Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opdruk op kleding van cars/dora etc.

+65
Snoes
Zenna
Pommes
Fiwen
Pien
studiebol
Charles
Lejow
xxjojootjexx
iloverose
nillis
*Lookie*
Luce
mickey
Marin
Fortissimo
Phileine
Aimee
Toedels
Alex
Jade
SuperGrover
Bolleke
Susan
Liadan
Parisienne
Tania
Sophiee
Coco
Sun88
Mamsie
Elodie
Shopaholic
Rush
Toet
M@niek
Thunder
SarahKey
Coccinelle
Filoria
hellowkitty
diddie
Bruintje Beer
PapillonRose
Takkie
Highway
Linda
Pruim
Sea of Trees
Flower_L
Annemie
tweeling
mauwmauw
Limburg85
Floor
teletascha
Sterrin_
sabje
SDL
kwak
Twellie
Sylvana
Sam
Manderijn
Viva
69 plaatsers

Pagina 13 van 17 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 13 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 22:17

Charles schreef:Nou chapeau, Susan. Heb je je weer mooi uitgepraat. Dan kap zelf even met buitensporig onzakelijk reageren op mensen die je voor jou gevoel te pas en te onpas aanvallen op je oh zo doordachte opvoeding. Dat heeft namelijk óók niks met elkaar te maken.

Doe jij even lekker normaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 13 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 22:17

Flower_L schreef:Ok, maar zou dan een giga hoogwater broek ook genoteerd worden?

Ik vind het eigenlijk wel tikkeltje raar dat ze zoiets benoemen. Ik weet dat jullie in heel andere situatie zitten, maar ik leg de link niet helemaal tussen relevantie verzorgde kleding en zijn autisme en alles.

Het zegt veel over de thuissituatie. Een giga hoogwaterbroek zou wel gerapporteerd kunnen worden. Kleding die kapot is, in een duidelijk te kleine of te grote maat, of erg vies is, wordt vaak gerapporteerd als zijnde onverzorgd. Het kan erop duiden dat er in het gezin te weinig aandacht is voor de kleding van de kinderen, en daarmee misschien ook wel te weinig aandacht voor de kinderen an sich. Of het valt de opvoeders niet op dat de kinderen nieuwe kleding nodig hebben, en tja, wat valt de opvoeders dan nog meer niet op? Het hoeft niets te betekenen, je kind kan net in een zandbak hebben gezeten, zijn gevallen of toevallig een enorme groeispurt hebben gehad. Onverzorgde kleding betekent echt niet gelijk een melding naar het AMK, maar het is heel begrijpelijk dat ze het rapporteren.

Overigens wordt er ook bij volwassenen en jongeren gerapporteerd over kleding. Abnormale, niet bij elkaar passende kleding of kleding in een verkeerde maat kan duiden op een psychische stoornis. Een uitgesproken gothic kledingstijl zegt bij jongeren veel over de manier waarop zij in het leven staan. Een elmo t-shirt bij een 50-jarige kan duiden op een ontwikkelingsachterstand. Kleding kan natuurlijk ontzettend veel zeggen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:20

Het valt mij bij andere kinderen ook niet op, tenzij extreem. Met dit weer zag ik gisteren een buurkindje in een buggy met een veel te dun jasje en broekje, geen dekentje of voetenzak, geen handschoenen, dunne gympies, geen sjaal, oude en versleten kleding. Dat valt me op en dat vind ik niet kunnen, want schadelijk en ongezond. Ander buurkindje loopt altijd in een goedkope, volkomen versleten trainingsbroek met gaten, oude, te grote versleten sportschoenen en ziet eruit alsof hij in geen half jaar naar de kapper is geweest. En dat elke dag, nooit iets anders. En als je dan ook nog weet dat het huis vervuild is, dan valt dat op en is dat zorgelijk. Maar je ziet echt het verschil tussen kleding die misschien wat oud is of een gaatje heeft of een kind wat slecht verzorgd wordt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:20

Flower_L schreef:Ik vind sowieso dat op het gebied van kinderen veel te veel ruimte wordt gemaakt om je kind als statussymbool te creeeren. En nee, niet iedereen doet dat....maar onbewust meer mensen dan je denkt.

Bijvoorbeeld. Wat is er mis met het ophangen van een hydrofiele luier aan de kinderwagen, ivm de zon? Hoe vaak ik wel niet van mensen opmerking kreeg dat er speciale parasolletjes bestonden en weet ik het...Op een gegeven moment heb ik zo'n ding aangeschaft...wat een flop. Kon elke keer dat ding draaien.

Onder de parasolletje komt meer wind als onder een kap met doek. Het wordt dan erg warm onder de kap.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 22:21

Bolleke schreef:
En ik vind het wel heel raar dat Susan nu aangevallen word, natuurlijk zijn kinderen geen statussymbolen, maar ze zijn wel een deel van jezelf, en in dat opzicht wil ik dat C. kleding draagt die IK ook leuk vind. Of het nou kleren met Winny de Pooh zijn of niet.
Hier kun je ook echt niets zeggen zonder dat dat helemaal breed uitgemeten word hoe je dat precies bedoelt.
Ik denk dat dat een verschil van mening kan zijn, dat kinderen een deel van jezelf zijn. Ik snap dat je er zo over kan denken, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dat anders zien, dat zij juist meer benadrukken dat kinderen individuen zijn, met eigen ideeën.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:22

Oh en ik rapporteer ook over kleding bij cliënten. En dan ook nog eens of het duur is of niet, of het heel is of niet, of het gepast is voor de situatie of niet, enz.

Gast
Gast

Bericht  SDL do 17 jan 2013 - 22:24

Eucalypta schreef:Het valt mij bij andere kinderen ook niet op, tenzij extreem. Met dit weer zag ik gisteren een buurkindje in een buggy met een veel te dun jasje en broekje, geen dekentje of voetenzak, geen handschoenen, dunne gympies, geen sjaal, oude en versleten kleding. Dat valt me op en dat vind ik niet kunnen, want schadelijk en ongezond. Ander buurkindje loopt altijd in een goedkope, volkomen versleten trainingsbroek met gaten, oude, te grote versleten sportschoenen en ziet eruit alsof hij in geen half jaar naar de kapper is geweest. En dat elke dag, nooit iets anders. En als je dan ook nog weet dat het huis vervuild is, dan valt dat op en is dat zorgelijk. Maar je ziet echt het verschil tussen kleding die misschien wat oud is of een gaatje heeft of een kind wat slecht verzorgd wordt.

Euc., dat heb je in een achterstandswijk Laughing.

Ik vind dat we er met zijn allen wat luchtiger in moeten staan. Volgens mij is alles nu wel geschreven. Blijkbaar is dit iets wat iedere ouder bezig houdt en kunnen we dus concluderen dat de meeste kinderen er fatsoenlijk uitzien.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 22:24

Ik begrijp dat het een aandachtspunt is, maar sommige mensen hebben gewoon geen kaas gegeten van mode. Oudbollige kleding, of afgedragen kleding vind ik geen reden tot 'alarm'. Eerder overvolle luiers bij aankomst, stinkende kleertjes, etc..

L gaat overigens geregeld met een romper naar het kdv, waarbij de stof bij de knoopjes los is gelaten. Waarom? Omdat niemand het ziet, omdat de leidsters de rompers sowieso altijd molesteren met hun getrek, en omdat ik het onzin vind om daarvoor weer paar euro uit te geven.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:24

SuperGrover schreef:
Bolleke schreef:
En ik vind het wel heel raar dat Susan nu aangevallen word, natuurlijk zijn kinderen geen statussymbolen, maar ze zijn wel een deel van jezelf, en in dat opzicht wil ik dat C. kleding draagt die IK ook leuk vind. Of het nou kleren met Winny de Pooh zijn of niet.
Hier kun je ook echt niets zeggen zonder dat dat helemaal breed uitgemeten word hoe je dat precies bedoelt.
Ik denk dat dat een verschil van mening kan zijn, dat kinderen een deel van jezelf zijn. Ik snap dat je er zo over kan denken, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dat anders zien, dat zij juist meer benadrukken dat kinderen individuen zijn, met eigen ideeën.
jup, ik zie mijn kinderen niet zozeer als deel van mijzelf, ze zijn hun eigen persoon en dat vind ik nou juist leuk, dus ze moeten aan wat zij leuk vinden, niet wat ik leuk vindt. Daarom zit mijn ene kind nu dus met geföhnde haren, jurkje, vestje, glitterknipjes en bijpassende snowboots in de klas, en de ander als een verwassen smurf. Very Happy Laughing

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 17 jan 2013 - 22:26

Sunprincess schreef:
Flower_L schreef:Ik vind sowieso dat op het gebied van kinderen veel te veel ruimte wordt gemaakt om je kind als statussymbool te creeeren. En nee, niet iedereen doet dat....maar onbewust meer mensen dan je denkt.

Bijvoorbeeld. Wat is er mis met het ophangen van een hydrofiele luier aan de kinderwagen, ivm de zon? Hoe vaak ik wel niet van mensen opmerking kreeg dat er speciale parasolletjes bestonden en weet ik het...Op een gegeven moment heb ik zo'n ding aangeschaft...wat een flop. Kon elke keer dat ding draaien.

Onder de parasolletje komt meer wind als onder een kap met doek. Het wordt dan erg warm onder de kap.

Dat is idd valide reden, maar de mensen die dit tegen mij zeiden, zeiden dat omdat luiers voor het afdrogen waren, en niet om op te hangen aan de kinderwagen. Tussen de regels door lees ik dan...het ziet er beetje geimproviseerd en cheapy uit smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:27

Waar Dora al niet toe kan leiden....

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:28

SuperGrover schreef:
Bolleke schreef:

Leuk dat je dat zegt SG, want zo zie ik de kinderen inderdaad helemaal niet. Ze komen wel uit ons voort, maar ze zijn geen deel van mezelf. Ze zijn twee eigen individuen met hun eigen smaak en voorkeur die vaak niet overeenkomt met de mijne. Lijkt me prima, want er zit toch zo'n 24 jaar tussen Wink. Ik ben blij dat ze een eigen mening hebben en stimuleer dat ook door ze zelf een stem te geven in hun kledingkeuze.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 22:30

Flower_L schreef:Ik begrijp dat het een aandachtspunt is, maar sommige mensen hebben gewoon geen kaas gegeten van mode. Oudbollige kleding, of afgedragen kleding vind ik geen reden tot 'alarm'. Eerder overvolle luiers bij aankomst, stinkende kleertjes, etc..
Het gaat niet zozeer om gevoel voor mode, dus er zal niet gerapporteerd worden dat het zoooo 2011 is wat het kind draagt. Maar het dragen van een net jurkje in combinatie met een pyjamabroek, dat wordt gezien als vreemd. En dat zal waarschijnlijk wél gerapporteerd worden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:33

Je eigen mening en smaak is leuk maar je moet ook leren dat het niet altijd kan.
Mijn lievelingsboek heeft scheuren in de knieën. Die kan ik dus niet aan naar mijn werk. Evenals mijn Speedfest shirt.

Gast
Gast

Bericht  Charles do 17 jan 2013 - 22:34

SuperGrover schreef:
Bolleke schreef:

Absoluut niemand valt Susan aan. Het is Susan die zich (weer eens) aangevallen voelt.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 22:34

Nou ja, iedereen is anders. Ik vind het wel leuk dat C. kleding draagt die ik ook leuk vind, en hij vind ze ook leuk. Ik had trouwens nooit gedacht dat dit zo'n grote discussie zou worden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne do 17 jan 2013 - 22:34

Ik verbaasde me overigens over dat in het observatierapport van N. ook stond dat ze er altijd netjes en verzorgd uit zag. Voor mij is dat heel normaal, maar ik had er gewoon niet over nagedacht dat ze daar dus blijkbaar wel op letten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:34

Sunprincess schreef:Je eigen mening en smaak is leuk maar je moet ook leren dat het niet altijd kan.
Mijn lievelingsboek heeft scheuren in de knieën. Die kan ik dus niet aan naar mijn werk. Evenals mijn Speedfest shirt.

En daarom hebben ze een stem in de kledingkeuze en ik de eindredactie Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:35

Charles schreef:Goed...samenvattend...mag ik dan even concluderen dat voor de meeste mensen kinderen statussymbolen zijn?
Zo komt het op mij ook over, vooral omdat de meesten zeggen dat opdrukken er écht nooit inkomen, 'ja, hooguit als pyjama' omdat niemand het dan ziet. Ik vond vroeger niks geweldigers dan mijn trui met Minnie Mouse. Beter nog, die heb ik op de klassenfoto in de brugklas nog aan. Sinds wanneer onderdrukken we de eigen mening van een kind als een kind Dora, Cars of Brandweerman Sam helemaal geweldig vindt en daar een mooi shirtje van een paar euro van ziet hangen die het graag wil hebben? Waarom zou je dan een duur Vingino-shirt kopen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:36

Minneke schreef:
Sunprincess schreef:Je eigen mening en smaak is leuk maar je moet ook leren dat het niet altijd kan.

En daarom hebben ze een stem in de kledingkeuze en ik de eindredactie Wink
dat dus. Ze leren dat ook wel als ze mee mogen beslissen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:50

Zijn we nou ineens uitgediscussieerd? :O Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 22:51

Ik ben er wel klaar mee, ja.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:52

Jammer, ik vind een discussie wel leuk.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 17 jan 2013 - 22:54

Parisienne schreef:Ik verbaasde me overigens over dat in het observatierapport van N. ook stond dat ze er altijd netjes en verzorgd uit zag. Voor mij is dat heel normaal, maar ik had er gewoon niet over nagedacht dat ze daar dus blijkbaar wel op letten.

dat verbaasde ik me ook over bij het 10 min gesprek op het kdv. Stond ook een kopje verzorging en bij ons stond erbij: altijd netjes verzorgd, schone kleding en geen nachtluier. Dacht echt: wauw dus dat andere komt ook voor. Heel naief want werk zelf in de kinderopvang maar niet bij kleine kinderen en ik zie ze alleen na schooltijd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 22:56

Lennox schreef:
Charles schreef:Goed...samenvattend...mag ik dan even concluderen dat voor de meeste mensen kinderen statussymbolen zijn?
Zo komt het op mij ook over, vooral omdat de meesten zeggen dat opdrukken er écht nooit inkomen, 'ja, hooguit als pyjama' omdat niemand het dan ziet. Ik vond vroeger niks geweldigers dan mijn trui met Minnie Mouse. Beter nog, die heb ik op de klassenfoto in de brugklas nog aan. Sinds wanneer onderdrukken we de eigen mening van een kind als een kind Dora, Cars of Brandweerman Sam helemaal geweldig vindt en daar een mooi shirtje van een paar euro van ziet hangen die het graag wil hebben? Waarom zou je dan een duur Vingino-shirt kopen?

Wat overdreven, C. kiest iedere dag zijn eigen kleding, hoef ik niets van te zeggen. Alleen een trui die ik heel lelijk vind, en die dan ook nog eens heel duur is (want dat is het ook vaak nog), die komt er niet in.
Dat heeft bij mij niets te maken met statussymbool, alleen ik wil niet dat mijn kind in kleren loopt die ikzelf echt niet mooi vind. Hij draagt ook truien die ik zelf niet zo heel leuk vind, maar wel leuk genoeg, dus die koop ik ook gewoon voor hem. Overigens zeurt C. ook niet om kleding met opdrukken, hij loopt zelf meestal al meteen naar de kleding die ik ook mooi vind.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 17 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: