Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......
Gast- Gast
Gast- Gast
Staat het duidelijk uitgelegd!
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Snoopy schreef:http://www.sosdolfijn.nl/nieuws/reacties-op-gestrande-bultrug/
En dat is wel betrouwbaar?
Gast- Gast
Nouja, wat er in die link staat, is wel wat ook door mijn hoofd spookt. Walvissen, dolfijnen en andere zeezoogdieren ademen dan wel dezelfde lucht als wij, maar het feit blijft dat ze thuishoren in de zee, en dat elke stranding, hoe kort dan ook, ongetwijfeld een aanslag op hun lichaam is. Dat is ook wat ik bedoelde met mijn vorige reactie, is het niet zo dat je het dier onnodig laat lijden als je het ten koste wat het kost in zee wilt hebben? Voor wie doen we die reddingspogingen eigenlijk? Voor het dier, of voor ons eigen gevoel, dat 'we' een 'goede daad' verricht hebben? Het lijden houdt niet op als het dier eenmaal in zee getrokken is, het beest is dan ernstig verzwakt, zijn lijden gaat in het water net zo hard door. Ik kan me niet voorstellen dat welke dierenvriend dan ook dat toewenst voor een bultrug.Sunprincess schreef:Snoopy schreef:http://www.sosdolfijn.nl/nieuws/reacties-op-gestrande-bultrug/
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Snoopy schreef:http://www.sosdolfijn.nl/nieuws/reacties-op-gestrande-bultrug/
Eh.. Ja. Ik vertrouw 100x meer de mening van een marinebioloog met 20 jaar ervaring dan de mening van een dierenactivist.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Reddingsacties kunnen stress opleveren maar mislukte euthanasie pogingen niet?
Ik heb de gaten van de euthanasiepoging gezien en dat is niet mis.
Gast- Gast
Lennox schreef:Nouja, wat er in die link staat, is wel wat ook door mijn hoofd spookt. Walvissen, dolfijnen en andere zeezoogdieren ademen dan wel dezelfde lucht als wij, maar het feit blijft dat ze thuishoren in de zee, en dat elke stranding, hoe kort dan ook, ongetwijfeld een aanslag op hun lichaam is. Dat is ook wat ik bedoelde met mijn vorige reactie, is het niet zo dat je het dier onnodig laat lijden als je het ten koste wat het kost in zee wilt hebben? Voor wie doen we die reddingspogingen eigenlijk? Voor het dier, of voor ons eigen gevoel, dat 'we' een 'goede daad' verricht hebben? Het lijden houdt niet op als het dier eenmaal in zee getrokken is, het beest is dan ernstig verzwakt, zijn lijden gaat in het water net zo hard door. Ik kan me niet voorstellen dat welke dierenvriend dan ook dat toewenst voor een bultrug.Sunprincess schreef:Snoopy schreef:http://www.sosdolfijn.nl/nieuws/reacties-op-gestrande-bultrug/
Maar is dat erger dan het lijden dat hij nu doet? Nu is er 0 kans, in zee een hele kleine kans. Plus dat ik me voor kan stellen dat hij zich in zee veiliger voelt.
Gast- Gast
Wat ik gewoon erg raar vond is dat ecomare gister om 16.00 uur nog twitterde dat hij een rustige maar vitale indruk maakte, dat er een kleine kans was dat hij zichzelf los zou maken.
Dat er een reddingsboot op afgaat en er gelijk tot euthanasie wordt overgegaan.
Dat klopt mi gewoon niet.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Maar goed, ik lees niet meer dan dat er schade kan ontstaan en dat er een kans is dat het dier het niet redt in zee.
Reddingsacties kunnen stress opleveren maar mislukte euthanasie pogingen niet?
Ik heb de gaten van de euthanasiepoging gezien en dat is niet mis.
Vond dat echt naar om te zien die gaten, dat is gewoon een dier onnodig pijn doen!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Snoopy schreef:Caribbeanlover schreef:Oh en jij zeker wel?! Ik weet zeker wel waar ik het over heb hoor!
Ik wel ja, maar deze discusie met jou voeren? Kan ik beter tegen een muur praten.
Oh ja en waarom denk jij dat jij het zoveel beter denkt te weten?!
Caribbeanlover- Ratel
Een dode die vlakbij Johannes is aangespoeld.
Caribbeanlover- Ratel
Maar dit is toch een gevalletje van puur natuur. Die arme bultrug had ook geleden zonder de mens. Hij was aangespoeld en een langzame en waarschijnlijk vervelende dood tegemoet gegaan. Nu zijn er nog mensen die zich voor hem inzetten, wat natuurlijk ook een prachtig gebaar is, maar wel tegennatuurlijk. En het mislukt ook steeds waardoor het beest alleen maar meer stress krijgt. Ze hebben veel geprobeerd en ik neem aan dat het spuitje ook door geen enkel persoon bedoeld is als: nanana, wij krijgen een skelet dus we gaan het beestje afmaken. Ik denk en hoop ook oprecht dat die mensen ook dit goed bedoelen, het beestje minder te laten lijden.
Dus vind ik het ook beetje jammer dat hier de dierenactivitisten en anderen recht tegen over elkaar lijken te staan, net als direct bij de bultrug. De ene vindt aan het beest trekken en slepen en duwen diervriendelijk omdat het een redding LIJKT, wat nog helemaal niet zo hoeft te zijn. De ander vindt het lijden van het dier vreselijk en denkt dat dit het beste is. Maar uiteindelijk is het toch de natuur die zijn gang zou moeten gaan.. Natuurlijk pas als de eerste reddingspogingen niet gelukt zijn, want het is altijd het proberen waard.
Op dit moment liggen er miljoenen dieren ergens uit te drogen, zitten vast of belanden ergens waar ze niet horen en dat is de natuur jongens.. Het is prachtig als je een dier kunt redden maar naar mijn mening is er nu ook wel genoeg gedaan. Als ik een vogeltje uit de boom zie vallen en dat probeer op te kalevateren en het lukt niet, dan vind ik onnodig lijden ook vreselijk. In dit geval ook.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt, je denkt dat hij nu nog weinig kans maakt, máár vindt ook dat hij vooral niet afgemaakt moet worden. Dus hup, terug in zee met dat verzwakte arme dier.Sunprincess schreef:Oh en om even duidelijk te zijn. Ik hoop dat hij morgen gewoon dood is want ik denk dat hij nu inderdaad nog weinig kans maakt.
Wat ik gewoon erg raar vond is dat ecomare gister om 16.00 uur nog twitterde dat hij een rustige maar vitale indruk maakte, dat er een kleine kans was dat hij zichzelf los zou maken.
Dat er een reddingsboot op afgaat en er gelijk tot euthanasie wordt overgegaan.
Dat klopt mi gewoon niet.
Geloof mij, ik heb net zoveel met die bultrug te doen als jij, maar ik zou het een langzame, kwellende dood vinden om hem terug in zee te duwen en dan maar te hopen dat hij het redt. Over nog geen week ligt hij bij één van onze buurlanden aan het strand, waarschijnlijk of nog levend maar te zwak om zichzelf in open zee te kunnen houden, of dood. Onderdeel van een reddingspoging is mijns inziens ook het welzijn van het dier centraal houden en altijd de vraag in je achterhoofd houden of het nog wel zin heeft dat arme beest te redden.
Het enige wat ik het wel met je eens kan zijn, is dat hij daar veel te lang hulpeloos ligt. Iedereen gaat 's avonds naar huis en discussieert overal over, terwijl dat arme beest daar maar ligt. Als men gewoon door was gegaan en niet overal dat gebakkelei over had gehad, dan was het nu ook niet te laat geweest.
Laatst aangepast door Lennox op za 15 dec 2012 - 23:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
AMSTERDAM - De bultrug die woensdag strandde op een zandplaat in de Waddenzee is dood volgens medewerkers van zeehondencrèche van Lenie 't Hart.
Foto: ANP
Dat laat de oprichtster weten op Twitter.
't Hart is woedend dat het organisaties werd verboden een poging te wagen het dier vlot te trekken. "De autoriteiten hebben hun zin gekregen. Bij hen kan de vlag uit", zegt ze vlak nadat ze bericht kreeg van het overlijden.
if (typeof(tagging.get_source('multiple-rectangle')) != 'undefined' && (tagging.get_source('multiple-rectangle'))!=="")
{
NU.LazyWrite.write(tagging.get_source('multiple-rectangle'));
}
NU.LazyWrite.flush(1)
De politie is volgens haar onderweg naar de medewerkers die met een rubberboot ter plekke waren gegaan om te kijken hoe het met de bultrug is. "Ze zullen wel gearresteerd worden."
Verschillende organisaties
Verschillende organisaties hadden aangegeven zondag samen te willen proberen de bultrug van de zandplaat af te krijgen. Medewerkers van de zeehondencrèche van 't Hart waren rond 07.30 uur met een rubberboot onderweg om na te gaan of de bultrug nog leeft.
Ook natuurorganisatie Sea Sheperd en rederij Noordgat wilden het dier redden als de noodverordening was opgeheven, die is uitgevaardigd door de gemeente Texel. Ze wilden een geul maken, waardoor het beest kan wegzwemmen. De Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij stelde zaterdag dat al te hebben geprobeerd, maar zonder resultaat.
Slaapmiddel
Vrijdagavond werd een dodelijk slaapmiddel toegediend. Twee dierenartsen hadden volgens de gemeente geconcludeerd dat het dier ondraaglijk leed. De bultrug bleek zaterdag nog altijd te leven. Naast de zeehondencrèche vinden onder meer Sea Shepherd en leider van de Partij voor de Dieren Marianne Thieme dat het dier moet worden gered.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Marsy28 schreef:Misschien ben ik nu beetje achterhaald aan het denken. Ik vind het heel lief dat er mensen zijn die voor dieren opkomen, en ook echt noodzakelijk in deze, egoistische mensentijd. Wij bepalen veel voor dieren terwijl zij net als wij gewoon deel van de natuur zijn. Daar ben ik het niet mee eens en vind ik vreselijk.
Maar dit is toch een gevalletje van puur natuur. Die arme bultrug had ook geleden zonder de mens. Hij was aangespoeld en een langzame en waarschijnlijk vervelende dood tegemoet gegaan. Nu zijn er nog mensen die zich voor hem inzetten, wat natuurlijk ook een prachtig gebaar is, maar wel tegennatuurlijk. En het mislukt ook steeds waardoor het beest alleen maar meer stress krijgt. Ze hebben veel geprobeerd en ik neem aan dat het spuitje ook door geen enkel persoon bedoeld is als: nanana, wij krijgen een skelet dus we gaan het beestje afmaken. Ik denk en hoop ook oprecht dat die mensen ook dit goed bedoelen, het beestje minder te laten lijden.
Dus vind ik het ook beetje jammer dat hier de dierenactivitisten en anderen recht tegen over elkaar lijken te staan, net als direct bij de bultrug. De ene vindt aan het beest trekken en slepen en duwen diervriendelijk omdat het een redding LIJKT, wat nog helemaal niet zo hoeft te zijn. De ander vindt het lijden van het dier vreselijk en denkt dat dit het beste is. Maar uiteindelijk is het toch de natuur die zijn gang zou moeten gaan.. Natuurlijk pas als de eerste reddingspogingen niet gelukt zijn, want het is altijd het proberen waard.
Op dit moment liggen er miljoenen dieren ergens uit te drogen, zitten vast of belanden ergens waar ze niet horen en dat is de natuur jongens.. Het is prachtig als je een dier kunt redden maar naar mijn mening is er nu ook wel genoeg gedaan. Als ik een vogeltje uit de boom zie vallen en dat probeer op te kalevateren en het lukt niet, dan vind ik onnodig lijden ook vreselijk. In dit geval ook.
Ik ben het met je eens. En net als bij alles, heb je een partij die voor het 1 is, en een partij die voor het ander is. Terwijl niemand echt weet wat nou echt het beste zou zijn.
Gast- Gast
verder denk ik dat alles al gezegd is
ik woon zelf in d.en H.elder dus hier is het een hot item.
ik las net dit in de krant:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/denhelder/article19613483.ece/Stille-tocht-voor-bultrug-in-Den-Helder?lref=sp2
maar lees nu dat dit niet door gaat door de vele negatieve reacties op social media.
dat gaat mij persoonlijk ook iets te ver...
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Wat een onzin.Océane schreef:Ik ben van mening dat ze niet alles hebben geprobeerd om dat beest los te trekken. De sleepboot waar ze mee aan de gang waren sloeg nergens op voor een 10ton wegend object (in dit geval dus dier). We beschikken in Nederland over een gigantische sleepboten voor nog grotere bergingsoperaties dus wat dat betreft vind ik dat ze zeker steken hebben laten liggen/vallen.
1. Sleepboten zijn altijd klein, vergeleken met de mega schepen die ze trekken lijken het wel opblaasbootjes. Ze hebben echter een enorm vermogen.
2. Grotere boten konden daar niet komen omdat het er zeer ondiep is.
Echt, waar maken jullie je druk om. Er is ontzettend veel energie, tijd en geld gestoken in een poging om een dier te redden dat zonder menselijke hulp gegarandeerd dood was gegaan. Soms is iets gewoon niet haalbaar.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Ellibre, Amen!
+1!
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
En Ellibre, goed voor jou dat jij je er niet druk om kan maken, maar ik ben blij dat er toch nog veel mensen bekommerd waren om het dier. We leven sowieso al in een verrotte wereld, dus vind het mooi dat er toch nog om dieren gegeven wordt. Vind het eigenlijk ook niet meer als normaal dat we dieren in nood helpen, dat doen we toch ook bij mensen?!
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik zeg toch niet dat ik me er niet druk over kan maken? Ik vind het heel goed dat er dagenlang geprobeerd is om iets voor dit dier te doen. Ik kan alleen wel accepteren dat het niet gelukt is om hem te redden.Nala schreef:Wat er ook van is, ik vind het erg sneu voor het dier, dat het zolang nog heeft moeten lijden.
En Ellibre, goed voor jou dat jij je er niet druk om kan maken, maar ik ben blij dat er toch nog veel mensen bekommerd waren om het dier. We leven sowieso al in een verrotte wereld, dus vind het mooi dat er toch nog om dieren gegeven wordt. Vind het eigenlijk ook niet meer als normaal dat we dieren in nood helpen, dat doen we toch ook bij mensen?!
En verrotte wereld? Dan leef je denk ik in een andere wereld dan ik. Ik kom tijdens mijn werk veel ellende tegen, maar ook heel veel liefde, steun en geluk. En ik woon in een gemengde buurt, een "achterstandsbuurt" zelfs (Slotervaart, Amsterdam) maar kom hier alleen maar vriendelijke mensen tegen, ongeacht hun afkomst of achtergrond. We hebben in Nederland goede scholen, goede zorg, goede infrastructuur. Goede sociale voorzieningen, het aantal uitkeringen, toeslagen en subsidies is bijna niet te tellen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het wat slechter hebben, en ook mensen die echt veel ellende mee maken of die totaal niet rond kunnen komen, maar ik vind het absoluut geen verrotte wereld.. In elk geval geen verrot land.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier
» Slachtoffer vermoord misbruiker
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.