Uit vrije wil geen alcohol drinken
+29
Cow
Jade
Marin
Kiekeboe
Green_Pepper
Susan
Mizz_S
Snoes
*Lookie*
iloverose
Starla
Bazinga
Atelier Madame
loura
Linnie1985
Elodie
Monte
Tania
Phileine
Lejow
Bliss
Aziraphale
Lady Starstruck
TukTuk
Rush
Minx
SuperGrover
Taeda
Rattenfan
33 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Uit vrije wil geen alcohol drinken
We gaan dan ook wel allemaal op de fiets of met ov naar de kroeg. Anders is dat ook niet leuk nee.Rush schreef:Bij zo`n wijnproefavond zou ik dan weer wel drinken, denk ik. Tenzij ik BOB ben.
Maar bij zoiets speciaals drink ik wel, heb alleen niet zoveel bijzondere gelegenheden. Op verjaardagen neem ik ook nooit een drankje. In onze familie wordt er sowieso weinig gedronken door de vrouwen.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Nou ik drink echt geen wijn voor de buzz hoor? Ik vind het gewoon lekker. Ik zou ook nooit doorgaan tot dronken. Ik kan er goed tegen dus als ik 3 a 4 wijntjes drink merk ik daar helemaal niets van.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb best wel wat vriendinnen die geen alcohol drinken of heel weinig. Gewoon omdat ze er geen behoefte aan hebben of omdat ze het niet lekker vinden. Persoonlijk vind ik alcohol gewoon heel erg lekker, kan er goed tegen. Probeer niet te veel te drinken door de weeks, alleen bij speciale gelegenheden. Maar als ik vrij heb in het weekend is het geen probleem .
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Één keer in de zoveel tijd drink ik Baileys, omdat 't lekker is. (Met ijsklontje..) en ik heb wel 's zo'n raketje geval gehad, Bacardi Razz of zo. Omdat 't lekker was! Maar ook heel duur en ik viel bijna van m'n kruk dus ik doe dat ook niet heel snel meer...
Ik krijg trouwens niet vaak reacties, maar als k reacties krijg, zijn ze vaak positief 'Oh wat goed!' 'Lekker goedkoop!' (Laatste opmerking is van de jongens uit de vriendengroep natuurlijk)
Ik krijg trouwens niet vaak reacties, maar als k reacties krijg, zijn ze vaak positief 'Oh wat goed!' 'Lekker goedkoop!' (Laatste opmerking is van de jongens uit de vriendengroep natuurlijk)
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik ook niet. Blijkbaar ben ik ook gewoon gezellig zonder drankRush schreef:Ik krijg er trouwens nooit rare reacties op. Er wordt wel eens naar gevraagd, dat wel, maar verder niet.
Gast- Gast
Ik drink ook bijna nooit. Misschien 1 keer per jaar een glaasje. Ik vind er niks meer aan, vind het ook niet echt lekker dus waarom zou ik. Ik krijg er nooit rare reacties op hoor. Wel soms als ik geen drank ik huis heb voor visite, maar inmiddels weten ze wel dat we niet standaard bier of wijn in huis hebben.
Ik moest trouwens wel lachen om de titel van dit topic, ' uit vrije wil'. Alsof het heel ernstig is.
Ik moest trouwens wel lachen om de titel van dit topic, ' uit vrije wil'. Alsof het heel ernstig is.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
ik drink ook niet heb der geen behoefte aan heb het wel gehad maar vindt het net zo gezellig met een glaasje cola
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Ik drink ook weinig tot niet. Nu al 2 jaar helemaal niet gedronken ivm zwangerschap en borstvoeding maar ook daarvoor was het hooguit 3, 4 x per jaar een glaasje. Dan vaak Baileys, Merries of Bessen met ijs.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik drink eigenlijk ook bijna geen alcohol meer. Heel soms op een feestje, maar dat is nu ook alweer bijna 2 jaar geleden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik drink ook niet vaak. Vind de meeste alcohol ook niet lekker, dus waarom zou ik dan. Op feestjes/verjaardagen is er vaak ook alleen bier/wijn en dat lust ik niet, dus dan drink ik sowieso liever fris. Mis er dan ook niets aan. Wat ik wel lekker vind is bessen 7up, passoa jus en jillz, en als dat er is neem ik dat wel eens, en als wij zelf een feestje geven haal ik ook vaak wel iets daarvan in huis voor mezelf. Maar anders drink ik het nooit thuis. Mijn man drinkt overigens helemaal niet.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik drink ook vrijwel nooit en ik krijg er ook geen rare reacties op, zelfs in mijn studententijd kreeg ik die niet, terwijl de meeste anderen toen toch wel dronken.
Laatst stond er zo'n Zij vs Hij in de Flair, de man dronk behoorlijk veel en dat vond zij niet zo leuk, toen zei die man dat hij mensen die niet dronken onuitstaanbaar vond. Dat vond ik zo raar. Alsof niet drinken altijd meteen betekent dat je een zuur iemand bent die preken afsteekt en anderen hun drank ook niet gunt of zoiets. Ik vond dat sowieso een heel vervelende zelfingenomen man, met zijn betoog dat iemand die geen wijn drinkt geen goed eten waardeert en dat soort blabla.
Laatst stond er zo'n Zij vs Hij in de Flair, de man dronk behoorlijk veel en dat vond zij niet zo leuk, toen zei die man dat hij mensen die niet dronken onuitstaanbaar vond. Dat vond ik zo raar. Alsof niet drinken altijd meteen betekent dat je een zuur iemand bent die preken afsteekt en anderen hun drank ook niet gunt of zoiets. Ik vond dat sowieso een heel vervelende zelfingenomen man, met zijn betoog dat iemand die geen wijn drinkt geen goed eten waardeert en dat soort blabla.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik drink wel. Omdat ik sommige alcoholische dranken echt super lekker vind (bier, whisky) en niet vergelijkbaar met frisdrank oid. Aangeschoten voelen vind ik soms ook leuk, maar dat is bij mij nooit een doel. Soms vind ik een glas koude limonade heerlijk, soms een koud biertje en soms een lekkere whisky. Het hangt gewoon echt van het moment af.
Ik ken genoeg mensen die niet drinken (ja ja, uit vrije wil) en die worden echt niet gek aangekeken. Zelf ben ik wel benieuwd naar de reden, maar dit komt vooral omdat ik zelf meerdere lange periodes heb gehad waarin ik geen alcohol mocht.
Ik ken genoeg mensen die niet drinken (ja ja, uit vrije wil) en die worden echt niet gek aangekeken. Zelf ben ik wel benieuwd naar de reden, maar dit komt vooral omdat ik zelf meerdere lange periodes heb gehad waarin ik geen alcohol mocht.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Is het raar als ik zeg dat ik het niet zo leuk zou vinden als mijn toekomstige partner helemaal niet drinkt? Ik associeer een drankje met gezelligheid, ik drink nooit alleen. Als ik een nieuwe vriend zou krijgen, zou ik het dus wel leuk vinden om af en toe samen lekker een wijntje/biertje te kunnen drinken.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss, ik snap dat wel. Ik zei zelf in mijn vorige post ook dat ik sommige alcoholische dranken associeer met momenten of gebeurtenissen.
Ik zou het uiteraard wel accepteren als mijn partner niet zo drinken, maar een wijntje delen of op een terrasje een biertje drinken is toch wel super leuk en lekker!
Ik zou het uiteraard wel accepteren als mijn partner niet zo drinken, maar een wijntje delen of op een terrasje een biertje drinken is toch wel super leuk en lekker!
Green_Pepper- Prater
Maar wat maakt het nou uit of je partner naast je zit op het terrasje met een biertje/wijntje of een cola? Dat veranderd toch niks aan jouw drankje en het moment wat je samen hebt?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AN, nee niet perse direct. Maar in Frankrijk op het strand samen een fles wijn delen, ach ik vind dat wat hebben.
Komt vooral doordat ik het zo ervaren heb natuurlijk, als mijn vriend niet zou drinken zou ik met alle liefde een fles cola voor hem hebben meegenomen en was het ook een mooi moment geweest.
Komt vooral doordat ik het zo ervaren heb natuurlijk, als mijn vriend niet zou drinken zou ik met alle liefde een fles cola voor hem hebben meegenomen en was het ook een mooi moment geweest.
Green_Pepper- Prater
Ik vind het ook wel een beetje een afknapper als mijn partner geen alcohol zou drinken. Voor mij staat een wijntje in relatie tot gezelligheid. Ik weet niet, ik vind het gewoon niet zo'n gezellig idee als ik een wijntje drink en hij zit aan een fristi...
Kiekeboe schreef:Ik vind het ook wel een beetje een afknapper als mijn partner geen alcohol zou drinken. Voor mij staat een wijntje in relatie tot gezelligheid. Ik weet niet, ik vind het gewoon niet zo'n gezellig idee als ik een wijntje drink en hij zit aan een fristi...
want fristi is het enige alternatief inderdaad!
Green_Pepper- Prater
Maar wat maakt dan dat een wijntje wel gezellig is en een cola oid niet? Snap dat niet zo goed.. Ok als je op het strand zit en je trekt samen een fles open, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, dat je niet in je eentje een fles zou open trekken, maar als je 's avonds op de bank zit met wat chips en ander lekkers, maakt het toch geen hol uit wat iemand drinkt :S
Vind dat zo iets raars, alsof je niet gezellig bent als je niet drinkt..
Vind dat zo iets raars, alsof je niet gezellig bent als je niet drinkt..
TukTuk- Ratel
Dat vind ik ook, en inderdaad, alsof mensen die niet drinken dan standaard Fristi en Chocomel nemen, of een pakje appelsap met een rietje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou nooit iemand bestempelen als ongezellig als hij of zij niet drinkt.
Het is gewoon wat ik al eerder zei het moment, maar ook dat is nogal vaag want ik weet zelf ook wel dat het cola ook gezellig was geweest.
En inderdaad, thuis op de bank boeit het mij al helemaal weinig. Sterker nog, dan ben ik diegene die vaak water of thee drinkt. Saai he!?
Het is gewoon wat ik al eerder zei het moment, maar ook dat is nogal vaag want ik weet zelf ook wel dat het cola ook gezellig was geweest.
En inderdaad, thuis op de bank boeit het mij al helemaal weinig. Sterker nog, dan ben ik diegene die vaak water of thee drinkt. Saai he!?
Green_Pepper- Prater
Het maakt niet uit of het een Fristi is of een cola on the rocks, het blijft toch anders dan wanneer je lekker samen een flesje wijn open trekt. Maar goed, zoals eerder gezegd ken ik eigenlijk niemand die geen alcohol drinkt 'uit vrije wil', dus misschien is mijn referentiekader anders ofzo.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
De enige keer dat ik wel alcohol gedronken had ondanks dat het van mij niet zo hoefde, was toen ik bij een vriendin was, en terwijl ik daar was ze net te horen kregen dat het bod wat ze gedaan hadden op een huis geaccepteerd was. Haar vriend wilde een fles champagne open trekken om het te vieren, maar zij dronk niet mee vanwege haar zwangerschap, dus heb ik wel een glaasje mee gedronken, vond het op dat moment ook niet leuk voor hem om dan ook te weigeren.
Maar dat vind ik een totaal andere situatie als dat ik 's avonds op de bank met mijn vriend zit, of dat we op een terrasje zouden zitten.. Gelukkig drinken we beide eigenlijk nooit, dus hebben we ook niet dat probleem.
Maar dat vind ik een totaal andere situatie als dat ik 's avonds op de bank met mijn vriend zit, of dat we op een terrasje zouden zitten.. Gelukkig drinken we beide eigenlijk nooit, dus hebben we ook niet dat probleem.
TukTuk- Ratel
Het heeft denk ik puur met beleving te maken. Voor mij is een wijntje geen alledaags drankje zoals bv cola. Ik drink dat alleen in gezelschap met anderen. Zit je met je partner thuis en ieder doet zn ding, of even snel iets eten ofzo, ja dan drink ik meestal geen wijntje. Maar als je nou samen 'quality time' hebt dan vind ik een wijntje daar gewoon bij passen. Dat maakt het gewoon net even wat specialer in mijn ogen.
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» De rest van het jaar geen alcohol meer
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Zoon wil geen borstvoeding meer drinken...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: