Slachtoffer vermoord misbruiker
+2
Prosecco
Blond
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Slachtoffer vermoord misbruiker
Dat is nu op rtl euh 8, geloof ik.
De jongen is meerdere keren misbruikt door een familievriend en op een gegeven moment door het lint gegaan en heeft zijn misbruiker doodgestoken met 55 messteken. Hij zit nu vast en wacht tot hij naar een TBSkliniek kan.
Vinden jullie zoiets een reden tot strafvermindering? Of helemal geen straf? Of gewoon hetzelfde als elke andere moordenar? Of denken jullie 'ja dan kan je altijd wel een reden bedenken'? En stel dat je zo'n verhaal te horen zou krijgen van een (toekomstige) partner, zou je daar dan begrip voor kunnen tonen of is het een reden om geen relatie aan te gaan of de relatie te verbreken?
Ben benieuwd.
Gast- Gast
Re: Slachtoffer vermoord misbruiker
Ik vind het een beetje dubbel..
Natuurlijk is het niet goed te praten wat die misbruiker heeft gedaan, maar om nou het recht in eigen hand te gaan nemen..?
Wanneer ik een jongen zou leren kennen van wie ik weet dat hij iemand had vermoord, ongeacht wat die jongen is aangedaan, zou ik daar niks mee kunnen hebben.
Ik zou er niet overheen kunnen komen dat mijn eventuele partner een moordenaar is.
Het feit dat iemand tot zulke dingen in staat is zou mij toch een beetje bang maken.
Natuurlijk is het niet goed te praten wat die misbruiker heeft gedaan, maar om nou het recht in eigen hand te gaan nemen..?
Wanneer ik een jongen zou leren kennen van wie ik weet dat hij iemand had vermoord, ongeacht wat die jongen is aangedaan, zou ik daar niks mee kunnen hebben.
Ik zou er niet overheen kunnen komen dat mijn eventuele partner een moordenaar is.
Het feit dat iemand tot zulke dingen in staat is zou mij toch een beetje bang maken.
Gast- Gast
Moeilijk. Ik kan me wel voorstellen als je zo vernedert bent door iemand dat je diegene wat aan wilt doen. Maar ik zou geen relatie met zo iemand aan durven te gaan.
Ik vind dit wel reden voor strafvermindering. Op het moment dat dit gebeurde was hij waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar, en daarom moet hij naar een TBS kliniek. Ik vind wel dat diegene moet boeten voor zijn daden. Ik vind het een verschil of je iemand een flinke klap voor zn kanis verkoopt zodat hij een hersenschudding heeft, of moord.
Wat een wazig verhaal heb ik weer getypt
Ik vind dit wel reden voor strafvermindering. Op het moment dat dit gebeurde was hij waarschijnlijk ontoerekeningsvatbaar, en daarom moet hij naar een TBS kliniek. Ik vind wel dat diegene moet boeten voor zijn daden. Ik vind het een verschil of je iemand een flinke klap voor zn kanis verkoopt zodat hij een hersenschudding heeft, of moord.
Wat een wazig verhaal heb ik weer getypt
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind gewoon dezelfde straf als iedere andere moordenaar. Het is heel erg wat hem allemaal is overkomen, maar ik vind niet dat je dan die persoon maar moet gaan vermoorden. Dan ben je zelf net zo slecht (vind ik).
Gast- Gast
In eerste instantie zeg ik: risico van het vak (voor die misbruiker dan)
Maar ja, die jongen heeft wel iemand vermoord, ongeacht wat diegene hem heeft aangedaan. Wel denk ik dat je inderdaad verminderd toerekeningsvatbaar kunt zijn op zo'n moment, en daar mag een rechter dan ook wel rekening mee houden.
Maar ja, die jongen heeft wel iemand vermoord, ongeacht wat diegene hem heeft aangedaan. Wel denk ik dat je inderdaad verminderd toerekeningsvatbaar kunt zijn op zo'n moment, en daar mag een rechter dan ook wel rekening mee houden.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik kan het me wel voorstellen. Het recht in eigen hand nemen is natuurlijk niet goed te praten, maar rechters laten het wel afweten. Zulke mensen verdienen het niet om te leven. Maar in een ideale wereld zouden zij gestraft worden door karma. Helaas bestaat karma niet, en is deze wereld vol onrecht. Maar nee, ik zou die jongen eigenlijk niet straffen. Hij is genoeg gestraft, hij moet leven met zo'n groot trauma.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Er bestaat niet voor niets een wetgeving en daar moeten we ons allemaal aan houden, wat je ook is gebeurd. Eigen rechter spelen dat veroorzaakt alleen maar chaos.
Dat wilt niet wegnemen dat ik er wel begrip voor kan opbrengen, dat juist wel. Het lijkt me ook vreselijk als je geen andere weg meer ziet dan je misbruiker te lijf te gaan.
Desondanks vind ik wel dat zo iemand volgens dezelfde rechtsmaat berecht moet worden.
Dat wilt niet wegnemen dat ik er wel begrip voor kan opbrengen, dat juist wel. Het lijkt me ook vreselijk als je geen andere weg meer ziet dan je misbruiker te lijf te gaan.
Desondanks vind ik wel dat zo iemand volgens dezelfde rechtsmaat berecht moet worden.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou zeggen: flinke strafvermindering en verplicht psychische hulp.
Gast- Gast
Eens, maar ik vind wel dat die aangepast zou moeten worden. Er worden echt belachelijk lage straffen gegeven voor seksueel misbruik. Mensen die met veel pijn, moeite en verdriet hun verhaal durven vertellen, en de man die diegene jarenlang misbruikte, krijgt gewoon 13 maanden cel. Daar kan ik met mijn kop niet bij. Ik vind dat er op seksueel misbruik net zulke hoge straffen mogen als op moord.zegmaar_ schreef:Er bestaat niet voor niets een wetgeving en daar moeten we ons allemaal aan houden, wat je ook is gebeurd.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Eens, maar ik vind wel dat die aangepast zou moeten worden. Er worden echt belachelijk lage straffen gegeven voor seksueel misbruik. Mensen die met veel pijn, moeite en verdriet hun verhaal durven vertellen, en de man die diegene jarenlang misbruikte, krijgt gewoon 13 maanden cel. Daar kan ik met mijn kop niet bij. Ik vind dat er op seksueel misbruik net zulke hoge straffen mogen als op moord.zegmaar_ schreef:Er bestaat niet voor niets een wetgeving en daar moeten we ons allemaal aan houden, wat je ook is gebeurd.
Ik vind sowiezo de straffen die in NL worden gegeven erg laag.
Gast- Gast
Princess schreef:SuperGrover schreef:Eens, maar ik vind wel dat die aangepast zou moeten worden. Er worden echt belachelijk lage straffen gegeven voor seksueel misbruik. Mensen die met veel pijn, moeite en verdriet hun verhaal durven vertellen, en de man die diegene jarenlang misbruikte, krijgt gewoon 13 maanden cel. Daar kan ik met mijn kop niet bij. Ik vind dat er op seksueel misbruik net zulke hoge straffen mogen als op moord.zegmaar_ schreef:Er bestaat niet voor niets een wetgeving en daar moeten we ons allemaal aan houden, wat je ook is gebeurd.
Ik vind sowiezo de straffen die in NL worden gegeven erg laag.
Ik ben het helemaal eens dat de strafmaat echt veel te laag is, maar dat zou een slachtoffer nog steeds geen recht geven om eigen rechter te spelen. Jammer genoeg is het enorm gecompliceerd om 'ineens' de straffen omhoog te doen.
mzcharlotte- Ratel
Het geeft geen recht aan het slachtoffer om eigen rechter te spelen, maar het is wel begrijpelijk.
SuperGrover- Ratel
Dat zei ik (eerder) ook
Edit: een slachtoffer/dader zal hoogst waarschijnlijk toch milder worden berecht vanwege de 'verzachtende omstandigheden'. Een rechter bekijkt namelijk ook hoe een dader tot zijn daad is gekomen.
Edit: een slachtoffer/dader zal hoogst waarschijnlijk toch milder worden berecht vanwege de 'verzachtende omstandigheden'. Een rechter bekijkt namelijk ook hoe een dader tot zijn daad is gekomen.
mzcharlotte- Ratel
Misbruik is moeilijk te bewijzen. Als hij niet voor eigen rechter had gespeeld, had de dader misschien wel geen straf gekregen (ik heb de aflevering niet gezien). Ik vind het wel reden tot forse strafvermindering. En ten tijde van het misbruik vind ik het ook geschikt noodweer. Hij heeft voorkomen dat de misbruiker andere slachtoffers maakt, dat speelt voor mij ook mee.
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Ik vind dit veel minder ernstig dan een moord die gepleegd wordt om geldelijk gewin of relatiejaloezie of iets dergelijks. Ik vind ook dat deze dader veel minder straf verdiend, misschien zelfs alleen verplichte psychiatrische hulp.
Dat is mijn mening, maar ik heb geen idee hoe dat in een rechtssysteem te gieten is. Wanneer het doden van een dader minder straf oplevert dan andere moorden, gaat iedere moordenaar het natuurlijk op misbruik gooien.
Dat is mijn mening, maar ik heb geen idee hoe dat in een rechtssysteem te gieten is. Wanneer het doden van een dader minder straf oplevert dan andere moorden, gaat iedere moordenaar het natuurlijk op misbruik gooien.
Gast- Gast
Twixx schreef:Ik zou zeggen: flinke strafvermindering en verplicht psychische hulp.
+1
Ik kan me voorstellen dat iemand het op een gegeven moment écht niet meer aankan allemaal en daardoor compleet van de kaart is. Het is geen reden om iemand maar te vermoorden, dat niet, maar ik kan me wel echt voorstellen dat zoiets kan aanzetten tot een daad als deze.
Bij Oprah Winfrey was een week of twee geleden een vrouw die ook misbruikt was en zij had 20 verschillende persoonlijkheden. Ze kon het allemaal niet meer aan en is zichzelf toen op gaan splitsen in meerdere personen. Totaal ander voorbeeld dan bovenstaande, maar wat ik ermee wil zeggen is dat dit soort dingen vaak op een bizarre manier ge-uit kunnen worden en dat iedereen er anders mee omgaat. De een kan er wel mee omgaan en de ander totaal niet.
Laatst aangepast door Ruby Gloom op wo 29 dec 2010 - 10:34; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
SuperGrover schreef:Het geeft geen recht aan het slachtoffer om eigen rechter te spelen, maar het is wel begrijpelijk.
Eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: