Uit vrije wil geen alcohol drinken
+29
Cow
Jade
Marin
Kiekeboe
Green_Pepper
Susan
Mizz_S
Snoes
*Lookie*
iloverose
Starla
Bazinga
Atelier Madame
loura
Linnie1985
Elodie
Monte
Tania
Phileine
Lejow
Bliss
Aziraphale
Lady Starstruck
TukTuk
Rush
Minx
SuperGrover
Taeda
Rattenfan
33 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Uit vrije wil geen alcohol drinken
Kiekeboe schreef:Het heeft denk ik puur met beleving te maken. Voor mij is een wijntje geen alledaags drankje zoals bv cola. Ik drink dat alleen in gezelschap met anderen. Zit je met je partner thuis en ieder doet zn ding, of even snel iets eten ofzo, ja dan drink ik meestal geen wijntje. Maar als je nou samen 'quality time' hebt dan vind ik een wijntje daar gewoon bij passen. Dat maakt het gewoon net even wat specialer in mijn ogen.
Precies, ben het helemaal met je eens. Of een wijntje bij het eten ofzo, ook lekker en gezellig. Toen ik nog met mn vriend was, dronk ik ook niet elke keer alcohol als we samen waren, maar ik vind het gewoon gezellig om dat wel af en toe te doen.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Dat vind ik ook, en inderdaad, alsof mensen die niet drinken dan standaard Fristi en Chocomel nemen, of een pakje appelsap met een rietje.
Op onze bruiloft zat ik aan op een gegeven moment aan een flesje fristi en mijn man aan een flesje chocomel
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een rare redenatie. Beetje verstoorde verhouding tot drank heb je dan denk ik. Waarom drink je dan wijn of alcohol?Kiekeboe schreef:Ik vind het ook wel een beetje een afknapper als mijn partner geen alcohol zou drinken. Voor mij staat een wijntje in relatie tot gezelligheid. Ik weet niet, ik vind het gewoon niet zo'n gezellig idee als ik een wijntje drink en hij zit aan een fristi...
Ik drink best af en toe, soms periodes wat meer, soms periodes wat minder. Mijn man drinkt ook af en toe, we drinken ook best wel eens samen een wijntje, maar we hebben het precies even gezellig als we een glas water of een kop thee drinken, of als ik een wijntje drink en hij een glas fris. Dat maakt voor de sfeer of de gezelligheid echt helemaal niets uit. In mijn ogen maakt dat pas wat uit als je doordrinkt tot je teveel hebt gehad, dat is lullig en sneu in je eentje, en als je iemand bij je hebt die dat ook doet is het net of het minder triestig is.
Het wordt er volgens mij niet gezelliger van, van drank, pas als je véél teveel drinkt voelt het gezelliger als je het samen doet. Het zal mij persoonlijk echt worst wezen of mijn vriendinnen wel of niet drinken. Ik heb altijd wel een wijntje in huis, bij een vriendin krijg ik altijd alleen maar thee, vind ik óók prima.
Gast- Gast
Bliss schreef:Kiekeboe schreef:Het heeft denk ik puur met beleving te maken. Voor mij is een wijntje geen alledaags drankje zoals bv cola. Ik drink dat alleen in gezelschap met anderen. Zit je met je partner thuis en ieder doet zn ding, of even snel iets eten ofzo, ja dan drink ik meestal geen wijntje. Maar als je nou samen 'quality time' hebt dan vind ik een wijntje daar gewoon bij passen. Dat maakt het gewoon net even wat specialer in mijn ogen.
Precies, ben het helemaal met je eens. Of een wijntje bij het eten ofzo, ook lekker en gezellig. Toen ik nog met mn vriend was, dronk ik ook niet elke keer alcohol als we samen waren, maar ik vind het gewoon gezellig om dat wel af en toe te doen.
Wat is er dan minder gezellig als de één een glas druivensap drinkt en de ander een glas wijn?
Ik drink trouwens vrijwel nooit cola, dat is voor mij echt geen alledaags drankje. Ik drink vaker een glas wijn dan cola. Als ik na een late dienst thuis kom en mijn man ligt al in bed drink ik ook nog weleens een glas wijn als ik daar zin in heb. Niet wekelijks, maar het komt wel voor. Wij hebben ook prima qualitytime met een kop koffie op de bank samen, en we hebben geweldige filmavondjes gehad met alleen een glas water. Dus ik zie de meerwaarde en gezelligheid van drank niet zo.
Gast- Gast
Haha! Ja ik heb een verstoorde houding tov drank .
Ik vind het gewoon qua beleving iets toevoegen in bepaalde situaties. En daar kan jij de meerwaarde niet van inzien, ik zie het wel. Smaken verschillen toch?
Ik vind het gewoon qua beleving iets toevoegen in bepaalde situaties. En daar kan jij de meerwaarde niet van inzien, ik zie het wel. Smaken verschillen toch?
Leg het dan eens uit, wat is het verschil in beleving als jullie beiden een drankje hebben, hij 1 glas druivensap en jij 1 glas wijn? Merk jij er iets van wat hij drinkt?
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Leg het dan eens uit, wat is het verschil in beleving als jullie beiden een drankje hebben, hij 1 glas druivensap en jij 1 glas wijn? Merk jij er iets van wat hij drinkt?
Na zes wijntjes natuurlijk wel.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Eucalypta schreef:Leg het dan eens uit, wat is het verschil in beleving als jullie beiden een drankje hebben, hij 1 glas druivensap en jij 1 glas wijn? Merk jij er iets van wat hij drinkt?
Nou, dat bedoel ik dus. Maar dan gaat het er dus om dat het een beetje sneu is om in je eentje aangeschoten te zijn.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Marin schreef:Eucalypta schreef:Leg het dan eens uit, wat is het verschil in beleving als jullie beiden een drankje hebben, hij 1 glas druivensap en jij 1 glas wijn? Merk jij er iets van wat hij drinkt?
Nou, dat bedoel ik dus. Maar dan gaat het er dus om dat het een beetje sneu is om in je eentje aangeschoten te zijn.
En dan aanschoten zijn door bepaalde mensen automatisch gekoppeld wordt aan gezelligheid.. En dat is wel een beetje triest..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Eucalypta schreef:Marin schreef:Eucalypta schreef:Leg het dan eens uit, wat is het verschil in beleving als jullie beiden een drankje hebben, hij 1 glas druivensap en jij 1 glas wijn? Merk jij er iets van wat hij drinkt?
En dan aanschoten zijn door bepaalde mensen automatisch gekoppeld wordt aan gezelligheid.. En dat is wel een beetje triest..
Het is toch vrij bekend dat je van alcohol je remmen iets meer los gooit. Daar lijkt me weinig discussie over mogelijk. Dus als je als enige nuchter bent, voel je je sneller geremd dan wanneer je alcohol op hebt. Ik vind het niet persé gezelliger mét alcohol, ik kan prima zonder, maar ik vind het wel stommer om als enige nuchter te zijn dat je dan die buzz niet voelt en dat gevoel mis. Het is niet erg, om als enige niet te drinken, natuurlijk niet, maar ik kan me wel voorstellen dat je dan minder mee gaat met de groep. Ik denk dat je sneller mee gaat in die buzz en gezelligheid als je wél drinkt, dan niet.
Verder maakt 't me echt kont uit of iemand wel of niet drinkt, en om wat voor reden dan ook, maar qua gevoel kan ik me voorstellen dat je sneller los komt met alcohol en dat je je dus beetje achtergesteld voelt als je als enige niet drinkt. Andersom als jij degene bent die wél drinkt en de ander niet, voel je je ook maar beetje alleen aangeschoten. Daar is de lol dan ook vrij snel vanaf. (Wat Euc zegt dus. Maar dat is toch logisch, en gewoon niet erg? Ik vind dat niet sneu, ik vind dat gewoon een normale reactie).
Marin- Lady Post-a-lot
Maar nu koppel jij dus aangeschoten zijn OOK automatisch aan gezelligheid, maar wie zegt dat iemand gezelliger is als de remmen meer los zijn? Of dat een situatie automatisch gezelliger is? Dat is dus precies wat ik bedoel, drank betekend niet automatisch meer gezelligheid, maar veel mensen koppelen die 2 dingen wel aan elkaar.
Laatst aangepast door AngelNyn op zo 20 jan 2013 - 4:43; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Nee feitelijk is er ook gewoon geen verschil. Het gaat puur om de beleving en ik vind het erg lastig om een beleving uit te leggen. Het is misschien ook gewoon maar net wat je gewend bent. Ik kom uit een familie waar als we met z'n allen samen zijn er eigenlijk standaard een wijntje wordt gedronken bij het avondeten of in de namiddag met toastjes.
Dus wellicht dat die beleving daar vandaan komt en ik dat gewoon mee heb genomen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat als iemand geen alcohol drinkt ik diegene niet gezellig vindt hoor. Maar als het om een partner gaat heb ik graag een beetje eenzelfde belevingswereld en is dit er dan ook onderdeel van, maar natuurlijk geen dealbreaker. Dat zou wel een beetje ziek zijn :-).
Edit: ik ga er bij mijn reacties uit van 1of 2 wijntjes, niet dat je aangeschoten bent. Dat kan ook heel gezellig zijn, maar daar doel ik met mijn beleving niet op.
Dus wellicht dat die beleving daar vandaan komt en ik dat gewoon mee heb genomen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat als iemand geen alcohol drinkt ik diegene niet gezellig vindt hoor. Maar als het om een partner gaat heb ik graag een beetje eenzelfde belevingswereld en is dit er dan ook onderdeel van, maar natuurlijk geen dealbreaker. Dat zou wel een beetje ziek zijn :-).
Edit: ik ga er bij mijn reacties uit van 1of 2 wijntjes, niet dat je aangeschoten bent. Dat kan ook heel gezellig zijn, maar daar doel ik met mijn beleving niet op.
Laatst aangepast door Kiekeboe op zo 20 jan 2013 - 4:46; in totaal 1 keer bewerkt
Nou ja, er waren laatst ook mensen die zeiden dat ze erop af zouden knappen als hun partner niet van koffie houdt. Ik denk dat je het meer merkt als de één alcohol drinkt en de ander niet dan als de één koffie drinkt en de ander niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
AngelNyn schreef:Maar nu koppel jij dus aangeschoten zijn OOK automatisch aan gezelligheid, maar wie zegt dat iemand gezelliger is als de remmen meer los zijn? Of dat een situatie automatisch gezelliger is? Dat is dus precies wat ik bedoel, drank betekend niet automatisch meer gezelligheid, maar veel mensen koppelen die 2 dingen wel aan elkaar.
Nee ik bedoel ook niet dat het automatisch gezelligheid betekent, maar het is wel een beetje jammer als de ene wel de buzz voelt en de ander niet. Het breekt dat saamhorigheidsgevoel een beetje.
Oh en voor de goede orde drink ik echt niet vaak alcohol, maar wel af en toe. Het is niet alsof ik een ontzettende zuipschuit ben, maar ik herken dat gevoel van saamhorigheid wel als je samen drinkt.
Maar ik neem ook vaak genoeg een colaatje omdat ik dat gewoon ook heel lekker vind. Ik drink gewoon waar ik zin in heb.
En ik snap Kiekeboe wel. Bij ons thuis gaat 't ook zo, om 5 uur gaat de fles wijn open en drink maar lekker mee.
Marin- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Nou ja, er waren laatst ook mensen die zeiden dat ze erop af zouden knappen als hun partner niet van koffie houdt. Ik denk dat je het meer merkt als de één alcohol drinkt en de ander niet dan als de één koffie drinkt en de ander niet.
Ja dat was ik.
Ik zie het eigenlijk als hetzelfde. Ik zou het een afknapper vinden als m'n partner geen alcohol zou drinken net zoveel als ik het een afknapper vind als hij geen koffie zou drinken.
Beide geen dealbrekers, wat Kiekeboe al zegt, maar wel jammer, want het hoort bij de dingen die ik waardeer in het leven en waar ik plezier uit haal. (hoewel ik denk ik meer waarde haal uit gezellig samen koffie drinken dan bier ofzo).
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:AngelNyn schreef:Maar nu koppel jij dus aangeschoten zijn OOK automatisch aan gezelligheid, maar wie zegt dat iemand gezelliger is als de remmen meer los zijn? Of dat een situatie automatisch gezelliger is? Dat is dus precies wat ik bedoel, drank betekend niet automatisch meer gezelligheid, maar veel mensen koppelen die 2 dingen wel aan elkaar.
Nee ik bedoel ook niet dat het automatisch gezelligheid betekent, maar het is wel een beetje jammer als de ene wel de buzz voelt en de ander niet. Het breekt dat saamhorigheidsgevoel een beetje.
Oh en voor de goede orde drink ik echt niet vaak alcohol, maar wel af en toe. Het is niet alsof ik een ontzettende zuipschuit ben, maar ik herken dat gevoel van saamhorigheid wel als je samen drinkt.
Maar ik neem ook vaak genoeg een colaatje omdat ik dat gewoon ook heel lekker vind. Ik drink gewoon waar ik zin in heb.
En ik snap Kiekeboe wel. Bij ons thuis gaat 't ook zo, om 5 uur gaat de fles wijn open en drink maar lekker mee.
Maar waarom zou je die buzz moeten hebben dan? Dan kan je toch net zo goed, als het om die samenhorigheid gaat, beide niet drinken, en het ook geen probleem vinden als je partner dus ook niet drinkt? Heb je het probleem van het breken van de samenhorigheid ook opgelost.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Maar waarom zou je die buzz moeten hebben dan? Dan kan je toch net zo goed, als het om die samenhorigheid gaat, beide niet drinken, en het ook geen probleem vinden als je partner dus ook niet drinkt? Heb je het probleem van het breken van de samenhorigheid ook opgelost.
Dat kan inderdaad. Ik kan net zo goed genieten van een colaatje. Ik hoef die buzz echt niet persé te voelen. Vaak laat ik de keuze van m'n drankje afhangen van wat de ander doet én waar ik zin in heb. Ik heb zelf inderdaad niet zo veel zin in wijn te gaan drinken in m'n eentje, en soms heb ik gewoon meer zin in cola.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:AngelNyn schreef:
Dat kan inderdaad. Ik kan net zo goed genieten van een colaatje. Ik hoef die buzz echt niet persé te voelen. Vaak laat ik de keuze van m'n drankje afhangen van wat de ander doet én waar ik zin in heb. Ik heb zelf inderdaad niet zo veel zin in wijn te gaan drinken in m'n eentje, en soms heb ik gewoon meer zin in cola.
Ja het was ook niet zo zeer naar jou bedoelt, maar meer naar de mensen die dan zeggen dat het een afknapper zou zijn als hun vriend niet zou drinken.
Wat je uitlegt snap ik verder ook wel hoor, alleen niet dat het voor sommigen een afknapper kan zijn als een partner niet zou drinken :s
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Wat je uitlegt snap ik verder ook wel hoor, alleen niet dat het voor sommigen een afknapper kan zijn als een partner niet zou drinken :s
Oh juist bij een partner zou ik het snappen dat het jammer is.
Bij een vriendin, prima, die zie je toch sporadisch. Bij een partner lijkt het me niet echt leuk als jij heel erg kan genieten van een wijntje en kaasje, en je partner je aankijkt van 'rare alcoholist'
Marin- Lady Post-a-lot
Really? Afknappen op iemand die geen koffie drinkt?
Eerlijk gezegd maakt het me niet uit wat iemand wel of niet drinkt. Ik zou alleen slecht kunnen tegen iemand die uit principe geen koffie/alcohol drinkt en daar uiterst fanatiek in is, en bij elk kopje koffie of wijntje een lezing houdt over waarom dat ongezond is. Net als dat ik me dus stoor aan mensen die wél drinken en prediken dat dat gezelliger is en dat ze afknappen op iemand die dat niet doet, beiden even stom in mijn ogen.
Verder ben ik ook echt wel gewend aan een fles wijn opentrekken samen, maar ik koppel dat eigenlijk niet aan gezelligheid. Ik vind dat gevaarlijk en best wel stom, want als je dan niet meedoet dan ben je dus meteen ongezellig en val je buiten de boot. Hoeveel vrijheid heb je dan nog om te zeggen als de halve familie een wijntje pakt 'nee, ik wil graag een kop thee'. Zodra er dan een 'ach joh, doe toch gezellig mee, een wijntje kan toch best?' volgt vind ik dat al vrij belachelijk en dat is wél wat er vaak gebeurt.
Eerlijk gezegd maakt het me niet uit wat iemand wel of niet drinkt. Ik zou alleen slecht kunnen tegen iemand die uit principe geen koffie/alcohol drinkt en daar uiterst fanatiek in is, en bij elk kopje koffie of wijntje een lezing houdt over waarom dat ongezond is. Net als dat ik me dus stoor aan mensen die wél drinken en prediken dat dat gezelliger is en dat ze afknappen op iemand die dat niet doet, beiden even stom in mijn ogen.
Verder ben ik ook echt wel gewend aan een fles wijn opentrekken samen, maar ik koppel dat eigenlijk niet aan gezelligheid. Ik vind dat gevaarlijk en best wel stom, want als je dan niet meedoet dan ben je dus meteen ongezellig en val je buiten de boot. Hoeveel vrijheid heb je dan nog om te zeggen als de halve familie een wijntje pakt 'nee, ik wil graag een kop thee'. Zodra er dan een 'ach joh, doe toch gezellig mee, een wijntje kan toch best?' volgt vind ik dat al vrij belachelijk en dat is wél wat er vaak gebeurt.
Gast- Gast
Bij een vriendin, prima, die zie je toch sporadisch. Bij een partner lijkt het me niet echt leuk als jij heel erg kan genieten van een wijntje en kaasje, en je partner je aankijkt van 'rare alcoholist'
Als jij 2 wijntjes drinkt zal toch niemand je aankijken als rare alcoholist? Dat vind ik namelijk wél een afknapper, mensen die fanatiek niet drinken. Net als mensen die fanatiek wel drinken en afknappen op iemand die dat niet doet.
Gast- Gast
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.. Nu zeg je in feite dat iedereen die niet/nooit drinkt, anderen die wel drinken gelijk een alcoholist vinden.
Dat ik alcohol niet lekker vindt, en die "buzz" ook totaal niet fijn vindt, betekend niet dat ik iemand die wel alcohol drink gelijk een alcoholist vindt, ook niet als iemand (zeer) regelmatig alcohol drinkt.
TukTuk- Ratel
Eucalypta schreef:Really? Afknappen op iemand die geen koffie drinkt?
Ja, ik vind koffie echt lekker en zou het best suf vinden als een man dat niet lust. Ik hou van koffie en de hele cultuur er om heen en dat vind ik leuk om te delen. Ik waardeer dat. Net als dat ik het waardeer dat de man in m'n leven de wijn bestelt in een restaurant, het naar hem toe gebracht wordt, hij mag proeven en het goedkeurt. En niet dat ik maar een glaasje huiswijn moet nemen, omdat ik in m'n eentje geen fles op kan omdat hij niet drinkt. Ik vind dat gewoon leuk. Dat hoort er bij, voor mijn gevoel. En ik koppel dát absoluut aan gezelligheid en aan de cultuur van eten & drinken. Ik vind dat normaal en leuk en ik zou het oprecht jammer vinden als ik dat in m'n relatie niet zou kunnen delen.
Dat kan je verstoord of achterlijk vinden, ik vind het gewoon normaal om dat te waarderen.
Marin- Lady Post-a-lot
AngelNyn schreef:Marin schreef:AngelNyn schreef:
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op.. Nu zeg je in feite dat iedereen die niet/nooit drinkt, anderen die wel drinken gelijk een alcoholist vinden.
Nee ok, dat laatste is vrij overtrokken. Maar zou wel erg vervelend zijn als iemand dat wél denkt.
Marin- Lady Post-a-lot
Daar ben ik het mee eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» De rest van het jaar geen alcohol meer
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: