Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!
+55
Bolleke
Sanne
_Jet
Evalynn
Lolly's
woezel
Jade
Lith
Aimee
Rush
*Lookie*
SoGood
Sophiee
Floor
Emmayes
Susan
CCC
Bloem86
Twellie
Fiwen
studiebol
Cupcake
Earane
Annie24
Tania
Flower_L
duckie
smooch
kwebbeltje
Creabea_28
kwak
Puggle
jena
strawberry
piertje
Slakje
Flip Fluitketel
Viva
meisjesmama
Thunder
Annemie
Sterrin_
Paper Crown
PapillonRose
Gizmo
Printje
Jezzie
Minx
hellowkitty
slaatje
Happydobby
Jasmine
SarahKey
Bruintje Beer
Parisienne
59 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Oorbellen bij kindjes waarom wel of niet!
Eucalypta schreef:Een kind van net 1 kan zichzelf nog niet eens herkennen in de spiegel, laat staan dat ze iets 'mooi' kan vinden aan zichzelf.
Haha
Gast- Gast
Ik moest even googlen naar plaatjes van baby's met oorbellen, want ik heb dat echt nog nooit gezien in mijn omgeving. Ik vind het eigenlijk niet kunnen en snap ook niet zo goed dat juweliers eraan meewerken om bij kindjes van één jaar gaatjes te prikken. Heel eerlijk, ik vind het een schending van de lichamelijke integriteit. Een kind van 1 kan amper praten, laat staan aan zijn ouders duidelijk maken dat hij/zij oorbellen wil, begrijpt dat daarvoor gaatjes moeten worden geschoten in de oren en dat het redelijk onomkeerbaar is. Want ook al groeit het gaatje op den duur dicht, je blijft het meestal zien. Nou vind ik dat laatste niet het ergste, maar alles bij elkaar genomen maakt dat ik die keuze niet voor mijn kind zou willen maken. H. mag best oorbellen op latere leeftijd, maar dan als ze er zelf om vraagt en ik haar kan uitleggen hoe dat in zijn werk gaat en dat het pijn kan doen. Als ze dat begrijpt, krijgt ze oorbellen. En dan denk ik eerder aan een jaar of 6. Een baby piercen (want dat is het eigenlijk), doe je toch echt alleen voor jezelf en niet voor je baby? Waarom zou je dat doen? Ik begrijp dat echt niet.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben het eens met Mamsie, ik heb een vriendin en die heeft allebei haar dochters met 3 jaar gaatjes laten schieten, prachtige getinte kindjes en het staat super mooi.
Maar verder vind ik het voor hele jonge kinderen hartstikke lelijk, en bij jongens zo mogelijk nog erger.
Aso jongetje van kennissen was eerst best een knap kind, tot zijn haren eraf gingen en hij 2 oorbelletjes kreeg , in combinatie met zijn gouden ketting die hij al had is het echt geen gezicht. Jongen is nu 4 of 5 geloof ik, kleine gabber.
Maar verder vind ik het voor hele jonge kinderen hartstikke lelijk, en bij jongens zo mogelijk nog erger.
Aso jongetje van kennissen was eerst best een knap kind, tot zijn haren eraf gingen en hij 2 oorbelletjes kreeg , in combinatie met zijn gouden ketting die hij al had is het echt geen gezicht. Jongen is nu 4 of 5 geloof ik, kleine gabber.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Net of niet is iets anders. Bij mijn kinderen op school zie ik iig geen samantha's en kimberleys. Als ze er al zijn zijn het uitzonderingsgevallen en pik je ze er zo uit. Namen als Bink, Storm, Dede en Feline zijn dan weer wat oververtegenwoordigd.Lissa schreef:Even offtopic, maar ik vind het zo'n onzin dat Kimberley of Samantha een trailertrash naam zou moeten zijn. Het zijn heel normale namen die ook in nette gezinnen gekozen kunnen worden.Eucalypta schreef:Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.
In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.
Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.
Dat is toch niet zo raar? Het is nogal een kakschool, dus er zitten vooral hoogopgeleide tweeverdieners, die noemen hun kind meestal geen kimberley of samantha. Kun je moeilijk over doen en het zegt niets over of het wel of niet nette mensen zijn, maar het is wél een andere sociale klasse.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Net of niet is iets anders. Bij mijn kinderen op school zie ik iig geen samantha's en kimberleys. Als ze er al zijn zijn het uitzonderingsgevallen en pik je ze er zo uit. Namen als Bink, Storm, Dede en Feline zijn dan weer wat oververtegenwoordigd.Lissa schreef:Even offtopic, maar ik vind het zo'n onzin dat Kimberley of Samantha een trailertrash naam zou moeten zijn. Het zijn heel normale namen die ook in nette gezinnen gekozen kunnen worden.Eucalypta schreef:Paper Crown schreef:Nou nou.. Ordinair?! Hoezo ordinair? Dat vind ik zelf erg meevallen. Ordinair vind ik die kleine meisjes die meedoen met Toddlers & tiara's.
In mijn cultuur zijn oorbelletjes bij babies heel normaal. Mijn oma heeft ze bij mij geprikt. De foto's van 6 maanden van mij als baby heb ik al oorbellen haha:) goud met klein turkooise steentje. Stond me goed al zeg ik 't zelf.
Bij buitenlandse kindjes vind ik het wat anders. Er zijn veel landen waar dat inderdaad de gewoonte is. Bij Nederlandse kinderen zijn het toch vaak de Kimberleys en Samantha's enzo.
Dat is toch niet zo raar? Het is nogal een kakschool, dus er zitten vooral hoogopgeleide tweeverdieners, die noemen hun kind meestal geen kimberley of samantha. Kun je moeilijk over doen en het zegt niets over of het wel of niet nette mensen zijn, maar het is wél een andere sociale klasse.
Klopt! Hier ook een kakschool met Fedde, Rover, Mads, Zara etc. Mijn kinderen zijn de aso-naam-hebbers.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Klopt, de enige kinderen met 'aso'namen zijn de alleenstaande 2 tienermoeders die een halfbloedkindje hebben Kan er ook niets aan veranderen. Is ook helemaal niet erg wat mij betreft, leuke kinderen en leuke moeders, maar hé, wel vooroordeelbevestigend.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Klopt, de enige kinderen met 'aso'namen zijn de alleenstaande 2 tienermoeders die een halfbloedkindje hebben Kan er ook niets aan veranderen. Is ook helemaal niet erg wat mij betreft, leuke kinderen en leuke moeders, maar hé, wel vooroordeelbevestigend.
Ik voldoe voor de helft aan het vooroordeel. Tiendermoeder, niet alleenstaand, en de kinderen zijn kwartbloedjes.
Laatst aangepast door Mamsie op vr 16 nov 2012 - 3:11; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Eucalypta schreef:Klopt, de enige kinderen met 'aso'namen zijn de alleenstaande 2 tienermoeders die een halfbloedkindje hebben Kan er ook niets aan veranderen. Is ook helemaal niet erg wat mij betreft, leuke kinderen en leuke moeders, maar hé, wel vooroordeelbevestigend.
Ik voldoe voor de helft aan het vooroordeel. Tiendermoeder, niet alleenstaand, en de kinderen zijn kwartbloedjes.
Zie, en je kunt nog niet spellen ook.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Mamsie schreef:Eucalypta schreef:Klopt, de enige kinderen met 'aso'namen zijn de alleenstaande 2 tienermoeders die een halfbloedkindje hebben Kan er ook niets aan veranderen. Is ook helemaal niet erg wat mij betreft, leuke kinderen en leuke moeders, maar hé, wel vooroordeelbevestigend.
Zie, en je kunt nog niet spellen ook.
hahahhahahahaah ik vind hem wel cool.
Mamsie- Ratel
Mijn oudste dochter heeft gaatjes vanaf een maand of 9. De 2e later, rond de 2,5 jaar ofzo. Asociaal, dat kan...Het ligt er echt aan hoe je je kindje verder kleedt en opvoedt vind ik en niet aan een oorbel vind ik.Ik heb nog nooit gehoord dat onze kinderen asociaal eruit zouden zien. Ik ken ook de "Samantha en Kimberleys" met halve ringen etc. dat vind ik echt verschrikkelijk en zou ik mijn kind nooit aandoen:)
Ik begrijp het wel dat je ervoor zou kiezen om te wachten om zelf te laten kiezen ofzo maar ik vind het bij een kindje van 6 soms net zo asociaal als bij een kind van 1. Het ligt gewoon aan de rest van het beeld.
Mijn schoonmoeder werkt zelf bij een juwelier daar mag het niet onder de 10 jaar. Waar wij het hebben laten zetten mocht het vanaf een half jaar. Bij de jongste ga ik zeker wachten tot 2,5 weer , wellicht nog wel langer.
Mijn zoon krijgt never nooit niet een oorbel, hij heeft al een ado shirtje gekregen van opa, dat is al erg genoeg:) en ik wil absoluut niet dat hij dalijk een Haags matje en een oorbel heeft zoals mijn neefjes (inmiddels volwassen maar nog zelfde look).
Ik begrijp het wel dat je ervoor zou kiezen om te wachten om zelf te laten kiezen ofzo maar ik vind het bij een kindje van 6 soms net zo asociaal als bij een kind van 1. Het ligt gewoon aan de rest van het beeld.
Mijn schoonmoeder werkt zelf bij een juwelier daar mag het niet onder de 10 jaar. Waar wij het hebben laten zetten mocht het vanaf een half jaar. Bij de jongste ga ik zeker wachten tot 2,5 weer , wellicht nog wel langer.
Mijn zoon krijgt never nooit niet een oorbel, hij heeft al een ado shirtje gekregen van opa, dat is al erg genoeg:) en ik wil absoluut niet dat hij dalijk een Haags matje en een oorbel heeft zoals mijn neefjes (inmiddels volwassen maar nog zelfde look).
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
@ hellowkitty: ik denk overigens dat het jullie meisje wel leuk zou staan, met haar huidskleur en haar mooie gezichtje Klinkt misschien gek, maar bij zulke kindjes vind ik het meer 'kloppen' dan bij echt blanke kinderen. Als jij het leuk vindt moet je er dus gewoon voor gaan.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
tnxParisienne schreef:@ hellowkitty: ik denk overigens dat het jullie meisje wel leuk zou staan, met haar huidskleur en haar mooie gezichtje Klinkt misschien gek, maar bij zulke kindjes vind ik het meer 'kloppen' dan bij echt blanke kinderen. Als jij het leuk vindt moet je er dus gewoon voor gaan.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Ik heb niet de hele discussie gelezen (8 pagina's was me wat te veel), maar ik vind het eigenlijk heel raar dat dit in Nederland überhaupt kan/mag bij zulke kleintjes. Het is toch een soort 'verminking' van je lichaam, en het is ook iets blijvends, je blijft het altijd zien. Het is nu niet haar eigen keuze. Wat nou als je kindje later zegt dat ze helemaal geen oorbellen wil. Tuurlijk, dan kun je zeggen, doe maar geen oorbellen meer in, maar je blijft het bijna altijd wel zien. Misschien een beetje een extreme vergelijking hoor, maar je kunt bij je kindje toch ook geen tatoeage/tongpiercing oid laten zetten omdat JIJ dat mooi vindt. Als dat zou kunnen zou iedereen gaan steigeren, terwijl oorbellen gewoon mag. Ik snap dat eigenlijk niet.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Conclusie:
- Bij donkere kindjes kun je zelf oorbelletjes prikken omdat het zo leuk staat.
- Van de oren van blanke kinderen blijf je af omdat oorbellen pas leuk staan als ze 6 jaar of ouder zijn.
- Bij donkere kindjes kun je zelf oorbelletjes prikken omdat het zo leuk staat.
- Van de oren van blanke kinderen blijf je af omdat oorbellen pas leuk staan als ze 6 jaar of ouder zijn.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom of waarom niet, geloof jij?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ach ja waarom ook niet...
» Waarom of waarom niet, geloof jij?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ach ja waarom ook niet...
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: