Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

+55
Bolleke
Sanne
_Jet
Evalynn
Lolly's
woezel
Jade
Lith
Aimee
Rush
*Lookie*
SoGood
Sophiee
Floor
Emmayes
Susan
CCC
Bloem86
Twellie
Fiwen
studiebol
Cupcake
Earane
Annie24
Tania
Flower_L
duckie
smooch
kwebbeltje
Creabea_28
kwak
Puggle
jena
strawberry
piertje
Slakje
Flip Fluitketel
Viva
meisjesmama
Thunder
Annemie
Sterrin_
Paper Crown
PapillonRose
Gizmo
Printje
Jezzie
Minx
hellowkitty
slaatje
Happydobby
Jasmine
SarahKey
Bruintje Beer
Parisienne
59 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 4 Empty Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

Bericht  Lolly's do 15 nov 2012 - 20:38

jena schreef:
Fiwen schreef:Oke, ik hoop dat ik met mijn mening hierover geen rel veroorzaakt maar ik heb hier een nogal uitgesproken mening over. Zie dit ajb niet als een persoonlijke aanval. Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 4 2474380249

Ik vind het voor alle jonge kinderen vreselijk. Of het nu een jongen of een meisje is.
Ik kan me ook echt niet indenken dat zo'n jong kind daar blij van wordt. Ik vond het zelf al gemeen om ze te laten schieten en de eerste tijd erna is het ook niet fijn. En niet alleen de eerste tijd als dat gaatje moet genezen maar ook daarna, jonge kinderen slapen nog veel en dat ligt toch niet fijn, zo'n pinnetje van een oorbel dat achter je oor prikt. Dat ga je een kind dat je het nog niet eens kunt uitleggen en die er zelf al helemaal niks aan heeft toch niet vrijwillig aandoen?
Van mij zouden ze het mogen verbieden om bij kinderen onder een bepaalde leeftijd oorbellen te schieten.

Als J er straks zelf om vraagt dan kunnen we het bespreken maar voor ze 6 is gaat het sowieso niet gebeuren.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens (alleen mag er in mijn geval voor de 6 een 15 gemaakt worden Wink )
+1 en om nog maar te zwijgen als het gaat ontsteken..

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 4 Empty Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 21:02

Bij baby`s ontsteekt het lang zo snel niet als bij jongere kindjes van een jaar of 3/4. Dat komt omdat baby`s er vrijwel niet aan zitten en kleine kinderen doorgaans wel (met vieze handjes!!) omdat het vreemd/pijnlijk voelt

Mijn piercer zet ook geen oorbellen bij jonge kinderen omdat deze veel te vaak met ontsteking weer terug kwamen. Bij baby`s gebeurd dit vrijwel nooit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Sophiee do 15 nov 2012 - 22:03

Rejoy. schreef:nee, dat zou ik echt nooit doen, ik vind het ordinair. Als ze er over een paar jaar zelf mee zouden komen, zou het van mij wel mogen, maar voor die tijd niet.

+1!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  *Lookie* do 15 nov 2012 - 23:09

Nee, echt niet. Ik vind het niet mooi en ik vind het zielig omdat het pijn doet (en niet alleen tijdens het schieten maar ook daarna nog wel een tijd). Ik zou het pas doen als mijn kind het zelf wil en zeker niet op te jonge leeftijd (ook inderdaad ivm het schoonmaken)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SoGood do 15 nov 2012 - 23:12

Ik vind het echt idioot, ik weet nog als de dag van gisteren dat ik zelf oorbelletjes kreeg omdat ik ze zelf heel graag wilde. Samen met mijn moeder gingen we en dat deed echt fucking pijn, zeker de dagen daarna. Buiten dat ik het niet vind staan vind ik het behoorlijk zielig voor zo'n kleintje en vooral onnodig.

Begrijp overigens ook niet dat juweliers etc. hieraan mee willen werken. Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 4 1270000679
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:14

Het argument van het schoonmaken zie ik al vaker voorbij komen, maar eigenlijk vind ik dat vreemd. Ik ga er namelijk niet van uit dat iemand die op jonge leeftijd gaatjes laat schieten bij een kind, het schoonmaken daarna maar aan het kind zelf overlaat. Dat lijkt me dan weer een kleine moeite. Ik bedoel, als je je kindje dan toch onder de douche zet of in bad doet, lijkt mij dat je dan ook gewoon even een flesje sterilon en een watje paraat kunt hebben.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 23:15

Maple schreef:Het argument van het schoonmaken zie ik al vaker voorbij komen, maar eigenlijk vind ik dat vreemd. Ik ga er namelijk niet van uit dat iemand die op jonge leeftijd gaatjes laat schieten bij een kind, het schoonmaken daarna maar aan het kind zelf overlaat. Dat lijkt me dan weer een kleine moeite. Ik bedoel, als je je kindje dan toch onder de douche zet of in bad doet, lijkt mij dat je dan ook gewoon even een flesje sterilon en een watje paraat kunt hebben.
De slechtste verzorging die er is. Beter heb je dat niet paraat. Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 4 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:16

Rush schreef:
Maple schreef:Het argument van het schoonmaken zie ik al vaker voorbij komen, maar eigenlijk vind ik dat vreemd. Ik ga er namelijk niet van uit dat iemand die op jonge leeftijd gaatjes laat schieten bij een kind, het schoonmaken daarna maar aan het kind zelf overlaat. Dat lijkt me dan weer een kleine moeite. Ik bedoel, als je je kindje dan toch onder de douche zet of in bad doet, lijkt mij dat je dan ook gewoon even een flesje sterilon en een watje paraat kunt hebben.
De slechtste verzorging die er is. Beter heb je dat niet paraat. Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 4 394967
Is dat inmiddels alweer anders dan? Ik heb mijn gaatjes nu 18 jaar en toen was dat het advies. Ook toen ik 15 jaar terug bij de juwelier werkte, trouwens. Geen idee wat het nu is.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 23:18

Sterilon is veel te agressief en dood naast de 'slechte' bacteriën ook de goede bacteriën die zorgen voor het herstel van de wond. Gewoon water tijdens het douchen is goed, en absoluut niet draaien, dat is al helemaal achterhaald en geeft de piercers van tegenwoordig een rolberoerte als ze dat horen. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:21

Pippa schreef:Ik vind het, meestal, vrij ordinair staan om bij kinderen onder de 4 jaar oorbellen te hebben.
Ja.. En eigenlijk bij kinderen van 4,5,6 jaar ook nog wel.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* do 15 nov 2012 - 23:26

Ja maar de gaatjes zijn nog een tijd gevoelig, dan is het schoonmaken natuurlijk ook vervelend en pijnlijk voor je kind. Ik bedoelde ook niet dat het kind het zelf moet schoonmaken, maar ook als de ouders het doen is het niet prettig.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:42

Y. heeft net iets na de 1e verjaardag oorbelletjes gekregen. E. zal dat volgend jaar ook krijgen. Wij zelf kregen het vroeger ook rond die tijd van mijn oma en het is dus een soort van "traditie". Man en ik vonden het daarnaast ook beiden goed en mooi. Y. had er overigens ook geen moeite mee en vind het alleen maar mooi.

Laatst aangepast door ProudMother op do 15 nov 2012 - 23:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 23:43

*Lookie* schreef:

Ja maar de gaatjes zijn nog een tijd gevoelig, dan is het schoonmaken natuurlijk ook vervelend en pijnlijk voor je kind. Ik bedoelde ook niet dat het kind het zelf moet schoonmaken, maar ook als de ouders het doen is het niet prettig.
Inderdaad. Daarom hoeft dat hele schoonmaken niet met al die sterilon achtige dingen. Water wat er langs komt tijdens het douchen is genoeg en dat doet geen pijn!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:44

Een kind van net 1 kan zichzelf nog niet eens herkennen in de spiegel, laat staan dat ze iets 'mooi' kan vinden aan zichzelf.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 15 nov 2012 - 23:45

Eucalypta schreef:Een kind van net 1 kan zichzelf nog niet eens herkennen in de spiegel, laat staan dat ze iets 'mooi' kan vinden aan zichzelf.

haha, precies wat ik dacht
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lith vr 16 nov 2012 - 1:10

Ik heb geen dochter, maar ik vind het echt ronduit lelijk bij kleine kinderen. Mocht ik ooit een dochter krijgen dan laat ik zeker geen oorbellen schieten als ze zo klein is. Ik zag pas ook van iemand die bij haar dochter van nog geen jaar oorbellen heeft laten schieten. Ik vind het zielig en geen gezicht, sorry.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Bericht  Mamsie vr 16 nov 2012 - 1:17

Heel stom maar bij blanke kindjes vind ik het geen gezicht en bij donkere kindjes wel. Vanuit die cultuur is het heel normaal en vind ik het ook vaak heel leuk staan. Dan heb ik het wel over knopjes of mini ringetjes en geen grote bellen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jade vr 16 nov 2012 - 1:18

nee, mijn kindje krijgt geen oorbellen voor ze 6/7 jaar is. Ik vind het vreselijk ordinair staan bij kleine kindjes. Onze dochter krijgt het ook pas als ze er zelf om vraagt (en wij de leeftijd geschikt vinden).

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  woezel vr 16 nov 2012 - 1:20

Hier geen oorbellen zo en zo totdat ze er zelf mee komt.
Bij jongens vind ik het niet mooi, dus als het aan mij ligt krijgen die geen oorbellen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Lolly's vr 16 nov 2012 - 1:20

Nee, vind het bij baby's en kleine kinderen gewoon niet mooi. Daarnaast zou ik geen beslissing willen maken voor mijn dochter haar uiterlijk. Pas als ze 6 is en écht zelf oorbellen wil kan ze ze krijgen. Eerder denk ik niet.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Evalynn vr 16 nov 2012 - 1:35

Eucalypta schreef:
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.

In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.

Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.
Even offtopic, maar ik vind het zo'n onzin dat Kimberley of Samantha een trailertrash naam zou moeten zijn. Het zijn heel normale namen die ook in nette gezinnen gekozen kunnen worden.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  hellowkitty vr 16 nov 2012 - 1:44

Mijn kindje is niet helemaal Nederlands maar half Moluks-Indisch. Ik voel me ook niet aangevallen door jullie meningen hoor ben alleen benieuwd hoe jullie er tegenover staan. Mijn baby heeft niet veel haar maar vind een klein gouden knopje wel erg mooi. Toen ik een jaar of 6/7 was kreeg ik mijn eerste oorbellen (wel zelf voor gekozen) maar toen rende er dus ook een kindje huilend de winkel uit. Toen durfde ik niet meer pas een week later. Heb zelf nog 7 oorgaatjes en een navelpiercing en die 5 andere oorbellen onder de 16 zonder toestemming van me ouders laten schieten.
De juwelier waar ik navraag heb gedaan doen ze het niet onder de 1. En is een buitenlandse juwelier.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  _Jet vr 16 nov 2012 - 1:52

We zullen zien wanneer S (ooit) met de vraag komt. Tegen die tijd zien we wel verder, maar vanaf een jaartje of 5 prima hoor.

En bij jongentjes, brrrrr vreselijk!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:10

smooch schreef:
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.

In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.

Ik had ze ook al erg jong. Mijn vader heeft ze bij mij en mijn zussen geprikt. Dat is ons cultuur heel normaal.
Volgens mij was ik nog maar een paar weken oud. Dat zou ik zelf nooit doen bij zo'n kleine baby.
Maar ordinair, nee dat vind ik van niet.

Ja ook ook had ze al voor ik 1 was, dat is 'bij ons' heel normaal. Bij een jongetje vind ik het wel weer ordinair, vooral als het er 1 is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:12

Onder de 4 jaar vind ik het ontzettend lelijk en ook een tikkeltje ordiniair. Ongeacht van welke afkomst het kindje is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: