Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezond eten topic [beauty en lichaam]

+43
Miss Cupcake
Krullebol
Toet
SDL
Rovine
loura
Le Chat Noir
Punk'd
Pannetoet
ForeverLove
Reeza
Tiana
litllejoy
Pseudoniem
Rosa
Parel
Ibbeltje
Coccinelle
Serena
Lot
Esperanza
Zora
Zonnetje
Gigi_
minoessepoes
Rizzo
Caresses
Aziraphale
Poubelle
Mamsie
Snoopy
Coco
Minx
Lavendel
Sterre
Shisha
Kowalski
Suus
Sorrento
Sam
Blond
SoGood
Sugarfall
47 plaatsers

Pagina 6 van 26 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Sorrento vr 14 dec 2012 - 3:13

Ik moet echt beter leren plannen! Had vandaag niet goed op de tijd gelet en nu heb ik moeten lunchen met een supergrote chocolate chip cookie, iets anders hadden ze niet in de koffiebar waar ik een vergadering had. Jammer, maar wel heel erg lekker :cheering:

Ik eet nu mijn middagtussendoortje: drie speltbroodjes en een banaan, haha. Vanavond eet ik even snel biologische pompoensoep (helaas wel uit een zak) met speltbroodjes en ik hoop mijn studieavondje door te komen met cherrytomaatjes en mandarijntjes. Heel misschien mag ik vanavond van mezelf een wiener melange uit de automaat, maar dat mag alleen als ik echt een heel erge studiedip heb Wink

O en Sugarfall: inderdaad heel lekker! Mijn kwark is nu op, maar ik denk dat ik vanavond nog even een bakje haal, dan kan ik er morgen weer mee ontbijten, yay!

Jip: Ooooh, oliebollen en champagne, lekker! Vooral champagne heb ik heel erg veel zin in! Sowieso een alcoholisch drankje, haha, ik begin al bijna afkickverschijnselen te krijgen. Mijn huisgenoten dronken gisteravond allemaal een biertje en ik was gelukkig sterk genoeg om aan de groene thee te blijven, maar het was wel lastig, vooral omdat ze steeds biertjes onder mn neus hielden zodat ik de geur kon ruiken Evil or Very Mad
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 Empty Re: Gezond eten topic [beauty en lichaam]

Bericht  Rosa za 15 dec 2012 - 3:31

Oh, dit topic is echt wat voor mij. Ik voel me echt zó veel energieker, gezonder, gewoon algeheel beter als ik gezond eet maar de laatste tijd grijp ik - uit gemakzucht - toch weer veel naar slechte dingen, snacks vooral: chocola, chips, gebak etc.

Vandaag ben ik wel goed bezig, heb ontbeten en geluncht met volkorenbrood met een scheutje olijfolie, ui, tomaat en avocado en zelfgemaakte mango-smoothie I love you Heb dan wel weer een halve muffin op..
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Poubelle za 15 dec 2012 - 3:40

Ik ben nu al een poos bezig met gezonder en bewuster eten, en het loont; ik weeg nu mindere dan ik de afgelopen 5 jaar heb gewogen, zelfs m'n streefbroek is iets te groot geworden!

Ik vind dit topic heel fijn trouwens, staan veel goede en leuke tips in!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 3:42

Poubelle schreef:Ik ben nu al een poos bezig met gezonder en bewuster eten, en het loont; ik weeg nu mindere dan ik de afgelopen 5 jaar heb gewogen, zelfs m'n streefbroek is iets te groot geworden!

Ik vind dit topic heel fijn trouwens, staan veel goede en leuke tips in!

Wat goed zeg!

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall za 15 dec 2012 - 3:50

Goed bezig Poubelle! Very Happy

Haha en ik heb nu zin in een mango smoothie.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 4:57

Ik heb voor kerst een blender op mijn verlanglijstje staan dus dan kan ik ook smooties gaan maken.

Ik heb de hele dag al lekkere trek maar we hebben gelukkig niks in huis. En gelukkig ben ik vandaag te lui om naar de winkel te gaan. Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 394967
Dus vooralsnog gaat het goed vandaag!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 1:21

Hmm gisteren ging niet goed haha. Ik was heel moe en dan ga ik toch makkelijk lekkere dingen snaaien in het hoekje van de bank..

4 chocolade slagroomsoesjes <3 een stuk chocolade kerstman en een halve zak doritos chips. Stupido!

Afgelopen week ging het eigenlijk heel goed. Alleen het weekend was dus wat moeilijker.

Maandag weer lekker verder. Merk wel dat mijn huid een stuk beter is nu ik afgelopen week heb gelet op voldoende groente en fruit.

Gast
Gast

Bericht  SoGood zo 16 dec 2012 - 1:27

Hier ook wijntjes, chocolaatjes, lekkere (wel gezonde, maar net teveel beleg) broodjes. Morgen weer gezond eten. Vanavond maken we wel zelf een gezondere pizza maar tussendoor zullen we ook wel chips en chocola eten. Wij zijn vandaag een beetje zielig allebei en het is zondag, dus dan mag het! Haha. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Shisha zo 16 dec 2012 - 1:52

Hier gaat het eigenlijk wel goed! Had gister onwijs lekkere trek maar we hadden niks in huis dus ik heb een heel bakje snoeptomaatjes weggewerkt voor de tv.
Vanavond eten we iets "ongezonder". Bloemkool met worst en met eigengemaakte kaassaus. Maar wel lekker!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Aziraphale zo 16 dec 2012 - 8:16

Ik lees ook mee smile

Ik merk dat ik weer wat afzwak met m'n gezonde eten en ik voel me energieloos (ben ook net ziek geweest maar toch...Wink). Vriend en ik moeten weer meer groenten en fruit gaan eten! Morgenavond na ons werk gaan we boodschappen doen, o.a. naar de biologische supermarkt voor speltbrood en ander lekkers. Ook wil ik weer meer ongebrande noten enzo eten als tussendoortje en ei. Van de week sowieso maar even een paar lekkere en gezonde soepen maken als avondeten en weer wat creatieve salades en ovenschotels bedenken!
Ik lig nu met de iPad in bed, gewapend met m'n kladblok en pen om een boodschappenlijstje te maken. En ook met m'n twee Amber-boeken en receptenmap en de Appie App in de aanslag.

Welke humus kopen jullie en waar? Of maken jullie het zelf?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rosa zo 16 dec 2012 - 22:03

Ik maak altijd zelf m'n hummus, echt zoveel lekkerder dan uit een potje en heel gemakkelijkom te maken. Ik maak dan gelijk een grote hoeveelheid wat ik in zakjes verdeel en invries, vind dat echt heel handig.

Gister heb ik de hele dag gewerkt dus dan gaat het wel goed qua eten, aangezien ik dan alleen kan eten wat ik heb meegenomen Laughing dat was:

- heerlijk romige soep van pompoen, aubergine, een soort wortel, mungbonen en kokosmelk
- volkorenbroodje
- yoghurt met aardbeien, scheutje honing en amandelschaafsel
- banaan
- 'savonds nog sperziebonen met vegetarisch gegrilde stukjes en aardappeltjes

Ik heb me 's avond , tijdens een film, alleen nog late verleiden tot een puddingbroodje en blokjes kaas, echt mijn zwakke moment
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 22:28

Klinkt goed Rosa! Alleen die puddingbroodjes wat minder haha :P maar wel lekker, moet kunnen af en toe toch smile.

Gister had ik best een goede dag!
ontbijt: 2 roereieren met tomaat en een klein beetje kaas + wasa sport+cracker.
tussendoor: cracker met pindakaas
Lunch: yoghurt met druiven, walnoten en lijnzaad
Tussendoor: half kopje cup a soup (blegh was niet lekker) en wat wortels met een klein beetje tsaziki en humus + handje nootjes.
avondeten: heel veel sperzieboontjes, lamsbiefstukje en een paar gebakken aardappelpartjes.

Ik heb alleen na het eten een mariakaakje gesmeerd met een klein beetje boter en hagelslag hahaha, lekker!

Zaterdag had ik een minder goede dag. Ontbeten met een chocolade croissantje, toen een halve spek kaas pannenkoek, toen wat chips en olijven en daarna wel weer gezond avondeten met avocadosoep, kipspiesjes en salade haha maar niet al te best dus.

Gast
Gast

Bericht  Suus zo 16 dec 2012 - 22:50

Harrison, die avocadosoep klinkt goed! Heb je daar een recept van?

En Rosa, hoe maak jij humus?

Vrijdagavond en zaterdag waren voor mij hele slechte dagen Wink Wel hele leuke! Vrijdagavond heb ik genoten van een overheerlijke chocobomtaart. En zaterdag gingen we met 8 meiden naar Wicked en iedereen had lekkere dingen mee in de trein. Maar daarnaast heb ik wel genoeg fruit gegeten.
Gisteren was weer een normale dag, was veel op pad, dus kwam ook niet in de verleiding om slechte dingen te eten. Vandaag is weer rustig, en heb nog steeds chocola in huis, dus hopelijk kan ik me een beetje inhouden...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aziraphale zo 16 dec 2012 - 23:00

Klinkt heel lekker, Rosa! Heb je recepten van die pompoensoep en humus?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 23:14

Na een bagger weekend qua eten, net een hele tas vol gezonde weekboodschappen gehaald. En serieus geen enkele zak chips. Als ik het volhoud om een week geen chips te eten.. dat mag er een feestje gegeven worden. De laatste keer dat dat mij gelukt is is toen ik nog thuis woonde denk ik hahaha Very Happy (5 jaar geleden ofzo Wink )

Heb super lekkere musli gehaald van Dorset Cereals. Ben alle pakjes af gegaan en dit was degene met (bijna) het minste suiker. Er was er nog 1 met minder suiker, maar dat was echt alleen musli zonder helemaal niets haha. Deze heeft iets van 8 gram suiker.. Nou prima (komt vast van de honing).

Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 Dorset-Honey-Granola-Canadian-Lifestyle-460x330

Verder nog gebroken lijnzaadjes gehaald en 3 pakjes diepvries fruit. Eitjes, tartaar en kip. En ook heerlijke carpaccio! Lekker op mijn Crackers..(sport + hahaha.. Iedereen eet ze nou! Trendsetter angel )

Dusss het moet helemaal goed komen. Ik weet dat het geen afval topic is maar wil toch weer terug naar mijn gewicht van de zomer. Dus -2 kg en een heel stuk strakker. Dat laatste ga ik vanaf januari weer voor. Lekker hardlopen smile

Gast
Gast

Bericht  Sugarfall zo 16 dec 2012 - 23:48

Ohja ik moet straks ook nog lijnzaad halen!

Fijn dat het bij iedereen nog goed gaat Very Happy Hier ook nog steeds! Voor het eerst in HEEL lang het hele weekend niks gesnoept, haha maar de grootste reden dat ik dit nog een tijdje vol wil houden is dat ik gewoon bijna geen foundation meer nodig heb, zo goed ziet mijn huid er nu uit na gezonder eten laughcry :cheering:

Mijn lijstje van gisteren

Ontbijt: 2 rijstwafels en een bakje yoghurt
Lunch: Soep die ik nog over had en een broodje
Tussendoor: Frambozen
Avondeten: Zalm met een salade

Morgen mezelf nog even naar de sportschool slepen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caresses ma 17 dec 2012 - 0:06

Ik heb fases waarin het goed gaat. Op het moment zit ik niet in zo'n fase. Het liefst eet ik zo min mogelijk suiker maar ben momenteel echt verslaafd.
Gister pannenkoeken met appelstroop als lunch, chocolade, 100g roomboter kerstkoekjes, en 600 kcal aan een heerlijke cake en nog een stukje appeltaart. Achteraf baal ik dan ook erg van mijzelf en merk ik dat ik een enorme suiker dip krijg. Vanaf vandaag maar weer gezond doen.

Ik heb een tijd lijnzaad door de yoghurt gedaan, maar vind het een gedoe om het eerst te breken, dus nu ontbijt ik met magere yoghurt met muesli, kaneel en een banaan erdoor. + kopje groene thee. Soms afgewisseld met 2 volkoren crackers met pindakaas.

Het avondeten pas ik niet echt aan. Eet al jaren alleen maar volkoren/zilvervlies producten. Wel neem ik een beetje minder daarvan en in verhouding veel meer groenten.

Tussendoor eet ik veelal fruit. Ik ben dol op zoete mandarijnen. Nu iets nieuws ontdekt: zeewier chips. (niet vullend, wel lekker).
Ben ook dol op zeewier met zalm (sushi zonder de rijst) en zalm met wraps.

Als drinken neem ik bijna alleen maar thee (vooral groene thee met jasmijn) afgewisseld met een beetje, heel verdunde diksap.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 0:54

Van zonnatura heb je gebroken lijnzaad Very Happy .. Hoef je niets mee te doen.. alleen uit het zakje schudden haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 1:14

Afgelopen dagen wat meer gesnoept. In het weekend mag gesnoept worden vinden wij.

Qua eten was het wat minder. Vrijdag gewoon gegeten, wel een paar m&m's en een stukje taart. Zaterdag goed ontbeten, wel vroeg... Daardoor bij een hardloopwedstrijd (ik was aanmoedigen) een broodje rookworst gegeten en 3 speltbroodjes. In de avond een AH pizza en een muffin.

Zondag met drie witte sneden brood ontbeten ivm een wedstrijd. In de middag een panini met kip en tussendoor nog een halve zak chips (die overigens wel heeeel lekker was) en erwtensoep met drie mandarijnen als avondeten.

In het weekend vergeet ik vaak fruit te eten.

Nu drie speltbroodjes en een kom sojayoghurt met speltmuesli op. Verder nog niks.

Ik merk wel dat ik teveel gluten binnen gehad heb afgelopen weekend. Meer brak dan anders en lichte buikpijn.

Gast
Gast

Bericht  Caresses ma 17 dec 2012 - 1:15

Ik had ergens eens gelezen dat het het beste was om het zelf te 'breken' om zo voedingsstoffen te behouden.
Maar ja van tevoren gebroken lijnzaad is natuurlijk beter dan helemaal geen lijnzaad te eten smile. Dus ik denk dat ik toch maar de gebroken variant ga halen smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 1:17

Wat is er goed aan lijnzaad?

Gast
Gast

Bericht  Rizzo ma 17 dec 2012 - 1:22

Jip83 schreef:Wat is er goed aan lijnzaad?

Daar ben ik ook benieuwd naar Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 561177. Zie het hier regelmatig voorbij komen.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Rosa ma 17 dec 2012 - 1:35

Ik heb even gegoogled en die Dorset cereals zien er lekker uit Punk'd.

Voor degenen die recepten wilden, ik werk niet met vaste hoeveelheden maar zo is het ongeveer gemaakt Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 561177

Soep:
mungbonen laten weken, ui en knoflook zacht laten bakken, groente naar keuze (pompoen, aubergine, soort wortel ben de naam ff kwijt) in stukken even mee laten bakken. Water en mungbonen erbij doen en zo'n 30/40 minuutjes laten koken. Ondertussen smaakmakers naar keuze toevoegen, waar verse gember en citroengras zeker niet mogen ontbreken Gezond eten topic [beauty en lichaam]  - Pagina 6 561177 en het kokosmelk nog toevoegen. Evt de soep licht pureren.

Hummus:
Gedroogde kikkerwten een nachtje laten weken en de volgende dag zachtjes gaar laten koken. Vervolgens olijfolie, tahini (sesampasta), knoflook, kruiden zoals paprika, komijn, nootmuskaat, peper/zout, koriander en pepertje en citroensap toevoegen naar smaak en afhankelijk van de hoeveelheid kikkererwten. Alles pureren met de staafmixer en klaar is je hummus! Ik maak dan verschillende bakjes die ik invries.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  litllejoy ma 17 dec 2012 - 1:39

Heb een redelijk goed weekend gehad, op gister na dan..
Een halve zak Doritos (maarrrr oooo zooo lekker :P ).

Vanaf vandaag maar weer eens gezond:

Ontbijt: Magere yoghurt met gele kiwi
Tussendoor: Rijstwafel met paprika smaakje
Lunch: 2 speltbroodjes met kaas
Tussendoor: Ik heb nog een banaan mee dus die kan ik eten en anders niks
Diner: Zuurkoolschotel

Verder lekker al heel de dag aan de thee, dus ik hoop dat ik vandaag eens genoeg vocht binnen krijg.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Aziraphale ma 17 dec 2012 - 2:04

Ik ga vanavond met m'n vriend weer gezonde boodschappen doen en vroeg me af welke ongebrande noten jullie kopen? Gewoon in de supermarkt of biologische supermarkt? We gaan vanavond naar AH en de biologische supermarkt, ik heb al een heel lijstje gemaakt smile
Kan nu alweer blij worden van hoe goed ik me lichamelijk voelde toen ik extra veel groente en fruit at!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 26 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: