Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

+55
Bolleke
Sanne
_Jet
Evalynn
Lolly's
woezel
Jade
Lith
Aimee
Rush
*Lookie*
SoGood
Sophiee
Floor
Emmayes
Susan
CCC
Bloem86
Twellie
Fiwen
studiebol
Cupcake
Earane
Annie24
Tania
Flower_L
duckie
smooch
kwebbeltje
Creabea_28
kwak
Puggle
jena
strawberry
piertje
Slakje
Flip Fluitketel
Viva
meisjesmama
Thunder
Annemie
Sterrin_
Paper Crown
PapillonRose
Gizmo
Printje
Jezzie
Minx
hellowkitty
slaatje
Happydobby
Jasmine
SarahKey
Bruintje Beer
Parisienne
59 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 3 Empty Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

Bericht  Annie24 do 15 nov 2012 - 8:08

Ik zou het pas doen als het kindje er zelf een aantal keer om gevraagd heeft. Ik zie ook niet in wat er 'leuk' is aan een baby met oorbelletjes. De ouders doen het dan naar mij idee vooral voor zichzelf.

Als Y. later een oorbel wil zal ik niet gaan staan springen, maar als hij dat wil, mag dat.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 3 Empty Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!

Bericht  Happydobby do 15 nov 2012 - 8:11

Paper Crown schreef:Wat vinden jullie van jongens met oorbellen?

Vreselijk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L do 15 nov 2012 - 8:12

Happydobby schreef:

Vreselijk.

idem. Zag laatst zo'n kleintje met gouden nike logo in oren :shock:

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 8:14

Flower_L schreef:
Happydobby schreef:

Vreselijk.

lol!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Paper Crown do 15 nov 2012 - 8:21

Flower_L schreef:
Happydobby schreef:

Vreselijk.

Ik vind t ook echt te lelijk!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Earane do 15 nov 2012 - 8:27

Mijn dochter krijgt pas oorbellen als ze het zelf heel graag wil. Ik vind 6 jaar wel een mooie leeftijd. Oorbellen bij baby's en hele jonge kinderen vind ik niet mooi staan.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Aimee do 15 nov 2012 - 8:46

Ik vind het bij sommige kindjes wel staan, maar het lijkt me best onpraktisch. Mijn nichtje kreeg oorbellen voor haar eerste verjaardag, en ze is er echt wel een keer of 3 achter blijven hangen tijdens stoeien.

Ik zou het zelf niet zo vroeg laten schieten, pas als ze er zelf voor kunnen kiezen(en mijn zoontje krijgt ze sowieso niet)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Cupcake do 15 nov 2012 - 8:49

hellowkitty schreef:Dat is dus ook wat ik om mij heen hoor terwijl anderen het wel leuk vinden.
Ik vind het wel mooi maar ben wel benieuwd wat jullie redens zijn.
Zelf vind ik het niet zielig omdat ze er nu nog niet veel van meekrijgt terwijl als ze ouder is en er dus zelf voor zou kiezen er veel kinderen na 1 oorbel wegrennen.

En daarom doen ze op veel plekken de gaatjes
tegenlijk prikken.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  studiebol do 15 nov 2012 - 8:50

Volgens mijn collega mag het helemaal niet gedaan worden bij die kleintjes? Weet iemand of dat zo is? Zij zegt dus dat het niet mag en dat juweliers het niet doen.

Dan ontopic, ik vind het niks bij die kleintjes.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fiwen do 15 nov 2012 - 8:58

Oke, ik hoop dat ik met mijn mening hierover geen rel veroorzaakt maar ik heb hier een nogal uitgesproken mening over. Zie dit ajb niet als een persoonlijke aanval. angel

Ik vind het voor alle jonge kinderen vreselijk. Of het nu een jongen of een meisje is.
Ik kan me ook echt niet indenken dat zo'n jong kind daar blij van wordt. Ik vond het zelf al gemeen om ze te laten schieten en de eerste tijd erna is het ook niet fijn. En niet alleen de eerste tijd als dat gaatje moet genezen maar ook daarna, jonge kinderen slapen nog veel en dat ligt toch niet fijn, zo'n pinnetje van een oorbel dat achter je oor prikt. Dat ga je een kind dat je het nog niet eens kunt uitleggen en die er zelf al helemaal niks aan heeft toch niet vrijwillig aandoen?
Van mij zouden ze het mogen verbieden om bij kinderen onder een bepaalde leeftijd oorbellen te schieten.

Als J er straks zelf om vraagt dan kunnen we het bespreken maar voor ze 6 is gaat het sowieso niet gebeuren.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 9:00

studiebol schreef:Volgens mijn collega mag het helemaal niet gedaan worden bij die kleintjes? Weet iemand of dat zo is? Zij zegt dus dat het niet mag en dat juweliers het niet doen.

Het mág wel, maar veel juweliers doen het principieel gezien niet.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 15 nov 2012 - 9:12

Maple schreef:
studiebol schreef:Volgens mijn collega mag het helemaal niet gedaan worden bij die kleintjes? Weet iemand of dat zo is? Zij zegt dus dat het niet mag en dat juweliers het niet doen.

Het mág wel, maar veel juweliers doen het principieel gezien niet.

oh oke, mijn collega zei dat die ouders het dan zo "achter de toonbank"hadden laten doen zeg maar (weet ff het goede woord niet meer), gewoon niet op de correcte manier, of gewoon zelf bezig waren gegaan. Nou ja ik heb er geen verstand van maar door een kwestie op het werk hadden we het er over.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Printje do 15 nov 2012 - 9:15

Eucalypta schreef:
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.

In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.

Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.

Mee eens.

Bij jongens vind ik het overigens nog veel ordinairder staan eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 9:16

nee, dat zou ik echt nooit doen, ik vind het ordinair. Als ze er over een paar jaar zelf mee zouden komen, zou het van mij wel mogen, maar voor die tijd niet.

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 15 nov 2012 - 10:00

Nee, zoals ik er nu over denk (maar dat is moeilijk inschatten omdat ze nog zo jong zijn) mogen ze dat misschien tegen de tijd dat ze tien zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Bloem86 do 15 nov 2012 - 10:02

Ik vind het bij jonge kindjes niet mooi, zelfs een tikkeltje ordinair!
Zodra ze er zelf om gaat vragen, ga ik er pas over nadenken!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  jena do 15 nov 2012 - 10:37

Fiwen schreef:Oke, ik hoop dat ik met mijn mening hierover geen rel veroorzaakt maar ik heb hier een nogal uitgesproken mening over. Zie dit ajb niet als een persoonlijke aanval. Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 3 2474380249

Ik vind het voor alle jonge kinderen vreselijk. Of het nu een jongen of een meisje is.
Ik kan me ook echt niet indenken dat zo'n jong kind daar blij van wordt. Ik vond het zelf al gemeen om ze te laten schieten en de eerste tijd erna is het ook niet fijn. En niet alleen de eerste tijd als dat gaatje moet genezen maar ook daarna, jonge kinderen slapen nog veel en dat ligt toch niet fijn, zo'n pinnetje van een oorbel dat achter je oor prikt. Dat ga je een kind dat je het nog niet eens kunt uitleggen en die er zelf al helemaal niks aan heeft toch niet vrijwillig aandoen?
Van mij zouden ze het mogen verbieden om bij kinderen onder een bepaalde leeftijd oorbellen te schieten.

Als J er straks zelf om vraagt dan kunnen we het bespreken maar voor ze 6 is gaat het sowieso niet gebeuren.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens (alleen mag er in mijn geval voor de 6 een 15 gemaakt worden Wink )
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 10:51

15 voordat je oorbellen mag? Jeetje, dat vind ik wel érg ver gaan.

Ik had op mijn 15e geloof ik 4 gaatjes en ik had echt maar voor 1 paar toestemming. Maar het is niet alsof je ouders daar nog iets over in te brengen hebben dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 10:55

Ik denk dat je 15 idd echt niet gaan redden, voor die tijd zijn ze, als ze echt willen, al zelf naar de juwelier gegaan om gaatjes te schieten Laughing

Gast
Gast

Bericht  CCC do 15 nov 2012 - 10:55

Flower_L schreef:
Eucalypta schreef:
Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.

In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.

Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.

De gouden kettingnamen :-)

Kermiskettingen! Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 3 253468018Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet! - Pagina 3 1270000679

Ontopic: hier krijgt N. voorlopig geen oorbellen, toevallig begon mijn vriend erover van de week. De keuze is aan haar, als ze ermee komt kijken we dan wel weer. Vind het nu geen toegevoegde waarde hebben. Het is haar lijf en haar keuze.

Jongens met oorbel: vreselijk ordinair..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 10:56

Ik vind zes wel een mooie leeftijd, voor een meisje dan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 11:02

6 vond ik ook prima. 4 had ik ook goed gevonden, als ze er zelf over wat begonnen.

Bij jongens vind ik het niet zo leuk, als ze 12 of ouder zijn mag het van mij wel. Mijn man had ook oorbellen en ik heb zelf 12 gaatjes, waarvan 2 opgerekte gaten, dus ik geloof niet dat ik heel veel te zeggen heb over hun oren smile

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 15 nov 2012 - 11:10

Ik heb er zelf nooit behoefte aan gehad, totdat ik op mijn 17e bedacht dat ik naar mijn eerste kerstgala toch wel echte oorbellen in wilde Wink Uiteindelijk dus op mijn 17e pas laten doen. Wie weet denkt mijn dochter er ook zo over en zo niet.. dan zien we over een jaar of 4 wel weer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Emmayes do 15 nov 2012 - 17:45

Ik vind het ook erg ordinair. Zo zonde van zo'n mooi babykoppie.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Bericht  Floor do 15 nov 2012 - 20:12

Onze zoon krijgt geen oorbellen maar als ik een dochter had vind ik en jaar of 6/7 wel een mooie leeftijd.
Ik zelf kreeg ze van mijn peetouders toen ik mijn communie had gedaan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: