekker te gaan vinden.
Ik vind dat nogal een 1+1=2 sommetje eigenlijk.
Ik heb in de afgelopen tijd ook onwijs veel leren eten, omdat ik het voorheen gewoon nog nooit geproefd had omdat ik er nog nooit de kans voor had gekregen. En als ik je nu zeg dat ik heel erg van foie gras, zwezerik en truffel hou, dan vind je me vast echt een ontzettende snob. Maar als ik je zeg dat ik het nú lekker vind omdat ik nú weet hoe het smaakt en ik het een jaar geleden nog nooit gegeten had, dan is dat toch gewoon heel logisch?
Wijn staat daar even los van, want ik heb zelf niet bijster veel verstand van wijn. We hadden met de kerst wel een barolo van 100 euro per fles en die vond ik echt heel erg lekker, maar ik vind de merlot van de c1000 ook lekker.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind je geen snob omdat je van dat soort dingen houdt ik vind je wel een snob doordat je toch even moet benoemen dat je ervan houdt
Gast- Gast
Ik mis de clou een beetje, maar waarom zou je een betere smaak hebben als je van de duurste rode wijn houdt ipv dubbelfris? Of van kalfszwezerik in plaats van boerenkool met hemaworst? Dan zitik liever in m'n beperkte stamppotcultuurtje, eigenlijk...
Gast- Gast
Eucalypta schreef:
Hoe beter ontwikkeld je bent, hoe beter je smaakt
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» De rest van het jaar geen alcohol meer
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: