Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier

+5
JustMeDaan
Niekske
_Femme
Tania
mii_joyce
9 plaatsers

Ga naar beneden

vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier Empty vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier

Bericht  mii_joyce do 13 dec 2012 - 1:22

Ik heb 2 dagen geleden bloed laten prikken in het ziekenhuis voor de reumatoloog(re. arm), vandaag moest ik weer bloedprikken in het lab omdat ik waarschijnlijk ook een virus onder de leden heb (zit al een week thuis, weer geprikt in re. arm)

Kan dit kwaad dat zo kort op elkaar dezelfde arm wordt geprikt? Of heeft het geen genees/rust tijd nodig?
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier Empty Re: vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier

Bericht  Tania do 13 dec 2012 - 1:23

Dat kan echt geen kwaad hoor.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier Empty Re: vraagje aan alle artsen/verpleegsters hier

Bericht  _Femme do 13 dec 2012 - 1:23

Dat is geen probleem.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Niekske do 13 dec 2012 - 1:24

Ik ben geen verpleegkundige, maar gediplomeerd bloedprikker Wink nee dat kan geen kwaad, wij zien wel vaker mensen een paar dagen achter elkaar terugkomen, vaak ook om te kijken hoe bepaalde medicijnen enzo aanslaan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JustMeDaan do 13 dec 2012 - 6:10

Wat ze wel proberen te vermijden als dat mogelijk is, is prikken in een blauwe plek.
Toen ik zelf 5 dagen in het ziekenhuis lag en elke morgen bloed werd geprikt was ik op de 3e dag echt blauw (ben eigenlijk alleen links te prikken, en rechts zat een infuus dus daar mocht niet geprikt worden, tenminste ook liever niet) en toen prikte ze me in een ader aan de zijkant van de pols richting de duim.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Zwerver do 13 dec 2012 - 6:13

Ik heb even een andere vraag... Als ik jouw topic ervoor mag gebruiken haha.

Ik heb nu bijna 2 week ongeveer hoofdpijn, nu ben ik bij de dokter geweest en is het voorhoofdsholte ontsteking. Nu heb ik een prednisolon keur meegekregen van 7 dagen, deze heb ik nu helemaal gehad maar er is nog geen verbetering. Ik heb ook neusspray toen meegekregen die ik elke dag 2x moet gebruiken.

Klopt het dat ik er nu nog last van heb? Ik heb continu koppijn, zonder pijnstillers is het gewoon niet uit te houden, met pijnstillers is het dragelijk
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  JustMeDaan do 13 dec 2012 - 6:20

Dat zou heel erg goed kunnen ja. In mijn ogen kunnen ze je beter een antibiotica kuur geven, maar ja ik ben geen arts.
Werk wel in de zorg maar dat is toch wat anders haha.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Ella do 13 dec 2012 - 8:20

Zwerver schreef:Ik heb even een andere vraag... Als ik jouw topic ervoor mag gebruiken haha.

Ik heb nu bijna 2 week ongeveer hoofdpijn, nu ben ik bij de dokter geweest en is het voorhoofdsholte ontsteking. Nu heb ik een prednisolon keur meegekregen van 7 dagen, deze heb ik nu helemaal gehad maar er is nog geen verbetering. Ik heb ook neusspray toen meegekregen die ik elke dag 2x moet gebruiken.

Klopt het dat ik er nu nog last van heb? Ik heb continu koppijn, zonder pijnstillers is het gewoon niet uit te houden, met pijnstillers is het dragelijk

dan moet je terug gaan naar de huisarts
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Antibes do 13 dec 2012 - 8:57

Ella schreef:
Zwerver schreef:Ik heb even een andere vraag... Als ik jouw topic ervoor mag gebruiken haha.

dan moet je terug gaan naar de huisarts

Inderdaad.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Zwerver do 13 dec 2012 - 9:35

Ik vind het een beetje eng. Ben sowieso geen dokter ganger, maar ben zo bang dat ze nu die holtes ofzo moeten doorprikken :shock:

Wat kan ik verwachten? iemand een idee? Een onmogelijke vraag natuurlijk...
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 17 dec 2012 - 3:18

Zwerver schreef:Ik vind het een beetje eng. Ben sowieso geen dokter ganger, maar ben zo bang dat ze nu die holtes ofzo moeten doorprikken :shock:

Volgens mij krijg je dan gewoon een AB kuur mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Ella ma 17 dec 2012 - 3:44

Happydobby schreef:
Zwerver schreef:Ik vind het een beetje eng. Ben sowieso geen dokter ganger, maar ben zo bang dat ze nu die holtes ofzo moeten doorprikken :shock:

Volgens mij krijg je dan gewoon een AB kuur mee.

of ze gaan een foto maken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Zwerver ma 17 dec 2012 - 4:19

Ik moet morgen om half 3 bij de dokter even langskomen. Ben benieuwd. Ze heeft de vorige keer ook niet met een lampje in mijn neus oid gekeken. Vond ik best raar....

Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 4:28

Zwerver schreef:Ik moet morgen om half 3 bij de dokter even langskomen. Ben benieuwd. Ze heeft de vorige keer ook niet met een lampje in mijn neus oid gekeken. Vond ik best raar....

Ik moest met een voorhoofdsholte ontsteking altijd foto's laten maken, ze hebben nog nooit in m'n neus gekeken ofzo. Bij mij duurde het vaak wel lang voordat er over was dus kreeg ik twee keer een antibiotica kuurtje mee.

Beterschap!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: