Uit vrije wil geen alcohol drinken
+29
Cow
Jade
Marin
Kiekeboe
Green_Pepper
Susan
Mizz_S
Snoes
*Lookie*
iloverose
Starla
Bazinga
Atelier Madame
loura
Linnie1985
Elodie
Monte
Tania
Phileine
Lejow
Bliss
Aziraphale
Lady Starstruck
TukTuk
Rush
Minx
SuperGrover
Taeda
Rattenfan
33 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Uit vrije wil geen alcohol drinken
Eucalypta schreef:Ik vind je geen snob omdat je van dat soort dingen houdt ik vind je wel een snob doordat je toch even moet benoemen dat je ervan houdt
Ik begon niet over snobisme hoor Ik had het gewoon over dat wijn drinken met partner gezellig is
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Bliss schreef:Eucalypta schreef:
Hoe beter ontwikkeld je bent, hoe beter je smaakt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het ligt er ook aan hoe je het brengt. Bijvoorbeeld ook met koken uit pakjes, ik vind het wat anders dat je zegt: 'Wist je dat je die gerechten ook makkelijk zelf kan maken, dat is ook nog goedkoop en beter voor je gezondheid, ik heb nog wel wat recepten voor je' of dat je zegt: 'Dat is geen voedsel, ik snap niet dat er mensen zijn die dat eten, ik maak aaaaaaltijd aaaaaallles vers, etc.' Zo vind ik het ook met wijn of met koffie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Het ligt er ook aan hoe je het brengt. Bijvoorbeeld ook met koken uit pakjes, ik vind het wat anders dat je zegt: 'Wist je dat je die gerechten ook makkelijk zelf kan maken, dat is ook nog goedkoop en beter voor je gezondheid, ik heb nog wel wat recepten voor je' of dat je zegt: 'Dat is geen voedsel, ik snap niet dat er mensen zijn die dat eten, ik maak aaaaaaltijd aaaaaallles vers, etc.' Zo vind ik het ook met wijn of met koffie.
Dat ja. Precies zo met wijn (dat je dat spul van de appie drinkt zeg... ik had laatst een fles van 30,- dát was pas goede wijn), of koffie (echt, dat je het wegkrijgt, ik heb thuis een apparaat van 400,- staan wat alles vers maalt, dát is pas koffie).
Kijk, dat iemand van lekker eten en drinken houdt snap ik, heb ik zelf ook en ik heb ook zo mijn voorkeuren, maar jezelf erop vooraan laten staan dat je zó ontwikkeld bent dat je goedkope wijn en filterkoffie niet meer wegkrijgt, dát is wat me tegenstaat.
Gast- Gast
Bliss schreef:Eucalypta schreef:
Hoe beter ontwikkeld je bent, hoe beter je smaakt
Ik had hem al verbeterd
Gast- Gast
Of mensen die zeggen: 'Kip Tandoori van Knorr is niks, want dat smaakt helemaal niet naar echte Kip Tandoori uit India, dat gaat in een klei-oven en dat staat de hele nacht te marineren enzovoort enzovoort.'
Wat kan mij dat nou allemaal schelen als ik de smaak van Kip Tandoori van Knorr gewoon lekker vind? Misschien vind ik die echte Kip Tandoori ook wel heel lekker, maar dan zijn het gewoon twee gerechten die ik allebei lekker vind.
Wat kan mij dat nou allemaal schelen als ik de smaak van Kip Tandoori van Knorr gewoon lekker vind? Misschien vind ik die echte Kip Tandoori ook wel heel lekker, maar dan zijn het gewoon twee gerechten die ik allebei lekker vind.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja, dat dus. Nee, het líjkt ook niet op het originele gerecht, maar dat boeit toch niet? Kan het evengoed wel lekker zijn.
Maar ik heb dat dus met die cupcakes en taarten die hip zijn, dat gebeuren met fondant en marsepein: iedereen doet daar enorm ingewikkeld over, dat dat zo moeilijk is enzo, en zo knap dat mensen dat zelf kunnen. En dat ís het ook, maar lekker zijn die taarten niet eens, want ze smaken allemaal hetzelfde en het heeft weinig met taarten bakken van doen als je gewoon mix en water in een bak gooit. Het ziet er prachtig uit hoor, en ik zou het nooit van z'n levensdagen kunnen, maar ik heb nog geen taart meegemaakt die beter smaakte door al die moeite. Ze smaken allemaal hetzelfde, de afwisseling in smaakjes creme daargelaten.
Maar ik heb dat dus met die cupcakes en taarten die hip zijn, dat gebeuren met fondant en marsepein: iedereen doet daar enorm ingewikkeld over, dat dat zo moeilijk is enzo, en zo knap dat mensen dat zelf kunnen. En dat ís het ook, maar lekker zijn die taarten niet eens, want ze smaken allemaal hetzelfde en het heeft weinig met taarten bakken van doen als je gewoon mix en water in een bak gooit. Het ziet er prachtig uit hoor, en ik zou het nooit van z'n levensdagen kunnen, maar ik heb nog geen taart meegemaakt die beter smaakte door al die moeite. Ze smaken allemaal hetzelfde, de afwisseling in smaakjes creme daargelaten.
Gast- Gast
Nee, dat gaat ook echt meer om het decoreren, denk ik, dus dat het er leuk uitziet op de verjaardag. Ik vind ze best lekker hoor, ik vind marsepein lekker en cake ook, maar het is een heel andere manier van taarten maken dan wanneer je een taart bakt om de specifieke smaak (zoals een vruchtentaart, een chocoladetaart, enzovoort).
Susan- Lady Post-a-lot
Eucalypta schreef:Ja, dat dus. Nee, het líjkt ook niet op het originele gerecht, maar dat boeit toch niet? Kan het evengoed wel lekker zijn.
Dat laatste ben ik ook wel met je eens, ik vind het leuk om taarten te maken, en het is ook echt lastig om een taart strak te bekleden etc, en al die figuurtjes mooi te krijgen, ik kan het niet. Maar kwa smaak doe je mij er ook niet echt een plezier mee, heb liever een vlaai ofzo, dan die marsepein of fondantlaag Vind die taarten zonder dat ze bekleed zijn ook lekkerder
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Op zich zou je trouwens een andere taart natuurlijk ook kunnen decoreren met marsepein, zoals een appeltaart of zo, maar ik denk dat het dan te machtig wordt. Maar goed, dat is een beetje off topic.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik kan trouwens heel goed roosjes kleien, dus als ik een mooie taart wil koop ik een zak chocoladesoesjes en een rol rode marsepein en dan maak ik een soesjesberg met roosjes. Als ik echt gek wil doen koop ik kale soesjes en dan doop ik ze zelf in de chocoladesaus. Misschien dat ik ook ooit nog wel een keer zelf soesjes ga bakken.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik kan trouwens heel goed roosjes kleien, dus als ik een mooie taart wil koop ik een zak chocoladesoesjes en een rol rode marsepein en dan maak ik een soesjesberg met roosjes. Als ik echt gek wil doen koop ik kale soesjes en dan doop ik ze zelf in de chocoladesaus. Misschien dat ik ook ooit nog wel een keer zelf soesjes ga bakken.
Dat heb ik wel is gedaan, was echt heel makkelijk en lekker!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb niet alles gelezen, maar man man man wat een gezanik over alcohol en koffie. Ik lust nu graag een wijntje, maar heb tot mijn 22e niet gedronken omdat ik het niet lekker vond (drink nu alleen droge witte wijn, wat ik wel lekker bleek te vinden). En ja dat vonden mensen raar, ongezellig. Geloof me, ik kan zonder drank net zo gek en gezellig doen als een ander met drank hoor. Ik zou het dan ook absoluut niet jammer, raar of vervelend vinden als mijn parner niet zou drinken of van senseo houdt (ik lust toch geen koffie, haha). Wat voegt dat dan in vredesnaam toe? Drink wat je lekker vind en laat een ander drinken wat hij/zij lekker vindt. Onzin. Jeumig ik zit me hier toch een potje recalcitrant te worden.
Oh en met het taarten verhaal; daar zit wel wat in ja, de meeste vlaaien/appeltaarten/chocoladetaarten zijn toch wel lekkerder en vaak kwalitatief beter. Maar de marsepeinentaarten vind ik ook heerlijk en daar gaat het inderdaad ook wel om het mooie en het persoonlijke wat je ervan kunt maken.
Oh en met het taarten verhaal; daar zit wel wat in ja, de meeste vlaaien/appeltaarten/chocoladetaarten zijn toch wel lekkerder en vaak kwalitatief beter. Maar de marsepeinentaarten vind ik ook heerlijk en daar gaat het inderdaad ook wel om het mooie en het persoonlijke wat je ervan kunt maken.
Gast- Gast
Dude... Lejow bakt echt wel hele lekkere taarten
Het zal mij echt een worst wezen wat mijn vriend wel of niet allemaal eet en drinkt.
En gelukkig geldt dat voor hem richting mij ook.
Het zal mij echt een worst wezen wat mijn vriend wel of niet allemaal eet en drinkt.
En gelukkig geldt dat voor hem richting mij ook.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Haha een kapsel zelf met eieren maken is ook echt niet moeilijk. Heb daar nog nooit een mix voor gebruikt. Ben ik nu goed?
Op zich snap ik het van het wijntje ook wel weer, maar dat komt voor mij omdat ik samen een glaasje wijn drinken romantisch vind. Met name als het rode wijn is dit drink ik dan ook alleen als ik de dag erna niet hoef te werken oid. Dus als ik echt lekker kan ontspannen. En dat is dan wel heel prettig om samen te doen. Dus in dat opzicht zou ik het wel jammer vinden.
Op zich snap ik het van het wijntje ook wel weer, maar dat komt voor mij omdat ik samen een glaasje wijn drinken romantisch vind. Met name als het rode wijn is dit drink ik dan ook alleen als ik de dag erna niet hoef te werken oid. Dus als ik echt lekker kan ontspannen. En dat is dan wel heel prettig om samen te doen. Dus in dat opzicht zou ik het wel jammer vinden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Haha een kapsel zelf met eieren maken is ook echt niet moeilijk. Heb daar nog nooit een mix voor gebruikt. Ben ik nu goed?
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Cow schreef:Minx schreef:Haha een kapsel zelf met eieren maken is ook echt niet moeilijk. Heb daar nog nooit een mix voor gebruikt. Ben ik nu goed?
tja die naam heb ik ook niet bedacht
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb het vaak zat geprobeerd, maar ik lust gewoon echt geen drankjes waar alcohol in zit. Als ik alleen al een bijvoorbeeld een glas rosé ruik, ga ik al kokhalzen. Krijg vaak de opmerking: 'neem ook eens gezellig een wijntje.' Heb zo'n ontzettende hekel aan die uitspraak, hoef vast niet uit te leggen waarom.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik heb nooit echt alcohol gedronken, ik vind het te duur en BOB liever zodat ik zelf kan weten wanneer ik naar huis ga.. Ben iets teveel een controlfreak, geloof ik.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Lejow schreef:Dude... Lejow bakt echt wel hele lekkere taarten
Wilde ik net zeggen!!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Lejow schreef:Dude... Lejow bakt echt wel hele lekkere taarten
Wilde ik net zeggen!!
Ik zeg ook niet dat de taarten zelf niet lekker zijn Maar kwa smaak voegt het marsepein of fondant voor mij niet zoveel toe, omdat het gelijk zo machtig wordt. Het biscuit met vulling is het lekkerste van die taarten (En daar kan ik ook van blijven eten )
TukTuk- Ratel
Ik vind de marsepein juist heerlijk! Ik zat het stiekem van dochter gaar verjaardagstaart te eten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Ik vind de marsepein juist heerlijk! Ik zat het stiekem van dochter gaar verjaardagstaart te eten.
TukTuk- Ratel
Ik drink ook geen alcohol. Mijn darmen kunnen het niet verdragen.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
AngelNyn schreef:Linda schreef:Lejow schreef:Dude... Lejow bakt echt wel hele lekkere taarten
Wilde ik net zeggen!!
Ik zeg ook niet dat de taarten zelf niet lekker zijn Maar kwa smaak voegt het marsepein of fondant voor mij niet zoveel toe, omdat het gelijk zo machtig wordt. Het biscuit met vulling is het lekkerste van die taarten (En daar kan ik ook van blijven eten )
Ik hou ook niet van marsepein hoor. Vind zo een du laagje op een taart prima, maar ik kan niet zo in een brok bijten.. brrrrr
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» De rest van het jaar geen alcohol meer
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: