Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opdruk op kleding van cars/dora etc.

+65
Snoes
Zenna
Pommes
Fiwen
Pien
studiebol
Charles
Lejow
xxjojootjexx
iloverose
nillis
*Lookie*
Luce
mickey
Marin
Fortissimo
Phileine
Aimee
Toedels
Alex
Jade
SuperGrover
Bolleke
Susan
Liadan
Parisienne
Tania
Sophiee
Coco
Sun88
Mamsie
Elodie
Shopaholic
Rush
Toet
M@niek
Thunder
SarahKey
Coccinelle
Filoria
hellowkitty
diddie
Bruintje Beer
PapillonRose
Takkie
Highway
Linda
Pruim
Sea of Trees
Flower_L
Annemie
tweeling
mauwmauw
Limburg85
Floor
teletascha
Sterrin_
sabje
SDL
kwak
Twellie
Sylvana
Sam
Manderijn
Viva
69 plaatsers

Pagina 14 van 17 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 14 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:59

Ik weet niet hoor, maar ik ben er anders wel gevoelig voor wat andere mensen denken.. dat is wel een reden waarom ik mijn kinderen fatsoenlijk aankleed als er mensen komen en ze niet in de pyjama laat. Ook kies ik altijd de wat nieuwere kleding uit als er naar t cb moeten en krijgen ze nieuwe kleding aan naar een bruiloftsfeest bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

opdruk op kleding van cars/dora etc. - Pagina 14 Empty Re: opdruk op kleding van cars/dora etc.

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 23:01

Minneke schreef:Jammer, ik vind een discussie wel leuk.

Een discussie is leuk, maar afgebrand worden omdat je de mening van je kind onderdrukt door geen Bob de Bouwer trui te kopen, of dat je je kind als statussymbool ziet is geen leuke discussie. Het ging erom of je kleding met opdruk leuk vind, niet iedereen vind dat leuk, maar dat heeft niets te maken met goedkoop, status of mening doordrukken, dat heeft te maken met smaak.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:02

Bolleke schreef:
Lennox schreef:
Charles schreef:Goed...samenvattend...mag ik dan even concluderen dat voor de meeste mensen kinderen statussymbolen zijn?
Zo komt het op mij ook over, vooral omdat de meesten zeggen dat opdrukken er écht nooit inkomen, 'ja, hooguit als pyjama' omdat niemand het dan ziet. Ik vond vroeger niks geweldigers dan mijn trui met Minnie Mouse. Beter nog, die heb ik op de klassenfoto in de brugklas nog aan. Sinds wanneer onderdrukken we de eigen mening van een kind als een kind Dora, Cars of Brandweerman Sam helemaal geweldig vindt en daar een mooi shirtje van een paar euro van ziet hangen die het graag wil hebben? Waarom zou je dan een duur Vingino-shirt kopen?

Wat overdreven, C. kiest iedere dag zijn eigen kleding, hoef ik niets van te zeggen. Alleen een trui die ik heel lelijk vind, en die dan ook nog eens heel duur is (want dat is het ook vaak nog), die komt er niet in.
Dat heeft bij mij niets te maken met statussymbool, alleen ik wil niet dat mijn kind in kleren loopt die ikzelf echt niet mooi vind. Hij draagt ook truien die ik zelf niet zo heel leuk vind, maar wel leuk genoeg, dus die koop ik ook gewoon voor hem. Overigens zeurt C. ook niet om kleding met opdrukken, hij loopt zelf meestal al meteen naar de kleding die ik ook mooi vind.

Hoe doe je dat als je kindje straks gaat puberen?

Susan, het valt me op dat je opmerkingen die gewoon in z'n algemeenheid bedoeld zijn, heel erg op jezelf betrekt. Jammer, want ik vind dit best een leuke (en ergens ook best verbazingwekkende) discussie om te lezen. Volgens mij word je ook echt niet aangevallen om de kleding die je Ezra en Yrsa aantrekt. Dat heb ik in de afgelopen 4 pagina's eigenlijk niet zien gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 23:04

Ik betrek het óók op mezelf, ja, ik denk in een discussie nou eenmaal niet: dit zal wel over iedereen gaan, maar niet over mij. Maar ik denk ook niet dat het alleen over mij gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne do 17 jan 2013 - 23:04

Ik ben er ook wel wat gevoeliger voor hoor. Naar het CB boeit me dan weer niet zo, daar moet de kleding toch gelijk uit voordat we überhaupt de arts/verpleegkundige zien. Ik vind het verder altijd erg leuk om N. netjes te kleden naar verjaardagen, feestjes of iets dergelijks. Vind het fijn als mensen denken: wat ziet ze er weer leuk gekleed uit.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Aimee do 17 jan 2013 - 23:05

HUh, waarom word dit nu in ene op Susan betrokken? Omdat zij reageerde op de opmerking van Charles?

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:06

Bolleke schreef:

Een discussie is leuk, maar afgebrand worden omdat je de mening van je kind onderdrukt door geen Bob de Bouwer trui te kopen, of dat je je kind als statussymbool ziet is geen leuke discussie. Het ging erom of je kleding met opdruk leuk vind, niet iedereen vind dat leuk, maar dat heeft niets te maken met goedkoop, status of mening doordrukken, dat heeft te maken met smaak.
Maar je kindje heeft toch ook een eigen smaak? En waar hebben we het over, een trui met een opdruk... Niet leren broeken of wat dan ook. Die truien met opdruk zijn in mijn ogen superonschuldig. Ik vind het ook niet mooi, maar als mijn kind later een trui van Dora of Bob de Bouwer wil, dan mag hij of zij er daar best één of twee van hebben. De rest van de kast koop ik zelf wel, maar die twee truitjes... Wat is het probleem? Ik snap het niet.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 17 jan 2013 - 23:07

Rejoy. schreef:Ik weet niet hoor, maar ik ben er anders wel gevoelig voor wat andere mensen denken.. dat is wel een reden waarom ik mijn kinderen fatsoenlijk aankleed als er mensen komen en ze niet in de pyjama laat. Ook kies ik altijd de wat nieuwere kleding uit als er naar t cb moeten en krijgen ze nieuwe kleding aan naar een bruiloftsfeest bijvoorbeeld.

Nou ik stond net onder de douche en dacht aan deze discussie en toen dacht ik dus idd ook dat ik het me wel aantrek wat andere mensen van mijn kinderen denken. Dus ik kleed ze, vind ik, leku aan. En ja daar zit verschil in als we naar een feestje gaan of als we de hele dag thuis blijven. Je kan het dan een status symbool noemen maar dat vind ik wat overdreven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 23:11

Lennox schreef:
Bolleke schreef:
Lennox schreef:
Charles schreef:Goed...samenvattend...mag ik dan even concluderen dat voor de meeste mensen kinderen statussymbolen zijn?
Zo komt het op mij ook over, vooral omdat de meesten zeggen dat opdrukken er écht nooit inkomen, 'ja, hooguit als pyjama' omdat niemand het dan ziet. Ik vond vroeger niks geweldigers dan mijn trui met Minnie Mouse. Beter nog, die heb ik op de klassenfoto in de brugklas nog aan. Sinds wanneer onderdrukken we de eigen mening van een kind als een kind Dora, Cars of Brandweerman Sam helemaal geweldig vindt en daar een mooi shirtje van een paar euro van ziet hangen die het graag wil hebben? Waarom zou je dan een duur Vingino-shirt kopen?

Wat overdreven, C. kiest iedere dag zijn eigen kleding, hoef ik niets van te zeggen. Alleen een trui die ik heel lelijk vind, en die dan ook nog eens heel duur is (want dat is het ook vaak nog), die komt er niet in.
Dat heeft bij mij niets te maken met statussymbool, alleen ik wil niet dat mijn kind in kleren loopt die ikzelf echt niet mooi vind. Hij draagt ook truien die ik zelf niet zo heel leuk vind, maar wel leuk genoeg, dus die koop ik ook gewoon voor hem. Overigens zeurt C. ook niet om kleding met opdrukken, hij loopt zelf meestal al meteen naar de kleding die ik ook mooi vind.

Hoe doe je dat als je kindje straks gaat puberen?

Susan, het valt me op dat je opmerkingen die gewoon in z'n algemeenheid bedoeld zijn, heel erg op jezelf betrekt. Jammer, want ik vind dit best een leuke (en ergens ook best verbazingwekkende) discussie om te lezen. Volgens mij word je ook echt niet aangevallen om de kleding die je Ezra en Yrsa aantrekt. Dat heb ik in de afgelopen 4 pagina's eigenlijk niet zien gebeuren.

Dan mag hij die kleren van zijn eigen geld kopen. Ik ga mijn geld niet uitgeven aan iets wat ik echt niet mooi vind, hij mag straks als hij pubert alles kopen en dragen wat hij wil. En ik snap wel dat Susan zich "aangevallen" voelt. De moeders die hun kinderen geen opdrukkleding aan trekken worden hier ook afgeschilderd als dat we ons druk maken over status etc. Terwijl dat bij mij niet aan de orde is, ik vind het niet mooi.

Lennox, hij heeft zeker een eigen smaak, hij is 6 jaar die smaak die begint hij te ontwikkelen. En ik vind dat hij een hele leuke smaak heeft, hij heeft voor kerst zelf zijn colbertje uitgekozen en dat stond hem super goed. Alleen als ik kleding voor hem ga kopen wil ik wel dat het kleding is die hij altijd kan dragen, leuk combineerd bij de kleren die hij al heeft etc. Hij heeft een spiderman trui gehad, die was best leuk. Maar een Cars of Bob de Bouwer vind ik echt niet mooi, en dat krijgt hij van mij niet, je kunt niet alles krijgen wat je wilt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aimee do 17 jan 2013 - 23:11

Ik ben het met je eens, Studiebol.
Ik denk dat sowieso 'status' een belangrijk onderdeel van het leven is. Niemand wil voor schut lopen, en bijna iedereen oordeelt. Dus ja, in dat opzicht is mijn kind ook een statussymbool. Ik vind het fijn als hij er verzorgd bij loopt, en als mensen zeggen/denken 'wat ziet hij er leuk uit!'. Ik wil niet dat hij later gepest wordt, omdat ik vale kleren voor heb koop, of als hij altijd in hoogwaterbroeken loopt met gaten. Dus ja, ik vind het uiterlijk van mijn zoon wel degelijk belangrijk.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:14

studiebol schreef:
Rejoy. schreef:Ik weet niet hoor, maar ik ben er anders wel gevoelig voor wat andere mensen denken.. dat is wel een reden waarom ik mijn kinderen fatsoenlijk aankleed als er mensen komen en ze niet in de pyjama laat. Ook kies ik altijd de wat nieuwere kleding uit als er naar t cb moeten en krijgen ze nieuwe kleding aan naar een bruiloftsfeest bijvoorbeeld.

Nou ik stond net onder de douche en dacht aan deze discussie en toen dacht ik dus idd ook dat ik het me wel aantrek wat andere mensen van mijn kinderen denken. Dus ik kleed ze, vind ik, leku aan. En ja daar zit verschil in als we naar een feestje gaan of als we de hele dag thuis blijven. Je kan het dan een status symbool noemen maar dat vind ik wat overdreven.

Precies. Ik vind t leuk als andere mensen mijn kinderen leuk gekleed vinden. Als ik weet dat de meeste mensen crocs lelijk vinden, dan trek ik ze buitenshuis lang niet zo snel crocs aan.

En ook voor mezelf. Over het algemeen vinden veel mensen witte leggings lelijk, ik ben dan oom geneigd om minder snel een witte legging aan te doen.

Gast
Gast

Bericht  Luce do 17 jan 2013 - 23:17

Aimee schreef:HUh, waarom word dit nu in ene op Susan betrokken? Omdat zij reageerde op de opmerking van Charles?

Ik denk dat het erom gaat dat het opvalt dat Susan zich de laatste tijd zo snel aangevallen voelt/de discussie op zichzelf betrekt. Dat valt mij ook op. Maar wellicht zit ze niet goed in haar vel ofzo. Kan ik me nl iets bij voorstellen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Pien do 17 jan 2013 - 23:17

heel erg plus 1! Ik denk ook dat iedereen zijn kind met fatsoen wilt aankleden! Alleen heb je daar dan weer dat stukje eigen mening, de één vind kleding van `figuren` erop fatsoenlijk, een ander niet.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pien do 17 jan 2013 - 23:18

Luce schreef:
Aimee schreef:HUh, waarom word dit nu in ene op Susan betrokken? Omdat zij reageerde op de opmerking van Charles?

Ik denk dat het erom gaat dat het opvalt dat Susan zich de laatste tijd zo snel aangevallen voelt/de discussie op zichzelf betrekt. Dat valt mij ook op. Maar wellicht zit ze niet goed in haar vel ofzo. Kan ik me nl iets bij voorstellen.

Eens met Luce...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 17 jan 2013 - 23:20

Pien schreef:

heel erg plus 1! Ik denk ook dat iedereen zijn kind met fatsoen wilt aankleden! Alleen heb je daar dan weer dat stukje eigen mening, de één vind kleding van `figuren` erop fatsoenlijk, een ander niet.
Maar waarom zou een effen roze shirt wel fatsoenlijk zijn en een roze shirt met Dora erop niet?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Bolleke do 17 jan 2013 - 23:20

En volgens mij is dat ook gewoon logisch, iedereen vind het leuk als je complimenten krijgt over dat je kinderen er leuk uit zien. Status is voor iedereen wel belangrijk, maar dat is niet waarom ik die kleding niet mooi vind, dat heeft gewoon echt niks met status te maken. Ik vind ook kinderen met Bob de Bouwer leuk uitzien, alleen ik zou het voor mijn eigen kind niet kopen. De hele discussie word uit zijn verband getrokken.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 23:21

Bolleke schreef:

Wat overdreven, er wordt hier toch niemand afgebrand? Er zijn verschillende meningen, sommige mensen vinden kleding met Disneyprint lelijk en goedkoop, anderen vinden het geen probleem om hun kind dat aan te trekken. Ik snap niet zo goed waarom je er tegen zou zijn, maar dat betekent niet dat ik iedereen die er tegen is afbrand. Ik vind het een hele normale discussie.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pien do 17 jan 2013 - 23:22

Liadan schreef:
Pien schreef:

Maar waarom zou een effen roze shirt wel fatsoenlijk zijn en een roze shirt met Dora erop niet?

Ik zeg niet dat ik het zelf niet fatsoenlijk vind, het was meer een conclusie aan de hand van reactie´s hier.

Ik koop zelf geen opdrukken van Dora, Nijntje of weet ik veel welk figuurtje. Maar als E het straks leuk vind, kan ik maar zo een keer swtichen denk ik in mening.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 23:22

Hou het daar maar op, ik denk zelf dat ik gewoon klaar ben hier en dat het me niet echt goed doet om hier nog te zijn, maar gewoon niet de stap kan zetten om ermee op te houden, waardoor ik me aan steeds meer dingen ga ergeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:23

Liadan schreef:
Pien schreef:

Blijkbaar worden dat soort shirts door veel mensen geassocieerd met een lagere sociale klasse en blijkbaar willen veel mensen daar niet mee geassocieerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 17 jan 2013 - 23:25

Rejoy. schreef:
Liadan schreef:
Pien schreef:

Blijkbaar worden dat soort shirts door veel mensen geassocieerd met een lagere sociale klasse en blijkbaar willen veel mensen daar niet mee geassocieerd worden.
Ja blijkbaar, ik snap alleen echt niet waarom.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:29

Liadan schreef:
Rejoy. schreef:
Liadan schreef:
Pien schreef:

Tjongejonge, tokkie!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 23:30

Liadan schreef:
Rejoy. schreef:
Liadan schreef:
Pien schreef:

Als ik eerlijk ben snap ik t érgens wel. Dat soort shirts worden nou eenmaal vaker door mensen in die groep gekocht en gedragen. Natuurlijk ook door een andere groep, maar het gaat ook om het totale beeld.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 17 jan 2013 - 23:30

Minneke schreef:
Liadan schreef:
Rejoy. schreef:
Liadan schreef:
Pien schreef:

Tjongejonge, tokkie!
Heb ik van mijn vader denk ik, hij is te hoog opgeleid Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 17 jan 2013 - 23:31

Als ik naar de kinderen kijk die bij mij op het kdv komen dan zie ik dat totaal niet Rejoy.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 17 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: