Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

+32
Ilargi
Océane
Juutjepetuutje
Ella
Marsy28
Raindrop
Happinaz
marjoleinnn
Mint
Dani
Starla
Exogenesis
Steep
Dennenappel
Creabea_28
Carmen_
JD
Inge
Sterrin_
Antibes
ellibre
Fortissimo
Xanna
CCC
Caribbeanlover
Marin
Jerry
Lejow
Snoopy
Zora
Paper Crown
Japie
36 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium...... - Pagina 3 Empty Re: Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

Bericht  Zora vr 14 dec 2012 - 21:35

Nogmaals, ik vind het ook sneu, maar hij was zo verzwakt en lag daar al zo lang. Nog maar de vraag of hij het nog wel zou redden als hij los zou komen. Dat was ook allemaal hartstikke zielig. Op een gegeven moment moet je dan toch maar de afweging maken, en om hiertegen te protesteren aan de hand van het argument 'hij verzette zich' of 'hij sloeg een arts met zijn staart'... ja nogal wiedes. Je kunt ook niet tegen zo'n beest zeggen: joh rustig maar, dit is echt beter voor je. Natuurlijk protesteert zo'n dier tegen al die mensen om hem heen, en die hem een spuit geven. Dat kunnen ook de laatste oerkrachten zijn geweest... zegt niets.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium...... - Pagina 3 Empty Re: Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......

Bericht  Paper Crown vr 14 dec 2012 - 22:23

Zora schreef:Nogmaals, ik vind het ook sneu, maar hij was zo verzwakt en lag daar al zo lang. Nog maar de vraag of hij het nog wel zou redden als hij los zou komen. Dat was ook allemaal hartstikke zielig. Op een gegeven moment moet je dan toch maar de afweging maken, en om hiertegen te protesteren aan de hand van het argument 'hij verzette zich' of 'hij sloeg een arts met zijn staart'... ja nogal wiedes. Je kunt ook niet tegen zo'n beest zeggen: joh rustig maar, dit is echt beter voor je. Natuurlijk protesteert zo'n dier tegen al die mensen om hem heen, en die hem een spuit geven. Dat kunnen ook de laatste oerkrachten zijn geweest... zegt niets.

Nou inderdaad. En Sunprincess je leest wat jij wil lezen want dat sprintij waar je naar wijst was niet gunstig omdat de wind verkeerd staat. Ik weet niet of je een beetje wiskundig kan denken maar een ernstig verzwakt dier van 20ton heeft meer nodig om van een zandbed af te komen dan pak em beet een meter water.

Ik moest lachen om 't feit dat hier werd benoemd dat het dier een arts met zijn staart sloeg. Wat Zora zegt: je kan zo'n dier niet uitleggen dat 't voor zijn bestwil is en bultruggen (las ik) zijn bijzonder stressgevoelig. Zo'n reddingsactie kost óók geld en het moet wel de moeite waard zijn. Jij en CBL doen alsof zich niemand om
't beest bekommerde maar dat is gewoon niet zo!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Creabea_28 vr 14 dec 2012 - 22:34

Inge schreef:Ik vind het echt sneu dat de reddingsactie werd tegen gehouden!

Liever dat het beest een spuitje krijgt dan dat ze het nog dagen laten liggen op die zandplaat, maar had nog een reddingspoging laten uitvoeren, dat snap ik echt echt echt niet

Helemaal mee eens!
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Dennenappel vr 14 dec 2012 - 22:38

Caribbeanlover schreef:Als hij iemand geslagen heeft dan was hij echt niet zo slecht eraan toe, want anders kan hij dat niet. Belachelijk dat ze wisten dat er hulp onderweg was en ondertussen zonder overleg hem hebben vermoord, want dat is het!

Aansluitend op de reacties boven mij; wanneer een dier/mens een slaapmiddel krijgt (en bij euthanasie daarna een spierverslapper die het hart stil legt) komen er bijna altijd stuiptrekkingen voor. Dit is een natuurlijke reactie van het lichaam en de spieren. Dit zegt niet of het dier niet wilt of toch nog erg sterk is. Om deze reden laten veel mensen hun dier liever niet in slapen en brengen ze het liever naar de slachter. Juist omdat dit een naar gezicht is en je kan gaan denken dat het dier dit niet wilt en genoeg 'terug vecht' tegen de dood.

Verder weet ik niet wat ik van de gehele situatie moet vinden. Ik zou denk ik de laatste reddingsactie nog proberen, met de kans dat hij te verzwakt is en alsnog dood gaat. Wanneer deze actie niet was gelukt had ik hem denk ik ook een slaapmiddel gegeven. Puur aan de hand van de informatie die ik lees, zelf ben ik geen deskundige op dit gebied.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 22:49

De slag met zijn staart was geen stuiptrekking, dat was toen de arts de eerste spuit wilde toedienen.

Dus het is nu zo dat ee ene dierenarts gelijk heeft en de ander niet? Wie leest er hier nu wat ze wil lezen? Het is natuurlijk ook veel makkelijker om te geloven dat het geoorloofd was.

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 14 dec 2012 - 23:05

Ja, echt ZO knap van jou dat jij wél buiten de geijkte paden kunt denken en de absolute waarheid kan zien. Rolling Eyes
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 23:35

Antibes schreef:Ja, echt ZO knap van jou dat jij wél buiten de geijkte paden kunt denken en de absolute waarheid kan zien. Rolling Eyes

Ja, dat zeg ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 23:44

God, hij leeft nog. Hij was inderdaad op sterven na dood.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 2:11

En dan straks euthanasie poging twee...... Ik wordt er serieus onpasselijk van.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 2:29

IHet wordt steeds gekker..... Om de euthanasie te laten slagen hadden ze hem in zijn staart moeten spuiten maar dat hebben ze niet gedaan omdat hij met zijn staart sloeg. Dus maar in zijn borstspier wat dus niet gelukt is en nu moet het alsnog,is zijn staart maar dat durft het dolfinarium niet aan uit angst voor een klap. Of uit angst voor de boycots?
Ze hebben hem dus wel flink verzwakt maar niemand weet hoe nu verder.

Gast
Gast

Bericht  Steep za 15 dec 2012 - 2:30

Wat stel je nu voor dan? Nu een reddingsactie heeft ook geen zin meer, dat overleeft hij nooit..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Sterrin_ za 15 dec 2012 - 2:38

Nu iets verderop een potvis aangespoeld, dood, dat wel.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Exogenesis za 15 dec 2012 - 2:46

SP, ik begrijp je woede wel. Ik kan het ook niet aanzien dat het beest daar al zo lang ligt. Ze kunnen zo'n dier niet zomaar doen overlijden, dus zet dan alles op alles om het dier de zee weer in te krijgen! Maar dat zal wellicht veel te gemakkelijk gedacht zijn.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 2:49

T arme beest. Zielig dat hij daar al zo lang ligt, wat zal dat dier bang zijn. Je kunt wel vanalles bedenken waarom hij sloeg met zn staart, en waarom hij verzwakt is, maar t dier kan nu eenmaal niet praten dus dat zullen we nooit weten. Hopelijk komt hij snel los en gaat het goed,of is hij snel dood. Dit is ook een lijdensweg.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 2:57

Het lijkt me trouwens wel heel moeilijk om te oordelen over hoe en wat over zo'n beest. Heel nl is in een keer walvisdeskundige/dierenarts/walvisreddingsactiedeskundige en weet alles beter, er komen meteen complottheorieen, en stel dat die wel waar zijn moet iedereen wat met het beest. Lastig!
Lijkt me geen leuke positie.

Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Dani za 15 dec 2012 - 4:01

Het is een bizarre situatie en het duurt allemaal wel een beetje lang maar ik denk dat de mensen die hier bij betrokken zijn, dierenartsen notabene, dondersgoed weten waar ze het over hebben. Ik hoop dat het dier snel uit zijn lijden wordt verlost.

En ik kan het Dolfinarium ook begrijpen dat ze een spuit in de staart geven, te risicovol vinden voor hun personeel. Stel dat het goed fout gaat en er raakt iemand zwaar gewond, of erger nog, overlijd. Wat dan? Dan probeer je toch eerst de manier die wellicht ook zou kunnen werken en minder risico's met zich meebrengt. Ze gaan echt niet willens wetens die spuit in de borstspier geven, terwijl ze vooraf al weten dat het niet werkt. Maar goed, mijn idee...
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224

Bericht  Mint za 15 dec 2012 - 5:19

Snoopy schreef:
Caribbeanlover schreef:
Snoopy schreef:
Sunprincess schreef:
Snoopy schreef:Nou zo zwart wit is het niet. Je doet het over komen of het Dolfinarium het heeft besloten, zij waren her niet bij betrokken. Andere instanties hebben het besloten en de dierenarts gevraagd het uit te voeren.
Overigens met je soms zo'n besluit nemen en een dier uit zijn lijden verlossen. Je kan ook de natuur zijn gang laten gaan, dan zou hij ook dood gaan. En als redden niet meer lukt heb je helaas geen keuze.

Artsen van het Dolfinarium hebben dit besloten. Hij heeft zelfs nog een arts geslagen met zijn staart.

Nee de minister van EL&I heeft dit besloten.
Overigens is het een arts die inderdaad ook voor het Dolfinarium werkt, maar ook de meest deskundige dierenarts mbt zeezoogdieren van Europa.

Die maakt ook fouten en weet niet alles over ze. Bovendien horen zulke dieren niet in gevangenschap. Kijk wat ze Morgan allemaal aangedaan hebben en waar hij nu zit! Een DA die met zulke dieren in gevangenschap werkt is heel anders dan iemand die een ziek dier in het wild helpt.

Idd je weet niet alles over ze en het is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt.

Overigens heb ik Morgan vorige maand nog gezien en ZE zit daar goed en is gelukkig.

laughcry Hoe weet jij nou dat ze daar gelukkig is?
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mint za 15 dec 2012 - 5:20

Ik snap beide meningen, maar wat ik niet snap is dat het allemaal zo lang moet duren.. Kom op zeg, dit is toch echt te zot voor woorden..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 5:24

Dani schreef:Het is een bizarre situatie en het duurt allemaal wel een beetje lang maar ik denk dat de mensen die hier bij betrokken zijn, dierenartsen notabene, dondersgoed weten waar ze het over hebben. Ik hoop dat het dier snel uit zijn lijden wordt verlost.

En ik kan het Dolfinarium ook begrijpen dat ze een spuit in de staart geven, te risicovol vinden voor hun personeel. Stel dat het goed fout gaat en er raakt iemand zwaar gewond, of erger nog, overlijd. Wat dan? Dan probeer je toch eerst de manier die wellicht ook zou kunnen werken en minder risico's met zich meebrengt. Ze gaan echt niet willens wetens die spuit in de borstspier geven, terwijl ze vooraf al weten dat het niet werkt. Maar goed, mijn idee...

Het had minder risico's met zich meegebracht als ze het Noordergat zijn gang hadden laten gang, voor henzelf en voor het dier. Nu ligt het daar maar nog meer verzwakt door toedoen van mensen.

Ik weet niet wat ze nu nog moeten doen. Misschien afschieten, dat schijnt één van de weinige effectieve manieren te zijn maar dan is het skelet niets meer waard dus dat gebeurt niet.
Ik geloof dat er nog steeds een kans is dat hij terugspoelt en dan in de zee verdrinkt, misschien is dat wel het minst stressvol voor het dier.

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn za 15 dec 2012 - 5:29

Verdrinken lijkt me anders ook aardig stressvol.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 5:35

Ik weet het niet, het schijnt dat je bij verdrinking een soort rust over je heen krijgt en dat het een fijne dood is maar er is natuurlijk nietmand wie het daadwerkelijk na kan vertellen.

Ik lees nu weer dat het slaapmiddel nu is uitgewerkt en dat de bultrug in dezelfde conditie als gister verkeerd.
De Sea Shepperd zet een actie op touw en Marianne Thieme is onderweg.
De burgermeester wil afwachten tot morgen en dan eventueel een nieuwe spuit.

Gast
Gast

Bericht  Happinaz za 15 dec 2012 - 5:59

Moord vind ik te ver gaan en ik vertrouw erop dat elke arts zoals van hem/haar verwacht wordt naar eer en geweten handelt.
Toch maakt het verhaal dat er niet eens geprobeerd wordt om hem nog eenmaal te redden het wel een beetje vreemd. Daar vind ik overigens ook wel weer een andere kant aan zitten want Lenie staat er ook om bekend soms irrationele ideeën te hebben over de gezondheid van de dieren. Ze gaat soms te ver, en vergeet de realiteit van de natuur.
En ik ben donateur, dus ik vind best dat ik dat mag en kan zeggen.

Ik vraag me alleen af waarom ze hem toch niet proberen te redden en hem anders natuurlijk in zee of half in zee laten overlijden. Het lijkt nu wat wreed allemaal.

Kortom; ik vind het vooral zielig. Ik weet niet zo goed wat ik vind van alle keuzes die gemaakt worden.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 6:38

Of Lenie gelijk heeft of niet, als vakmensen er vertrouwen in hebben dat ze hem terug in zee kunnen krijgen moet dat op zijn minst geprobeerd kunnen worden. Dan kan hij altijd nog op een natuurlijke manier sterven.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 6:54

Wat als dat dan een onnodig extra lijden zou zijn?

Gast
Gast

Bericht  Raindrop za 15 dec 2012 - 7:25

Arm beest, wat moet hij toch allemaal doorstaan.. Cry
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: