Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

+17
Twellie
_Lana_
Fiwen
Printje
Supertalentje
Charles
PapillonRose
missy.
sanne-84
Parisienne
Teddyaapje
Mrs. Jansen
Darius
Balloon
Filoria
Tania
Pompoen
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Pompoen di 21 mei 2013 - 0:54

Ik kreeg van het concentratiebureau het boekje Regelmaat brengt rust van Ria Blom mee omdat L. na de voedingen vaak nog een behoorlijke tijd wakker blijft. Aan de ene kant vind ik dat er dingen in staan die me wel logisch lijken en wellicht ook wel goed voor L. maar aan de andere kant stuit het me wel een beetje tegen de borst om adviezen op te volgen van iemand die vind dat je je kind best 30 minuten mag laten huilen.

Ik weet bijna zeker dat er hier op het forum mensen tegen zijn maar ook mensen voor. Mijn bedoeling is niet om een discussie te starten, maar gewoon om eens te horen waarom mensen het wél wat vinden en ook waarom mensen het juist niks vinden, of misschien mensen die een tussenweg doen.
Dus kortom...wat vinden jullie?!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 1:02

Wij hebben gebruik gemaakt van de gulden middenweg. Voor ons was dat in elk geval de gulden middenweg.
Wij vinden dat een kindje best even mag huilen, maar een baby (of jong kind) over zijn/haar toeren te laten gaan of ik weet niet hoe lang laten huilen vonden wij niet normaal en wilde we niet. Wij zijn echter ook geen voorstanders van uit bed halen bij elk huiltje.
We hebben gewoon zelf gedaan wat ons goed leek en wat bij de kinderen paste. Dit was voor A heel iets anders dan voor H.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Tania di 21 mei 2013 - 1:08

Eigenlijk een beetje hetzelfde als Sybella. Iedere ouder moet kijken naar wat bij zijn of haar kind past. De theorie in een boekje is leuk maar niet alle kinderen reageren zoals zou moeten volgens de theorie.
Een hele kleine baby zou ik nooit laten huilen, als een kindje ouder wordt kun je als ouder echt wel inschatten wat het beste is voor je kindje. Bij ons was dat ook voor J. iets heel anders dan voor M.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Filoria di 21 mei 2013 - 1:08

Uit dat boekje heb ik de tip gehaald om duidelijk verschil te maken tussen dag en nacht (door 's avonds gordijnen dicht te doen als het nog licht is etc.) Of het door die tip komt weet ik niet, maar Tomas is altijd een goede slaper geweest.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Balloon di 21 mei 2013 - 1:19

Mede door dat boek is onze oudste destijds beter gaan slapen.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Darius di 21 mei 2013 - 1:22

Eens met Sybella, even huilen kan best en moet soms ook, ik heb nog twee andere kinderen. Maar overstuur huilen helpt niet. Dus ook de gulden middenweg.

Wel vond ik het een belerend boekje en maakt het ouders soms ook onzeker, denk ik.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Mrs. Jansen di 21 mei 2013 - 1:25

Wij zijn er ook tussenin gaan zitten. Ik was geen voorstander van huilen, maar we hebben écht gemerkt dat hij dit soms even nodig heeft om in slaap te komen. Hij huilt variërend van 5/10/15 min. Als we zouden gaan troosten dan zijn dat voor hem prikkels om weer wakker te worden.

We horen nu ook wel aan het huilen of het menens is of niet. Uiteraard gaan we dan wel even kijken en troosten. Dit gebeurd vaak als we hem te laat in bed leggen. Wat dat betreft heeft hij de structuur echt nodig.

Het gaat steeds beter en vooral avonds geeft hij eigenlijk geen kik meer. Hij speelt en lacht wat en vervolgens valt hij in slaap.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Pompoen di 21 mei 2013 - 1:32

Darius schreef:Eens met Sybella, even huilen kan best en moet soms ook, ik heb nog twee andere kinderen. Maar overstuur huilen helpt niet. Dus ook de gulden middenweg.

Wel vond ik het een belerend boekje en maakt het ouders soms ook onzeker, denk ik.

Ik krijg er vooral de kriebels van en de neiging het vooral niet zo te doen... Maar goed dat zou een beetje kinderachtig zijn... Ik denk dat L. misschien wel gebaat zou zijn bij iets meer structuur overdag. 's nachts is die er eigenlijk al en slaapt hij over het algemeen van voeding tot voeding en huilt hij niet tot nauwelijks. Overdag is lastiger in te schatten wat hij nodig heeft vind ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Teddyaapje di 21 mei 2013 - 1:48

Ik ken het boekje niet maar regelmaat kent een baby niet in de zin van tijd, wel in de zin van volgorde. Door de dingen telkens in dezelfde volgorde te doen kun je voor je kindje duidelijk maken wat er gaat gebeuren. Bijv. slapen, schone luier, drinken, knuffelen/ spelen, slapen enz. Ook kun je voordat je een van deze dingen doet een bep. muziekje laten horen, denk aan zo'n muziekdoosje of muziekje op de babyfoon voor het slapen gaan enz.

Verder hebben wij vooral gekeken naar de behoeften van T. Een baby is in mijn ogen geen robot met een klok die je in kunt stellen. Dit heeft bij ons voor heel veel rust gezorgd. Je hoeft dan eigenlijk nergens over na te denken, het gaat allemaal vanzelf.

Dag en nachtritme hebben we verandert door hem overdag bij ons in de buurt te houden, in een lichte omgeving met lawaai. En snachts in het donker te laten slapen en als hij wakker was met een schemerlampje aan (tijdens voeden en verschonen) tegen hem te fluisteren.

Even laten jammeren kan ik inkomen, ik ging vaak de was ophangen als ik T. net in bed had liggen. Ik kon m daar goed horen. Als hij echt ging huilen ging ik er meteen en altijd naartoe, maar meestal sliep hij als ik klaar was met de was.

30min huilen vind ik echt zielig en ook niet normaal! Geloof niet dat ze een idee heeft van de hoeveelheid energie die t kost voor zo'n baby en wat dat met hersentjes kan doen. In mijn ogen is het enige wat een baby moet leren is dat hij erop kan vertrouwen dat zijn ouders er altijd voor hem zullen zijn en voor hem klaar staan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Parisienne di 21 mei 2013 - 2:13

Rust en regelmaat lijkt me prima voor een baby, zelfs eigenlijk vrij logisch. Echter, het laten huilen (30 min!?) vind ik persoonlijk niet nodig. Als mijn kind huilt is er iets. Dat kan variëren van pijn, moeheid en honger tot behoefte aan nabijheid, liefde, troost.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 2:27

Wij zijn na 9 maand begonnen met het aanbrengen van een stuk meer rust en regelmaat. Hiervoor hadden we geen vaste tijden. Dochter sliep niet op vaste momenten en elke dag was weer een verassing. 's Nachts sliep ze ontzettend slecht. Het brak me allemaal verschrikkelijk op. Na het aanbrengen van meer ritme (op vaste momenten in bed leggen) is het hier een stuk verbeterd. Ze heeft een paar keer (3x ofzo) even gehuild voordat ze ging slapen, maar nu nooit meer. Ze huilt nu nog af en toe 's nachts in haar slaap. Dan laten we haar ook liggen en slaapt ze na zo'n 5 minuten zelf weer verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  sanne-84 di 21 mei 2013 - 2:32

Ik heb het ook gelezen en heb er ook mijn dingen uitgehaald. Zoals idd vaste volgorde, en voor het moe worden in bed leggen. Wat hier idd helpt is vaker in haar bedje leggen (ingebakerd). als ik haar te lang op laat dan blijft E erg onrustig, ook in de armen. Ik laat haar wel eens huilen, maar ik hoor wel wanneer ze er niet door in slaap kan komen, of wanneer ik haar even kan laten huilen (dan is het flink jengelen)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  missy. di 21 mei 2013 - 3:08

Ik heb ook een beetje de middenweg gekozen. Wat Teddyaapje al zegt heb ik geen vaste tijden aangehouden maar wel dingen in een vaste volgorde gedaan.
Ik deed altijd uit bed 1 borst dan even knuffelen daarna even in de box en naar een klein uurtje de andere borst en weer naar bed.
Dit is hoe ik het deed maar dat verschilt natuurlijk voor iedereen. Wel merkte ik dat ik de signalen van mijn dochter beter leerde kennen. Het heeft heel erg geholpen om meer in een ritme te komen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 3:26

Teddyaapje schreef:Ik ken het boekje niet maar regelmaat kent een baby niet in de zin van tijd, wel in de zin van volgorde. Door de dingen telkens in dezelfde volgorde te doen kun je voor je kindje duidelijk maken wat er gaat gebeuren. Bijv. slapen, schone luier, drinken, knuffelen/ spelen, slapen enz. Ook kun je voordat je een van deze dingen doet een bep. muziekje laten horen, denk aan zo'n muziekdoosje of muziekje op de babyfoon voor het slapen gaan enz.

Verder hebben wij vooral gekeken naar de behoeften van T. Een baby is in mijn ogen geen robot met een klok die je in kunt stellen. Dit heeft bij ons voor heel veel rust gezorgd. Je hoeft dan eigenlijk nergens over na te denken, het gaat allemaal vanzelf.

Dag en nachtritme hebben we verandert door hem overdag bij ons in de buurt te houden, in een lichte omgeving met lawaai. En snachts in het donker te laten slapen en als hij wakker was met een schemerlampje aan (tijdens voeden en verschonen) tegen hem te fluisteren.

Even laten jammeren kan ik inkomen, ik ging vaak de was ophangen als ik T. net in bed had liggen. Ik kon m daar goed horen. Als hij echt ging huilen ging ik er meteen en altijd naartoe, maar meestal sliep hij als ik klaar was met de was.

30min huilen vind ik echt zielig en ook niet normaal! Geloof niet dat ze een idee heeft van de hoeveelheid energie die t kost voor zo'n baby en wat dat met hersentjes kan doen. In mijn ogen is het enige wat een baby moet leren is dat hij erop kan vertrouwen dat zijn ouders er altijd voor hem zullen zijn en voor hem klaar staan.
Mee eens. Wij doen ook alles steeds op dezelfde volgorde. Ik merk ook dat ze teveel prikkels krijgt dat ze een stuk onrustiger is. We zijn afgelopen weekend een halve dag in de ikea geweest en we hebben nog wat anders gedaan. Die uren had ze dus veel meer prikkels en sliep ze weinig, doordat er zoveel te zien was vanuit de draagdoek en de maxicosi. Ze had toen ook echt moeite met in slaap vallen. En was een stuk onrustiger
Vandaag en gisteren dus thuis gebleven en haar weer de rust en regelmaat gegeven. Slapen, schone luier, voeding, samen spelen/in de box, slapen. Haar slaapjes duren weer langer dan een half uur, en ze valt weer makkelijker in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  PapillonRose di 21 mei 2013 - 3:31

Rust em regelmaat vind ik niks mis mee. Ik deed en doe vaak dingen in dezelfde volgorde. Zo hebben we nu nog steeds een bedritueel. Ik denk dat rust en regelmaat de wereld ook een stukje beter voorspelbaar en begrijpbaar maken voor een klein kindje, voor zover mogelijk.

Aan de andere kant sta ik er dan weer niet zo fanatiek in als Ria Blom, met name het laten huilen ben ik niet van. Op een gegeven moment liet ik haar wel eens even jengelen en sliep ze toch nog vrij snel, maar dat hoor je op een gegeven moment ook aan het huiltje. Onnodig laten huilen vind ik in elk geval niet nodig.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Charles di 21 mei 2013 - 3:57

Hier heeft het supergoed geholpen, echt heel blij dat ik dat boekje had.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Supertalentje di 21 mei 2013 - 4:34

Charles schreef:Hier heeft het supergoed geholpen, echt heel blij dat ik dat boekje had.
Hier ook.
Nu moet ik heel eerlijk zeggen, ik heb me nooit voor kinderen of baby's geinteresseerd en wist er dan ook echt helemaal niks van. Echt heel dom, maar ik was gewoon niet 5 min na de bevalling een of andere oermoeder die wist hoe alles moest. Dus wakker in bed leggen en vaste volgorde aanhouden bijv waren echt eyeopeners voor mij. Wat ik wel een handige tip vond was de tijd bijhouden hoelang er gehuild werd. Zodra hij een kik gaf stond ik ernaast en als ik nog even mijn handen moest afdrogen omdat ik stond aftewassen leek het alsof hij een half uur huilde. En echt, het duurde nooit langer dan een paar minuten, al leek het uren zonder klok.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 4:49

Sybella schreef:Wij hebben gebruik gemaakt van de gulden middenweg. Voor ons was dat in elk geval de gulden middenweg.
Wij vinden dat een kindje best even mag huilen, maar een baby (of jong kind) over zijn/haar toeren te laten gaan of ik weet niet hoe lang laten huilen vonden wij niet normaal en wilde we niet. Wij zijn echter ook geen voorstanders van uit bed halen bij elk huiltje.
We hebben gewoon zelf gedaan wat ons goed leek en wat bij de kinderen paste. Dit was voor A heel iets anders dan voor H.

Dit zou ik geschreven kunnen hebben, een strak stramien zoals bij Ria Bloem past totaal niet bij ons maar helemaal 'los' ook weer niet. N gaat naar bed wanneer ze een paar keer heeft gegaapt, ik ken haar inmiddels goed genoeg om te weten dat ze dan snel in slaap valt meestal wanneer ze in bed ligt.

Maar goed ik geloof ook niet in van die handboekjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Fiwen di 21 mei 2013 - 6:51

Wij hebben het heel even geprobeerd omdat het CB vond dat inbakeren alleen zin had als we ook die Ria Blom methode zouden toepassen. We kwamen er al heel snel achter dat J hier gewoon geen kindje voor was en laten huilen wilde we sowieso niet. Hier dus na 3 dagen al weer mee gestopt en nooit (alleen) laten huilen. We hebben haar wel tot ruim 5 maanden ingebakerd omdat ze daar wel veel baad bij had.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Pompoen di 21 mei 2013 - 7:00

Ik zat/zit zelf een beetje te twijfelen. Maar ik geloof ook dat het gewoon niet zo heel hard nodig is. L. heeft moeilijke dagen en makkelijke dagen en ook verschilt het per tijdstip. 's nachts gaat hij gewoon na de voeding bijna gelijk weer slapen, zeker nu hij ingebakerd word. 's nachts hebben we een heel duidelijk ritme, echt altijd helemaal hetzelfde. 's ochtends vroeg is dat klaar en word hij onrustig. Dan haal ik hem uit de doeken en leg ik hem op zijn buikje en slaapt hij nog weer een paar uur verder.
Overdag is het wat minder eenduidig. Hij slaapt overal, in de draagdoek, in de wasmand, in de wagenbak, in zijn wieg. 's ochtends heeft hij wat meer moeite met in slaap komen, dan blijft hij soms ook wel wakker van voeding tot voeding. Maar om nou te zeggen dat hij dan gaat dreinzen, jengelen oid. Hij is geen huilbaby, alleen hij wil wel aandacht als hij langer wakker is. Maar hij kan ook rustig een uur in de wagenbak naar een speeltje liggen staren. 's middags kan ik hem vaak ook wel gewoon in de wieg te slapen leggen. Over het algemeen gaat hij gewoon slapen als ik hem in stop en zijn speentje geef, ook als hij die binnen een paar minuten kwijt is. Soms moet ik wat vaker terug lopen of een muziekje aanzetten.
Ik wil proberen er misschien iets meer ritme in te brengen. Maar ik vind het ook wel handig dat ik gewoon met hem op stap kan. Als het druk is en ik stop hem in de doek valt hij zo in slaap, als ik dat niet doe blijft hij vaak wakker. Maar ik heb nog nooit gemerkt dat hij daarna dan echt veel onrustiger is of niet meer goed kan slapen of gaat huilen. Maar het is gewoon geen slaperige baby en als hij wakker is houd hij je wel redelijk bezig vaak, maar hij huilt alleen als je dan niet reageert als hij begint te piepen of als er echt wat is (krampjes bijvoorbeeld).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:07

Vergeet ook niet dat hij pas 2 maanden oud is.
De 1 pakt uit zichzelf een ritme op (dat deed H heel goed) en de ander doet dat niet (zoals A). Wij hebben A zelf zijn ritme laten bepalen. Bij hem een ritme er in willen krijgen werkte alleen maar averechts. Toen de krampjes minder werden en hij geen honger meer had (overgegaan op andere voeding), kwam dat ritme steeds meer. Het zal sowieso straks wat makkelijker zijn als er meer tijd tussen de slaapjes gaat zitten. Ineens zal je denken: He, er zit meer ritme in! Dan blijkt het al dagen zo te gaan zonder dat je er erg in hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  _Lana_ di 21 mei 2013 - 9:35

Mrs. Jansen schreef:Wij zijn er ook tussenin gaan zitten. Ik was geen voorstander van huilen, maar we hebben écht gemerkt dat hij dit soms even nodig heeft om in slaap te komen. Hij huilt variërend van 5/10/15 min. Als we zouden gaan troosten dan zijn dat voor hem prikkels om weer wakker te worden.

We horen nu ook wel aan het huilen of het menens is of niet. Uiteraard gaan we dan wel even kijken en troosten. Dit gebeurd vaak als we hem te laat in bed leggen. Wat dat betreft heeft hij de structuur echt nodig.

Het gaat steeds beter en vooral avonds geeft hij eigenlijk geen kik meer. Hij speelt en lacht wat en vervolgens valt hij in slaap.

Hier helemaal hetzelfde.

Ik heb het boekje wat je noemt trouwens nooit gelezen, maar ik zweer bij rust en regelmaat. Wij hebben er echt zo ontzettend veel baat bij gehad.

Kijk een baby van een paar weken vind ik wel wat anders.
Maar sommige baby's hebben het even nodig om te mopperen/huilen om in slaap te komen. Wat ik erg gemerkt heb, is als we ze bij ieder huiltje uit bed haalden, ze niet de tijd kregen om in slaap te komen.
Ze hebben echt altijd heel goed en veel geslapen. Niet dat dat natuurlijk een garantie is Wink.

Met regelmaat bedoel ik niet qua tijden trouwens, maar wakker, drinken, even knuffelen/later spelen, bij de eerste seintjes naar bed. Ze sliepen niet beneden.

Ik zou zeggen, het is echt het proberen waard. Op een gegeven moment weet je ook welk huiltje het is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Twellie di 21 mei 2013 - 11:05

Wij hadden regelmaat met de kinderen in de zin van steeds dezelfde dingen herhalen: uit bed, schone luier, gelijk een voeding, maximaal een half uurtje op en weer naar bed. Voedingen hebben we altijd op verzoek gedaan. En rust in de zin van heel veel slapen op zoveel mogelijk een vaste plek (bed). Al was dat bij mijn jongste al weer wat anders want zij spuugde heel veel en daarom had ik haar veel in de draagdoek om haar maaginhoud binnen te houden.

Ik weet niet of de verhalen van huilen met de kookwekker gezet ook kloppen, maar dat hebben we niet gedaan. Als een van de twee huilt (of moppert of anderszins ontevreden is), ga ik er gelijk heen. En dan troost ik ze door te knuffelen en vast te houden en niet over de bol aaien als ze in bed liggen.

Beetje wel Ria Blom, beetje niet Ria Blom dus.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Pompoen di 21 mei 2013 - 11:17

In het boekje staat dus dat ze 30 minuten mogen huilen als je ze in bed legt, dat je dan inderdaad een kookwekker moet zetten om bij te houden hoe lang dit is want het lijkt algauw langer (dat klopt natuurlijk wel). Het ergste vind ik nog dat er daarna staat dat als ze er een pauze tussen laten en dan weer beginnen dat je weer opnieuw mag beginnen met de 30 minuten en dat ze dus in totaal best een uur mogen huilen!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Twellie di 21 mei 2013 - 11:21

Ow, dat klinkt niet zo fijn Neutral. Je zou het eens kunnen proberen met de onderdelen waarin je je wel kunt vinden?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet? Empty Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum