Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opdruk op kleding van cars/dora etc.

+65
Snoes
Zenna
Pommes
Fiwen
Pien
studiebol
Charles
Lejow
xxjojootjexx
iloverose
nillis
*Lookie*
Luce
mickey
Marin
Fortissimo
Phileine
Aimee
Toedels
Alex
Jade
SuperGrover
Bolleke
Susan
Liadan
Parisienne
Tania
Sophiee
Coco
Sun88
Mamsie
Elodie
Shopaholic
Rush
Toet
M@niek
Thunder
SarahKey
Coccinelle
Filoria
hellowkitty
diddie
Bruintje Beer
PapillonRose
Takkie
Highway
Linda
Pruim
Sea of Trees
Flower_L
Annemie
tweeling
mauwmauw
Limburg85
Floor
teletascha
Sterrin_
sabje
SDL
kwak
Twellie
Sylvana
Sam
Manderijn
Viva
69 plaatsers

Pagina 15 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  SarahKey do 17 jan 2013 - 23:34

Rejoy: ik denk dat het ook zo is. Zelfde als dat ik aan een bepaald slag mensen denk als ik een tijgerprintje zie.
Of een bepaalde kindernaam... en zo blijf je dat houden. Ook met shirtjes met zulke poppetjes erop.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  Pien do 17 jan 2013 - 23:36

Ik werk, zoals de meeste van jullie weten, in een schoenenzaak. We hebben daar redelijk veel schoenen en kleding met verschillende ' figuren' erop. Ik zie dus welk soort klant deze artiekelen koopt.

Ik moet even goed nadenken hoe ik dit netjes zeg zonder mensen aan te vallen o.i.d. In het dorp waar ik werk heb je heel duidelijk een arme groepering, willen niet veel geld uitgeven aan schoenen en kleding en benoemen dat ook heel duidelijk. Sommige komen rond van een uitkering, zitten soms zelfs nog op school / studeren nog, ze komen wat asocialeren over. Ik werk nu bijna een jaar in dit filiaal en de aanvaringen die ik gehad heb daar zijn op 1 hand te tellen maar waren wel met deze groep mensen.

Ik ben dus best bevooroordeeld hierdoor...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:41

Ik weet niet hoor, maar ik zie juist veel meer Tokkies in vingino enzo lopen, kinderen zitten nogal op een kakschool en gek genoeg zie ik daar weinig merk, en als het al merk is dan vaak onopvallend, dus een tas of paar schoenen zonder grote opdruk, en wel gewoon zeeman, Dora, cars en versleten knieën in broeken. Ik was vooraf bang dat er veel dure kleding gedragen zou worden en het om status zou gaan, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Vingino vind ik nou bij uitstek een Tokkiemerk,zo'n tienermoeder met bontkraag en uitkeringbeeld heb ik daarbij.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:42

Liadan schreef:Als ik naar de kinderen kijk die bij mij op het kdv komen dan zie ik dat totaal niet Rejoy.

Als ik kijk naar kinderen die ik behandeld heb zag ik wel zoiets. Ik kon een vrij duidelijk verband ontdekken tussen kinderen uit een lage sociale klasse, opleidingsniveau, vaak dezelfde problemen op het gebied van taal & spraak, ook vaker bepaalde problemen in de sociale ontwikkeling en ook vaak een bepaalde kledingstijl. Geldt natuurlijk niet voor de hele groep, maar in grote lijnen zag ik dit soort dingen wel vaak.

Maargoed, nu zal ik wel het halve forum op mijn dak krijgen opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 1578173417

Gast
Gast

Bericht  Luce do 17 jan 2013 - 23:46

Eucalypta schreef:Ik weet niet hoor, maar ik zie juist veel meer Tokkies in vingino enzo lopen, kinderen zitten nogal op een kakschool en gek genoeg zie ik daar weinig merk, en als het al merk is dan vaak onopvallend, dus een tas of paar schoenen zonder grote opdruk, en wel gewoon zeeman, Dora, cars en versleten knieën in broeken. Ik was vooraf bang dat er veel dure kleding gedragen zou worden en het om status zou gaan, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Vingino vind ik nou bij uitstek een Tokkiemerk,zo'n tienermoeder met bontkraag en uitkeringbeeld heb ik daarbij.

Haha ja, Vingino vind ik ook zo vreselijk..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Luce do 17 jan 2013 - 23:47

Susan schreef:Hou het daar maar op, ik denk zelf dat ik gewoon klaar ben hier en dat het me niet echt goed doet om hier nog te zijn, maar gewoon niet de stap kan zetten om ermee op te houden, waardoor ik me aan steeds meer dingen ga ergeren.

Ok. Dat kan natuurlijk ook.

Maar wat bedoel je met: het doet me niet goed?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:47

Rejoy, ik heb het andersom, ik werk met mensen uit een lagere sociale klasse, de meesten dan, crimineel en verslaafd enz, en ze lopen stuk voor stuk in dure merkkleding. Een uitkering hebben en dan toch alle vier je kinderen in de duurste merken kleden. Die voelen zich stuk voor stuk te goed voor schoenenreus en zeeman hoor, hele discussies gehad op mijn werk dar ze het maar raar vonden dat ik geen 250 aan een jas uitgaf, dat verdienen je kinderen toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:49

En echt, ook in een outfit van 500 kun je er goedkoop uitzien lol!

Gast
Gast

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 23:51

Ik vind Vingino wel leuk, maar niet alles. De jassen vind ik meestal erg lelijk, vooral die zwarte glimjassen, die vind ik ook erg ordinair. Of alles van Vingino, dus shirtje met heel groot de naam erop, broek met heel groot de naam erop, schoenen, jas. Maar een spijkerbroek van Vingino gecombineerd met een neutraal truitje vind ik wel leuk. Yrsa heeft er een grof gebreid vest van waar het merk maar heel klein opstaat, Ezra heeft er een houthakkershemd van waar het merk ook heel klein opstaat, dat vind ik ook leuk.

Ik zie Vingino trouwens niet als een heel duur merk, een spijkerbroek van Vingino is niet heel veel duurder dan een spijkerbroek van H&M of Zara.

Maar goed, ik heb dat ook met H&M. Sommige dingen vind ik heel leuk, andere dingen vind ik echt heel lelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:54

Eucalypta schreef:Rejoy, ik heb het andersom, ik werk met mensen uit een lagere sociale klasse, de meesten dan, crimineel en verslaafd enz, en ze lopen stuk voor stuk in dure merkkleding. Een uitkering hebben en dan toch alle vier je kinderen in de duurste merken kleden. Die voelen zich stuk voor stuk te goed voor schoenenreus en zeeman hoor, hele discussies gehad op mijn werk dar ze het maar raar vonden dat ik geen 250 aan een jas uitgaf, dat verdienen je kinderen toch?

Ik ga nu even heel generaliseren hoor, maar ik heb nu bijvoorbeeld een voorbeeld in mijn hoofd van moeder die in een vale vormloze spijkerbroek met een effen mannenshirt en crocs komt, dochter heeft een vaal roze/rood shirt aan met een disneyfiguur en een derdehands vale spijkerbroek dat aan elkaar hangt van opstrijkplaatjes.

zo'n beeld.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 23:56

Wat mij trouwens opvalt aan de 'lagere sociale klasse' is dat ze juist vaak de merken oppikken die in eerste instantie werden gedragen door de 'hogere sociale klasse', bijvoorbeeld Burberry en Louis Vuitton. Dat zijn merken die voorheen volgens mij heel chic waren en nu eerder een beetje ordinair.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 0:00

Rejoy. schreef:
Eucalypta schreef:Rejoy, ik heb het andersom, ik werk met mensen uit een lagere sociale klasse, de meesten dan, crimineel en verslaafd enz, en ze lopen stuk voor stuk in dure merkkleding. Een uitkering hebben en dan toch alle vier je kinderen in de duurste merken kleden. Die voelen zich stuk voor stuk te goed voor schoenenreus en zeeman hoor, hele discussies gehad op mijn werk dar ze het maar raar vonden dat ik geen 250 aan een jas uitgaf, dat verdienen je kinderen toch?

Ik ga nu even heel generaliseren hoor, maar ik heb nu bijvoorbeeld een voorbeeld in mijn hoofd van moeder die in een vale vormloze spijkerbroek met een effen mannenshirt en crocs komt, dochter heeft een vaal roze/rood shirt aan met een disneyfiguur en een derdehands vale spijkerbroek dat aan elkaar hangt van opstrijkplaatjes.

zo'n beeld.
ja,die heb je ook. Ik heb die weer minder, eerder zo'n haantje van 25 met teveel gel in z'n haar en iets met veel te groot armani erop aan, met twee kinderen bij twee verschillende meisjes met geblondeerd haar en teveel make up, met jas met bontkraag enz.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 18 jan 2013 - 0:07

Susan schreef:Wat mij trouwens opvalt aan de 'lagere sociale klasse' is dat ze juist vaak de merken oppikken die in eerste instantie werden gedragen door de 'hogere sociale klasse', bijvoorbeeld Burberry en Louis Vuitton. Dat zijn merken die voorheen volgens mij heel chic waren en nu eerder een beetje ordinair.

Klopt, Dolce & Gabanna is ook zo'n merk.
Ik noem dat altijd beetje de nouveau riche merken, van die vrouwtjes die ook in Range Rover Evoques rijden en stiekem toch best plat Amsterdams praten. Wij wonen vlakbij de Amstel en in de zomer is het daar op de terrassen aan 't water echt héérlijk mensen kijken. Allemaal van dat foute volk met nét te dure (maar vooral korte) kleding, horloges, sieraden en boten en auto's en sigaartjes enzo. Gadverdamme. Zo grappig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Charles vr 18 jan 2013 - 0:17

Het valt ons altijd op dat in de 'dure' supermarkt de grootste tokkies rondlopen en hun wagens compléét volladen met a-merken terwijl bij de Aldi vooral de nette mensen kopen (plus studenten) en daar staan ook altijd de duurdere, degelijkere auto's op de parkeerplaats.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Luce vr 18 jan 2013 - 0:22

Charles schreef:Het valt ons altijd op dat in de 'dure' supermarkt de grootste tokkies rondlopen en hun wagens compléét volladen met a-merken terwijl bij de Aldi vooral de nette mensen kopen (plus studenten) en daar staan ook altijd de duurdere, degelijkere auto's op de parkeerplaats.

Dat valt mij ook op. Mijn ouders hebben ook een behoorlijk hoog inkomen, maar halen hun boodschappen ook altijd bij de Aldi. Inclusief kleding af en toe. Ook zijn het echte koopjesjagers. Behalve met auto's dan Rolling Eyes , mijn vader vindt het nodig om elk jaar een andere auto te hebben
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Charles vr 18 jan 2013 - 0:27

Luce schreef:
Charles schreef:Het valt ons altijd op dat in de 'dure' supermarkt de grootste tokkies rondlopen en hun wagens compléét volladen met a-merken terwijl bij de Aldi vooral de nette mensen kopen (plus studenten) en daar staan ook altijd de duurdere, degelijkere auto's op de parkeerplaats.

Dat valt mij ook op. Mijn ouders hebben ook een behoorlijk hoog inkomen, maar halen hun boodschappen ook altijd bij de Aldi. Inclusief kleding af en toe. Ook zijn het echte koopjesjagers. Behalve met auto's dan Rolling Eyes , mijn vader vindt het nodig om elk jaar een andere auto te hebben

Ja precies dit hahaha. Ik denk dat mensen die bewust met geld omgaan en bijv. op hun boodschappenuitgaven letten en kleding enzo gewoon meer kans hebben welvarend te worden, blijven en zijn. Uitzonderingen daargelaten.

Ik zie trouwens via mijn werk veel wat de verhalen van Eucalypta onderschrijft. Veel 'kakkerige' ouders, uit bepaalde beroepsrichtingen, dat wel!, vinden tegenwoordig dat kinderen lekker moeten kunnen spelen, vies kunnen worden en kunnen rommelen met speelgoed en materialen. Die ga je dan geen mooie kleren aandoen. Ik zou zelf ook in eerste instantie eerder geneigd zijn een kind naar de peuterspeelzaal oude kleren aan te doen om lekker in te spelen, dan juist de goede kleren.

Oh, en als ik mijn kindjes mooie, dure kleren aandoe doe ik dat om lekker met ze te pronken en op te scheppen, soms heb ik best zin in de mening en waardering van mijn omveld.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 0:29

charles, welke beroepsgroepen bedoel je?

Gast
Gast

Bericht  Charles vr 18 jan 2013 - 0:31

Rejoy. schreef:charles, welke beroepsgroepen bedoel je?

Dat zijn vaak kinderen van ouders die zich beroepsmatig bezighouden met onderwijs, ontwikkeling, educatie of medische zorg in welke richting dan ook.

Maar nogmaals: uitzonderingen zijn er altijd!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan vr 18 jan 2013 - 0:32

Het één sluit het ander niet uit wat mij betreft. Als ik ervoor kies om ze mooie kleren aan te doen dan hou ik er automatisch rekening mee dat die mooie kleren dan dus vies kunnen worden. Dat is het risico dat ik dan zelf neem. Meestal valt het wel mee en krijg je het er wel weer uit. Als ze thuis gaan kliederen trek ik die kleren wel even uit. Voor de winter gebruik ik voor buiten ook vaak van die skibroeken, dat is lekker warm en waterdicht, maar de kleren eronder blijven daardoor ook meteen schoon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fiwen vr 18 jan 2013 - 0:43

Als ik dit zo lees durf ik J al bijna niet meer haar longsleeve en (gebreide)vest aan te geven die we in Disneyland gekocht hebben met Minie Mouse erop :P

Normaal krijgt ze ook echt niet zomaar iets met een plaatje erop maar deze zijn zo leuk en staan haar zo schattig angel

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 Foto26j

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 Foto27u
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Parisienne vr 18 jan 2013 - 0:50

Ik heb vroeger ook Disney kleding gehad, maar dat was dan weer van Donaldson. Die prints zijn allemaal net wat subtieler vind ik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Pommes vr 18 jan 2013 - 1:18

Hier krijgt F gewoon aan wat ik leuk vind. Of dat nu een blouse, stoere trui of een trui is met opdruk van donald duck of cars. Ik heb hier niet de associatie mee dat het goedkoop oogt. Moet wel vertellen dat hij tot op heden nog geen trui heeft gehad met zo`n opdruk.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Zenna vr 18 jan 2013 - 1:46

Fiwen schreef:Als ik dit zo lees durf ik J al bijna niet meer haar longsleeve en (gebreide)vest aan te geven die we in Disneyland gekocht hebben met Minie Mouse erop opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 253468018

Normaal krijgt ze ook echt niet zomaar iets met een plaatje erop maar deze zijn zo leuk en staan haar zo schattig opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 2474380249

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 Foto26j

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 15 Foto27u

Ik vind deze wel schattig eigenlijk! En dat shirt dat Rejoy liet zien vind ik ook heel leuk! Ik denk dat ik Minnie Mouse gewoon wel lief vind voor een meisje!

Verder vind ik dit een heel vervelende discussie geworden naar sommige mensen toe...

Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Snoes vr 18 jan 2013 - 2:51

Ik vind het zelf ook niet mooi, dus zal er zelf ook niet voor kiezen. Wat ik later doe als hij erom zal vragen, zie ik dan wel weer.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Novalee vr 18 jan 2013 - 3:05

N. heeft nu geen kleding met zulke opdruk. Ik vind het niet mooi en op deze leeftijd bepaal ik wat ze aan krijgt. Zodra ze zelf ook inspraak wil in haar kleding dan wil ik best eens zoiets voor haar kopen, maar uit mezelf zou ik het niet snel doen. Gewoon omdat ik het niet mooi vind.

Verder kleed ik N. ook mooier aan als we ergens heen gaan of visite krijgen. Dat vind ik niks te maken hebben met je kind als fashionitem zien, ik doe het zelf ook. Als ik naar een verjaardag moet trek ik ook leukere kleren aan dan als ik een dag thuis ben en alleen even naar de supermarkt of wat dan ook ga.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: