Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

+12
Mida4you
loesje
Theeleut
Parisienne
Star007
PapillonRose
Monnie
Annie24
Annemie
Linda
Limburg85
Chelle
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 7:19

Mijn dochter van bijna 1 jaar wil sinds een week geen opvolgmelk meer drinken.
Ze drinkt sochtends nog net wel haar papfles maar daar blijft het bij.
Smiddags drinkt ze 1 slok en wil dan niet meer. En savonds voor het slapen gaat ze al huilen als de fles naar haar mond komt. Sad

Ik heb al van alles geprobeerd maar het lijkt wel alsof ze het ook echt vies vind. Vanavond gaf ik het uit een beker waar ze dus wel uit dronk omdat ze dacht dat het wat anders was. Zodra ze merkte dat het melk was stak ze haar tong uit alsof ze wilde zeggen: gadver!

Ik dacht dat het kwam door haar verkoudheid maar dat is nu ook zo goed als over.
En een tandje is ook net door.

Ze wil wel water drinken maar ook niet echt veel achter elkaar.

Is dit nu misschien typisch een sprongetje? Of zal ze het echt niet lusten? Haar papfles smaakt natuurlijk anders dan gewoon melk.

Help! :P Alle tips zijn welkom...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Limburg85 za 28 apr 2012 - 7:21

Heb je al gewone melk geprobeerd? R. hoefde de 'aanmaak' melk op een gegeven moment ook niet maar gewone melk (koud) en 's avonds warm gaat er wel in.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Linda za 28 apr 2012 - 7:22

En gewone melk? Yoghurt? Kaas? Karnemelk (evt met een scheutje diksap)?
Vanaf een jaar hebben ze aan 300cc genoeg.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Annemie za 28 apr 2012 - 7:32

Ik zou ook eens gewone melk proberen.. mijn zoontje wilde toen ook geen pap van opvolgmelk meer, maar toen we verse halfvolle melk gaven at hij het wel weer gewoon.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 7:54

Ja ik dacht vanavond ook aan gewone melk maar dan moet er toch vitamine D bij?

Limburg, geef je het savonds wel warm? En dan met de fles.
Ik denk dat ik het morgen ga proberen. Wie weet helpt het...

Moet wel zeggen dat ze de afgelopen twee weken anders doet. Ze "klaagt" en huilt sneller en slaapt onrustig. Vandaar dat ik aan een sprongetje dacht.

Morgenmaar eens kijken of gewone melk lukt. Anders meld ik me hier weer voor hulp Wink
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Limburg85 za 28 apr 2012 - 7:56

11 maanden sprong! Hier is R. rond die tijd erg miepig geweest, slaapte stuk minder etc.

Overdag krijgt hij koude melk bij zijn boterham en 's avonds voor het slapen gaan een warme fles met pap (maar die gaan we afbouwen tenminste als hij niet ziek word, steeds als we dat willen word hij ziek). En dan 1 keer per dag 6 druppeltjes vitamine d.

Hier heeft R. 1 dag moeten wennen aan de halfvolle melk, dronk net zo weinig als de poedermelk maar dag 2 dronk hij alles op.


Laatst aangepast door Limburg85 op za 28 apr 2012 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Annemie za 28 apr 2012 - 8:00

Ja als het niet helpt is het misschien toch een sprong of is ze gewoon niet lekker in orde. Als je echt gewone melk gaat geven moet je idd vitamine d geven.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Annie24 za 28 apr 2012 - 8:01

Y. wil geen gewone melk: gaat staan kokhalzen laughcry Die krijgt nu peuter groeimelk van de Kruidvat.
Is ook gewoon poeder en dat drinkt hij wel. Hij krijgt 's morgens een fles en 's avonds. Zolang hij er zelf niet mee stopt blijven we dit gewoon geven. Het is voor hem echt een rustmomentje waarin hij helemaal ontspant.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Monnie za 28 apr 2012 - 8:04

Maar ze hoeft toch 's avonds ook niet persé meer melk te hebben? Lijkt me juist fijn als je die fles er vast af hebt. Als ze dan 's morgens nog wel een papfles drinkt en 's avonds wat yoghurt oid bij het eten, krijgt ze genoeg zuivel binnen volgens mij.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  PapillonRose za 28 apr 2012 - 8:22

Hier wil ze ook al een tijdje geen melk meer drinken. Ze krijgt nu 's morgens een bordje pap en 's avonds een toetje en dan heeft ze de benodigde 300ml binnen. Wel probeer ik tussen de middag bij het brood vaak nog wel melk te geven, en daar drinkt ze vaak ook nog een beetje van. Dan geef ik gewone melk, en die warm ik niet meer op.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Star007 za 28 apr 2012 - 8:29

Misschien heel dom.. maar ik wist niet eens dat kindjes van 1 jaar nog opvolgmelk moeten drinken? Nouja zoals ik hier uit de antwoorden haal, is dat ook niet perse nodig?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Monnie za 28 apr 2012 - 8:35

Star007 schreef:Misschien heel dom.. maar ik wist niet eens dat kindjes van 1 jaar nog opvolgmelk moeten drinken? Nouja zoals ik hier uit de antwoorden haal, is dat ook niet perse nodig?

Wij zijn met 1 jaar ook overgegaan op gewone melk.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 8:37

@ star, het hoeft niet nee maar heb begrepen dat dit wel beter is dan gewone melk.

@ Annie, gek dat Y juist geen gewone melk lust. Gekke kindjes hebben wij toch ook laughcry . A krijgt ook van de kruitvat melk en heeft het altijd graag gedronken..

Hoeft een kindje van 1 jaar maar 300ml zuivel per dag te krijgen? Ik dacht dat het nog meer moest zijn. Dan red ze het bijna. Haar papfles is 200 ml en ze krijgt na het eten een beetje yoghurt. Denk alleen niet dat dat 100ml is.

We zullen het wel beleven morgen laughcry
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Parisienne za 28 apr 2012 - 10:05

Chelle schreef:@ star, het hoeft niet nee maar heb begrepen dat dit wel beter is dan gewone melk.

@ Annie, gek dat Y juist geen gewone melk lust. Gekke kindjes hebben wij toch ook laughcry . A krijgt ook van de kruitvat melk en heeft het altijd graag gedronken..

Hoeft een kindje van 1 jaar maar 300ml zuivel per dag te krijgen? Ik dacht dat het nog meer moest zijn. Dan red ze het bijna. Haar papfles is 200 ml en ze krijgt na het eten een beetje yoghurt. Denk alleen niet dat dat 100ml is.

We zullen het wel beleven morgen laughcry
Dit is niet het geval hoor. De bekende merken van opvolgmelk doen het zo overkomen, maar (half)volle melk is gewoon prima! Er zitten extra vitamines in, maar kinderen krijgen via normaal eten voldoende vitamines binnen (alleen vit. D moet je inderdaad bijgeven). Ze hebben die opvolgmelk echt niet nodig, het is pure marketing Wink (aldus onze kinderarts, huisarts en ons consultatiebureau).

N. krijgt 's ochtends een fles koude melk en 's avonds voor het naar bed gaan een fles warme melk. Ook nog wat yoghurt na het eten, dus zij komt op die manier makkelijk aan de 300 ml zuivel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Theeleut za 28 apr 2012 - 10:37

Mijn zoon had dat een maand geleden ook, ik ben toen overgestapt naar halvolle melk. Sindsdien drinkt hij gewoon weer 3 flessen van 200cc per dag.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 17:37

Theeleut schreef:Mijn zoon had dat een maand geleden ook, ik ben toen overgestapt naar halvolle melk. Sindsdien drinkt hij gewoon weer 3 flessen van 200cc per dag.

Met drie flessen van 200 zit je op 600 per dag. Is dat niet teveel? Teveel melk is toch ook weer niet goed?

Nou, jullie verhalen geven me weer hoop. Nu nog hopen dat ze wil proberen te drinken. meestal als ze de fles al ziet zet ze het op het krijsen. haha!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Linda za 28 apr 2012 - 19:09

En als je het in een rietjes, tuit of antilekbeker doet?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  loesje za 28 apr 2012 - 20:08

ik zou gewoon overstappen op gewone melk/yoghurt of yogie.
Ze hoeft met een jaar nog maar 300cc per dag te drinken.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 20:24

In melk zit ook helemaal niet zoveel calcium, dus als het daar om zou gaan, zou het niet zo erg zijn. Sowieso denk ik dat het nut van melk overschat wordt. Gewoon zuivel geven in andere vormen (yoghurt, kaas, boter etc). Melk is helemaal niet zo gezond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 21:13

Linda schreef:En als je het in een rietjes, tuit of antilekbeker doet?

dat hebben we ook al geprobeerd. Ze nam dan met plezier een slok maar zodra ze merkte dat het melk was duwde ze het weg en deed dan: pppfffpp!! haha! vandaar dat ik dacht dat ze het niet meer lustte.

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Theeleut za 28 apr 2012 - 21:16

Chelle schreef:
Theeleut schreef:Mijn zoon had dat een maand geleden ook, ik ben toen overgestapt naar halvolle melk. Sindsdien drinkt hij gewoon weer 3 flessen van 200cc per dag.

Met drie flessen van 200 zit je op 600 per dag. Is dat niet teveel? Teveel melk is toch ook weer niet goed?

Nou, jullie verhalen geven me weer hoop. Nu nog hopen dat ze wil proberen te drinken. meestal als ze de fles al ziet zet ze het op het krijsen. haha!
Zolang hij het lekker vind krijgt hij dat. Hij drinkt sinds een goede week ook 1 fles sap per dag. Voorheen dus niet en dus vond ik dat hij te weinig vocht binnen zou krijgen als ik dan ook nog een fles weg zou laten.

Maar hij drinkt ze met smaak op. 1 smorgens, daarna 1 of 2 stuks fruit, sap, 1 boterham met zoet of plak worst/kaas, dan weer een fles, dan een paar mini koekjes/rijstwafels/plak ontbijtkoek, sap, volle bak avondeten en danoontje en daarna tot de laatste druppel weer een fles melk.

Ik zie er geen probleem in. Hij zit net onder het gemiddelde met gewicht en lengte.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 21:17

Jolicious schreef:In melk zit ook helemaal niet zoveel calcium, dus als het daar om zou gaan, zou het niet zo erg zijn. Sowieso denk ik dat het nut van melk overschat wordt. Gewoon zuivel geven in andere vormen (yoghurt, kaas, boter etc). Melk is helemaal niet zo gezond.

Ik dacht ook altijd dat melk helemaal niet zo goed is om veel van te drinken.
Ze krijgt wel kaas en yoghurt maar ze is niet echt een grote eter dus heel veel is dat dus ook niet.
Vanmiddag even gewone melk proberen en als het bevalt komende week gelijk vitamine D kopen. Is dat gewoon bij etos te koop of moet je daarvoor naar apotheek?
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Theeleut za 28 apr 2012 - 21:19

Chelle schreef:
Jolicious schreef:In melk zit ook helemaal niet zoveel calcium, dus als het daar om zou gaan, zou het niet zo erg zijn. Sowieso denk ik dat het nut van melk overschat wordt. Gewoon zuivel geven in andere vormen (yoghurt, kaas, boter etc). Melk is helemaal niet zo gezond.

Ik dacht ook altijd dat melk helemaal niet zo goed is om veel van te drinken.
Ze krijgt wel kaas en yoghurt maar ze is niet echt een grote eter dus heel veel is dat dus ook niet.
Vanmiddag even gewone melk proberen en als het bevalt komende week gelijk vitamine D kopen. Is dat gewoon bij etos te koop of moet je daarvoor naar apotheek?
Bij beiden is het te koop.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle za 28 apr 2012 - 21:23

[/quote]Zolang hij het lekker vind krijgt hij dat. Hij drinkt sinds een goede week ook 1 fles sap per dag. Voorheen dus niet en dus vond ik dat hij te weinig vocht binnen zou krijgen als ik dan ook nog een fles weg zou laten.

Maar hij drinkt ze met smaak op. 1 smorgens, daarna 1 of 2 stuks fruit, sap, 1 boterham met zoet of plak worst/kaas, dan weer een fles, dan een paar mini koekjes/rijstwafels/plak ontbijtkoek, sap, volle bak avondeten en danoontje en daarna tot de laatste druppel weer een fles melk.

Ik zie er geen probleem in. Hij zit net onder het gemiddelde met gewicht en lengte.[/quote]

zo zo, die eet goed zeg!! geef je diksap of iets anders?
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Theeleut za 28 apr 2012 - 21:26

Chelle schreef:
Zolang hij het lekker vind krijgt hij dat. Hij drinkt sinds een goede week ook 1 fles sap per dag. Voorheen dus niet en dus vond ik dat hij te weinig vocht binnen zou krijgen als ik dan ook nog een fles weg zou laten.

Maar hij drinkt ze met smaak op. 1 smorgens, daarna 1 of 2 stuks fruit, sap, 1 boterham met zoet of plak worst/kaas, dan weer een fles, dan een paar mini koekjes/rijstwafels/plak ontbijtkoek, sap, volle bak avondeten en danoontje en daarna tot de laatste druppel weer een fles melk.

Ik zie er geen probleem in. Hij zit net onder het gemiddelde met gewicht en lengte.[/quote]

zo zo, die eet goed zeg!! geef je diksap of iets anders? [/quote]Hij krijgt diksap.
Soms geef ik bij de melkfles van de middag een scheutje yoghurtdrink ( a la Vifit) er bij. Mijn dochter drinkt bij de middag boterham ook een beker daarvan, daar wil ik hem op den duur ook op over laten stappen.
Water of thee vind hij niet geweldig.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum