Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......
+32
Ilargi
Océane
Juutjepetuutje
Ella
Marsy28
Raindrop
Happinaz
marjoleinnn
Mint
Dani
Starla
Exogenesis
Steep
Dennenappel
Creabea_28
Carmen_
JD
Inge
Sterrin_
Antibes
ellibre
Fortissimo
Xanna
CCC
Caribbeanlover
Marin
Jerry
Lejow
Snoopy
Zora
Paper Crown
Japie
36 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Bultrug vermoord door artsen Dolfinarium......
ellibre schreef:Ik zeg toch niet dat ik me er niet druk over kan maken? Ik vind het heel goed dat er dagenlang geprobeerd is om iets voor dit dier te doen. Ik kan alleen wel accepteren dat het niet gelukt is om hem te redden.Nala schreef:Wat er ook van is, ik vind het erg sneu voor het dier, dat het zolang nog heeft moeten lijden.
En Ellibre, goed voor jou dat jij je er niet druk om kan maken, maar ik ben blij dat er toch nog veel mensen bekommerd waren om het dier. We leven sowieso al in een verrotte wereld, dus vind het mooi dat er toch nog om dieren gegeven wordt. Vind het eigenlijk ook niet meer als normaal dat we dieren in nood helpen, dat doen we toch ook bij mensen?!
En verrotte wereld? Dan leef je denk ik in een andere wereld dan ik. Ik kom tijdens mijn werk veel ellende tegen, maar ook heel veel liefde, steun en geluk. En ik woon in een gemengde buurt, een "achterstandsbuurt" zelfs (Slotervaart, Amsterdam) maar kom hier alleen maar vriendelijke mensen tegen, ongeacht hun afkomst of achtergrond. We hebben in Nederland goede scholen, goede zorg, goede infrastructuur. Goede sociale voorzieningen, het aantal uitkeringen, toeslagen en subsidies is bijna niet te tellen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het wat slechter hebben, en ook mensen die echt veel ellende mee maken of die totaal niet rond kunnen komen, maar ik vind het absoluut geen verrotte wereld.. In elk geval geen verrot land.
Totally oftopic;
Ik ben wel blij dat je het tussen haakjes zet! Ik vind juist dat we enorm aan het verbeteren zijn en we zijn ook erg omhoog geklommen op de lijsten van zogenaamde slechte buurten.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Haha ellibre, anders worden je woorden even finaal verdraaid/ aangepast naar eigen aannames.
Ik ben het helemaal met je eens. Ook over dat stukje van de zogenaamd o zo verrotte wereld. Dat geklaag altijd, zo slecht hebben we het hier niet mijn inziens.
Ik ben het helemaal met je eens. Ook over dat stukje van de zogenaamd o zo verrotte wereld. Dat geklaag altijd, zo slecht hebben we het hier niet mijn inziens.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
ellibre schreef:Ik zeg toch niet dat ik me er niet druk over kan maken? Ik vind het heel goed dat er dagenlang geprobeerd is om iets voor dit dier te doen. Ik kan alleen wel accepteren dat het niet gelukt is om hem te redden.Nala schreef:Wat er ook van is, ik vind het erg sneu voor het dier, dat het zolang nog heeft moeten lijden.
En Ellibre, goed voor jou dat jij je er niet druk om kan maken, maar ik ben blij dat er toch nog veel mensen bekommerd waren om het dier. We leven sowieso al in een verrotte wereld, dus vind het mooi dat er toch nog om dieren gegeven wordt. Vind het eigenlijk ook niet meer als normaal dat we dieren in nood helpen, dat doen we toch ook bij mensen?!
En verrotte wereld? Dan leef je denk ik in een andere wereld dan ik. Ik kom tijdens mijn werk veel ellende tegen, maar ook heel veel liefde, steun en geluk. En ik woon in een gemengde buurt, een "achterstandsbuurt" zelfs (Slotervaart, Amsterdam) maar kom hier alleen maar vriendelijke mensen tegen, ongeacht hun afkomst of achtergrond. We hebben in Nederland goede scholen, goede zorg, goede infrastructuur. Goede sociale voorzieningen, het aantal uitkeringen, toeslagen en subsidies is bijna niet te tellen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het wat slechter hebben, en ook mensen die echt veel ellende mee maken of die totaal niet rond kunnen komen, maar ik vind het absoluut geen verrotte wereld.. In elk geval geen verrot land.
"Dat jullie hier nog serieus op in gaan zeg..."
"Echt, waar maken jullie je druk om."
Dit komt toch niet over alsof je je er druk om maakt Sla de krant maar es open, of kijk maar eens op youtube, wat voor een verschrikkelijke daden gebeuren. Laatst nog een filmpje gezien van jongeren die een levende puppy in brand steken. Ja, dat vind ik verrot. En dat is maar een van de zovele vreselijke dingen die gebeuren in de wereld..
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Ik vind dat echt helemaal niet overkomen alsof zij er niets om geeft, dat maak je er zelf van.
Misschien moet je ook een keer naar de mooie dingen van het leven kijken in plaats van verrotte. Daar zijn namelijk ook genoeg filmpjes van.
Misschien moet je ook een keer naar de mooie dingen van het leven kijken in plaats van verrotte. Daar zijn namelijk ook genoeg filmpjes van.
Starla- Prater
Starla schreef:Ik vind dat echt helemaal niet overkomen alsof zij er niets om geeft, dat maak je er zelf van.
Klopt, maar dat praat al de vreselijke dingen die er gebeuren op deze wereld niet goed... En jij verdraait ook dingen, ik zeg nergens dat ik niet naar de mooie dingen kijk. Ik zeg toch dat het mooi is dat er mensen bekommerd zijn om de bultrug? Maar het is gewoon zo dat er genoeg rotte appels in onze maatschappij rondlopen..
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Nala, met "dat jullie hier serieus op in gaan" bedoelde ik de stelling dat deze Bultrug vermoord zou zijn door artsen van het Dolfinarium omdat het Naturalis zijn skelet zou willen hebben. Die mensen hebben echt niet bij een temperatuur van 0 graden in het donker tot aan hun schouders in ijskoud water gestaan, bij alleen het licht van een helikopter, om Naturlaris een skelet te bezorgen. Daarnaast was dit dier zonder menselijke hulp gegarandeerd dood gegaan. Als iemand dan schreeuwt dat ie vermoord is om zijn skelet kan ik dat niet serieus nemen.
Verder gebeuren er inderdaad vreselijke dingen in de wereld. Ik heb laatst nog beelden voorbij zien komen van 4 onschuldige Nigerianen die levend verbrand zijn omdat dorpelingen dachten dat ze iets kwamen stelen, echt afschuwelijk. Er kan dus nog heel veel beter in deze wereld. Maar laten we niet vergeten dat er ook ontzettend veel moois in de wereld is. Het is allemaal zo slecht nog niet. Het is wel veel slechter geweest.. Denk maar eens aan alle grote oorlogen en trektochten die plaats hebben gevonden. De twee wereldoorlogen natuurlijk, maar in de eeuwen ervoor was oorlog aan de orde van de dag. Denk aan slavernij, ECHTE uitbuiting van gewone mensen door een kleine elite. Wat dat betreft is de wereld al een stuk mooier geworden. Het kan alleen altijd beter, dat wel. En daar moeten we met z'n allen naar blijven streven.
Verder gebeuren er inderdaad vreselijke dingen in de wereld. Ik heb laatst nog beelden voorbij zien komen van 4 onschuldige Nigerianen die levend verbrand zijn omdat dorpelingen dachten dat ze iets kwamen stelen, echt afschuwelijk. Er kan dus nog heel veel beter in deze wereld. Maar laten we niet vergeten dat er ook ontzettend veel moois in de wereld is. Het is allemaal zo slecht nog niet. Het is wel veel slechter geweest.. Denk maar eens aan alle grote oorlogen en trektochten die plaats hebben gevonden. De twee wereldoorlogen natuurlijk, maar in de eeuwen ervoor was oorlog aan de orde van de dag. Denk aan slavernij, ECHTE uitbuiting van gewone mensen door een kleine elite. Wat dat betreft is de wereld al een stuk mooier geworden. Het kan alleen altijd beter, dat wel. En daar moeten we met z'n allen naar blijven streven.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Oh, en ik vind het ook echt ontzettend zielig en hartverscheurend om zo'n mooi, groot, machtig beest daar zo hulpeloos te zien liggen. Echt verschrikkelijk. Maar ik geloof niet in de complottheorieën die hier rond gaan, die mensen hebben echt wel alles op alles gezet om dit arme dier te redden.
ellibre- Prater
Oh dat zeg ik helemaal niet toch? Dat jij daar niet naar kijkt? En ik zeg ook niet dat mooie dingen de slechte dingen goedpraten. Jij komt er mee dat je het een verrotte wereld vindt. Ik ben blij dat ik dat niet vind.
En ellibre ik ben het daar ook mee eens. Al geloof ik ook wel dat er altijd mensen zijn die er wel een slaatje uit willen slaan.
En ellibre ik ben het daar ook mee eens. Al geloof ik ook wel dat er altijd mensen zijn die er wel een slaatje uit willen slaan.
Starla- Prater
ellibre, je hebt het nu enkel over mensen.
Maar ik denk dat veel mensen zich echt niet druk maken om dieren. Als we kijken naar hoe er met dieren wordt omgegaan vind ik het een erg verrotte wereld.
In slachthuizen alleen al bijvoorbeeld, daar gaat het er echt niet diervriendelijk of pijnloos aan toe, de meeste dieren hebben er al een vreselijke lijdensweg opzitten. Elke vleeseter zou eens een kijkje moeten nemen in een slachthuis.
En verder worden dieren sowieso door veel mensen gezien als producten waar ze aan kunnen verdienen. Voor bijvoorbeeld die vreselijke bontjassen etc.
Wat dat betreft vind ik het een vreselijke wereld.
En ik weet dat er ook veel mooie dingen zijn in de wereld, we leven in een goed land maar helaas blijven die verrotte dingen wel gebeuren.
Maar ik denk dat veel mensen zich echt niet druk maken om dieren. Als we kijken naar hoe er met dieren wordt omgegaan vind ik het een erg verrotte wereld.
In slachthuizen alleen al bijvoorbeeld, daar gaat het er echt niet diervriendelijk of pijnloos aan toe, de meeste dieren hebben er al een vreselijke lijdensweg opzitten. Elke vleeseter zou eens een kijkje moeten nemen in een slachthuis.
En verder worden dieren sowieso door veel mensen gezien als producten waar ze aan kunnen verdienen. Voor bijvoorbeeld die vreselijke bontjassen etc.
Wat dat betreft vind ik het een vreselijke wereld.
En ik weet dat er ook veel mooie dingen zijn in de wereld, we leven in een goed land maar helaas blijven die verrotte dingen wel gebeuren.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Spuit 11, je hebt al gereageerd.
Raindrop- Ratel
Raindrop, dat klopt wel, dat er veel dingen diervriendelijker kunnen en moeten. Zo zag ik laatst beelden van kippen die verdoofd werden door een lichte elektrische schok, ze hingen ondersteboven aan hun poten en gingen met hun hoofd door een bak met water die onder stroom stond. In die reportage ging het er over dat de schok soms te licht was waardoor ze niet echt verdoofd werden, maar alleen al het feit dat ze daar aan een lopende band ondersteboven hingen en zo verwerkt werden vond ik afschuwelijk. Dat beeld staat echt op mijn netvlies gebrand, en ik ben heel blij dat er in Nederland mensen zijn die dit soort misstanden proberen te beëindigen.
ellibre- Prater
Maar in de oertijd slachten ze toch ook dieren om vervolgens op te eten. Dat ging ook niet op een diervriendelijke manier lijkt mij. Maar goed dat is offtopic.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
We leven toch niet meer in de oertijd? In de oertijd hadden ze ook geen laptops etc.
Als het op een diervriendelijke en pijnloze manier kan vind ik dat ze dat moeten doen, of gewoon geen vlees meer eten.
@ ellibre, dat is dus wat ik bedoel. Daar heb ik ook beelden van gezien. Hoe ze de dieren alleen al in de kratten doen om te vervoeren Echt verschrikkelijk gewoon. Ik werd er echt misselijk van en als ik dat zie haat ik deze wereld gewoon.
Ik heb ook beelden gezien van andere dieren die geslacht worden, beelden van de zuivelindustrie en van dieren die levend gevild/dood geknuppeld worden voor bont en die beelden staan echt op mijn netvlies.
Ik bekijk die beelden nu niet meer want ik kan er niet tegen. Ik wist ook niet dat er zo met dieren wordt omgegaan, ik wist niet dat het zo erg is En dan ben ik heel blij dat er mensen zijn die wel voor dieren opkomen, die er alles voor doen..
Als het op een diervriendelijke en pijnloze manier kan vind ik dat ze dat moeten doen, of gewoon geen vlees meer eten.
@ ellibre, dat is dus wat ik bedoel. Daar heb ik ook beelden van gezien. Hoe ze de dieren alleen al in de kratten doen om te vervoeren Echt verschrikkelijk gewoon. Ik werd er echt misselijk van en als ik dat zie haat ik deze wereld gewoon.
Ik heb ook beelden gezien van andere dieren die geslacht worden, beelden van de zuivelindustrie en van dieren die levend gevild/dood geknuppeld worden voor bont en die beelden staan echt op mijn netvlies.
Ik bekijk die beelden nu niet meer want ik kan er niet tegen. Ik wist ook niet dat er zo met dieren wordt omgegaan, ik wist niet dat het zo erg is En dan ben ik heel blij dat er mensen zijn die wel voor dieren opkomen, die er alles voor doen..
Raindrop- Ratel
Dat bedoel ik dus met een verrotte wereld maar de voorbeelden die jij net zei, ellibre, over dat we het goed hebben in Nederland, daar ben ik het ook mee eens.
Raindrop- Ratel
Nee maar de mens eet nog steeds vlees. In het geval van de bultrug wordt ook over de tijd gepraat dat grote reddingsactie's nog niet mogelijk waren. Dan was hij ook dood gegaan.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Ja maar er zijn nu wel meer mogelijkheden én alternatieven. Laten we die dan ook gebruiken.
Raindrop- Ratel
Lennox schreef:Ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt, je denkt dat hij nu nog weinig kans maakt, máár vindt ook dat hij vooral niet afgemaakt moet worden. Dus hup, terug in zee met dat verzwakte arme dier.Sunprincess schreef:Oh en om even duidelijk te zijn. Ik hoop dat hij morgen gewoon dood is want ik denk dat hij nu inderdaad nog weinig kans maakt.
Wat ik gewoon erg raar vond is dat ecomare gister om 16.00 uur nog twitterde dat hij een rustige maar vitale indruk maakte, dat er een kleine kans was dat hij zichzelf los zou maken.
Dat er een reddingsboot op afgaat en er gelijk tot euthanasie wordt overgegaan.
Dat klopt mi gewoon niet.
Geloof mij, ik heb net zoveel met die bultrug te doen als jij, maar ik zou het een langzame, kwellende dood vinden om hem terug in zee te duwen en dan maar te hopen dat hij het redt. Over nog geen week ligt hij bij één van onze buurlanden aan het strand, waarschijnlijk of nog levend maar te zwak om zichzelf in open zee te kunnen houden, of dood. Onderdeel van een reddingspoging is mijns inziens ook het welzijn van het dier centraal houden en altijd de vraag in je achterhoofd houden of het nog wel zin heeft dat arme beest te redden.
Het enige wat ik het wel met je eens kan zijn, is dat hij daar veel te lang hulpeloos ligt. Iedereen gaat 's avonds naar huis en discussieert overal over, terwijl dat arme beest daar maar ligt. Als men gewoon door was gegaan en niet overal dat gebakkelei over had gehad, dan was het nu ook niet te laat geweest.
Als hij echt dood had gemoeten, hadden ze dat meteen goed moeten doen. Zoals de Sea Shepherd ook aangeeft, granaat in de bek en klaar. Niet een halfslachtige poging doen.
Gast- Gast
Granaat in de bek en klaar?? En dat vind je dan wel weer goed? Kom op zeg :S
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Nala schreef:ellibre schreef:Ik zeg toch niet dat ik me er niet druk over kan maken? Ik vind het heel goed dat er dagenlang geprobeerd is om iets voor dit dier te doen. Ik kan alleen wel accepteren dat het niet gelukt is om hem te redden.Nala schreef:Wat er ook van is, ik vind het erg sneu voor het dier, dat het zolang nog heeft moeten lijden.
"Dat jullie hier nog serieus op in gaan zeg..."
"Echt, waar maken jullie je druk om."
Dit komt toch niet over alsof je je er druk om maakt Sla de krant maar es open, of kijk maar eens op youtube, wat voor een verschrikkelijke daden gebeuren. Laatst nog een filmpje gezien van jongeren die een levende puppy in brand steken. Ja, dat vind ik verrot. En dat is maar een van de zovele vreselijke dingen die gebeuren in de wereld..
Waarom kijk jij naar zulke filmpjes?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Mja. Dat was eigenlijk nog wel het meest schokkende wat ik in het verhaal las, dat ze hem wilden ombrengen door middel van een granaat in de bek. Daar ben ik serieus echt van geschrokken en ik snap niet dat uitgerekend jij dat blijkbaar oke vindt. Als hij dan toch moet gaan, zorg dan dat je de juiste dosis euthanasiemiddel op zak hebt en zorg dat dat beest in elk geval op een respectvolle manier gaat.Sunprincess schreef:Lennox schreef:Ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt, je denkt dat hij nu nog weinig kans maakt, máár vindt ook dat hij vooral niet afgemaakt moet worden. Dus hup, terug in zee met dat verzwakte arme dier.Sunprincess schreef:Oh en om even duidelijk te zijn. Ik hoop dat hij morgen gewoon dood is want ik denk dat hij nu inderdaad nog weinig kans maakt.
Wat ik gewoon erg raar vond is dat ecomare gister om 16.00 uur nog twitterde dat hij een rustige maar vitale indruk maakte, dat er een kleine kans was dat hij zichzelf los zou maken.
Geloof mij, ik heb net zoveel met die bultrug te doen als jij, maar ik zou het een langzame, kwellende dood vinden om hem terug in zee te duwen en dan maar te hopen dat hij het redt. Over nog geen week ligt hij bij één van onze buurlanden aan het strand, waarschijnlijk of nog levend maar te zwak om zichzelf in open zee te kunnen houden, of dood. Onderdeel van een reddingspoging is mijns inziens ook het welzijn van het dier centraal houden en altijd de vraag in je achterhoofd houden of het nog wel zin heeft dat arme beest te redden.
Het enige wat ik het wel met je eens kan zijn, is dat hij daar veel te lang hulpeloos ligt. Iedereen gaat 's avonds naar huis en discussieert overal over, terwijl dat arme beest daar maar ligt. Als men gewoon door was gegaan en niet overal dat gebakkelei over had gehad, dan was het nu ook niet te laat geweest.
Als hij echt dood had gemoeten, hadden ze dat meteen goed moeten doen. Zoals de Sea Shepherd ook aangeeft, granaat in de bek en klaar. Niet een halfslachtige poging doen.
Gast- Gast
Dat is ook wat ik bedoelde Lennox. Ik vind het bijzonder vreemd dat SP dat dan wel goed vind.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
https://twitter.com/Esrallie/status/280334018996740096/photo/1
Gaten geboord in levende walvis...................belachelijk!!!!!
Gaten geboord in levende walvis...................belachelijk!!!!!
Caribbeanlover- Ratel
Eens met Lennox en Fortissimo.
@ CBL, oh bah wat naar zeg! Echt belachelijk die gaten.. Dat arme beest heeft echt zoveel moeten doorstaan
@ CBL, oh bah wat naar zeg! Echt belachelijk die gaten.. Dat arme beest heeft echt zoveel moeten doorstaan
Raindrop- Ratel
Idd en alsof hij dat niet voelt. Dit is gewoon dierenmishandeling!
Caribbeanlover- Ratel
Lennox schreef:Mja. Dat was eigenlijk nog wel het meest schokkende wat ik in het verhaal las, dat ze hem wilden ombrengen door middel van een granaat in de bek. Daar ben ik serieus echt van geschrokken en ik snap niet dat uitgerekend jij dat blijkbaar oke vindt. Als hij dan toch moet gaan, zorg dan dat je de juiste dosis euthanasiemiddel op zak hebt en zorg dat dat beest in elk geval op een respectvolle manier gaat.Sunprincess schreef:Lennox schreef:Ik vind dat je jezelf nu tegenspreekt, je denkt dat hij nu nog weinig kans maakt, máár vindt ook dat hij vooral niet afgemaakt moet worden. Dus hup, terug in zee met dat verzwakte arme dier.Sunprincess schreef:Oh en om even duidelijk te zijn. Ik hoop dat hij morgen gewoon dood is want ik denk dat hij nu inderdaad nog weinig kans maakt.
Als het een ondragelijk lijden is, moet dat je dat op de meest snelle en effectieve manier doen. Dus niet gaten gaan boren op een plek waarvan de kans van slagen al kleiner is. Het lijkt me afschuwelijk zo'n granaat echt, mijn maag draait om bij de gedachte maar het schijnt wel de meest effectieve manier te zijn om een walvis te doden.
Euthanasie op de juiste manier was dus niet mogelijk omdat hij zich verzette. Het schijnt zelfs dat ze zaterdagmiddag nog een poging hebben gedaan om het wel in zijn staart te doen maar dat, dat niet lukte omdat hij met zijn staart sloeg en vervolgens zijn staart onder water hield.
Er zijn er nu ook weer die zeggen dat hij het wel had kunnen redden als ze hem vrijdagavond terug hadden gezet omdat het nog een jong en relatief licht dier was waardoor het met de organen nog mee zou kunnen vallen.
Ook hebben meerdere organisaties vanaf woensdag al hun hulp aangeboden, ervaren organisaties die dit eerder hebben gedaan maar die zijn allemaal geweerd.
Dat vind ik niet kloppen.
Plus wat ik al meerdere keren heb gezegd dat de experts zaterdagmiddag om 16.00 uur nog aangaven dat hij een rustige maar vitale indruk maakte en dat er nog een beetje hoop was dat hij zich die avond zelf los zou kunnen maken.
Hoe kan het dan dat 3 uur later de eerste "spuit" wordt gezet? Waarom dan niet dat springtij afwachten? Waarom niet de mensen die er ervaring mee hebben en er vertrouwen in hebben de kans geven? Er was niets meer te verliezen. Vanwege de stress? Hebben die gaten die ze in hem hebben geboord hem geen stress opgeleverd?
Laatst aangepast door Sunprincess op zo 16 dec 2012 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Kind vermoord vanwege jatten van een ijsje.
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier
» Slachtoffer vermoord misbruiker
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier
» Slachtoffer vermoord misbruiker
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: