Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

+32
Ilargi
Océane
Juutjepetuutje
Ella
Marsy28
Raindrop
Happinaz
marjoleinnn
Mint
Dani
Starla
Exogenesis
Steep
Dennenappel
Creabea_28
Carmen_
JD
Inge
Sterrin_
Antibes
ellibre
Fortissimo
Xanna
CCC
Caribbeanlover
Marin
Jerry
Lejow
Snoopy
Zora
Paper Crown
Japie
36 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium...... Empty Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 10:33

De bultrug die was aangespoeld op Texel is ingeslapen door artsen van het Dolfinarium.

Gek genoeg was euthanasie tot vandaag geen optie, vanmiddag had Ecomare het nog over een kleine kans dat de bultrug zichzelf los zou kunnen krijgen tijdens het springtij.
Totdat er redding nabij was, zij hadden er vertrouwen in het dier te kunnen bevrijden maar werden tegengehouden door de waterpolitie.
Nu blijkt dat Naturalis belangstelling heeft voor het skelet.

Corrupt zooitje:cry:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium...... Empty Re: Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

Bericht  Japie vr 14 dec 2012 - 10:36

Wat sneu. Ik dacht dat ze vanavond opnieuw zouden proberen hem terug te krijgen. Is dat niet gelukt, of is het niet eens geprobeerd?

Laatst aangepast door Japie op vr 14 dec 2012 - 10:44; in totaal 1 keer bewerkt
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium...... Empty Re: Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

Bericht  Paper Crown vr 14 dec 2012 - 10:41

Vermoord nog wel. Ik geloof dat ze veel geprobeerd hebben. Zo'n dier ligt daar maar te lijden. Ik lees geen corruptie.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Zora vr 14 dec 2012 - 10:43

Nou nou vermoord... Ik vroeg me vandaag ook al af of er geen mogelijkheden waren om het dier uit zijn lijden te verlossen. Hij lag daar al zo lang, en de vraag was nog maar of hij het nog wel kon redden. Dat was pas zielig.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoopy vr 14 dec 2012 - 10:44

Nou zo zwart wit is het niet. Je doet het over komen of het Dolfinarium het heeft besloten, zij waren her niet bij betrokken. Andere instanties hebben het besloten en de dierenarts gevraagd het uit te voeren.
Overigens met je soms zo'n besluit nemen en een dier uit zijn lijden verlossen. Je kan ook de natuur zijn gang laten gaan, dan zou hij ook dood gaan. En als redden niet meer lukt heb je helaas geen keuze.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Snoopy vr 14 dec 2012 - 10:46

Paper Crown schreef:Vermoord nog wel. Ik geloof dat ze veel geprobeerd hebben. Zo'n dier ligt daar maar te lijden. Ik lees geen corruptie.

Precies, alsof Naturalis belangstelling heeft om bakken met geld er aan te verdienen. Ze kunnen er juist nuttig onderzoek mee doen, wat wellicht andere bultruggen kan helpen/redden!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 10:49

Hoe zielig het ook is, fijn dat hij/zij nu een handje is geholpen, ipv dat het dier misschien nog wel dagen lang moest lijden. Dat was pas zielig geweest.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 14 dec 2012 - 10:56

Ik moet me bij de rest aansluiten.

Ik snap je punt hierin niet SP.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Jerry vr 14 dec 2012 - 11:12

Was 't beestje ook al niet ziek/verzwakt? Anders zwemt zo'n beest toch niet zo dicht naar de kust?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Marin vr 14 dec 2012 - 11:21

Eens met de rest. Dat noem ik nou niet echt vermoorden hoor en zeker geen corrupte business.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:23

Ik heb het van alle kanten gevolgd op Twitter. Lenie het Hart had een actie op touw gezet. Rederij noodergat was er van overtuigd dat ze hem vrij konden krijgen maar op het moment dat zij aankondigden dat ze onderweg waren werden de dierenartsen ingeschakeld. De reddingsboot mocht het niet eens meer proberen terwijl zij dit eerder gedaan hebben.

Marianne Thieme heeft nog aan Kamp gevraagd of de laatste actie nog uitgevoerd mocht worden maar voordat hij antwoord had gegeven stond de eerste spuit er al in.

Ze hebben er twee uur over gedaan om hem dood te krijgen en hij heeft zich verzet. Volgens Lenie het Hart komt er nog videomateriaal van.

De burgemeester had het skelet al toegezegd aan naturalis.

Dus ja, ik vind hey corrupt, ik vind het walgelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:24

_Jackie schreef:Hoe zielig het ook is, fijn dat hij/zij nu een handje is geholpen, ipv dat het dier misschien nog wel dagen lang moest lijden. Dat was pas zielig geweest.

Of hij was vanavond vrij geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:26

Japie schreef:Wat sneu. Ik dacht dat ze vanavond opnieuw zouden proberen hem terug te krijgen. Is dat niet gelukt, of is het niet eens geprobeerd?

Dat mocht dus niet meer geprobeerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover vr 14 dec 2012 - 11:26

Ach arm dier toch. Hij heeft zich verzet wel 2 uur lang wat betekend dat hij wel wilde. Dit vind ik ook moord, dierenleed en misdhandeling. Belachelijk hoe er zo vaak slecht met dieren om wordt gegaan.

Ze zeggen dat hij erg aan het lijden was, maar 2 uur lang vechten tegen de dood, dat is pas lijden. Jammer dat deze mensen niet gestraft worden. De mens klooit maar wat aan als het op dieren aankomt, want die zijn niet belangrijk!

R.I.P. Johannes!

Laatst aangepast door Caribbeanlover op vr 14 dec 2012 - 11:28; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:27

Snoopy schreef:Nou zo zwart wit is het niet. Je doet het over komen of het Dolfinarium het heeft besloten, zij waren her niet bij betrokken. Andere instanties hebben het besloten en de dierenarts gevraagd het uit te voeren.
Overigens met je soms zo'n besluit nemen en een dier uit zijn lijden verlossen. Je kan ook de natuur zijn gang laten gaan, dan zou hij ook dood gaan. En als redden niet meer lukt heb je helaas geen keuze.

Artsen van het Dolfinarium hebben dit besloten. Hij heeft zelfs nog een arts geslagen met zijn staart.

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 14 dec 2012 - 11:31

Ik sluit me aan bij de rest... Gevolgd via twitter, ja wat zal ik zeggen ik vind Twitter niet echt betrouwbaar voor nieuws...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Xanna vr 14 dec 2012 - 11:31

Sunprincess schreef:
_Jackie schreef:Hoe zielig het ook is, fijn dat hij/zij nu een handje is geholpen, ipv dat het dier misschien nog wel dagen lang moest lijden. Dat was pas zielig geweest.

Ja en dan? Ze hebben hem niet alleen in laten slapen om dat hij niet zelfstandig van die zandplaat kon komen, maar ook omdat hij inmiddels ernstig verzwakt was. Dus als ze hem wel hadden gekregen was het ook maar de vraag of hij het zou overleven.

Ze zullen echt niet geredeneerd hebben vanuit het feit dat naturalis het skelet wel goed kon gebruiken. Hij ligt er al dagen, ernstig verzwakt en hoeveel stress levert al die menselijke aandacht en reddingspogingen op. Hoeveel pogingen ga je dan nog wagen?

Laatst aangepast door Xanna op vr 14 dec 2012 - 11:41; in totaal 1 keer bewerkt

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Caribbeanlover vr 14 dec 2012 - 11:35

Als hij iemand geslagen heeft dan was hij echt niet zo slecht eraan toe, want anders kan hij dat niet. Belachelijk dat ze wisten dat er hulp onderweg was en ondertussen zonder overleg hem hebben vermoord, want dat is het!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:36

chococupcake schreef:Ik sluit me aan bij de rest... Gevolgd via twitter, ja wat zal ik zeggen ik vind Twitter niet echt betrouwbaar voor nieuws...

Ik zie niet in wat Lenige het Hart en Marianne Thieme onbetrouwbaar maakt op Twitter?

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo vr 14 dec 2012 - 11:37

Nee, maar die zijn wel heel partijdig.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  ellibre vr 14 dec 2012 - 11:39

Dat jullie hier nog serieus op in gaan zeg...
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:40

Xanna schreef:
Sunprincess schreef:

Ja en dan? Ze hebben hem niet alleen in laten slapen om dat hij niet zelfstandig van die zandplaat kon komen, maar ook omdat hij inmiddels ernstig verzwakt was. Dus als ze hem wel hadden gekregen was het ook maar de vraag of hij het zou overleven.

Ze zullen echt niet geredeneerd hebben vanuit het feit dat naturalist het skelet wel goed kon gebruiken. Hij ligt er al dagen, ernstig verzwakt en hoeveel stress levert al die menselijke aandacht en reddingspogingen. Hoeveel pogingen ga je dan nog wagen?

Tja wat is erger, dat je nog een uurtje wacht en nog een poging waagt met de kans dat hij het redt of dat je het heft in eigen hand neemt en er twee uur over doet om hem te doden, met verzet?
Vandaag was er nog een arts die zei dat hij een kans had om op eigen kracht los te komen.
Als er dan echt redding nabij is, moet hij stel op sprong dood.
Gister was euthanasie nog niet mogelijk vanwege de dikte van de huid.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:41

Ik kan mij niet voorstellen dat die artsen, die zich bewust zijn van alle media aandacht, zonder het dier in hebben laten slapen.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die denken het dier nog te kunnen redden, maar dat zal nu echt niet meer realistisch zijn geweest.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover vr 14 dec 2012 - 11:41

De dikte van de huid kon niet ineens verminderd zijn en dus vraag ik mij af waarom het nu wel kon.

SP, er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn, die tenminste echt om dieren geven!Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium...... 699888

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 11:42

Fortissimo schreef:Nee, maar die zijn wel heel partijdig.

Kamp dacht er ook nog over om hem een kans te geven maar kreeg nog geen kans om te antwoorden.
Maar goed, de beelden zullen nog wel volgen en dan kunnen jullie zelf oordelen of het diervriendelijk is geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: